maandag 19 mei 2014

Een gezondere wereld start bij jou!

Wanneer je verwachtingen loslaat en vertrouwen hebt! 

Wanneer je zeker bent van je zaak, met dat wat je doet de juiste intentie hebt, daarbij het volste vertrouwen, is opgeven het domste wat je kunt doen of vergis ik me daarin? Hoe zou het dan toch komen, dat opgeven voor veel mensen gemakkelijker lijkt, dan werkelijk te kiezen voor dat wat hen de vrijheid geeft? Het is allemaal niet zo moeilijk, eenvoudig zelfs, wanneer je werkelijk voor jezelf kiest.

Toen ik vorige week mijn email checkte en de zoveelste afwijzing voor het uitgeven van mijn boek(en) langs zag komen, met de bewoording: "We hebben je manuscript gelezen en besproken. Helaas zullen wij het niet opnemen in ons assortiment. We wensen je veel succes met je schrijfwerk en het vinden van een geschikte uitgeverij", moest ik dit even verwerken. Ik heb het eerst uitgeschreven in mijn blog, voor ik Ulrich hierover geïnformeerd heb. Daarnaast wilde ik eerst de uitzending van RTL Late Night zien van de avond ervoor, waarin Ilse, Waylon en John de Mol te gast waren. Zie ook: http://www.rtlxl.nl/#!/rtl-late-night-301978/616a9c70-0528-41f4-a9bf-a624c6c8fa90 

En ik ben blij dat ik dat heb gedaan. Dat ik de uitzending heb gekeken voordat ik begonnen ben met het schrijven van mijn blog. Omdat ik daardoor nogmaals geconfronteerd werd met datgene wat voor ieder mens geldt, wellicht zelfs de essentie voor ons bestaan typeert. Want hoewel ieder mens uniek en daardoor anders is, we allemaal ons eigen leven en ervaringen hebben, blijkt maar weer dat ieder huisje zijn kruisje heeft. We, ongeacht wie we zijn allemaal onze eigen emoties hebben. Emoties, die voortkomen uit een behoefte, voortkomen uit een gemis, voortkomen uit verwachtingen, iets wat onbereikbaar lijkt, terwijl het zo nu en dan zomaar binnen handbereik is. Wanneer je de behoefte of verwachtingen niet je leven laat beheersen, ze soms zelfs ineens op je pad komen. Daarom laat ik het vanaf nu los en schrijf ik alleen nog over dat wat mogelijk is. Voor iedereen die het wil zien, wil horen, wil weten, wil voelen, wil ervaren en wil beleven. 

Ik laat mijn verwachtingen los en ga over op vertrouwen. Honderd procent vertrouwen, dat het helemaal goed komt, omdat we als mens betrokken zijn, allemaal onze eigen verantwoordelijkheid willen nemen. Ja, lieve mensen onze eigen verantwoordelijkheid. Deze start namelijk gewoon bij jou, bij jouzelf en de enige die verantwoordelijk is ben jij en niemand anders dan jijzelf. 

Toen ik gisteren hoorde dat Wubbo Ockels op 68 jarige leeftijd was overleden en de condoleances en uitspraken van diverse mensen langs zag komen op de Social Media Sites en op de radio en tv, voelde ik oprecht verdriet. Want ook Wubbo, was net als vele mensen met hem, in zijn beleving nog niet klaar met zijn leven. Hij wilde nog zo graag leven, zoveel dingen doen, nog zoveel meemaken en ervaren. De uitspraak: 'Ik heb een superleven gehad', zegt zoveel meer dan alle ik wil nog zo graag wensen op een rijtje. En dit in combinatie met het feit dat Wubbo geen angst kende voor de dood, zegt eigenlijk al dat het goed was. Het goed is en daarom vertrouw ik erop dat zijn geliefden en nabestaanden hier troost uit zullen putten. 

Troost omdat zij een bijzonder mens, een liefdevolle echtgenoot, een vader en voor velen een vriend en wellicht zelfs voorbeeld zullen missen. Een mens die alom geroemd is en nog lange tijd zal worden. Een mens die net als ieder ander mens zijn beperkingen had, een mens die deed wat hij kon doen en juist daardoor ook nu en op dit moment klaar was met dat wat hij mocht zijn en doen in zijn leven. Ik wens en vertrouw erop dat men hem niet vergeet. Zijn wens en of "Statement" wil ik heel graag delen. http://www.ad.nl/ad/nl/4561/Wetenschap/article/detail/3657290/2014/05/19/Statement-Wubbo-Ockels-We-moeten-ons-voortbestaan-redden-dhtml Dat dit een statement uit liefde voor de mensheid, moeder aarde, iedereen die en alles wat leeft is, kan niemand ontkennen. http://static2.ad.nl/static/asset/2014/Happy_Energy_religion_5281.pdf 


Een foto van de krant van vandaag mag dan ook niet ontbreken. En tegen Wubbo zeg ik het volgende: 'Wubbo, ik wens je een mooie reis naar je laatste bestemming'. Al weet ik net zo min als wie dan ook, waarheen deze reis je zal brengen, wie je zullen vergezellen en aanwezig zullen zijn om je op te vangen en begroeten. Dat ik er vertrouwen in heb dat dit gebeuren zal, de mensen die jou en mij lief zijn, jou voorgegaan zijn, hier zeker bij zullen horen, is ook iets waar ik geen enkele twijfel over heb. Omdat ook zij, net als jij hebben genoten van alles wat zij mee mochten maken zien en doen. 

'En Wubbo groet hen van mij en vertel hen, dat de uitspraak die ik namens mijn mams heb mogen doen op haar laatste wenskaart: 


Want:

“Leven is genieten van alles wat je mee mag maken zien en doen” 
“Liefde is, houden van het leven en allen die je dierbaar zijn” 

En natuurlijk zal ik deze zo lang ik leef in ere zal houden. Dat ik daarbij of nog beter gezegd, allereerst heel goed voor mezelf zorg, zodat ik er werkelijk voor iedereen kan en mag zijn, die mijn hulp nodig heeft en erom vraagt uit onvoorwaardelijke liefde, spreekt voor zich en vanzelf.

De uitspraken die ik eerder deed en mij motto staan nog steeds!

* Je kunt nooit iets van iemand verwachten, tenzij je het aan hen vraagt en zelfs dan nog niet eens.
* Leef vanuit je hart en doe dat wat mogelijk is.
(Wanneer je niets van mensen verwacht, zul je minder vaak teleurgesteld worden en betrek je niet alles wat er gebeurt op jezelf. Verantwoordelijkheid nemen en hiernaar handelen hoort bij het vanuit je hart leven.) 

De uitspraak van Mahatma Ghandi: "Be the change you want to see in the world", sluit daar naadloos bij aan. Evenals de tekst op de startpagina onder: "waarom de hof van het heden?" http://www.dehofvanhetheden.blogspot.nl/p/waarom-de-hof-van-het-heden-en-dare-to.html


Een gezondere wereld start bij jou! Wanneer we weer eigen verantwoordelijkheid nemen en niets of niemand ons hiervan afbrengt, is dit sneller realiteit dan wie of wat maar ook kan bedenken. Dan zal leven in vrede, vanzelfsprekend zijn, zullen ziektes, rampen en alles wat mensen, dier en de natuur uit balans brengt niet langer aan de orde zijn. Zullen alle machtsverhoudingen weer in ere worden hersteld! 

Durf jij me te helpen? Kijk dan hoe op www.durftehelpen.blogspot.nl of www.durftehelpen.blogspot.com 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten