maandag 9 maart 2015

Oh, geen wonder! Een uitspraak die gebaseerd is op ongeloof of op wantrouwen?

'Zeven dingen die u moet weten op maandag 9 maart'

"Wat gaat er maandag gebeuren? Hieronder de hoofdpunten uit de nieuwsagenda van 9 maart 2015.

Uiteraard kunt u al deze nieuwsverhalen blijven volgen op NU.nl. Een pushbericht ontvangen? Klik dan in de NU.nl-app onder dit bericht op een van de onderwerpen en kies 'mijn nieuws + pushbericht'. 

1. Actie NS-personeel tegen treingeweld 

Treinmachinisten toeteren maandagochtend om 09.00 uur uit protest tegen de mishandeling van conducteurs in treinen. Afgelopen week werd een conductrice op het treinstation van Hoofddorp mishandeld en zaterdag een conducteur in Helmond wegens het uitdelen van een boete.

2. Politie eist loonsverhoging

3. ECB begint met opkoopprogramma

4. Ophef over UCI-dopingrapport 

5. Strafeis Ton Hooijmaijers 

6. Presentatie Apple Watch

7. Griekse minister presenteert plan

Weer en verkeer 

Na een mooie zondag begint de maandag op veel plekken grijs met nevel of mist. Volgens het KNMI breekt in de middag de zon lokaal door. De middagtemperatuur loopt uiteen van 13 graden in het zuiden tot 8 in het noorden van het land met een zwakke tot matige wind. 

De verkeersinformatie (VID) verwacht voor maandagochtend een reguliere spits. De VID raadt aan maandag een zonnebril mee te nemen in de auto."
En na een weekje geen blog te hebben geschreven, dankzij de time out, nu weer volop klaar om verder te schrijven. Daar hoort natuurlijk ook de link: http://www.nu.nl/dvn/4006486/zeven-dingen-u-moet-weten-maandag-9-maart.html van NU.nl bij. De link, die wanneer je deze aanklikt, weer alle aansluitende links en alles wat daaraan verbonden is, laat zien. Evenals de andere dagen bepaal jij of je je hier mee bezig wilt houden of je hiermee bezig wilt zijn. Want jij bent je (al) bewust wat dit met je doet, of je je dag of zelfs jouw leven door deze informatie laat leiden of mogelijk zelfs laat beheersen. Omdat de keuze aan jou is, jij zelf de persoon bent, die mag en kan weten, wat het met je doet. Want dat er mensen zijn, die zich bewust of onbewust laten leiden en zelfs hun leven volledig laten beheersen door alles wat er gezegd, geroepen of geschreeuwd wordt, maar ook getoond, weergegeven, waardoor je mogelijk zelfs kunt denken, dat dit hierdoor ook bevestigd wordt, is wel een puntje van aandacht. Een puntje, omdat dit puntje, deze stip of druppel uiteindelijk wel de bekende olievlek kan zijn. 

De spreuken die ik gisteren en vandaag op mijn Persoonlijke Facebookpagina heb geplaatst  en een derde spreuk, maar daarbij ook het NU.nl stuk, zijn weer onlosmakelijk verbonden. Omdat deze in verbinding staan met de onderwerpen die genoemd worden. Omdat deze los zien van, wat iets is en waar veel mensen mee te maken hebben of krijgen, in feite fabels zijn. Fabels ja en geen wonderen. Want wanneer een mens gezond is, wordt dit gezien als een wonder, wanneer iemand gezond blijft, dan wordt dit gekoppeld aan een gezonde leefstijl, een gezonde manier van leven, een gezonde levenswijze. Maar dat de wijze van leven, de wijze waarop je bij jezelf blijft en je naar jezelf durft te kijken, ervoor zorgt dat je gezond bent en blijft, iets is wat ieder mens echt kan helpen, is nog niet bij ieder mens bekend.

Dat dit de eerste regel voor een mooi leven is, zal ieder mens vanaf nu weer begrijpen. Ieder mens, die voor zichzelf kiest en de ander zonder oordeel laat zijn wie hij of zij is. Want jezelf zijn, is een goed recht, gezond zijn zelfs een gegeven recht. Een recht, waar jij gebruik van mag maken, zolang je goed voor jezelf zorgt, zolang je goed voor iedereen die en alles wat leeft bent. Omdat dit, de enige manier is, waarop je gezond kunt zijn, gezond mag zijn en gezond zult zijn. En allemaal door goed te doen, het juiste te delen. Dat dit voor ieder mens geldt en ieder mens NU eindelijk weer voor zichzelf mag kiezen, is een vanzelfsprekend iets. Vanzelfsprekend voor jou, voor mij voor ieder ander, die leeft vanuit onvoorwaardelijke liefde, in het Algemeen Belang! Want het Algemeen Belang is de enige juiste basis voor de samenleving. DE GEZONDE SAMENLEVING!


















"Ik ben me bewust van mijn rol in het leven. Ik ben me bewust van wat ik kan en mag doen. Het gevoel van waarde te zijn, is iets wat ik iedere dag ervaar. Het gevoel van waarde te zijn helpt me, iedere dag. En wanneer ik onverhoopt toch de gedachte heb of beter gezegd had, omdat ik iets moest veranderen, gaf ik daar gehoor aan. Gaf ik daar meteen of vrijwel meteen gehoor aan, omdat ik zonder er gehoor aan te geven, het gevoel had, dat de puzzelstukjes steeds verder van elkaar af kwamen te staan. Steeds verder verwijderd van mijn beeld van een gezonde wereld. Ik draag mijn verantwoordelijkheid, ik draag de rol of taak die ik op me genomen heb, om er uit liefde voor te kiezen en doe dit met trots en blijdschap. Dat ik werkelijk niet meer geplaagd wordt door negatieve gedachten en verwachtingen, is iets waar ik best even aan heb moeten wennen. Want weet je hoe lastig het is, om alleen maar vertrouwen te hebben in een wereld waarin wantrouwen en onzekerheid de basis lijkt te zijn geworden? 

Toch ben ik doorgegaan met mijn taak. Iedere dag bloggen, iedere dag schrijven, iedere dag, dat doen, wat ik vanuit liefde op me genomen heb. Ik vanuit liefde voor ieder mens mogelijk kan, wil en mag maken. Vanuit liefde, omdat ik er niets voor terug verwacht en ik er ook werkelijk niets voor wil hebben. Omdat er één ding is, wat ik vanuit mijn hart weet en voel, dat ik daardoor het doel en onze bestemming bereik. Want: Liefde overwint alles!" 

http://www.dehofvanhetheden.nl/pdf/nieuwsbrief36.pdf De cover en het boek! http://www.dehofvanhetheden.nl/pdf/boek7.pdf  en http://www.dehofvanhetheden.nl/pdf/ikkiesvoorjou.pdf

Daarom kan ik niet anders dan het volgende te zeggen en te adviseren: Kies in Hemelsnaam voor jezelf. Kies voor jezelf, door goed voor jezelf te zorgen, je niet meer te laten verleiden of misleiden, door alles wat je aangeboden wordt. Kies vanuit je hart en wanneer je je hoofd wilt gebruiken lees dan alle blogs die ik heb mogen schrijven en bekijk alle linkjes die ik hierin heb mogen plaatsen om te zien, voelen, ervaren en beleven wat wij samen kunnen doen. Ik wil, kan en mag iedereen helpen die het nodig heeft en erom vraagt. Het gaat om onze gezamenlijke toekomst. Het gaat om jou, mij, iedereen die en alles wat leeft. 

"En omdat een gezonde wereld mijn droom en mijn grootste wens is, mag ik iedere dag een stukje schrijven. Want op deze wijze, heb ik de kans om mijn verhalen net als de boeken en gedichten die ik vanuit ONVOORWAARDELIJKE LIEFDE VOOR ieder mens heb kunnen en mogen schrijven, met iedereen te delen. En heb jij inmiddels de tijd genomen om mijn blogverhalen te lezen en ben jij de persoon, de uitgever die mij wil helpen, die mijn boeken wil uitbrengen, dan hoor ik je graag! Ben jij de uitgever, die ERVOOR zorgt dat mijn boeken gebruikt kunnen en mogen worden, om de wereld van vandaag weer de wereld van morgen te laten zijn?  De wereld van morgen, de hemel op aarde, dat is mijn wens, mijn doel en mijn missie in het leven." 

En ben je er NU ook klaar VOOR om jouw leven te leven, jouw zelfgekozen en verkozen leven een kans te geven, HELP MIJ, HELP JEZELF &  HELP IEDER ANDER! Tot die tijd blijf ik bloggen, blijf ik alles delen met iedereen die ook Volmaakt, Gelukkig Zichzelf wil, kan en mag, kortom durft te zijn! En daarbij vertrouw ik er volledig op, dat dat zal gebeuren wat nodig is, wat mag omdat God de regie vanuit ONVOORWAARDELIJKE LIEFDE zal begeleiden.

Download ook gratis mijn boekje Leven leren herinneren weten via de boekenwinkel op www.dehof van het heden Luisteren kan natuurlijk ook via: https://www.youtube.com/watch?v=NwwuvZEltjk&feature=youtu.be 

Want:

“Leven is genieten van alles wat je mee mag maken zien en doen” 
“Liefde is, houden van het leven en allen die je dierbaar zijn” 

Dit keer nogmaals de mooie plaat van Whitney Houston: "Step by step" https://www.youtube.com/watch?v=sWa5vE4MUpU en het mooie lied van Jason Mraz:  "I won't give up", https://www.youtube.com/watch?v=ZYqcpTYQ8I4Want ook nu, zal deze de verbinding, die er is, deze mooie gedachte mogen ondersteunen. Wanneer je van jezelf houdt, kun je van een ander houden en positieve emoties en gedachten helpen ieder mens daarbij. Want als de ander zich goed voelt, voel jij je goed!!! Hoe simpel kan het zijn?" DURF (JIJ) TE HELPEN? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten