donderdag 9 juli 2015

Wanneer de Zon je wekt, kun je je kracht dubbelop inzetten, waardoor je kunt delen!

'Bron NU.nl' ( Donderdag 9 Juli

'Het weer: Eerst buien later meer zon.'

"Vanochtend trekken enkele buien over het land met tussendoor ook even zon. 

In de loop van de middag wordt het vanuit het zuidwesten droog en gaat de zon vaker schijnen. Met 16 tot 19 graden is het behoorlijk fris.

De wind waait uit west tot noordwest en is matig tot aan zee en op het IJsselmeer krachtig, 3 tot 6 Bft. 


Morgen en zaterdag schijnt de zon flink, staat er weinig wind en wordt het warmer. Zaterdag is 24 tot 29 graden. Zondag vallen er buien en is het 's middags 20 tot 25 graden.

&

'Weer en verkeer'

"Donderdagochtend leeft de buiigheid weer op, maar niet zo erg als woensdag. Soms schijnt ook even de zon. In de loop van de middag wordt het vanuit het zuidwesten droog met geregeld zon. Met 16 tot 18 graden is het behoorlijk fris. De wind waait uit west tot noordwest en is matig tot krachtig (3 tot 6 Bft).

Er wordt een normale ochtendspits verwacht. Vanwege de zomervakantie zal het niet echt druk zijn.

Bekijk het complete weerbericht, de actuele situatie op de weg en treininformatie

En ook vandaag de link: http://www.nu.nl/dvn/4084804/weer-eerst-buien-later-meer-zon.html  betreffende het weer. Daarbij het weer en verkeer onder het nieuws van donderdag 9 juli,  omdat dit altijd het delen waard is. Natuurlijk mag je en kun je ook de rest lezen door de link aan te klikken. http://www.nu.nl/dvn/4084345/donderdag-9-juli-laatste-deadline-griekenland.html omdat jij net als ieder mens de keuze hebt om te beslissen, te besluiten wat voor jou van waarde is. Een keuze, die geheel aan jou is, waar jij net als ieder ander, zelf de verantwoordelijkheid voor en van draagt, omdat het ieders eigen verantwoordelijkheid is. Jouw verantwoordelijkheid in leven, ieders eigen verantwoordelijkheid in zijn of haar leven, omdat dit de waarde van het leven is. 

De waarde van het leven, die ieder mens ontdekt door vanuit het hart te leven. Want door als mens vanuit je hart te leven, handel je vanuit de juiste intenties. Door vanuit je hart te leven, leef je vanuit de juiste intenties, handel je vanuit de juiste intentie en krijgt alles wat je doet een goed gevolg. Dan zorg je ervoor, dat alles een goed gevolg heeft, omdat je dit vanuit liefde doet, vanuit onvoorwaardelijke liefde, voor iedereen die en alles wat leeft, jezelf daarbij inbegrepen. Ervaring leert en ervaring doet je beseffen, dat alles wat je doet een vervolg en gevolg heeft. Want het vervolg en de gevolgen zullen er zijn. Deze zullen zichtbaar, voelbaar en merkbaar zijn. Dat ik mijn persoonlijke ervaringen kan en mag delen, weet je wanneer je mijn blog leest al enige tijd. Want dat de gevolgen die ik heb mogen ondervinden, door het krijgen van lichamelijke ongemakken, mijn lessen zijn. Mijn persoonlijke lessen zijn geweest zie, voel en ervaar ik als een voorrecht. Een waar en heus voorrecht, doordat ik besef en weet waardoor deze ontstaan zijn, waardoor ik dit kan delen. Mijn ervaring te delen, zodat dit een algemene les wordt, waardoor iedereen die dit leest, hoort of ziet, ermee geholpen is. Geholpen door het verhaal en daardoor besluit het juiste te doen. 

Het juiste te doen voor hem, haar, iedereen die leeft, op geheel eigen wijze. Ja geheel eigen wijze, omdat ik weet dat, alleen dat wat ik doe, dat wat ik zelf doe, denk, zeg of laat, invloed heeft op het vervolg, een goed gevolg. Een goed gevolg, doordat ik dit zelf verholpen heb, waardoor dit volledig mocht en kon herstellen, dit door mijn eigen inzet en eigen kracht heeft mogen en kunnen herstellen. Totaal anders dan wanneer ik dit door iets of iemand anders had laten verhelpen, omdat het daarmee niet afgerond, niet afgerond of opgelost zou zijn. Omdat dit zou voelen of ik me van mijn verantwoordelijkheid had ontdaan. Mijn verantwoordelijkheid niet had genomen, door te doen alsof het een ander zijn of haar verantwoordelijkheid betreft. Waardoor het niet mijn verantwoordelijkheid zou zijn geweest, maar het ieders verantwoordelijkheid geworden was. Waardoor het een gedeelde verantwoordelijkheid zou zijn geworden, het daarbij op geen enkele wijze aan mij als persoon zou kunnen worden toegekend, laat staan dat ik zelf de verbinding had gezien, mijn eigen verantwoordelijkheid, dat wat ik zelf in gang gezet had. 

In dit geval, in gang gezet door mijn eigen ervaring(en), door mijn eigen denken doen en handelen. Door vanuit mijn hart te leven, heb ik in mijn eigen leven, mijn verantwoordelijkheid weer genomen en dit is wat ik ieder mens adviseer. Dit is wat ik ieder mens oprecht en van harte adviseer, omdat dit de wijze is waarop ik als mens weer mezelf kon en mocht zijn. Ik als mens weer mezelf mag en kan zijn, waardoor ik mezelf ben. En daarom een kans, die ik ieder ander in en vanuit liefde gun. Een kans om hetzelfde te doen, het zelf te doen, verantwoordelijkheid te nemen, omdat dit voor ieder mens de mogelijkheid biedt. De mogelijkheid biedt en geeft om ook weer volledig zichzelf wil zijn. Voor jou, om weer volledig jezelf te zijn. Want wanneer je als mens volledig jezelf bent, sta je jezelf toe om weer volledig te leven, doordat je wilt leven, wilt leven en daardoor het leven kunt zijn. Want door jezelf te zijn, ben je jouw leven, door jezelf te zijn, kun je dat wat voor jou is weggelegd aan en zul je alle kracht vinden om dat wat jij zelf bewust of onbewust veroorzaakt hebt, ook zelf te kunnen herstellen. Omdat dit iets is wat God, via Zijn Zoon Jezus aan ieder mens heeft gegeven. Omdat dit het belangrijkste is wat God, via Zijn Zoon Jezus aan ieder mens cadeau heeft gedaan. Uit Liefde Onvoorwaardelijke Liefde en Liefde overwint alles!

Het nu volgende gedicht zegt veel, mogelijk zelfs alles.  Doe er je voordeel mee! Het komt uit mijn nog uit te brengen boek: Liefde overwint alles. 

Liefde overwint alles

Soms heb je het gevoel dat alles meezit, er geen vuiltje aan de 
lucht is, omdat alles wat je wilt mogelijk is, lukt, zonder enige
moeite, zonder specifieke inzet, alsof grenzen niet bestaan en
alles waar je je ooit door liet weerhouden weg is, vervaagd.

Soms heb je het gevoel dat alles tegenzit, iedere stap die je zet, 
meer energie vraagt, dan de voorgaande, alsof je in een auto
rijdt met een motor die niet goed afgesteld is, waardoor er
soms zelfs maar één goedwerkende cilinder draait en deze 
naast een grote hoeveelheid brandstof meer power vraagt. 

Power, de kracht die je door je heen voelt stromen, op het 
moment waarop jij in balans bent, je lekker voelt, de zon 
iedere dag ziet schijnen, mooie gedachten, volledig overtuigd 
van jouw weten, jouw vermogen om te winnen, jouw kunnen. 

Power, de kracht die je iedere dag kunt gebruiken, op de 
momenten waarin jij de onbalans voelt, gehinderd wordt 
door negatieve emoties, door jouzelf opgeroepen, want 
hoeveel invloed heeft de ander, of laat jij toe in jouw leven, 
dat is wat je doet, jezelf het geluk ontnemen, misgunnen. 

Liefde is de kracht die nodig is, om te groeien, je te kunnen 
ontwikkelen en dat te doen wat je maakt tot een volwaardig, 
onafhankelijk persoon, kortom een volwaardig mens. 

Liefde is de kracht die nodig is, om los te laten, dat te doen, 
waardoor de ander op eigen benen kan staan, en sterker nog 
zelfstandig zijn of haar levenspad kan betreden, inclusief de 
bergen en dalen, geheel krachtens de voorbestemming, wens. 

Vertrouwen is het goede, zorgt ervoor dat iedereen dit kan 
bereiken, onvoorwaardelijk, omdat het naast dat het deels 
voorbestemd is, ook nog meerdere mogelijkheden biedt. 

Mogelijkheid tot eenwording, weer heel in alle rust en 
schoonheid, volledig bij jezelf, weer in de spiegel durven 
kijken, omdat je dan naast je uiterlijk, ook je innerlijk ziet. 

Je innerlijk, dat wat jou maakt tot wie je bent, dat wat ervoor 
zorgt, dat je met jezelf kunt leven of zelfs je beste vriend of
vriendin wilt wezen, in iedere situatie, op elke locatie, 
ongeacht de personen die zich daar bevinden, aanwezig zijn. 

Aanwezig zijn, is voor iedereen verschillend, met name de 
wijze waarop een mens zichzelf laat zien, zichzelf toont, in 
alle bescheidenheid, op de achtergrond, of juist precies het 
tegenovergestelde ervan, volledig in het licht, vol aan in de 
schijnwerpers, zonder gene, wat heerlijk wat fijn. 

Maar ook de mate waarin hij of zij zichzelf is, zal durven zijn 
zichzelf durft te uiten, zichzelf durft te profileren, zichzelf in 
dienst stelt van de ander, kortom de manier van leven, is een 
keuze, die ieder van ons, op geheel eigen wijze mag ervaren 
en beleven, de weg, door het je te herinneren, door te weten. 

Liefde is de ultieme kracht die nu nodig is voor de mens, om 
ieder ander, te respecteren, te accepteren, te vergeven, zodat 
vrede vanzelfsprekend wordt, zelfs zal zorgen voor het juiste, 
de ommekeer, ongeacht of de persoon deels of volledig 
betrokken, verantwoordelijk was, door mededogen, opnieuw 
openstaan voor, je hoeft dat wat gebeurd is, niet dagelijks te 
herinneren, herhalen in woorden, je mag dit zelfs vergeten.

Door open te staan voor alles wat er op je pad komt, dagelijks 
oordeelvrij nieuwe ervaringen op te doen, zul jij mogen leren, 
waarderen en dit wereldwijd kunnen delen en doorgeven.

Onbaatzuchtig, vanuit Onvoorwaardelijke Allesomvattende
Liefde, die eeuwigdurend is en daardoor altijd blijft, waar en met wie
je ook bent, gaat, begeeft of bevindt, de warme deken, het ultieme leven!  

Want mijn leven dient als voorbeeld, voor mij, en mag als voorbeeld dienen voor iedereen die dit wil zien, die dit wil weten. Als voorbeeld, door te bewijzen dat het kan, een voorbeeld als bewezen dat het mogelijk is. Mogelijk is in het hier en nu. Mogelijk, wanneer je je net als ik weer laat leiden door dat wat je hart, dat wat je lichaam en dat wat jouw weten je vertelt en zegt. Dat wat jou gegeven is, dat wat jij vanuit liefde hebt mogen ontvangen. Vanuit liefde hebt mogen ontvangen waardoor jij het net als ik kunt delen. Waardoor delen meteen een extra definitie krijgt, een versterkte definitie, je vermenigvuldigt dat wat jij hebt geleerd, dat wat jij hebt mogen ontdekken en ervaren met iedereen die je lief hebt, iedereen die jou lief is en iedereen die en alles wat leeft. Omdat het willen leven en in leven willen zijn, dat is wat de basisbehoefte van iedereen die en alles wat leeft is en de tijd NU is gekomen, dat iedereen zich hier weer bewust van mag zijn, waardoor iedereen zich hier weer bewust van is. Omdat het tijd is en we er dan met ons allen, met iedereen die leven wil, iedereen die leven wil en het leven heeft, voor kunnen zorgen dat we het leven zijn. 

Het leven, in, door en vanuit liefde, met iedereen die en alles wat leeft zijn. Omdat wij, als mens het startpunt zijn, het startpunt, de basis, het begin en samen de vonk, de aandrijfas kunnen vormen die de verbinding is voor de grote ommekeer, het ontwaken, het waken en niet langer slapen. De verbinding zien door de verbinding te zijn, is voor ieder mens mogelijk die bereid is te delen. Want door te delen, zal het tij keren. Zal het tij, zal de tijd keren. Zal het tij ten goede keren, waardoor we weer verwant- en samenzijn, iedereen weer verwant en samen is. Omdat het verwant zijn, de verwantschap, te maken heeft met samenzijn, dit alleen mogelijk is wanneer je jezelf bent, wanneer ieder mens zichzelf is. Iets wat voor iedereen die en alles wat leeft geldt. De enige werkelijke verwantschap, het enige werkelijke verwant zijn, is het feit dat we in leven zijn. Waardoor we als kinderen van God, zelfs zonder dit bewezen te krijgen, allemaal broers en zusters zijn. Zelfs zonder dit bewezen te zien, allemaal zijn. Allemaal zijn, ongeacht onze ouders, onze voorouders of de daarvoor bestaande generaties. We zijn allemaal afkomstig van de creatie die God ooit gemaakt heeft, uit liefde.

Die God ooit gemaakt heeft uit, Onvoorwaardelijke Liefde, zonder verwachtingspatroon, zonder regels of wetten, buiten de wet dat wij als mens het recht hebben om voor onszelf te zorgen, goed voor onszelf . Wanneer wij er als mens dan voor kiezen om allerlei extra's, als geld, bezit, materie, voorwaarden en randvoorwaarden, omstandigheden of ongeregeldheden ons leven te laten bepalen, hoe lang zal het dan duren voor we beseffen dat we één zijn? Hoe lang zal het dan nog duren, voor we werkelijk beseffen dat we leven, dat we verantwoordelijk zijn voor ons eigen leven, ons eigen geluk en onze eigen mogelijkheden? Mogelijkheden die ons door in het nu te leven, te doen wat mogelijk is, ineens ontstaat. MOGELIJK HEDEN?

En natuurlijk is het verdrietig, wanneer je zie dat iemand, heel veel mensen nog niet de waarde van leven of de waarde van hun leven en ieder leven zien. Weet dat wanneer je je laat meeslepen in de devaluatie van het leven, je jezelf en daarbij ieder ander te kort doet. Door het geven van een evaluatie over je leven, door het delen van dat wat je hebt meegemaakt, wat jou deels gevormd heeft tot wat je nu bent, doe je recht aan alles wat je bent en ieder mens is. Doe je recht aan jouw bestaan, doe je recht aan alles wat nodig is om bestaansrecht te hebben en doe je recht aan alles wat nodig is om nog heel veel jaren, nog heel veel extra evaluatiemateriaal toe te voegen aan dat wat jou het leven geeft. Dat wat jou het leven geeft en dat wat het leven, jouw leven cadeau geeft, want dat dit één is, zal ieder mens die zelf ook weer gaat leven begrijpen. En voelt dit anders, heb jij hier geen gevoel bij of heb jij hier een dubbel gevoel bij, reageer dan vooral. Vooral, voor allen, voor iedereen die en alles wat leeft.

En natuurlijk de spreuken van dinsdag, woensdag en vandaag, die ik wederom mag delen, want ook deze passen weer volledig.

Ik vertrouw op een leven in liefde, geluk en gezondheid. Een leven waarin ieder mens weer van waarde is en van waarde wil zijn. Ik geloof in een leefbare wereld. Ik geloof in een wereld waarin economische belangen, voor mijn gevoel de enige veroorzaker van alle strijd, strijd in ieder opzicht, zijn langste tijd heeft gehad. 



Daarom ga ik door met mijn taak. 

Iedere dag bloggen, iedere dag schrijven, iedere dag, dat doen, wat ik vanuit liefde op me genomen heb. Ik vanuit liefde voor ieder mens mogelijk kan, wil en mag maken. Vanuit liefde, omdat ik er niets voor terug verwacht en ik er ook werkelijk niets voor wil hebben. Omdat er één ding is, wat ik vanuit mijn hart weet en voel, dat ik daardoor het doel en onze bestemming bereik. 
Want: 
Liefde overwint alles!" 
http://www.dehofvanhetheden.nl/pdf/nieuwsbrief36.pdf De cover en het boek! http://www.dehofvanhetheden.nl/pdf/boek7.pdf  en http://www.dehofvanhetheden.nl/pdf/ikkiesvoorjou.pdf


EN:

“Leven is genieten van alles wat je mee mag maken zien en doen” 
“Liefde is, houden van het leven en allen die je dierbaar zijn” 

Dit keer nogmaals de mooie plaat van Whitney Houston: "Step by step" https://www.youtube.com/watch?v=sWa5vE4MUpU en het mooie lied van Jason Mraz:  "I won't give up", https://www.youtube.com/watch?v=ZYqcpTYQ8I4Want ook nu, zal deze de verbinding, die er is, deze mooie gedachte mogen ondersteunen. Wanneer" DURF (JIJ) TE HELPEN? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten