vrijdag 9 oktober 2015

De knop om!

'Bron: NU.nl;  9 oktober 2015'

'Het weer: Perioden met zon' 

'De mist is vrijwel verdwenen en in het midden en zuiden schijnt op veel plaatsen al de zon. In het noorden is nog veel bewolking maar wel op de meeste plaatsen droog.'

"Opklaringen winnen geleidelijk terrein. Het wordt een graad of 15 bij een zwakke tot matige wind uit het noorden. Morgen begint de dag lokaal met een mistbank. 

In de loop van de dag komt de zon steeds meer tevoorschijn. Het blijft droog en in de middag wordt het 13 tot 15 graden. Vanaf zondag komt het kwik niet veel verder dan 11 graden. Het is wel zonnig.

Bekijk hier de actuele weerssituatie."

http://www.nu.nl/dvn/4141911/weer-perioden-met-zon.html 



'Dit wordt het nieuws op vrijdag 9 oktober'

En de link die mijn aandacht vroeg:

http://www.nu.nl/dvn/4142029/moet-u-weten-tunesische-overlegorgaan-nobelprijs-won.html 

&

'En verder:'

"- Spreekt het hof zich uit over zaak Danny Gubbels, die in 2010 werd gedood op een woonwagenkamp in Breda. Twee veroordeelde verdachten gingen in hoger beroep en OM ging in beroep tegen de vrijspraak van een derde verdachte.

- En is het treinverkeer in België donderdagavond en vrijdag door een staking ernstig ontregeld. Vervoerder Thalys raadt reizigers daarom aan hun reis uit te stellen." 

&

'Weer' 

"Vrijdag is het opnieuw bewolkt en kan er lokaal een spatje regen vallen. In het westen is soms ook de zon te zien. Het wordt 15 graden bij een zwakke tot matige noordenwind. In het weekend is het droog, maar wel koeler met maxima zaterdag van 13 tot 14 graden, en zondag van 10 graden. De dag erna worden vooral de nachten kouder."

'Verkeer'

De ANWB verwacht na de ochtendspits extra drukte richting Utrecht vanwege de Campeer en Karavan Jaarbeurs. De avondspits zal zoals gebruikelijk op vrijdag vroeg beginnen en met name in het midden van het land staan naar verwachting de meest files. Na de spits gaan er een paar snelwegen dicht wegens werkzaamheden.

Bekijk het complete weerbericht, de actuele situatie op de weg en treininformatie.

http://www.nu.nl/dvn/4141389/wordt-nieuws-vrijdag-9-oktober.html 

Ook vandaag kwamen er weer een aantal teksten. Teksten die ik op papier heb gezet, waarbij de logica werkelijk ontbreekt. De logica nog niet zichtbaar is, maar omdat ik inmiddels weet dat de logica in de navolgende dagen vanzelf aan mij zal worden getoond, doordat ik inmiddels uit ervaring weet, dat dit zich vanzelf voor mij uitspreidt, heb ik er geen kostbare tijd aan besteed. Heb ik geen kostbare tijd besteed aan het schrijven, maar heb ik het voor even zo gelaten. Het voor even zo gelaten ja, omdat ik nog meer te doen had en proberen te verzinnen waarom iets zo is, voor mij ongeveer hetzelfde zou zijn als een sprookjesboek vullen. Of zou het schrijven van een sprookje, het schrijven van een verhaal uit een sprookjesboek toch wel zinvol zijn? Want als dit zo is, wanneer dit zo zou zijn, wanneer dit zo mag zijn, ben ik graag de schrijver ervan, de schrijver en de persoon die het boek vorm geeft, waardoor het vorm krijgt en de vorm door het knopje om te zetten, er weer volledig is. Waardoor het sprookje weer werkelijkheid en realiteit is, werkelijk en reëel in het hier en nu!

Het sprookje, een sprookjesboek waarin de Koning, de Koningin, de Prins en of de Prinses de hoofdpersoon is of de hoofdpersonen zijn, de hoofdpersonen zijn en zich er evenals de welbekende hoofdpersonen in de Disney verhalen en verfilmingen naar gedragen. Waardoor alles op zijn plek zou vallen, waardoor alles en iedereen weer op zijn plek zou zijn, alles en iedereen weer op zijn of haar plek zou wezen, waardoor iedereen weer op zijn of haar plek is. Zou dit mogelijk zijn? Zou dit werkelijk mogelijk zijn? Of is dit alleen mogelijk wanneer zij zich weer op de juiste wijze gaan gedragen? Zich op gepaste wijze gaan gedragen, door te leven naar dat wat hen toekomt, dat wat zij door "de rol" of eigenlijk de taak, die hen in wezen toebedeeld is, op zich behoren of zouden behoren te nemen? Ja behoren of zouden behoren te nemen, wanneer zij de rechtmatigheid waarmee zij dit ooit op zich genomen hebben, werkelijk weer eer aan zouden doen. Zou dit werkelijk mogelijk zijn? Bestaat er een kans dat dit mogelijk is, dat het mogelijk wordt, waardoor het mogelijk kan en mag zijn? Dan zullen velen bereid zijn om de eer toe te laten komen aan wie ere toekomt. Sterker nog, dan zal degene die de eer toekomt, dit ook zeker verdienen, er recht op hebben, eervol zijn.

Want eer, komt van eervol zijn, iets wat zich als vanzelfsprekend toont en laat zien. Eervol zijn, zonder daar enig uiterlijk vertoon bij op te voeren. En eer, komt van eerbaar, eerbaar zijn, iets wat zich pas kan tonen, wanneer de persoon die het betreft dit laat zien, door zijn of haar denken, doen en handelen. Want dat het handelen, evenals het denken en doen bij elkaar hoort, dit duidelijk wordt door de wijze waarop deze persoon zich uitspreekt, zich aan de buitenwereld, in en over het algemeen laat zien, is iets wat men in wezen, in alle wezenlijkheid bewust of onbewust vergeten lijkt te zijn. Ja, bewust of onbewust dat is de vraag? Een vraag waar alleen de persoon zelf, de persoon die het betreft een uitspraak over kan doen, een antwoord op kan geven. Dat we op dit moment niet in het sprookje leven, de huidige wereld anders is, veranderd is, dat valt op geen enkele wijze te ontkennen. 

Dat het er in ieder geval, in elk geval toe heeft geleid dat de verantwoordelijkheid die bij een eervol en eerbaar persoon als een Koning of Koningin hoort, bij de Koninklijke familie hoort, in handen van een nietszeggend of onbeduidend persoon terecht is gekomen, zullen hen die bewust zijn inmiddels met mij kunnen beamen, zullen velen met mij van mening zijn. Ja, van mening, omdat dit zonder inhoudelijk in te gaan op alles wat er in de wereld speelt, dit zonder vorm aan het verhaal te geven, alles zegt over. Alles zegt over, kortom alles aangeeft, alles laat weten wat nodig is, wat nodig is om bewust te worden. Want iets wat voor zich spreekt, vanzelf spreekt, zegt alles over, geeft aan en laat weten, is bewust en leert de ander bewust te worden van dat wat een mening doet. Wat een mening doet en een mening teweegbrengt, een mening als een oordeel, door ergens iets wat te vinden, ergens iets van te vinden zonder werkelijk te weten wat het is. 

Want wie kan er een objectief oordeel geven over iets waarvan hij of zij subjectief niet op de hoogte is? Wie kan er een oordeel geven over iets wat hem of haar op geen enkele wijze, in geen enkel opzicht toekomt? Wie kan er een oordeel geven over iets wat hem of haar op geen enkele wijze aangaat, omdat hij of zij geen betrokkenheid kent, geen betrokkenheid weet, geen betrokkenheid voelt? Omdat het voor hem of haar "de ver van mijn bed-show" is? Omdat deze persoon zich daar in geen enkel opzicht mee bezighoudt, het voor hem of haar geen belang heeft, het niet in zijn of haar belang is? De persoon er zelf geen waarde aan hecht omdat het hem of haar in geen enkel opzicht treft? Het hem of haar in geen enkel opzicht treft, doordat dit hem of haar in wezen niet raakt? Het hem of haar wezenlijk niets doet, het hem of haar in wezen geen schade toebrengt, het hem of haar niet betreft? 

Ja, dat wordt gedacht, dat denken velen, dat is iets wat ons geleerd wordt, omdat het iets is wat we doen, waarvoor we geleerd hebben. Geleerd om uit te voeren, geleerd om te doen, geleerd om van waarde te kunnen zijn, wanneer we een rol op ons nemen die ons in en tijdens het leven toebedeeld wordt. Een rol, die ons vanuit economisch oogpunt en economische overwegingen gegeven wordt? Waardoor EER ineens een totaal andere waarde krijgt. Waardoor eer, ineens iets is, wat betekent dat je van waarde kunt zijn. Ja, van waarde kunt zijn, van financiële waarde kunt zijn, voor een systeem wat wanneer je het mij vraagt, wanneer ik hierover een oordeel en een mening mag geven, op geen enkele wijze functioneert. Een systeem wat letterlijk en figuurlijk in het honderd loopt of zal ik zeggen in de miljoenen of zelfs miljarden loopt, omdat alles wat er nu en sinds jaar en dag werkelijk mis gaat, te maken heeft met geld? 

En omdat alles wat veroorzaakt is en de gevolgen die daaruit voortvloeien, het vervolg, dat wat eruit voortkomt nu werkelijk zover gekomen is, dat we nu de gevolgen onder ogen mogen zien. De gevolgen zonder meer, allemaal onder ogen mogen zien van deskundig of ondeskundig handelen? Ja van deskundig of ondeskundig handelen, omdat het er alles op lijkt, dat we oplossingen zoeken voor iets wat geen probleem is, we oplossingen zoeken en over problemen praten voor dit werkelijk een probleem is. We er zelfs van uitgaan dat iets tot problemen leidt, waardoor we dat wat werkelijk nodig is, het laten, het in zijn of haar waarde laten, dat wat werkelijk nodig is om iets op te lossen, op geen enkele wijze meer als het antwoord, als het antwoord, op dat wat de vraag betreft zien. Doordat er geen begrip meer is, we de vraag zelf niet meer begrijpen? Doordat we de vraag, dat waar behoefte aan is zelf(s) niet meer zien? Doordat we het principe van de vraag op zich op geen enkele wijze meer begrijpen? Omdat we er zelf(s) bewust of onbewust al een antwoord op geven, doordat we een oordeel hebben?

De vraag, het antwoord, het oordeel, het deskundigenoordeel, de "second opinion". We zijn "het second opinion principe" geworden, we zijn geworden wat de ander voor ons beslist, we zijn dit zelf(s) gaan aannemen als de eerste waarheid. We zijn het second opinion principe, dat wat de ander (voor ons) denkt, wat in wezen "voor ons beslist is", als dat wat rechtvaardig is gaan zien. Rechtvaardig en zelfs als de enige waarheid gaan zien. Terwijl we geen enkel idee hebben wat het begrip rechtvaardig inhoudt, wat het begrip rechtvaardig zegt. We hebben geen eigen mening meer, omdat onze persoonlijke mening vervormd en daardoor hervormd en gevormd is. En dat deze vervorming, die in wezen hervorming is en dat wat ons gevormd heeft betekent, dit ons leven tekent, ieders persoonlijk leven tekent, is dat wat iedereen weer mag weten. Want door vervorming en hervorming, zijn we gevormd en getekend, voor het leven getekend, waardoor we het geloof en vertrouwen in onszelf verloren zijn. Door vervorming en hervorming, worden we gevormd en getekend en lijkt het er zelfs in alle waarschijnlijkheid op dat we verloren zijn. 

Dat we verloren zijn of is het toch dat we onszelf verloren zijn, onszelf volledig kwijt geraakt zijn? Onze eigen ik, dat wat werkelijk van waarde is, dat wat als enige van waarde is en ook als enige van waarde kan en mag zijn. Want dat ieders eigen ik weer van waarde mag zijn en zal zijn wanneer we bij onszelf te rade gaan, is iets wat ieder mens weer mag weten. Ieder mens weer mag weten die bereid is om het heft weer in eigen handen te nemen. Dit mag ieder mens weten die zijn of haar leven weer ten volste wil leven. Dit mag ieder mens weten die zijn of haar leven weer ten volste wil zijn. Het leven, wat ieder mens mag gaan leven, die zich voornamelijk, allereerst met zichzelf bezig houdt. Het leven, wat ieder mens nodig heeft, die weer onvoorwaardelijk, zonder verplichtingen, zonder de waardering van de ander wil leven. Want wanneer je zonder waardering van de ander wilt leven, wanneer je zonder waardering van de ander jezelf bent en er overal en altijd voor kiest om jezelf te zijn, zijn de voorwaarden en verplichtingen, geen deel van jouw leven meer. Zijn de voorwaarden en verplichtingen geen struikelblok meer, zullen deze op geen enkele wijze meer aanwezig zijn, bestaan om jou in de weg te zitten. 

En het enige wat jij als mens hoeft te doen, is de knop omzetten, de knop omzetten, door jouw leven weer onvoorwaardelijk te leven, weer zonder onvoorwaardelijk te zijn, waardoor je zonder voorwaarde kunt zijn. Want wanneer jij zonder voorwaarde bent, leef je je leven onvoorwaardelijk, wanneer jij zonder voorwaarde bent, kun jij zijn wie je bent, kun je zijn wil jij wil zijn, wie jij wilde zijn, voorafgaand aan het leven wat je gekozen hebt, het door jou gekozen leven. Kun jij onvoorwaardelijk het door jouw gekozen leven leiden en jouw leven zijn. Want wanneer jij jouw leven leidt, zul je onvoorwaardelijke liefde, daardoor zonder voorwaarde en zonder verplichtingen zijn. Wanneer jij jouw leven leidt, zal alles wat er op jouw pad komt een bijdrage leveren aan jouw zijn, aan jouw compleet in leven zijn en zul je zelf(s) een bijdrage mogen leveren, van waarde kunnen zijn voor het leven van de ander. Want dit laatste, is dat wat jou tot de beste versie van jezelf maakt, dat wat jij nodig hebt om in liefde, geluk en gezondheid te kunnen leven. Ik leef mijn leven in liefde geluk en gezondheid en gun ieder mens, hetzelfde. Ik gun het ieder mens om evenals ik, zijn of haar leven te kunnen leven, waardoor ook hij of zij dit leven zal kunnen en mogen zijn.

En ook nu komen de teksten op het juiste moment. Waardoor ik deze op de dag kan schrijven, waarop ik in de gelegenheid ben, ik dat kan doen en dat mag doen wat mogelijk is. Mogelijk doordat ik met Ulrich samen ben, mogelijk doordat ik met Ulrich samen leef, mogelijk doordat zowel Ulrich als ik de tijd hebben om ons leven te leven. Ja de tijd hebben gekregen om ons leven te leven, wanneer we dat doen wat bij ons hoort en past, wanneer we dat doen wat een bijdrage levert aan ons zijn, ons samenzijn en het doen van dat wat een bijdrage levert aan ons leven. Ons gezamenlijk leven en welzijn, dat waar wij toe in staat zijn en toe in staat zijn gesteld.

"Ik leef mijn leven, ik leef mijn leven ten volste en gun ieder mens de kans om zijn of haar leven ook ten volste te leven. Ik gun ieder mens, iedereen die en alles wat leeft om ook zijn of haar leven te zijn. Zijn of haar leven in en vanuit onvoorwaardelijke liefde te kunnen en mogen zijn, te kunnen en mogen leven. Daarom deel ik dagelijks de spreuken en schrijf ik wanneer mogelijk, wanneer ik in de gelegenheid ben, dit blog. Omdat ik met het delen van mijn leven, het delen van mijn leven de ander mogelijk motiveer om zijn of haar eigen leven aan te gaan. De kans aan te nemen om zijn of haar leven te leven, omdat het leven leven, de meest unieke kans is, het grootste cadeau wat het leven leven is, mijn geschenk aan jou! Want waarom zou ik ervoor kiezen om dat wat mij blij, gelukkig en gezond maakt alleen voor mezelf te houden? Waarom zou ik ervoor kiezen om te willen verdienen aan dat wat mij het geluk en alles wat ik nodig heb geeft? Omdat ik gelukkig ben, ik het waar geluk ken en ik het gevoel heb, dat alleen door het delen van mijn geluk, dat wat ik als gelukkig zijn ervaar, van waarde kan zijn voor het geluk van de ander, voor ieder ander en voor alles wat leeft. 

Jij kunt dit ook, wanneer je weer van waarde bent, jouw eigenwaarde vertegenwoordigt en iedereen die en alles wat zich in jouw omgeving bevindt, jouw geluk laat delen. Jouw gelukkig zijn, jouw gelukkig in leven zijn. Want wat is er nu mooier dan iedere dag je geluk te kunnen delen? 

Geluk, dat wat alles wat anders is, zich anders voelt, ook een kleine sprankje geluk, een klein vonkje van jouw geluk te kunnen en mogen geven, is dat wat waar geluk is en gelukkig zijn laat voortduren. In het heden, het hier en nu zijn, omdat dat het ware leven is!" 


















* Ik vertrouw op een leven in liefde, geluk en gezondheid. Een leven waarin ieder mens weer van waarde is en van waarde wil zijn.

* Ik geloof in een leefbare wereld. 

* Ik geloof in een wereld waarin economische belangen, voor mijn gevoel de enige veroorzaker van alle strijd, strijd in ieder opzicht, zijn langste tijd heeft gehad. 

Daarom ga ik door met mijn taak. 

Iedere dag bloggen, iedere dag schrijven, iedere dag, dat doen, wat ik vanuit liefde op me genomen heb. Ik vanuit liefde voor ieder mens mogelijk kan, wil en mag maken. Vanuit liefde, omdat ik er niets voor terug verwacht en ik er ook werkelijk niets voor wil hebben. Omdat er één ding is, wat ik vanuit mijn hart weet en voel, dat ik daardoor het doel en onze bestemming bereik. 


Want: 
Liefde overwint alles!" 
http://www.dehofvanhetheden.nl/pdf/nieuwsbrief36.pdf De cover en het boek! http://www.dehofvanhetheden.nl/pdf/boek7.pdf  en http://www.dehofvanhetheden.nl/pdf/ikkiesvoorjou.pdf


EN:

“Leven is genieten van alles wat je mee mag maken zien en doen” 
“Liefde is, houden van het leven en allen die je dierbaar zijn” 

Dit keer de mooie plaat van Whitney Houston: "Greatest Love Of All" http://www.youtube.com/watch?v=IYzlVDlE72w en het mooie lied van Julia Zahra:  "Just an illusion", https://www.youtube.com/watch?v=wOpSqV9E7HY en Jason Mraz: "I won't give up"  https://www.youtube.com/watch?vWant ook nu, zal deze de verbinding, die er is, deze mooie gedachte mogen ondersteunen. Wanneer" DURF (JIJ) TE HELPEN?" 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten