vrijdag 4 september 2015

Wanneer alles op rolletjes loopt krijg je tijd om jouw droom te verwezenlijken.

'Bron: NU.nl, 2 en 3 september en 4 september 2015 

'Het weer: Geleidelijk minder buien' 

"Woensdag vallen er in het zuidoosten en noordwesten nog wat buien, elders is het droog.

In de brede opklaringen landinwaarts daalt de temperatuur naar 6 graden, in het noordwesten wordt het vannacht 13 graden. 

Donderdagochtend ontstaan er vanuit het westen nieuwe buien, lokaal kunnen die gepaard gaan met onweer. De wind is westelijk van richting en matig tot vrij krachtig, 3 tot 5 Bft. De middagtemperatuur ligt tussen 16 en 18 graden."  

http://www.nu.nl/dvn/4118196/weer-geleidelijk-minder-buien.html 



'Weer en verkeer' 

"Donderdagochtend ontstaan er vanuit het westen nieuwe buien, lokaal kunnen die gepaard gaan met onweer. De wind is westelijk van richting en matig tot vrij krachtig, 3 tot 5 Bft. De middagtemperatuur ligt tussen 16 en 18 graden."

Bekijk het complete weerbericht, de actuele situatie op de weg en treininformatie.

http://www.nu.nl/dvn/4118055/wordt-nieuws-donderdag-3-september.html 

& 

'En verder:' 

"- Het KNMI organiseert de Bijeenkomst Nationale Wetenschapsagenda. Wetenschappers beantwoorde vrijdag bijna vijfhonderd vragen van belangstellenden aangaande het weer, het klimaat en seismologie

- Koning Willem-Alexander opent het Museum Engelandvaarders in Noordwijk. Het museum, gehuisvest in een oude bunker, verteld het verhaal van de Engelandvaarders, de mannen en vrouwen die bezet Nederland ontsnapten om de strijd tegen nazi-Duitsland en Japan vanuit Engeland voort te zetten." 



'Het weer en verkeer' 

"Vrijdag overdag krijgt het hele land te maken met buien, soms ook met onweer. Bij een matige tot krachtige westenwind, 4 tot 6 Bft, wordt het 16 en 17 graden.

Rijkswaterstaat voert vanaf vrijdagavond onderhoud uit aan de A200 richting Amsterdam ter hoogte van het knooppunt Rottepolderplein. De werkzaamheden op de N200 richting Haarlem, tussen Halfweg en Haarlem, worden verder afgerond. Het verkeer kan volgens de Verkeersinformatiedienst gebruik maken van omleidingsroutes.

Bekijk het complete weerbericht, de actuele situatie op de weg en treininformatie.

http://www.nu.nl/dvn/4118758/wordt-nieuws-vrijdag-4-september.html 


Een blog over meerdere dagen geschreven. Ik start met donderdagochtend, de zon is weer volop aanwezig. De dag start met de warme stralen van de zon. De warme stralen die ieder mens nodig heeft, waar ter wereld ook. Want dat we in deze wereld best wat zon kunnen gebruiken, dat zien we iedere dag. Dat zien we iedere dag, toch zijn er ook nog mensen die daar niet mee bezig zijn. Die op geen enkele wijze bezig zijn met wat er in de wereld speelt, behalve wanneer zij hier zelf door geraakt worden. Wanneer zij hier zelf op de één of andere wijze door gedupeerd worden. De vraag is echter wanneer ben je of word je gedupeerd? Wanneer ben je of word je wezenlijk gedupeerd? Wanneer je je gedupeerd voelt? Ja wanneer je dit zo voelt, kortom "gedupeerd" is een breed begrip. Gedupeerd ben je, wanneer je het gevoel hebt, iets tekort te komen, onveilig te zijn, gehinderd te worden door of nog schrijnender, je niet meer thuis te voelen, ontheemd te zijn.

Ontheemd te zijn, waardoor je je alleen voelt. Dat dit zelfs mogelijk is wanneer je een huis hebt, met iemand samen bent, een gezin hebt, vrienden hebt, familie hebt, een baan hebt en alles wat je hart begeert, inclusief de materiële zaken, zullen maar heel weinig mensen weten. Want weet jij hoe het voelt om ontheemd te zijn? Weet jij hoe het voelt wanneer je geen verbinding hebt met de mensen om je heen, hoe het voelt wanneer je het idee hebt dat jouw leven geen bijdrage levert aan, het leven van de ander, de wereld, iedereen die jij liefhebt of waar je op enige wijze je zinnen op hebt gezet? Ja, je zinnen op hebt gezet, waar je voor leeft, waar je naar uitkijkt, dat wat jij voor ogen hebt of wat jij jezelf zelfs tot doel hebt gesteld? Een doel, want dat de meeste mensen een doel voor ogen hebben, een doel in hun leven hebben, dat zal iedereen begrijpen. Dat zal iedereen begrijpen, omdat dit in wezen de wijze is, waarop we als mens allemaal worden opgevoed. Allemaal worden opgevoed in de westerse wereld, in de wereld waarin we leven. 

Ja in de wereld waarin we leven, in de wereld waarin we werken om te kunnen leven, in een wereld waar zo het er nu naar uitziet, de verschillen iedere dag opnieuw benadrukt worden. De verschillen, op basis van afkomst, status, cultuur, religie, sociale omstandigheid. Dat de omstandigheden waarin we als mens verkeren een bijdrage levert aan hoe we ten opzichte van de wereld reageren, hoe we ten opzichte van de ander, ieder ander staan, dat is iets we ons allemaal weer mogen beseffen, dat is iets wat we mogen beseffen en waar we nog heel veel van kunnen en mogen leren en dat is iets waar heel veel mensen nog iets mee mogen en kunnen doen. Kunnen en mogen doen door daar een keuze in te maken, daarin is iedereen vrij. De keuze om het te mogen of kunnen doen, er ook werkelijk gehoor aan te geven, daarin is iedereen vrij. Dat is ieders vrije keuze, ieders eigen vrije keuze, evenals hoe iemand de rest van zijn of haar leven indeelt, evenals hoe en of iemand ervoor kiest om zijn of haar eigen leven te leven. Zijn of haar eigen leven te leven, dat wat nodig is om jezelf te kunnen zijn, de voorwaarde dat wat nodig is, om het vol te houden in het leven, ongeacht de omstandigheden, ongeacht de situatie of de criteria waaraan je als mens zult mogen voldoen. 

Ja de criteria waar je als mens aan zult mogen of is het toch moeten voldoen? Mogen of moeten, doordat dit van je gevraagd wordt, doordat dit een ongeschreven regel is, de in je hart geschreven regel. De regel die regelrecht in verbinding staat met het levend of levenloos zijn. Het levend of levenloos zijn, omdat iedereen die en alles wat leeft weet dat dit de enige echte regel is waaraan we gehoor mogen geven. Waar we, iedereen die en alles wat leeft gehoor aan geeft. Gehoor aan geeft, door ervoor te gaan, door ervoor te gaan en daadwerkelijk het leven wat bij je past te leven. Het leven wat bij je past en bij je hoort. Het leven waarin jij behoort! Het leven waarin jij samen met de mensen die van jou houden en die om jou geven behoort te zijn, omdat je erin geboren bent. Geboren, om jouw leven te leiden, omdat jij dit net als ieder ander zult mogen doen. Ieder ander, die in het land geboren wordt, waar hij of zij woont, waar hij of zij op voorbereid is. Waar hij of zij, zijn of haar geluk zal mogen vinden, zijn of haar geluk zal mogen vinden door gelukkig te zijn. Door zichzelf te kunnen en mogen zijn, door daar van waarde te zijn.

Dat er meerdere mensen zijn die twijfelen, dat er meerdere mensen zijn die twijfelen aan hun waarde, ervaren we iedere dag. Dit ervaren we iedere dag wanneer we naar het nieuws en naar alles wat er openlijk gedeeld wordt in de media en de Social Media kijken of luisteren. Maar zien we wat er werkelijk speelt, horen we ook wat er werkelijk gezegd wordt? Weten we wel alles, weten wij van de hoed en de rand. En mogen we zonder er bij te zijn geweest een oordeel geven over dat wat we zien dat wat we denken te zien, denken te zien of horen? Mogen we en kunnen we een oordeel vellen of een mening hebben wanneer we geen inzicht, geen zekerheid hebben over de werkelijke start, de start de oorzaak dat waar alles mee begonnen is. De de start, de oorzaak, het begin van alle ellende, het begin van alles wat duidelijk een gevolg blijkt van? Ja, waarvan, wat is de waarheid? Wat is de waarheid en willen we deze waarheid echt wel weten? Hoe helpt deze waarheid ons om in het reine te komen. Hoe helpt de waarheid om met onszelf in het reine te komen en zou dit voor ieder mens, iedereen die en alles wat leeft gelden, zou dit ons helpen, of geeft het ons de rust om het te laten en verder te gaan met ons leven, ons leven in het hier en nu? 

De vraag die iedereen zichzelf mag stellen staat daarbij centraal. Wat is de zin en het nut van het leven? Dit is de vraag die ik mezelf wel honderd keer gesteld heb, die ik mezelf gesteld heb, op de momenten waarop ik even niet meer wist wat mijn waarde was. Mijn waarde, mijn eigen waarde die ik liet leiden door dat wat al het nieuws, het positieve, maar ook het negatieve en het verdrietige nieuws met mij deed. Het nieuws had mij in z'n greep, ik trok het me aan, ik werd oprecht verdrietig en kan wanneer ik de beelden opnieuw zie, deze weer terughaal in mijn beleving, werkelijk huilen. Ja, ik kan er werkelijk om huilen, om janken, maar levert dit enige bijdrage, levert mijn gejank enige bijdrage aan het al dan niet gelukkig zijn van de ander? Of versterkt dit juist het verdriet, het verdriet van de mens die huis en haard ontvlucht is, daardoor nog eens extra ontheemd, nog eens extra gedupeerd? Ja gedupeerd, doordat hij of zij zich heeft laten leiden door angst, de angst om straks niet meer in leven te zijn. Niet meer in leven te zijn, daarbij zijn of haar leven te verliezen, inclusief mogelijke dierbaren, ouders, broers, zussen, kinderen, kleinkinderen, vrienden, buurtgenoten of een huisdier? 

Ik kan en wil me er geen voorstelling van maken, ik kan en wil er op geen enkele wijze mee bezig zijn, omdat dit me zo ontroert dat ik onmogelijk kan functioneren. Ja, ik kan er door het me in te beelden onmogelijk door functioneren, omdat het me aan het hart gaat. Het me letterlijk en figuurlijk door het hart snijdt, omdat het me pijn doet en dit mij maar ook de ander op geen enkele wijze helpt. Omdat het meelijden iets is, wat ik op hele jonge leeftijd heb afgezworen. Het meelijden iets is, wat de ander, ieder ander, iedereen die en alles wat leeft, op geen enkele wijze helpt. Op geen enkele wijze, want ieder mens heeft het recht om zijn of haar leven zonder leed te leiden. Ieder mens heeft het recht om zijn of haar leven zonder leed te voltooien, te voltooien door het op eigen wijze en op basis van eigen verantwoordelijkheid en keuzes af te ronden. Te voltooien, door dat te doen wat hem of haar voldoening geeft. En omdat ik geloof dat God Liefde is, er geen mens is, die mij van het tegendeel kan overtuigen, weet ik dat God, de mens, ongeacht wie het is, nooit zo zou willen laten leiden als Jezus geleden heeft. 

Omdat dit, het nodeloos leiden, het onnodig leiden, bij mij indruist tegen alles waar ik voor sta, tegen alles waar ik door ervaring mee geconfronteerd ben. Omdat dit indruist, tegen alles waar ik ook mede door mijn eigen levenslessen, de lessen die ik door het mogen helpen van de ander, iedereen die en alles wat een beroep op mij heeft gedaan, van verzekerd ben. Van verzekerd ben, doordat ik de waarheid mocht weten. De zekerheid, de waarheid die voor ieder mens gelijk is en voor ieder mens geldt. Ieder mens die een keuze maakt, een keuze om de waarheid te omzeilen, de waarheid geen eer aan te doen, waardoor hij of zij zich onwaardig maakt, onwaardig waarmee hij of zij zich van alle waardigheid ontdoet. Alle waardigheid, alle respect, alle verantwoording, want verantwoording, door het nemen van verantwoordelijkheid, het in je handen nemen van eigen verantwoordelijkheid is dat wat mij geholpen heeft. Dat wat mij geholpen heeft om te herstellen en te genezen. Waardoor de balans weer hersteld mocht worden, waardoor ik persoonlijk weer in balans kon en mocht zijn. En waar ieder ander die zijn of haar verantwoordelijkheid weer neemt ook van doordrongen mag zijn. Doordrongen als een vaststaand feit. Op basis van de in leven gemaakte keuzes, de keuzes die corresponderen met wie ik ben, wie ik wil en wie ik mag zijn, waardoor ik van waarde ben.

Dat ik besefte dat ik de juiste keuze heb gemaakt toen ik ervoor koos om mijn verantwoordelijkheid te nemen. Mijn verantwoordelijkheid voor het leiden van mijn leven, door het leven van mijn leven. Door het leven van mijn leven en het doen wat bij mij past en hoort. Wat bij mij, maar daarbij ook bij ieder ander hoort, op geheel eigen wijze. Omdat we samen een geheel zijn, we samen een geheel zijn en ieder afzonderlijk, ieder op geheel eigen wijze, een deel van het geheel is. Dat ik me daarbij zelf een groot deel van mijn leven heb afgezet tegen alles wat verplicht gesteld is, wat vereist is, waar mensen aan "behoren" te voldoen, volgens de "maatschappelijke maatstaven", weet iedereen die mij kent. Dat ik daarbij ook heel vaak heb gestreden, op ben gekomen voor, mijn rechten, de rechten van de ander, ieder ander, weet ook iedereen die mij kent en iedereen die zich op enige wijze met mij verbonden heeft. Dit weet iedereen die mij kent, iedereen die op enige wijze en tijd de moeite heeft gedaan, de tijd heeft genomen om mij te leren kennen, want leren kennen is de start. 

Leren kennen is ontmoeten, ontmoeten is kennismaken, kennismaken leidt tot voelen, voelen leidt tot ervaren, ervaren door te voelen wat ontmoeten en kennismaken met je doet. Want wat iets met je doet, hoe het voelt, leidt tot het herinneren, het je willen herinneren, iets wat het leven je geeft, door het leven van jouw leven, als leerproces meegeeft. De wil om te leren, is de wil om te leven, jouw leven te willen, kunnen en mogen leven. En het werkelijk leiden van jouw leven, heeft een mooie eigenschap, iets wat geen ander dan jij jou zal kunnen geven, iets wat je alleen jezelf kunt geven, door het leven van jouw leven. Want het leven van jouw leven, leidt tot het weten, het weten wat nodig is, het weten wat van nut en zinvol is. Het daadwerkelijk weten of dat wat je doet, wat je ervaart en wat je beleeft jou helpt, of dat het jou wezenlijk helpt. Wezenlijk door te beleven en zien, want voelen ontstaat wanneer je bereid bent om te leren kennen, jezelf te leren kennen. Jezelf te leren kennen door te voelen, te voelen wat iets met jou doet. 

Voelen kan ieder mens, ieder mens die bereid is om stil te staan, die bereid is om met aandacht te leven, die bereid is om dat te doen wat hem of haar van waarde maakt. Voelen ontstaat en ontwikkelt zich, wanneer je bereidt bent om te zien, te zien wat jou goed doet, welk effect dit op jou heeft en daarbij wat dit met de ander doet, de ander die jij kent, die jou in zijn of haar leven heeft. Voelen ontstaat wanneer jij jezelf maar ook ieder ander accepteert, accepteert voor wie jij bent en hoe de ander is en hem of haar de ruimte laat, de ruimte geeft om volledig zichzelf te zijn en te wezen. De ander kan op geen enkele wijze jou zijn en jij kunt ook de ander niet wezen. Jij kunt in wezen de ander niet zijn, wanneer je jezelf bent, wanneer je jezelf bent en wanneer je er met alles wat je bent voor kiest om jezelf te zijn, jezelf te zijn en te blijven. Jezelf blijven door bij jezelf te blijven, dat te doen wat jou helpt, waardoor je je op geen enkele wijze af hoeft te zetten, waarbij je je op geen enkele wijze hoeft te bewijzen, bewijzen als in een spel, een spel of een strijd. 

Want ook nu geldt dat strijden, zal leiden tot bestrijden, strijden zal leiden tot het bestrijden van. Het bestrijden van alles wat anders dan jij is, niet passend, niet kloppend, niet van waarde. Wanneer jij er een waarde aan toekent, wanneer je er een waarde aan geeft, krijgt het vorm, een vorm die waarde aanneemt, een vorm die met tijd en aandacht kan uitgroeien tot iets wezenlijks. Waardoor jij met jouw tijd en aandacht werkelijk datgene wat zonder waarde was waarde hebt gegeven. Waarde of respect, respect door op te zien naar, door je geïntimideerd te voelen door of soms zelfs op een dusdanige manier gekleineerd te worden dat je je zelfrespect en eigenwaarde totaal vergeet. Dat dit iets wat strijd veroorzaakt, strijd veroorzaakt heeft en strijd altijd voort zal laten duren, mag weer bekend worden gemaakt. Bestrijden zorgt ervoor dat er nooit een einde komt. Bestrijden zorgt ervoor dat er nooit rust komt. Bestrijden zorgt ervoor dat de werkelijke waarde van dat wat de oorzaak is nooit ontdekt, erkent of uiteindelijk geaccepteerd wordt. 

Ontdekken, erkennen en accepteren, dat wat nodig is om eraan te kunnen werken, er iets mee te doen, de oorzaak, de reden en dat wat de start van alles is, te laten voor wat het is, is dat wat de basis vormt voor een nieuwe start. Dat wat de basis vormt voor een nieuw stuk, een nieuwe scene, dat wat nodig is om geschiedenis te schrijven. In tegenstelling tot wat het herhalen van de geschiedenis doet, de herhaling van dat wat er ooit heeft plaatsgevonden tot uit in de treuren gebruiken om een verklaring te hebben voor het huidige leed. Het leed wat geleden is, het leed wat op geen enkele wijze herhaling behoeft, het leed wat geen bijdrage levert aan het leven van de mens, iedereen die en alles wat leeft in de tegenwoordige tijd is. In de tegenwoordige tijd, het heden, het moment waarin wij leven. Waarin wij, jij, ik, maar daarbij ook ieder ander zijn of haar leven leeft. 

Ja, daar ben ik me al heel lang bewust van, omdat ik op zeer jonge leeftijd al ervaren heb dat dat wat een ander denkt, dat wat een ander bedenkt, dat wat een ander bedacht heeft, voor veel mensen geen waarde heeft. Voor veel mensen geen waarde heeft, daardoor op geen enkele wijze van waarde is. Op geen enkele wijze van waarde kan zijn, omdat ............? Ja, omdat? De uitspraak, het gezegde: "voor jou een vraag voor mij een weet", kan op geen enkele wijze door de ander beantwoord worden. Kan op geen enkele wijze door de ander beantwoord worden, wanneer de persoon die het antwoord geeft, wanneer de persoon die het antwoord bedenkt, zich inbeeldt, zich een voorstelling maakt van, dit zelf niet heeft ervaren. Ja, dit zelf niet heeft ervaren, er zelf niet bij is geweest, niet actief deelgenomen heeft aan, er geen deelgenoot van is geweest. Want wat voor mij geldt, kan voor jou gelden, wat voor mij mogelijk is, kun jij ook proberen, wat mij geholpen heeft, kan jou helpen, wanneer je het zelf doet, wanneer je er zelf actie op onderneemt. 

Maar wie doet dit nog, wie is er nog bereid om iets te doen, waar door de ander, door A. B. of C. al een oplossing (voor) bedacht is? Een oplossing voor het probleem, wat geen probleem is, maar zo gezien wordt, omdat de ervaring leert dat? Wiens ervaring? Welke ervaring, van wie? Van jou, van je vader, van je moeder, van je opa, van je oma, van je broer, van je zus, of zelfs van de persoon waarmee je samenwerkt, samenwoont en samenleeft? Dat de enige ervaring die telt, de ervaring van jezelf is, dat wat jij zelf meemaakt, dat wat jij zelf ervaart en beleeft, dit daadwerkelijk van waarde is, dat zal iedereen ontdekken, dat zal iedereen ervaren, dat zal iedereen voelen die zich bereid toont om dat te doen wat een bijdrage levert aan zijn of haar eigen ontwikkeling. Ja, wat een bijdrage levert aan zijn of haar ontwikkeling, omdat dit de enige ontwikkeling is die een bijdrage levert. Een optelsom van ervaringen, een optelsom van acties en reacties, een optelsom van emoties die ontstaan, die hun begin vinden in dat wat je meemaakt. Dat wat je meemaakt en dat waar je deelgenoot van bent, doordat jij het meegemaakt hebt.

Deelgenoot ben je, op het moment dat jij zonder vooroordeel, zonder verwachtingspatroon, zonder vooraf gemelde omschrijving, jouw eigen ervaring opdoet. Want alleen dan kun je onbevooroordeeld zijn, alleen op die wijze, kun jij jouw eigen en persoonlijke ervaringen gebruiken in jouw leven. In het leven wat jij leeft, in het leven wat jij leidt en in het leven wat je mag leiden, omdat het jouw leven is. Je zult begrijpen, dat je wanneer je je laat leiden door dat wat een ander zegt, denkt en doet, nooit de gelegenheid krijgt, nooit in de gelegenheid zal zijn om jouw leven te leiden. Wanneer je je laat leiden door dat wat de ander, ieder ander of wie dan ook van jou verwacht, je op geen enkele wijze zult voelen wat bij jou past en wat bij jou hoort. Wat bij jou past en hoort? Maar wat past en hoort er bij jou? Wat past en hoort er bij jou en hoe weet je dit zeker? Hoe weet je zeker dat iets bij jou past en hoort? Hoe weet je voor honderd procent zeker, dat dat wat je doet het juiste is? Doordat jij iedere dag met een voldaan gevoel mag gaan slapen. 

Doordat jij iedere nacht kunt slapen en de volgende morgen weer met frisse moed, met een goed gevoel de dag mag starten. Want wanneer je doet wat bij je past, voel je je gelukkig. Wanneer je doet wat bij je past, doe je dat waarvan je blij van wordt, doe je dat wat jou "de welbekende vleugels" geeft, waardoor jij je werkelijk vrij voelt, sterker nog waardoor je naast het je vrij voelen, de vrijheid ervaart. De vrijheid om jouw keuzes te maken, de vrijheid om de keuzes te maken die bij jouw leven horen, die bij jouw leven passen, die een bijdrage leveren aan jouw zijn. Jouw weloverwogen keuzes. Weloverwogen ja, omdat alleen de keuzes die jij maakt in het algemeen belang, een bijdrage leveren aan jouw zijn, waardoor je jezelf bent. Want wanneer je zelf de vrijheid hebt om te doen en te laten wat je wilt, wanneer je zelf de vrijheid hebt om te doen en te laten wat jou vrij laat zijn, kun je vanuit deze vrijheid delen. Kun jij jouw persoonlijke ervaring vanuit deze vrijheid delen, kun je ieder ander deelgenoot maken van dat wat jij als vrijheid ervaart. Omdat dat wat jij als vrijheid ervaart, omdat dat wat jij iedere dag als vrijheid ervaart, wezenlijk en werkelijk, daadwerkelijk de vrijheid is.

Daadwerkelijk de wezenlijke vrijheid is, doordat je iedere dag dat mag doen wat bij je past en hoort, iedere dag dat mag doen wat een bijdrage levert aan jouw zijn, aan jouw gezond en welzijn. Want het gezond en welzijn is het grootste goed van het jezelf zijn, het gezond en welzijn, is dat wat je als beloning ervaart, wanneer je gezond bent en ieder ander ook de kans geeft om gezond te wezen, gezond te wezen, in wezen gezond te zijn. Omdat het gezond en welzijn, deel is van het leven. Deel is van mijn, van jouw, van ieder leven, van ieders leven, het leven van iedereen die bereid is om zijn of haar eigen leven weer te gaan leven. Ja, iedereen die bereid is, iedereen die er klaar voor is, iedereen die ervoor kiest, om zijn of haar leven weer te gaan leven. Want het leven van jouw persoonlijk leven, is het enige antwoord, is het enige antwoord wat je als mens, krijgt wanneer je jezelf de 7 levensvragen stelt en daarbij je gezond verstand gebruikt. Wat maakt mij gelukkig? Hoe kan ik dit realiseren? Wat heb ik daar voor nodig? Wie heb ik daar bij nodig? Welke hindernissen moet ik nog overbruggen? Wanneer wil ik hier mee klaar zijn? Hoe ziet mijn toekomst eruit nadat ik dit alles gedaan heb? 

Ik kijk uit naar een zonnige toekomst. Ik kijk uit naar een zonnige toekomst en laat me leiden door vertrouwen. Ik laat me leiden door vertrouwen, doe dat wat voor mij mogelijk is, wat voor mij mogelijk is en vertrouw er daarbij op dat degene die of datgene wat op mijn pad komt, mij helpt om daadwerkelijk van waarde te kunnen zijn. Van waarde te kunnen en mogen zijn, waardoor ik van waarde ben. Waardoor ik van waarde ben om, dat wat ik voel wat juist is, voor mij, met iedereen die en alles wat leeft, te kunnen en mogen delen. Want het kunnen en mogen delen wat juist is, voelt goed. Voelt goed en levert een bijdrage aan mijn zijn, aan mijn gezond en welzijn, het in een goede staat van zijn verkeren. En wat voor mij geldt, mag voor iedereen die leeft gelden, mag van belang zijn voor iedereen die en alles wat leeft. Mag en kan van belang zijn, voor iedereen die en alles wat het leven heeft. 

Mag en kan, waardoor mogen mogelijk wordt en kunnen door doen het antwoord geeft. Het antwoord op jouw levensvragen, op jouw leven, op jouw zijn, dat wat van belang is om te willen leven. Het antwoord wat ik persoonlijk ervaren heb als belang voor mijn persoonlijk leven. Dat daardoor ook, het belang van het liefhebben van iedereen die en alles wat leeft, waarvan ik houd en waar ik om geef, voor mij duidelijk geworden is, is het vermelden waard. Dat dit ook wezenlijk nodig was, ik actie mocht en moest ondernemen, is dat wat een bijdrage geleverd heeft aan mijn zijn. Dat ik daardoor, op die wijze vol vertrouwen kan zijn, vol vertrouwen ben en ook werkelijk de persoon kan zijn die ik behoor te zijn, weet ik als geen ander. Weet ik, doordat ik dit mag en kan weten, ik dit kan en mag weten, doordat ik de ander laat zijn wie hij of zij is. De ander, ieder ander, iedereen die en alles wat is laten zijn, is dat wat de toekomst heeft. Dat wat de toekomst heeft en dat wat het leven geeft. Dat wat een bijdrage levert aan ieders leven en wellicht nog vele malen belangrijker aan ieders zijn. 

Ja, dit laatste doe ik, dit laatste daar doe ik iedere dag opnieuw mijn best voor, daar zet ik me voor in, daar verbind ik mij aan en dat doe ik omdat ik vertrouwen heb en ik weet dat God met ieder mens een bedoeling heeft, je deze bedoeling weer herinneren, is dat wat het leven het leven waard maakt. Waardoor je dankbaar bent voor alles wat je mee mag maken zien en doen. Ik doe het met liefde, iedere dag opnieuw en blijf dit doen zo lang ik leef, zo lang ik mijn leven kan en mag leven. Omdat dit mijn leven is en ik deze kans met beide handen aangrijp, aanpak en dat doe, wat voor mij mogelijk is. Dat doe wat voor mij mogelijk is, waardoor ik mijn ervaringen en alles wat ik mag weten door bij mijn gevoel te blijven, door het Algemeen Belang voorop te stellen met iedereen kan en mag delen. Want dat het Algemeen Belang altijd voorop staat, daaraan ontkomt geen mens. En ik ben bijzonder dankbaar dat ik een mens ben en mijn leven heb mogen kiezen, voordat ik het ben gaan leven. Ik de kans heb gekregen om mijn leven op de meest ultieme wijze te gaan leven. God wat ben ik u dankbaar voor mijn leven, alle mensen, die ik heb mogen ontmoeten, leren kennen, alle dieren en alles wat leeft. Want dankzij mijn leven, dankzij het feit dat u mij het leven hebt gegeven, heb ik mogen voelen wat liefde is. Liefde voor iedereen die en alles wat leeft, onvoorwaardelijke liefde!

En natuurlijk ook vandaag een aantal spreuken en uitingen, spreuken en uitingen van de afgelopen dagen, daarbij nog steeds de spreuk waarop ik gereageerd heb en opnieuw een nieuwe spreuk, spreuken of uitspraken waarop ik enige dagen eerder gereageerd heb en iedere dag weer opnieuw wil, kan en mag reageren. Met dit keer een heel mooie link van een lied van Jacky Evancho, https://www.youtube.com/watch?v=foUrBztgzZA evenals de spreuken en uitingen. passend. Passend, wanneer je beseft, dat je alles zelf in de hand hebt en zelf in de hand mag houden, wanneer je weer vanuit liefde en vertrouwen leeft. Vanuit liefde en vertrouwen leven, wil zeggen vanuit liefde en vertrouwen delen. 

En omdat ik beide doe, ik vanuit mijn doen en laten, mijn hele zijn en wezen, wil, kan en mag delen, zullen deze voor iedereen die zich aangesproken voelt, iedereen die zich daardoor geroepen of zelfs aangeraakt voelt, weer passend zijn. Passend voor iedereen die en alles wat is, iedereen die zichzelf is en er net als ik op geheel eigen wijze iedere dag opnieuw voor kiest. Ervoor kiest om net als ik Volmaakt Gelukkig Zichzelf te zijn, Er te zijn, te zijn en te willen zijn in Leven! Er is en mag zijn, door hier, in en vanuit liefde te willen zijn! 







* Ik vertrouw op een leven in liefde, geluk en gezondheid. Een leven waarin ieder mens weer van waarde is en van waarde wil zijn.

* Ik geloof in een leefbare wereld. 

* Ik geloof in een wereld waarin economische belangen, voor mijn gevoel de enige veroorzaker van alle strijd, strijd in ieder opzicht, zijn langste tijd heeft gehad. 

Daarom ga ik door met mijn taak. 

Iedere dag bloggen, iedere dag schrijven, iedere dag, dat doen, wat ik vanuit liefde op me genomen heb. Ik vanuit liefde voor ieder mens mogelijk kan, wil en mag maken. Vanuit liefde, omdat ik er niets voor terug verwacht en ik er ook werkelijk niets voor wil hebben. Omdat er één ding is, wat ik vanuit mijn hart weet en voel, dat ik daardoor het doel en onze bestemming bereik. 


Want: 
Liefde overwint alles!" 
http://www.dehofvanhetheden.nl/pdf/nieuwsbrief36.pdf De cover en het boek! http://www.dehofvanhetheden.nl/pdf/boek7.pdf  en http://www.dehofvanhetheden.nl/pdf/ikkiesvoorjou.pdf


EN:

“Leven is genieten van alles wat je mee mag maken zien en doen” 
“Liefde is, houden van het leven en allen die je dierbaar zijn” 

Dit keer de mooie plaat van Whitney Houston: "Greatest Love Of All" http://www.youtube.com/watch?v=IYzlVDlE72w en het mooie lied van Julia Zahra:  "Just an illusion", https://www.youtube.com/watch?v=wOpSqV9E7HY en Jason Mraz: "I won't give up"  https://www.youtube.com/watch?vWant ook nu, zal deze de verbinding, die er is, deze mooie gedachte mogen ondersteunen. Wanneer" DURF (JIJ) TE HELPEN? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten