zaterdag 26 december 2015

Zonder twijfel en met vertrouwen vindt de liefde tevreden in ons plaats, we zijn er aan toe!

'Bron: NU.nl;  25 en 26 december 2015', foto van onszelf!


'Dit wordt het nieuws op vrijdag 25 december' 

En de artikelen die mijn aandacht trokken. 

Viering Kerst 
In een groot deel van de wereld wordt vrijdag Kerst gevierd. Op het Sint-Pietersplein luisteren tienduizenden mensen naar de Urbi et Orbi van de paus. Traditioneel bespreekt de paus in de zegen verschillende wereldgebeurtenissen. Om 13.00 uur wordt de kerstboodschap van koning Willem-Alexander uitgezonden en in Engeland spreekt koningin Elizabeth het volk om 15.00 uur toe. In Somalie is de viering van Kerst net als in 2013 verboden; volgens de Somalische overheid kan de kerstviering het islamitische geloof beschadigen.

Top 2000 uitgezonden

Vanaf eerste Kerstdag tot oudejaarsavond wordt op NPO Radio 2 de Top 2000 gedraaid. Minister Jet Bussemaker opent het radio-evenement vrijdag. Hello van Adele is de hoogte nieuwe binnenkomer in de Top 2000: ze staat op plaats 23. Eerder was bekendgemaakt dat Imagine van John Lennon dit jaar de nieuwe nummer 1 is en Bohemian Rhapsody van Queen net als vorig jaar op de tweede plek staat. Hotel California van The Eagles staat op drie.



Vijf topwedstrijden in de NBA

In de Amerikaanse basketbalcompetitie NBA is eerste kerstdag traditioneel een van de hoogtepunten van het reguliere seizoen. Vrijdag staan er vijf wedstrijden op het programma, waarbij het duel tussen de Cleveland Cavaliers en de Golden State Warriors (start om 23.00 uur Nederlandse tijd) eruit springt. Vorig seizoen troffen beide ploegen elkaar in de NBA-finale, waarin de Warriors met 4-2 aan het langste eind trokken. Deze jaargang staan de teams in respectievelijk de Eastern en de Western Conference.



En verder:

Draait The Hateful Eight van Quentin Tarantino in de bioscoop. Channing Tatum, Samuel L. Jackson, Michael Madsen, Tim Roth en Kurt Russel vertolken de belangrijkste rollen. 

Is het ook Kerst voor dieren in Safaripark Beekse Bergen. Zij krijgen op 25 en 26 december een kerstdiner.

&

Wat gaat er op Tweede Kerstdag in ieder geval gebeuren? Hieronder de hoofdpunten uit de nieuwsagenda van 26 december 2015. 

Tweede Kerstdag of 'Boxing Day' 

In Noord-Europa wordt op 26 december 'Tweede Kerstdagen' gevierd. Met name in veel Engelssprekende landen wordt zaterdag 'Boxing Day' gevierd. Werknemers kregen vroeger op deze dag hun kerstpakket. 'Christmas box', van hun baas. Tweede Kerstdag of Boxing Day staat in veel landen vooral in het teken van sportevenementen.

Nederlandse managers onder druk op 'Boxing Day' in Premier League


Alle twintig ploegen uit de Engelse Pemier League komen in actie op Tweede Kerstdag. Louis van Gaal en Manchester United trappen 'Boxing Day' om 13.45 uur af met een cruciale uitwedstrijd tegen Stoke City. De positie van de Nederlandse trainer staat onder grote druk nu United al zes duels wacht op een zege. Guus Hiddink maakt in het thuisduel met Watford (16.00 uur) zijn rentree op de bank van Chelsea. Ronald Koeman en Southampton, die begin november voor het laatst wisten te winnen in de Premier League, sluiten de dag vanaf 20.45 uur af met een thuiswedstrijd tegen nummer twee Arsenal.

Start tweede ronde WK darts met Christian Kist


Het WK darts begint zaterdag vanaf 19.00 uur aan de tweede ronde. De Nederlander Christian Kist strijdt met de als dertiende geplaatste Engelsman Dave Chisnall voor een plek bij de beste zestien. De Schotse titelverdediger Gary Anderson neemt het op tegen de Engelsman Daryl Gurney'.

Boom maakt rentree in veldrit bij wereldbeker in Heusden-zolder


De veldrijders hebben op zaterdag bij de wereldbekerwedstrijd in Heusden-Zolder een 'generale repetitie' voor het WK, dat eind januari 2016 op hetzelfde parcours zal worden gehouden. Lars Boom is een van de acht Nederlanders die bij de seniorenmannen aan de start zal verschijnen. De wereldkampioen van 2008 richtte zich na het WK van 2009 volledig op het wegwielrennen. Regerend wereldkampioen Mathieu van der Poel won afgelopen zondag de wereldbekerveldrit in Namen en gaat voor twee op een rij.

'Weer en verkeer' 

"Tweede Kerstdag is het zeer zacht met 13 of 14 graden, mogelijk sneuvelt het dagrecord hoogste temperatuur. Er is veel hoge bewolking met soms wat zon. Zondag neemt de kans op regen weer toe. Het blijft zacht.  

De ANWB verwacht alleen lokaal wat drukte door bezoekers van pretparken of evenementen. De NS hanteert de zondagsdienstregeling.

Klik hier om u in te schrijven voor de nieuwsupdate (mail) om 12.00 uur

Bekijk het complete weerbericht, de actuele situatie op de weg en treininformatie.


En de nieuwsbrief die sinds 24 december op de website staat inclusief een nieuw boek, het boek, "Aangenaam kennis te maken", want lieve mensen dat is wat we weer mogen doen. We mogen allemaal ieder op zich en iedereen die daartoe bereid is, kennis maken met ons ware zelf, de kennis en de kracht die in wezen in ons is wanneer we weer vertrouwen hebben vertrouwen en geloof, dat God, door, in en dankzij Jezus de mogelijkheid heeft om ieder van ons te bereiken, waardoor we allemaal weer onze eigen kracht gaan herkennen, onze eigen kracht gaan erkennen en onze eigen kracht gaan accepteren als een wezenlijk deel van wie we zijn. Zodat we weer wezenlijk een deel van alles wat er is kunnen en mogen zijn.



Nieuwsbrief: no. 12December 2015


“When nature calls we need to listen!”

De nieuwsbriefquote, mijn reactie op een Facebookbericht van een buurvrouw, waarin stond dat er, “Ondanks warme weer toch een ‘witte’ Kerst in Berlijn”, was. Een artikel van de NOS. “De temperatuur in Berlijn kwam vandaag ruim boven de tien graden en ook de komende dagen is vorst in de Duitse hoofdstad ver weg. Toch is het juist daardoor ook een ‘witte’ Kerst. De vele duizenden kersenbloesems in de stad hebben door het warme weer al knoppen gevormd en op veel plaatsen staan ze in volle bloei.”

Het stukje eronder geeft nog meer informatie prijs, die het delen waard is. “In november lagen de temperaturen in Berlijn al veel hoger dan normaal. In december is het zo’n vijf graden warmer dan het langjarig gemiddelde, waardoor de natuur maanden voor loopt op schema.” Ja, de natuur loopt voor op schema, omdat de natuur op dit moment net zo min te voorspellen is, als alles wat er in de afgelopen tijd, in de afgelopen dagen, weken, maanden, jaren en eeuwen heeft plaatsgevonden. Net zo min te voorspellen, of toch wel een beetje? Toch wel enigszins, omdat we met steeds meer mensen, met steeds meer inwoners op een klein stukje aarde zijn. Een stukje aarde, waar vele mensen op zoek zijn naar vrijheid, naar warmte, medemenselijkheid en geluk. Geluk wat voornamelijk bestaat uit een veilig thuis, een plek om te slapen en voor ouders een plek of plaats waar zij hun kinderen een mooie jeugd en goede toekomst kunnen bieden.

Ja, een goede toekomst, een toekomst die zekerheid biedt. Willen we dit niet allemaal, is dat niet de zin van het leven? De zin van alle leven, de zin van iedereen die en alles wat leeft? Hoe kan het dan dat het in veel gevallen zo moeizaam gaat, zo moeizaam is en zo moeizaam lijkt te blijven? Wat zou de zin daarvan zijn? Wat zou de zin zijn van een moeizaam bestaan? Heeft het moeizaam zijn wel zin? Dat is de vraag die heel veel mensen zichzelf de komende dagen, waarin zij kerst gaan vieren mogen stellen. Want hoe lang zal het nog duren voor we allemaal beseffen dat het geluk binnen handbereik is wanneer we weer naar onze natuur gaan luisteren, wanneer we, ieder van ons, ieder op zich, maar ook allemaal weer gaan doen wat ons hart ons ingeeft? Weer gaan doen waar we blij en gelukkig van worden, het tegenovergestelde van dat wat we nu al eeuwen doen en waar heel veel mensen een moeizaam en vooral koud bestaan door leiden.

Een koud bestaan, doordat er nauwelijks liefde is, men alleen maar liefde voelt voor hen die hen lief zijn, hen die hen dierbaar zijn, naaste familie, buren, vrienden of collega’s. Hoe mooi zou het zijn wanneer we net als de natuur de warmte en de liefde weer over de hele aarde doorgeven? Over de hele aarde, inclusief (aan) de mensen die het nu meer dan ooit nodig hebben, omdat zij niet samenzijn met degene die hen zo dierbaar zijn. Die hen zo dierbaar zijn en die zij normaal gesproken om zich heen zouden mogen hebben.

Die zij om zich heen mogen hebben en die om hen heen zouden zijn, doordat zij samen zouden kunnen zijn en samen zouden kunnen wezen, wanneer er geen……… En dit kunnen we allemaal invullen. Dat het veelal geen positieve woorden zullen zijn, dat zal iedereen begrijpen, want alles wat er ingevuld wordt heeft een negatieve lading. Zelfs wanneer dat wat de persoon nu doet, dat wat de persoon nu tracht te bereiken, vanuit de juiste intenties wordt gedaan. Omdat erin geloofd wordt, de persoon met heel zijn hart, met alles wat hij of zij is vertrouwt op het feit dat het juiste gedaan wordt. Ja, het juiste, al durf ik werkelijk geen uitspraak te doen over het juiste voor wie.

Vraag jezelf eens af wat het juiste voor jou is, vraag je eens af of je aan het einde van de dag werkelijk voldaan bent,  voldoening hebt gekregen van dat wat je doet, dat wat je tot stand gebracht hebt, dat wat je gecreëerd hebt? Is dat ook wat jij jouw geliefden toe zou wensen? Is dit ook wat jij je naasten, degene die je dierbaar zijn toe zou wensen? Ik zal ook nu geen uitspraak doen over dat wat wel of niet juist is. Ik zal ook nu geen oordeel of mening geven over, heb er wel een gevoel bij. Een gevoel dat iedereen die goed slaapt, iedereen die werkelijk voldaan is door voldoening, het juiste doet. Het juiste wat gevoed door liefde en omgeven door liefde plaats mag vinden. Ja, plaats mag vinden,  waardoor het plaats krijgt en plaats heeft omdat het er tijd voor is. Omdat het er nu tijd voor is.

Kerst is de tijd, de tijd waarin we, iedereen die en alles wat leeft weer mag gaan luisteren naar zijn of haar gevoel. Door te luisteren, naar je hart, te luisteren naar dat deel van jouw lichaam wat je waarschuwt. Want het lichaam heeft een ingebouwd waarschuwingssysteem, ieder mens heeft een deel van zijn of haar lichaam die dankzij het hart op tijd een signaal krijgt om iets te veranderen. Iets te veranderen, waardoor er op een natuurlijke wijze voor gezorgd wordt, dat je de kans krijgt om iets te herstellen, iets goed te maken, iets te doen waardoor jij ook weer jij kunt zijn en jij mag wezen. Evenals de boom die midden in de winter, tijdens de kerst zijn of haar bloesem laat zien. Evenals de boom die midden in de winter toont dat iets wat gebruikelijk nooit voorkomt, nu mogelijk is. Omdat ook wij evenals de boom kunnen veranderen, wij evenals de boom bij onszelf te raden mogen gaan, hoe we iets ten goede kunnen keren, waardoor de metafoor “een witte kerst”, het feest wat ter Ere van de geboorte van Jezus gevierd wordt, weer echt de betekenis krijgt, zoals deze bedoeld is. Vrede op aarde, in de mensen een welbehagen. Want dat is wat nodig is, de mens mag zich weer goed voelen door….

Ik ben ermee gestart en natuurlijk is mijn medewerking vereist, want niets gaat vanzelf. Dit is een proces wat zich langzaam ontwikkelt, wat langzaam vorm krijgt, door stapje voor stapje te zetten. Door letterlijk maar ook figuurlijk iedere dag dat te doen wat mij gelukkig maakt en waarbij ik er voor iedereen die en alles wat mij nodig heeft kan zijn en mag wezen. Wat daarbij van het grootste belang is, is dat ik mezelf de gehele weg trouw blijf, ik mezelf tijdens deze levensreis op geen enkele wijze tekort doe, want ook ik ben van waarde en kan dit alleen maar zijn wanneer ik mijn eigenwaarde, door zelfrespect in ere houdt. Kies jij er ook net als ik voor om je eigen leven te leven, in jouw leven te zijn, gelukkig in leven te zijn? Dan kleurt de wereld straks vanzelf nog mooier dan deze al is en hebben wij daar samen een bijdrage aan mogen leveren. Wil jij ook jouw leven weer in liefde, geluk en gezondheid leven, wil jij ook weer volmaakt gelukkig jezelf zijn?
Ik help je daar graag bij, met Alle Liefde die nodig is. 

Een hartverwarmende groet, Sonja

 De Hof van het Heden                        
Voor: Workshops Coaching Begeleiding & Advies                                  
Voor: Het herstellen van Communicatie en Contact, met jezelf en naar anderen!    
              
Tel 0031 (0)78 642 83 01 / Mobiel 0031(0)6 53 54 86 59
  Liefde is onvoorwaardelijk, het is er nu tijd voor!


  
Inclusief het begeleidend schrijven wat ik ook iedere keer aan de vaste nieuwsbrief lezers doe toekomen.

"Goedemorgen, Vrolijk kerstfeest allemaal!

Een late maar ook meteen een vroege nieuwsbrief in de maand december. Een nieuwsbrief die inmiddels al op de website is geplaatst en jij als trouwe lezer vandaag op eerste kerstdag ontvangt. Jij als vaste ontvanger krijgt met daarbij een kerstkadootje, een kerstgeschenk. Ja, ook deze maand staat mijn nieuwe boek op de website. Mijn boek: “Aangenaam kennis te maken”. En natuurlijk weten heel veel mensen hoe ik in het leven sta, hoe ik in het leven sta en wat ik zelf allemaal gedaan heb in de afgelopen jaren om mijn leven meer inhoud te geven. Om in mijn leven meer tijd te hebben en krijgen voor dat wat mij gelukkig maakt en waardoor ik er mede daardoor voor veel andere mensen mag wezen en kan zijn. Voor veel andere mensen mag wezen en zijn, die er prijs op stellen, die mijn hulp nodig hebben en hulp kunnen gebruiken, zonder daarbij behoevend te zijn.

Ja, zonder daarbij hulpbehoevend te zijn. Want alle mensen die ik help en alle mensen die ik mag helpen, hebben hun eigen kwaliteiten en eigenschappen, dat wat hen zo bijzonder en speciaal maakt, dat wat hen gelukkig maakt. En soms, wanneer zij op de één of andere wijze geen kans zien om zelf alles te doen, zelf dat te bereiken waar ze blij van worden, ben ik er om hen de helpende hand te bieden. Ben ik er om dat te doen wat voor mij mogelijk is, wat voor mij mogelijk is en waardoor ik hen een beetje kan helpen. Dat kan doen waar zij zelf geen kans toe zien, geen kans in zien, geen kans toe hebben. Ja geen kans toe hebben omdat ze er op wat voor wijze niet aan toekomen, geen energie voor hebben, geen kracht of dat wat nodig is om het te doen. Hoe mooi is het om deze mensen daarmee te helpen. Hoe mooi is het om oordeelsvrij deze mensen van dienst te kunnen zijn. Van dienst te kunnen zijn door ze van dienst te wezen en dat te doen wat voor hen op dat moment zelf door welke reden dan ook niet mogelijk is.

Mogelijk, door mogelijkheden, mogelijk door in het heden te leven, in het heden te zijn en dat te doen wat de dag je brengt, wat de dag je brengt en geeft. Zo ook het moment waarop ik er eindelijk aan toe was om de film Warhorse te bekijken. Een film die ik een tijdje terug opgenomen had omdat ik het gevoel had dat het kijken ervan de moeite waard zou zijn, de tijd waard was, omdat het mij weer wat mooie inzichten zou geven, inzichten zou bieden, die ik op het juiste moment nodig had. Ja, die ik gisteren nodig had om mijn boek af te kunnen ronden, mijn boek “Aangenaam kennis te maken”. Want hoe bijzonder, hoe vreemd of hoe raar het ook klinkt vallen soms de puzzelstukjes op z’n plek wanneer je iets ziet wat je inzicht geeft. Inzicht waardoor je de bevestiging krijgt die je zoekt, maar in wezen al veel langer weet. Dat het kunnen en mogen schrijven van de nieuwsbrief daar ook mee te maken heeft, dat het kunnen en mogen delen van de “Goedemorgen wensen”, op Facebook, LinkedIn en Twitter daar ook deel van zijn, zal iedereen die mij kent begrijpen.

Want wanneer iets goed voelt, wanneer iets natuurlijk voelt, wanneer ik bij dat wat ik doe en door dat wat ik doe energie krijg, weet ik dat ik het juiste heb gedaan. Het juiste door te doen wat mijn hart me ingeeft. Wat mijn lichaam me aangeeft en dat in mij wat mij zegt of laat weten dat ik er gehoor aan moet geven, mag luisteren en dat doen wat mij helpt en daardoor ook dat steuntje voor de ander kan zijn. Voor de ander, ieder ander, iedereen die en alles wat er op dat moment aan toe is om het te lezen en waarvoor dit ook van waarde kan zijn en daardoor ook van waarde is. De spreuk vandaag op mijn Facebookpagina, LinkedIn en Twitter mocht ik plaatsen omdat ook deze rechtstreeks te maken heeft met alles wat voor mij van belang is, voor mij van waarde is, waardoor het waardevol is en meteen de reden waarom ik het gedeeld heb.

De natuur, liefde en alles wat vanuit vrije wil, met de juiste intenties voor de ander, ieder ander of alles wat anders is wil doen, vindt letterlijk altijd een weg om dat te bereiken. Wanneer we dit weten, wanneer we ons hier weer bewust van zijn kunnen we onszelf weer zijn, sterker nog de ander, iedereen die en alles wat anders is ook accepteren, herkennen en erkennen, waardoor alles weer zijn of haar eigen waarde krijgt. Omdat dit laatste, het waardig zijn en het zelf weer bewust zijn van je kracht, eigen waarde en talenten, jou de kans geeft om dit in ieder ander te zien, in ieder ander te zien en te laten ontwaken. Alsof jij het kaarsje bent, het kaarsje wat in staat is om de ander te verlichten, de ander het warme gevoel te bezorgen wat liefde is. Liefde voor iedereen die en alles wat leeft, omdat dit onze taak is, de taak van ieder mens en dier, van iedereen die en alles wat leeft.

En het leven is mooi, het leven is zo mooi als jij en ik het samen, maar daarbij ook ieder afzonderlijk het kunnen maken.

Nogmaals hele fijne kerstdagen een bijzonder mooi 2016 gewenst.

Met alle liefde,

Sonja Ulrich

PS.     Vandaag ook alvast de kaft/cover van mijn nieuwe boek, de kerstwens die Ulrich en ik gezonden hebben naar alle mensen die in ons persoonlijk adresboekje staan en voor hen die wij nog niet hebben toegevoegd, waarvan het adres nog niet bekend is, meteen maar digitaal. Het gebed over het water instralen of inspreken sluit ik nog steeds automatisch bij. Wie het nodig heeft kan het altijd gebruiken. De agenda voor dit komend kan door ons samen worden gevuld, want waarom zou ik me aan een agenda houden wanneer ik jou eerder kan helpen. Helpen om weer voorledig jezelf, daardoor gelukkig en gezond te zijn. Door je aan te melden ga jij per direct voor de gezonde start! En wellicht ten overvloede, zoals je nu weet, kun je ook wanneer je niet de financiële middelen hebt, naar mij bellen of mailen. Want Gezond zijn start met Volmaakt Gelukkig Jezelf Zijn. Heelzijn!  En wanneer jij commitment toont, met heel je hart voor jezelf kiest, is alles mogelijk!

En ben je er nog niet helemaal klaar voor, laat jij je liever nog leiden door alles wat je overkomt, waar je hinder van ondervindt, lees dan eens mijn weblog: www.dehofvanhetheden.blogspot.nl en download natuurlijk mijn luisterboek: http://www.youtu.be/NwwuvZEltjk Je kunt het overigens ook lezen onder de volgende link: http://www.dehofvanhetheden.nl/pdf/levenlerenherinnerenweten.pdf  Heb je ooit een CD van mij ontvangen die niet volledig is, dan kan en wil ik altijd een nieuwe voor je maken. Stuur me maar een leeg exemplaar, zodat ik het luisterboek er alsnog compleet op kan zetten. Daarnaast is onder de boekenwinkel ook mijn boek: “Ik kies voor jou” te downloaden."

En de spreuken van oktober 2015 laat ik nog even staan.












* Ik vertrouw op een leven in liefde, geluk en gezondheid. Een leven waarin ieder mens weer van waarde is en van waarde wil zijn.

* Ik geloof in een leefbare wereld. 

* Ik geloof in een wereld waarin economische belangen, voor mijn gevoel de enige veroorzaker van alle strijd, strijd in ieder opzicht, zijn langste tijd heeft gehad. 

Daarom ga ik door met mijn taak. 

Iedere dag bloggen, iedere dag schrijven, iedere dag, dat doen, wat ik vanuit liefde op me genomen heb. Ik vanuit liefde voor ieder mens mogelijk kan, wil en mag maken. Vanuit liefde, omdat ik er niets voor terug verwacht en ik er ook werkelijk niets voor wil hebben. Omdat er één ding is, wat ik vanuit mijn hart weet en voel, dat ik daardoor het doel en onze bestemming bereik. 


Want: 
Liefde overwint alles!" 
http://www.dehofvanhetheden.nl/pdf/nieuwsbrief36.pdf De cover en het boek! http://www.dehofvanhetheden.nl/pdf/boek7.pdf  en http://www.dehofvanhetheden.nl/pdf/ikkiesvoorjou.pdf


EN:

“Leven is genieten van alles wat je mee mag maken zien en doen” 
“Liefde is, houden van het leven en allen die je dierbaar zijn” 

Dit keer de mooie plaat van Whitney Houston: "Greatest Love Of All" http://www.youtube.com/watch?v=IYzlVDlE72w en het mooie lied van Julia Zahra:  "Just an illusion", https://www.youtube.com/watch?v=wOpSqV9E7HY en Jason Mraz: "I won't give up"  https://www.youtube.com/watch?vWant ook nu, zal deze de verbinding, die er is, deze mooie gedachte mogen ondersteunen. Wanneer" DURF (JIJ) TE HELPEN?"  

Want Alles is liefde! Tot een volgend blog, tot een volgende keer, wanneer is nog niet bekend. Who knows what the future brings. Let's wait and see!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten