woensdag 9 september 2015

Hoe oprechte aandacht door onvoorwaardelijke liefde iedereen kan helpen!

'Bron: NU.nl, 9 september en foto van mijzelf van 7 september 2015 

'Dit wordt het nieuws op woensdag 9 september' 

'En verder:' 

"- Het Europees Hof van Justitie beslist of zeven elektronicafabrikanten een megaboete moeten betalen voor kartelvorming bij de verkoop van CRT-schermen tussen 1996 en 2006. De Europese Commissie legde de bedrijven, waaronder Philips, LG en Samsung, een boete van bijna 1,5 miljard euro op.


'Weer en verkeer' 


"In de nacht van dinsdag op woensdag kan er in het binnenland mist ontstaan. Het koelt volgens Weerplaza af tot 9 graden in het oosten en 13 graden langs de kust. Woensdag begint bewolkt, maar later zijn er ook "flinke zonnige perioden". In de middag wordt het 18 tot 20 graden. Het KNMI rekent de komende dagen op "rustig en droog nazomerweer". 

De Verkeersinformatiedienst rekent woensdag voor zowel de ochtend als de avond op 'lichte spits'. 's Avonds zal de totale filelengte volgens de VID onder de 150 kilometer blijven.

Bekijk het complete weerbericht, de actuele situatie op de weg en treininformatie.

http://www.nu.nl/dvn/4121713/wordt-nieuws-woensdag-9-september.html 


En weer een blog wat over meerdere dagen geschreven is. Een blog waar ook dit keer weer de nieuwsbrief en de aanvullende informatie in verwerkt is. Omdat het bij onszelf beginnen om het verschil te kunnen maken iets is waar nog een groot aantal mensen zich onbewust van is, dit delen van waarde kan zijn, is voor mij duidelijk. Is voor mij duidelijk en dit laatste zullen heel veel mensen beamen. Heel veel mensen, mensen die mij persoonlijk kennen, mensen die mijn blogs, nieuwsbrieven en boeken lezen, waardoor zij het mogelijk beter begrijpen, begrip hebben voor. Dat ik op geen enkele wijze de illusie heb dat ik hen daarvan bewust heb gemaakt, dat ik een bijdrage lever aan hun bewustwording, dat zullen deze mensen ook weten. Omdat dat wat ik schrijf, dat wat ik mag delen, dat wat ik in mijn blogs, nieuwsbrieven en boeken deel, iets is wat ieder mens diep van binnen, vanuit het hart, wezenlijk weet. 

Want ook bij hen zal dit door ervaring in het leven, hun eigen leven, het leven wat zij leven, daardoor leiden, inmiddels meer dan duidelijk zijn. Door hun eigen leven te leven, hun eigen leven te leiden, dat wat nodig is, wat we allemaal mogen doen om ons bewust te zijn van wie we zijn, van wie we zelf zijn en waarom we zijn wie we zijn. Daarbij zullen deze mensen begrijpen dat wanneer we als mens voornamelijk met de ander bezig zijn, doordat heel veel mensen zich bezig houden met de ander of zelfs anderen, de kans bestaat, dat je alles wat de ander aangaat op jezelf betrekt. En wanneer je hetgeen wat de ander zegt, denkt, doet of laat op jezelf betrekt, verandert er niets, wijzigt er niets en zal er nooit iets veranderen, dan houden we alles, inclusief oorlog, ziektes en alles wat daarmee gepaard gaat in stand.  

Ik vertrouw erop dat de zon een bijdrage levert aan dat wat nodig is. Want de zon is wat ieder mens nodig heeft en het besef dat iedereen zijn of haar eigen verantwoordelijkheid draagt, zijn of haar eigen verantwoordelijkheid mag, wat zeg ik moet nemen om de verandering die nodig is, door te laten gaan. De nieuwsbrief www.dehofvanhetheden.nl/pdf/nieuwsbrief43.pdf kan je helpen, de begeleidende tekst, de aanvullende tekst kan en mag daarbij voor iedereen van waarde zijn. 

"Goedemiddag,

Het nazomerweer komt eraan. Het nazomerweer zal deze week haar intrede doen. Wat zullen er veel mensen blij zijn. Veel mensen die door alle plannen die zij op de agenda hadden staan niet toegekomen zijn aan het schilderwerk van het huis, aan het opknappen en winterklaar maken van de tuin of gewoon aan het heerlijk een avondwandeling in de natuur maken. Een avondwandeling, waarbij de nadruk op de natuur ligt, want is dit nu juist niet wat we vergeten, wanneer we ons aanmelden bij een sportclub, met een groep mensen iets ondernemen, gaan wandelen, hollen, vaak langs de weg, waar de auto's in volle vaart langs ons gaan. Ja in volle vaart, want evenals alles wat in ons leven gepland is, gaat het verkeer met name in een razend tempo aan ons voorbij. Het verkeer, dat wat zich verplaatst, de personen die zich verplaatsen en alles wat daarmee in verbinding staat, verband mee houdt. 

We verplaatsen ons wanneer mogelijk op de meest comfortabele wijze, we verplaatsen ons om van en naar het werk te gaan. Iedereen op zijn of haar eigen wijze, iedereen op de voor hem of haar meest gepaste wijze. Hoeveel mensen kiezen ervoor om stil te staan, niet te reizen, eens te kijken wat de mogelijkheden zijn wanneer er van huis uit iets gedaan wordt om een bijdrage te leveren aan de samenleving. "De samenleving", de werkelijk zinvolle wijze waarop een maatschappij ingezet kan worden om het Algemeen Belang te dienen? Het Algemeen Belang, maar ook het belang van iedereen afzonderlijk, iedereen afzonderlijk inclusief moeder aarde en moeder natuur. Want jeetje, hoeveel mensen beseffen er nog dat er op dit moment meer geld omgaat in het reinigen van alles wat dankzij het verkeer (lucht, land, zee en alles wat daaraan verbonden is) iedere dag plaats moet vinden. Iedere dag plaatsvindt, iedere dag plaatsheeft, iedere dag een stukje tijdsbesteding is. 

Tijdsbesteding, omdat er mensen zijn die zich bezig houden met het reinigen of gebruiksklaar maken van alles wat de mens nodig heeft. Ja, alles wat de mens nodig heeft buiten of eigenlijk inclusief, eten, drinken en een dak boven je hoofd ter beschutting, voor regen, wind, kou en of warmte, alles waar moeder natuur op enige wijze wel bij vaart. Ja op enige wijze, de vraag is echter welke wijze zou de juiste zijn? Welke wijze of beter gezegd op welke wijze vaart moeder natuur en moeder aarde werkelijk wel bij alles wat regen, wind, kou en of warmte met zich mee brengt of is het toch veroorzaakt. De vraag die je dan het best kunt stellen, zou iets wat door de natuur geregeld wordt, werkelijk zo heel erg slecht zijn? Of is het mis gegaan toen de mens met "alle goede" en "minder goede" bedoelingen zich wilde laten gelden in, invloed uit wilde oefenen op, enige zeggenschap hebben over, iedereen die en alles wat leeft, toch de oorzaak van alles wat er nu gebeurt? Wat er nu gebeurt, wat er nu plaatsvindt, met oorlog, ziektes en alles wat daarmee gepaard gaat tot gevolg? En welke bijdrage hebben wij hiertoe geleverd? Wat is onze rol hierin, wat is mijn specifieke rol hierin? En hoe kan ik ervoor zorgen, dat ik het milieu, moeder aarde en moeder natuur zo min mogelijk belast? 

Wat kan ikzelf doen om mijn bijdrage aan een gezonde samenleving, aan een gezond leven en daarmee zo bewust mogelijk leven te geven? Door een zo bewust mogelijk leven te leiden? Buiten het feit dat ik gestopt ben met suikers, op een aantal kleine dingetjes na alleen nog natuurlijke suikers (vruchten en fruitsuikers) eet, leef ik het liefst met dat wat de natuur me te bieden heeft.  Dat ik het ritme van de natuur al sinds lage tijd toepas op mijn tijd van slapen en ontwaken, dat weet iedereen die mij kent. Al ga ik nog weleens wat later slapen, dan eigenlijk goed voor mij is. Ja, dan eigenlijk goed voor mij is, omdat ook ik het belangrijk vind om samen te zijn met Ulrich, de persoon en andere mensen waar ik mijn leven mee deel. Toch zie ik in dat de natuur zoveel meer voordelen kent dan nadelen. Dat ik me daarbij steeds vaker afvraag hoe lang het nog duurt voor iedereen dit weer ziet, herkent, erkent en daardoor accepteert, dat is wellicht een stukje van mijn ongeduldige aard. Want bewust en met aandacht met (je en het) leven bezig zijn is één. Dit met iedereen die je lief hebt, die jij ook een mooi leven gunt en waarvan jij weet dat zij hier ook baat bij kunnen hebben delen, is iets wat inmiddels al heel veel mensen doe, waarin ik geen uitzondering ben. 

Ja, wat heel veel mensen al doen en proberen. Toch begrijp ik heel goed dat het best lastig is, om in een druk schema, met allerlei verplichtingen en moetjes gehoor te geven aan, werkelijk aan de slag gaan met jezelf. Want dat dit eigenlijk het enige is wat je hoeft te doen, om ervoor te zorgen dat ook jij weer bewust bent van jouw rol in het geheel, in het geheel waar jij deel van uitmaakt, waar jij als persoon, als individu een klein schakeltje bent, dat zul je ontdekken wanneer jouw verbinding, jouw "aardse waarde" wegvalt. Wanneer je geen "bijzondere of specifieke bijdrage meer levert aan de maatschappij", economisch niet meer van waarde bent. Wanneer jij geen geld meer oplevert, maar alleen of juist geld kost. Hoe lang zul jij dan nog passen in het plaatje wat veel mensen zich geschetst hebben? Hoe lang zal jij dan nog deel uitmaken van de wereld, die vandaag nog steeds evalueert of is het toch devalueert? Of zul je juist bij een "economische waardedaling", wanneer je minder te besteden en minder bezit hebt, evalueren, je ontwikkelen tot een tevreden mens? 

Ook dit zal per persoon verschillen, ook dit zal per persoon en per, vergeef me deze omschrijving, "geval", anders zijn. Doordat ik echter de tijd, de mogelijkheid en de middelen tot mijn beschikking heb, om dit werkelijk op te merken, er ook iets mee te doen, weet ik dat tijd niet te koop is, echte tijd iets is, wat je krijgt wanneer je van waarde bent op de plek, op de wijze en op de weg waarop jij je begeeft. Want dat je door stil te staan, door werkelijk alles even te laten voor wat het is, de zin en het nut van het leven ziet, weet ik als geen ander. Weet ik vanuit mijn hart, sterker nog, voel ik iedere dag opnieuw, wanneer ik dat doe wat voor mij mogelijk is. Wat het voor mij mogelijk maakt om mijn leven met aandacht te leven. Waardoor de ander, ieder ander, de persoon waarmee ik samen ben en leef, ook ineens weer tijd krijgt om bewust te kiezen wat bij hem of haar past. Wat bij hem of haar past, waardoor hij of zij een betere kwaliteit van leven krijgt. Een betere kwaliteit van leven, een betere tijd van leven, meer tijd om te leven. 

Ook iets voor jou misschien of kies jij er toch voor om één 13 in een dozijnmens te wezen? Een 13 in een dozijnmens te zijn, waardoor alleen jouw waarde, jouw economische waardebepaling het verschil in jouw leven maakt? Kun jij daarmee het verschil maken in het leven van de ander? Kun jij daarmee of daardoor een bijdrage leveren aan zowel jouw leven, jouw kwaliteit van leven als aan het leven en de levenskwaliteit van de ander? Dan heb je zonder twijfel de juiste keuze gemaakt. De keuze waarbij jij weer je verantwoordelijkheid neemt, de ander het recht en de mogelijkheid biedt en geeft om hetzelfde te doen, op geheel eigen wijze. 

Op geheel eigen wijze, zelfs wanneer deze wijze compleet verschilt van hoe jij in het leven staat. Hoe jij je op je pad begeeft, hoe jij jouw leven leeft? Jouw leven, dat wat jij gekozen hebt toen God jouw de keuze gaf en de keuze liet, een bewuste keuze, voor nu en voor altijd. De keuze die iedereen, ieder mens wat leeft heeft mogen maken. Het je herinneren door het leven daadwerkelijk te leven is dat wat het verschil maakt, dat wat het verschil maakt en dat wat ertoe bijdraagt dat jij uniek in jouw soort bent, bijzonder, maar juist ook van waarde kunt zijn, een deel kunt zijn van het geheel. 

Geniet van alles wat je mee maken maken zien en doen, het is namelijk jouw leven! En door jouw leven op de meest optimale manier te leven, kun je gezond en wel in leven zijn. Kun je Volmaakt Gelukkig Jezelf Zijn, waardoor jij de aanmoediging en stimulans voor de ander bent, door jezelf te zijn. Iedereen die wil leven kan dit, iedereen die wil leven heeft de mogelijkheid, het zelf te doen, de eigen inbreng is de sleutel tot succes.

"Waar een wil is, is een weg" & "Wie iets wil zoekt een mogelijkheid, wie iets niet wil zoekt een reden!"

De reden, dat wat ons ervan weerhoudt onszelf te zijn? Dat wat tot op heden al zoveel mensenlevens heeft gekost? Dat wat ervoor gezorgd heeft dat zoveel mensen in leven lijden? Dat het je leven leiden, door het leven van iedereen die en alles wat leeft te laten zijn, de ommekeer teweegbrengt. De ommekeer kan en mag zijn is een feit. Een bewezen feit, een feit wat kan leiden, een feit wat mag leiden, vanaf nu, vanaf vandaag, omdat het anders kan en mag zijn. Het anders kan en mag zijn, wanneer je weer voor honderd procent voor jezelf, wanneer iedereen weer voor honderd procent voor zichzelf kiest en daarbij de ander in leven laat. De ander daarbij helpt in leven. Helpen in leven door voor jezelf te kiezen, door iedereen die en alles wat leeft te laten zijn. Deel van het leven te laten zijn, waarin je jezelf op geen enkele wijze meer in verliest. Want door jezelf te verliezen, schaad je jezelf en de ander. Door jezelf en de ander te schaden houden we als mens, houdt ieder mens alles in stand. 

Door onszelf te verliezen, houden we dat wat ons overkomt, waar wij dagelijks mee geconfronteerd worden, houden we alles, inclusief, oorlog, ziektes en alles wat daarmee gepaard gaat in stand. Want dan laten we zien dat we ons laten leiden, dan laten we ons leiden door alle leed, dan laten we ons leiden door........, waardoor leiden lijden wordt. Leiden, door het ons ontdoen van onze eigen verantwoordelijkheid, waardoor leiden lijden wordt, doordat we in de slachtofferrol kruipen. En wanneer we in de slachtofferrol zitten, we ons in de slachtofferrol wanen, zullen we slachtoffer worden, zullen we slachtoffer en gelijktijdig dader zijn. 

Slachtoffer en dader van ons eigen leed, het leed wat wij, iedereen die en alles wat leeft zelf veroorzaakt heeft. Zelf blijft veroorzaken en zelf creëert, onze eigen creatie, terwijl het tegenovergestelde, dat wat een mooi einde kent, dat wat een mooi vooruitzicht heeft, eveneens tot de mogelijkheid behoort, mogelijk is. Mogelijk is door in het hier en nu, door in het hier en nu te leven, in liefde met iedereen die en alles wat leeft te leven. In het hier en nu te zijn, omdat het mogelijk is, omdat het in het hier en nu leven mogelijk is, we er allemaal mogen zijn en ik daar iedere dag de vruchten van pluk. De vruchten van pluk, waardoor ik weet dat dit is wat God aan ieder van ons, aan ieder van ons heeft gegeven. Het leven, ieders eigen leven, aan ons allen gegeven is, wanneer we dat wat bij ons hoort en past, dat wat wij zijn, volledig aannemen, onvoorwaardelijk aannemen, omdat wij ons eigen leven zijn.

Ik kies voor het leven, ik kies voor mijn leven en Roep Volmondig: "Dat wat je aandacht geeft groeit, ik heb voor mijn leven gekozen!" en het bevalt me iedere dag een beetje beter, het bevalt me iedere dag een beetje meer waardoor ik daadwerkelijk de dingen kan en mag doen, die bij mij passen, die bij mij horen, die mij energie geven, waardoor ik met al mijn energie er voor een ander, voor de ander, voor ieder ander kan zijn, wanneer ik mezelf, mijn eigenwaarde respecteer en dit ook werkelijk elke dag opnieuw erken en accepteer. Omdat ik mijn leven ben, ik tevreden met mijn leven ben, tevreden met alles en iedereen in mijn leven ben en de blijdschap en vreugde die ik hierdoor ervaar met iedereen die dit ook weer wil mag delen!

En natuurlijk ook vandaag een aantal spreuken en uitingen, spreuken en uitingen van de afgelopen dagen, daarbij nog steeds de spreuk waarop ik gereageerd heb en opnieuw een nieuwe spreuk, spreuken of uitspraken waarop ik enige dagen eerder gereageerd heb en iedere dag weer opnieuw wil, kan en mag reageren. Met dit keer een heel mooie link van een lied van Jacky Evancho, https://www.youtube.com/watch?v=foUrBztgzZA evenals de spreuken en uitingen. passend. Passend, wanneer je beseft, dat je alles zelf in de hand hebt en zelf in de hand mag houden, wanneer je weer vanuit liefde en vertrouwen leeft. Vanuit liefde en vertrouwen leven, wil zeggen vanuit liefde en vertrouwen delen. 

En omdat ik beide doe, ik vanuit mijn doen en laten, mijn hele zijn en wezen, wil, kan en mag delen, zullen deze voor iedereen die zich aangesproken voelt, iedereen die zich daardoor geroepen of zelfs aangeraakt voelt, weer passend zijn. Passend voor iedereen die en alles wat is, iedereen die zichzelf is en er net als ik op geheel eigen wijze iedere dag opnieuw voor kiest. Ervoor kiest om net als ik Volmaakt Gelukkig Zichzelf te zijn, Er te zijn, te zijn en te willen zijn in Leven! Er is en mag zijn, door hier, in en vanuit liefde te willen zijn! 












* Ik vertrouw op een leven in liefde, geluk en gezondheid. Een leven waarin ieder mens weer van waarde is en van waarde wil zijn.

* Ik geloof in een leefbare wereld. 

* Ik geloof in een wereld waarin economische belangen, voor mijn gevoel de enige veroorzaker van alle strijd, strijd in ieder opzicht, zijn langste tijd heeft gehad. 

Daarom ga ik door met mijn taak. 

Iedere dag bloggen, iedere dag schrijven, iedere dag, dat doen, wat ik vanuit liefde op me genomen heb. Ik vanuit liefde voor ieder mens mogelijk kan, wil en mag maken. Vanuit liefde, omdat ik er niets voor terug verwacht en ik er ook werkelijk niets voor wil hebben. Omdat er één ding is, wat ik vanuit mijn hart weet en voel, dat ik daardoor het doel en onze bestemming bereik. 


Want: 
Liefde overwint alles!" 
http://www.dehofvanhetheden.nl/pdf/nieuwsbrief36.pdf De cover en het boek! http://www.dehofvanhetheden.nl/pdf/boek7.pdf  en http://www.dehofvanhetheden.nl/pdf/ikkiesvoorjou.pdf


EN:

“Leven is genieten van alles wat je mee mag maken zien en doen” 
“Liefde is, houden van het leven en allen die je dierbaar zijn” 

Dit keer de mooie plaat van Whitney Houston: "Greatest Love Of All" http://www.youtube.com/watch?v=IYzlVDlE72w en het mooie lied van Julia Zahra:  "Just an illusion", https://www.youtube.com/watch?v=wOpSqV9E7HY en Jason Mraz: "I won't give up"  https://www.youtube.com/watch?vWant ook nu, zal deze de verbinding, die er is, deze mooie gedachte mogen ondersteunen. Wanneer" DURF (JIJ) TE HELPEN? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten