dinsdag 27 september 2016

Investeren, adviseren en begeleiden, waar start je dan? Free your mind! The rest will follow.


"Free your mind", de titel van de nieuwsbrief van augustus. De titel van een liedje, gezongen door En Vogue. Een liedje met een tekst waar heel veel mensen zich gezien de "gekte van alle dag" in kunnen vinden. 

De gekte van alle dag. Kun jij er al los van zijn, ben jij er al los van? Leef jij zelf jouw eigen leven?

Wie kan dit, wie doet dit, wat is de waarde ervan en is het nodig om deze waarde te verklaren, om te zetten in woorden of iets wat ertoe bijdraagt dat je als mens besluit om het te doen? Te doen wat een bijdrage levert aan jouw zijn, het zijn wie je bent, bewust zijn. Want dat dit het enige is wat je hoeft te doen is dat wat dan vanzelf duidelijk wordt.


Bewust zijn, iedere dag opnieuw kiezen om jouw leven te leven, te doen wat mogelijk is, zonder moeten, willen we dat niet allemaal? Willen we allemaal niet gewoon onze eigen weg lopen, ons eigen leven invulling geven en daarmee bepalen met wie we omgaan, waar we heen gaan of sterker nog, waar we starten. 

Starten met ons leven, het leven waar wij ons goed in kunnen vinden. Hoeveel mensen zijn er nu op de wereld die dat kunnen? Kun jij iedere dag doen wat je wilt of denk je dit omdat jij het doet? Kun je iedere dag doen wat je vanuit je hart wilt of ben je tevreden met wat je doet en heb je het inmiddels geaccepteerd als zijnde jouw leven? Ben je er al eens mee bezig geweest of leef jij gewoon door in het patroon wat jij als jouw leven hebt bestempeld? Het patroon waarin jij gegoten bent, wat je vervolgens aangenomen hebt als jouw leven? Weet je wel zeker dat dit jouw leven is? Het leven is waar jij in geboren bent, het leven waarin jij werkelijk de dingen leert die voor jou van waarde zijn, zonder de invloed van de buitenwereld? 

De buitenwereld, dat deel van de wereld, wat naast jou is, wat naast jou bestaat en er naast jou op geheel eigen wijze mag zijn, kan zijn en is. Werkelijk is, wanneer jij jij bent, wanneer jij ervoor kiest om jezelf te zijn, omdat je anders opgaat in alles wat de buitenwereld is. Je als het ware een stofje wordt in de oneindige buitenwereld. Een stofje zonder grenzen, waardoor alles wat buitenwereld is, bezit van jou maakt, bezit van jou neemt en bezit van jou krijgt, doordat jij er toestemming aan gegeven hebt.  Jij hebt toegestaan dat dit mag, doordat je jouw grenzen niet omkaderd hebt. Jij voor jezelf onvoldoende hebt gerealiseerd dat het zo zou gaan. En gelukkig ben ik allesbehalve de enige die dit ziet, allesbehalve de enige die dit zo voelt, zijn er steeds meer mensen die zich hier bewust van zijn en bewust van willen wezen.

Want het bewust willen zijn en het bewust willen wezen van het feit dat je leeft is wellicht de beste wijze om het ook werkelijk te worden. Het werkelijk te worden door het werkelijk te zijn en er iedere dag opnieuw voor te kiezen. Ik kies er dagelijks voor en heb na het zien van de uitzending van tegenlicht van zondagavond, mezelf even de rust gegund. De rust die ik nodig had om alles even een plaats te geven. De plaats te geven die ik er zelf voor in wil richten. De plaats, die nodig is en ik zelf voor mezelf accepteer. De plaats die ik allereerst mezelf gun en geef, waardoor ik ieder ander eenzelfde, zij het zijn of haar eigen plaats gun, zijn of haar eigen plaats, tijd en ruimte geef. Want dat we allemaal tijd, plaats en ruimte nodig hebben om onszelf te kunnen en onszelf te mogen zijn is dat wat "de wereld", de wereld of met name (in wezen) de mensen die deze aansturen, vergeten is. 

En door dit te vergeten, zijn "we" of velen van ons, de weg, ons eigen pad door eigen toedoen, door het zelf toe te laten en toe te staan, volledig kwijtgeraakt. Het pad waarop we mogen lopen. Het pad waar we veilig onszelf kunnen zijn, zonder alle toevoegingen, alle overbodige toevoegingen van buitenaf. Het pad wat we werkelijk weer zullen mogen lopen en kunnen gaan, wanneer we de tijd, plaats en ruimte nemen om dat te doen wat ons helpt onszelf te zijn. Wat jou helpt jou te zijn, mij helpt mij te zijn en ieder ander eenzelfde en gelijkwaardige keuze laat. Een keuze die door geen mens, geen instantie of geen organisatie dan dat waar jij voor kiest gestuurd of bestuurd mag worden. Omdat dit behalve dat het ethisch ongegrond is, ook onverantwoord is. Het voor ieder mens zelf(s), de mens die zich bewust of onbewust bezig houdt met het beïnvloeden van mensen, de nodige gevolgen heeft, de nodige gevolgen geeft. 

Startend met een naar gevoel, een gevoel van onbehagen, het je werkelijk niet goed voelen. Dat wat ertoe leidt dat je niet meer kunt functioneren zoals je graag zou willen, omdat dit zelfs een verlammend gevoel met zich meebrengt. En de mens die zich daar bewust van is, de mens die zich daar bewust van wordt, zal er dan voor kiezen om te stoppen of door te gaan. Te stoppen met zijn of haar leven of door te gaan en dan ook werkelijk starten met het leven van zijn of haar leven. Het leven wat zinvol is en zingeeft, de werkelijke zingeving die ertoe leidt dat de hemel op aarde is, dat wat een goed gevoel geeft en voor iedereen weer mogelijk is. Dit is namelijk wat ik ervaren heb, wat ik weet en wat ik iedere dag deel met iedereen die en alles wat in mijn leven is. Iedereen die en alles waar ik plaats voor maak in mijn leven, omdat dit mijn bewuste keuze is. De keuze waar ik iedere dag opnieuw plaats voor maak. Bewust, zonder mezelf daarin te verliezen, zonder mezelf te verliezen in "de waan van alle dag"! Want ik mag, wil en kan er zijn door dat te doen wat mij de vrijheid geeft, zodat ik voel dat ik leef en volledig kan blijven functioneren!

En het volgende stukje blijf ik de komende tijd herhalen!

Omdat we allemaal kinderen van God en broers en zussen van Jezus zijn, we allemaal gelijk maar daarbij ook ieder van ons uniek zijn. We mogen allemaal onze eigen energie inzetten voor dat wat wij als talent en gave hebben meegekregen. De tijd ervoor nemen om dit te (her)ontdekken is dat wat God ons geeft en de wereld, de 24 uurseconomie, de maatschappij ons in het hier en nu totaal ontnomen heeft. Want de hemel is al op aarde wanneer wij dit op die wijze ook weer gaan zien. Door werkelijk te kijken, te voelen en met aandacht te leven, bewust te leven, wordt het onmogelijke ineens mogelijk. Ik leef in het nu, iedere dag en ben dankbaar voor alles wat iedere dag mij brengt. Omdat ik dit al jaren doe, waardoor dit voor mij de enige juiste wijze van leven is. En omdat ik het ieder mens gun om het leven waar je zelf als mens voor geboren bent, allemaal weer te kunnen en mogen leven.

Het volgende filmpje voeg ik graag toe omdat het tijd wordt dat we allemaal ons licht weer laten schijnen. Iedereen op geheel eigen wijze, zijn of haar eigen licht, held en daardoor creator  mag zijn. Sterker nog, waardoor je de regisseur van jouw leven wordt. Van jouw leven ja, omdat ieder ander, iedereen die anders, die naast en die om jou heen is, het volste recht heeft om hetzelfde te doen. Want God heeft geen onderscheid gemaakt toen Hij ons als mens heeft geschapen. Wie ben jij, wie zijn wij, wie ben ik, om daar verandering in aan te brengen?  Welk recht heeft mij, jou of ieder ander boven iedereen die en alles wat leeft gesteld? Geld, macht en middelen? 

Ik ga voor liefde en weet dat iedereen die en alles wat de liefde laat regeren, de kennis en het vermogen heeft, om dat te doen wat zijn of haar leven, het leven leven, het eigen leven leven meer dan waard maakt. Je daardoor als persoon zelfs in staat bent om ieder ander naar het pad te leiden wat je als mens de vrijheid geeft. Lieve God, Dank u wel voor deze mogelijkheid! 


De Hemel op Aarde, de Hof van het Heden, voor iedereen die en alles wat leeft en naast jou en mij in leven is. "

Een hele mooie dag gewenst. Dit is jouw dag, jouw leven en dat waar jij op jouw wijze van genieten mag, wanneer je dit ook toestaat en toelaat van iedereen die en alles wat leeft. We mogen in liefde, geluk en gezondheid samenzijn, wanneer we ervoor kiezen om samen te leven!

Want natuurlijk leven is mijn leven en kan en mag ons leven zijn, wanneer jij net als ik, op geheel eigen wijze ervoor kiest om jouw leven, mijn leven, ONS leven te laten zijn. ONS Natuurlijk Samenzijn, door Ook Natuurlijk Samenleven.

En vergeef me de reclame die voorafgaand aan de En Vogue single met lyrics getoond is! Velen van ons zijn kleurenblind in de goede zin van het woord. Daarnaast zijn er ook heel veel mensen blind en doof geworden, zij hebben zich afgesloten voor wat werkelijk van waarde is. Het leven leven zoals het komt, doen wat mogelijk is en tevreden zijn, is een stap in de richting die "ons" werkelijk vrij leven biedt, er iedere dag bewust voor kiezen is dat wat (mij) helpt om gelukkig te zijn, (mij) helpt om gelukkig te wezen door gelukkig te zijn. Dat je er op die wijze ook kunt zijn voor alle mensen die jouw hulp nodig hebben, jouw hulp werkelijk nodig hebben en waarderen, is dat wat alles in het leven, het leven waard maakt.  

Free your mind van alle negatieve invloeden en kies voor jouw leven, waardoor jij er voor de ander, ieder ander en alles wat anders is kunt zijn, je er zelfs nog meer jezelf door wordt. Want wanneer jij jij bent, ben je werkelijk de persoon waar jij jouw leven mee kunt, wilt en mag leven, iedere dag opnieuw! 

Dan ben jij zelf(s) de levende Pay it Forward Formule, mag jij deel zijn van het groter geheel, dat wat de Hemel op Aarde is!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten