woensdag 28 september 2016

Investeren! Free your mind!


Ik heb geïnvesteerd. Ik investeer nog steeds, iedere dag opnieuw, door te doen wat mij gelukkig maakt en waar ik ieder ander die dit wil mogelijk mee kan en mag helpen. 

Ik doe dit, omdat ik weet wat ik nodig heb. Weet wat een mens nodig heeft, doordat ik het zelf nu voel en zelf nu ervaar, mijn eigenwaarde! 

Eigenwaarde en waardevol, ja zeker, doordat ik in wezen alles kan wat voor mij mogelijk is en dit mij de voldoening geeft die ik nodig heb. De levensbehoefte, waar ik niet van buiten wil, zelfs wanneer ik het zou kunnen, omdat het me helpt mezelf als waardig mens te zien en ik ieder ander waarmee ik verbonden ben, ooit een verbinding aangegaan ben, de kans wil en mag bieden om op een soortgelijke, zij het geheel eigen wijze zijn of haar leven te leven. Het leven te leven waar hij of zij voldoening uit krijgt. Omdat ieder mens dit in wezen verdient. Ieder mens die bereid is om naar de stem van zijn of haar hart te luisteren. Ieder mens die zijn of haar leven voor alles wat met geld te koop is stelt.

Wie kan dit, wie doet dit, wat is de waarde ervan en is het nodig om deze waarde te verklaren, om te zetten in woorden of iets wat ertoe bijdraagt dat je als mens besluit om het te doen? Te doen wat een bijdrage levert aan jouw zijn, het zijn wie je bent, bewust zijn. Want dat dit het enige is wat je hoeft te doen, is dat wat dan vanzelf duidelijk wordt. De nieuwsbrieven van februari 2015, september 2015 en januari 2016, geven je een duidelijk beeld van hoe ik dit gedaan heb en waarom ik me hiertoe heb laten leiden. 

En dat ik alles wat geen bijdrage levert aan mijn investering los laat, laat zijn voor wat het is, in waarde laat, is wat mij geholpen heeft. Wat mijn geholpen heeft en mij nog dagelijks helpt. Helpt door ook voor alle mensen, alle dieren en de natuur te bidden, hulp te vragen en daarbij voorafgaand dagelijks eerst te bedanken dat God er weer voor "ons als geheel" is geweest. Ons als geheel, omdat ik mezelf als deel zie van, de wereld waar we, iedereen die en alles wat leeft, deel van uitmaakt. Deel van het groter geheel, het geheel wat in elke situatie, elke omstandigheid, waar ter wereld ook, verbonden blijft. Waardoor ik voel dat ik er op geen enkele wijze voor weg kan lopen, me ervan af kan keren, er wel naast kan staan. Er naast kan staan, doordat ik op geen enkel moment betrokken wil of hoef te zijn met of bij acties, waar mijn gevoel, mijn geweten en alles wat ik ben op geen enkele wijze verenigbaar mee is. Ik kies er bewust voor, om me op geen enkele wijze te laten verleiden, ergens achter te staan, waar iets of iemand mij zonder mijn toestemming,(on)bewust toe verplicht. 

Ik kan en wil me dan ook op geen enkel moment verschuilen achter dat wat in mijn beleving zonder gevolg zou mogen zijn of zonder vervolg zou moeten blijven. Dat ik de keuze van ieder ander, alles wat anders is dan ik accepteer, me daar wel los van houd is wat mij helpt. Wat mij helpt er los van te zijn, maar daarbij ook zeker in en vanuit het hart verbonden. Verbonden uit liefde, de liefde voor het leven en alles wat daaruit voortvloeit, omdat het leven in en vanuit liefde meer kansen biedt en kansen geeft, die de mens werkelijk kunnen helpen. Die de mens of in wezen alles wat leeft, kunnen en mogen helpen, te worden wie of wat het is, wie of wat de mens of iets in wezen kan en mag zijn. Wanneer de persoon geremd wordt in dat wat hij of zij doet, wanneer iets geremd wordt in zijn of haar actief bezig zijn, al is het maar groeien, dan zal dit zo z'n redenen hebben. Dan zal dit zo mogen zijn, waardoor de persoon, dat wat leeft, evenals ik de kans krijgt in zichzelf te investeren. De kans krijgt om, in zichzelf of in wezen in alles wat leeft te investeren, omdat we gezamenlijk, als levende wezens, het levend "we-zen samen" zijn. We in alle rust samen kunnen zijn en mogen wezen. Liefdevol Samenzijn! 

En het onderstaande stukje blijf ik herhalen!

"Omdat we allemaal kinderen van God en broers en zussen van Jezus zijn, we allemaal gelijk maar daarbij ook ieder van ons uniek zijn. We mogen allemaal onze eigen energie inzetten voor dat wat wij als talent en gave hebben meegekregen. De tijd ervoor nemen om dit te (her)ontdekken is dat wat God ons geeft en de wereld, de 24 uurseconomie, de maatschappij ons in het hier en nu totaal ontnomen heeft. Want de hemel is al op aarde wanneer wij dit op die wijze ook weer gaan zien. Door werkelijk te kijken, te voelen en met aandacht te leven, bewust te leven, wordt het onmogelijke ineens mogelijk. Ik leef in het nu, iedere dag en ben dankbaar voor alles wat iedere dag mij brengt. Omdat ik dit al jaren doe, waardoor dit voor mij de enige juiste wijze van leven is. En omdat ik het ieder mens gun om het leven waar je zelf als mens voor geboren bent, allemaal weer te kunnen en mogen leven.

Het volgende filmpje voeg ik graag toe omdat het tijd wordt dat we allemaal ons licht weer laten schijnen. Iedereen op geheel eigen wijze, zijn of haar eigen licht, held en daardoor creator  mag zijn. Sterker nog, waardoor je de regisseur van jouw leven wordt. Van jouw leven ja, omdat ieder ander, iedereen die anders, die naast en die om jou heen is, het volste recht heeft om hetzelfde te doen. Want God heeft geen onderscheid gemaakt toen Hij ons als mens heeft geschapen. Wie ben jij, wie zijn wij, wie ben ik, om daar verandering in aan te brengen?  Welk recht heeft mij, jou of ieder ander boven iedereen die en alles wat leeft gesteld? Geld, macht en middelen? 

Ik ga voor liefde en weet dat iedereen die en alles wat de liefde laat regeren, de kennis en het vermogen heeft, om dat te doen wat zijn of haar leven, het leven leven, het eigen leven leven meer dan waard maakt. Je daardoor als persoon zelfs in staat bent om ieder ander naar het pad te leiden wat je als mens de vrijheid geeft. Lieve God, Dank u wel voor deze mogelijkheid! 


De Hemel op Aarde, de Hof van het Heden, voor iedereen die en alles wat leeft en naast jou en mij in leven is. "

Een hele mooie dag gewenst. Dit is jouw dag, jouw leven en dat waar jij op jouw wijze van genieten mag, wanneer je dit ook toestaat en toelaat van iedereen die en alles wat leeft. We mogen in liefde, geluk en gezondheid samenzijn, wanneer we ervoor kiezen om samen te leven!

Want natuurlijk leven is mijn leven en kan en mag ons leven zijn, wanneer jij net als ik, op geheel eigen wijze ervoor kiest om jouw leven, mijn leven, ONS leven te laten zijn. ONS Natuurlijk Samenzijn, door Ook Natuurlijk Samenleven."

Samen kunnen we dat wat de wereld is, nog mooier maken. Samen zijn we één geheel. De liedjes en de teksten hieronder zijn een mooie aanvulling!


Bruce Horsby: That's just the way it is: https://www.youtube.com/watch?v=cOeKidp-iWo 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten