vrijdag 25 september 2015

Wanneer angst weer vertrouwen wordt is alles daar.

'Bron: NU.nl, 25 september 2015'

'Het weer: Perioden met zon' 

"Na het oplossen van de nevel en mist wisselen zon en wolken elkaar af.

Met name in het binnenland kan zeer lokaal een bui ontstaan, aan zee blijft het droog en is het vaak zonnig. 

Het wordt 16 of 17 graden bij een zwakke tot matige wind, draaiend van zuidwest naar noordwest. In de nacht van vrijdag op zaterdag is het droog en kan er opnieuw mist ontstaan. 

Het wordt koud, met minima dalend tot lokaal 3 graden en aan de grond lichte vorst. Zaterdag zijn er stapelwolken afgewisseld met zon. Het wordt 16 graden."


&

'Dit wordt het nieuws op vrijdag 25 september' 

"En verder: 

Houdt Sepp Blatter zijn eerste persconferentie bij de FIFA na de gelddouche die hij kreeg op 20 juli." 



'Weer en verkeer' 

"Vrijdag start de dag lokaal met een mistbank. Later wordt het overal wisselend bewolkt en kan er zeer lokaal een buitje vallen. Bij een matige westenwind wordt het in de middag 16 tot 17 graden. 

Er wordt voor vrijdagochtend een rustige ochtendspits verwacht, maar de ANWB waarschuwt wel voor een grote kans op mist, vooral landinwaarts. 


http://www.nu.nl/dvn/4132278/wordt-nieuws-vrijdag-25-september.html 


Een blog geschreven op de dag die in het teken staat van de zon. Want dat de zon voor veel mensen iets extra's geeft, iets extra's levert en iets extra's bijdraagt, dat is een bewezen feit. Een feit wat in wezen, geen bewijs nodig heeft, geen bewijs nodig heeft omdat iedereen die de zon ziet, de warmte van de zon ervaart dit ook wezenlijk voelt. Wezenlijk voelt, doordat de warmte die de zon de aarde en alles wat daarop leeft, voedt met dat wat een bijdrage levert aan ieders zijn. Iedereen die en alles wat de zon weet te waarderen, iedereen die en alles wat de zon op waarde inschat, iedereen die en alles wat de zon is. 

Want de zon is in wezen, wezenlijk evenals alles wat leeft een deel van het geheel. Een deel van het geheel, een deel van het heelal. Het heelal, alles wat er nodig is om heel te kunnen zijn en heel te kunnen wezen, in wezen heel te kunnen zijn. Dat er ook een aantal mensen zullen zijn, die de zon en alles wat de zon bijdraagt als minder waardevol ervaren, als minder waardevol ervaren en als minder waardevol zien, is ook een feit. De feiten zijn daar, de feiten zijn duidelijk en zullen voor ieder mens die weet dat er voorstanders en tegenstanders zijn, altijd bekend zijn. Altijd bekend, omdat voor en tegen, evenals de zon en de maan, licht en donker, dag en nacht bij elkaar horen. Altijd bij elkaar horen, er daardoor ook altijd zullen zijn. Dat we als mens de mogelijkheid hebben gekregen, het recht hebben gekregen om te beslissen wat direct bij je hoort en bij je past, wat voor jou goed voelt en wat het tegenovergestelde bewerkstelligt, is ons goed recht. Is ons maar daarbij ook ieders goed recht, ons recht van spreken. 

Dat dit recht wat letterlijk spreekt, een gevolg kan hebben, een gevolg kan hebben en een gevolg krijgt wanneer er gehoor aan gegeven wordt, wanneer men ernaar luistert, het aanhoort, en aanneemt, zelfs al voor dit tot uiting komt, uitgesproken wordt, gedeeld wordt, is iets waar maar weinig mensen bewust van zijn. Iets waar maar heel weinig mensen bewust van zijn. Het denken over, het praten over, het uitspreken van de woorden, stapelen zich in wezen op. Stapelen zich in jou, in mij, in ieder mens, ieder mens die denkt, spreekt en doet op. Het doen is in wezen, het gehoor geven aan, het aannemen, dat wat de bevestiging geeft, het doen is in wezen dat wat werkelijk een bijdrage levert of een gevolg heeft. Een bijdrage in positieve zin, een gevolg kan in zowel positieve als negatieve vorm zijn. In positieve of negatieve vorm omdat iets wat positief is zin heeft en iets wat negatief is, op geen enkele wijze zinvol kan zijn, laat staan zinvol is. Want iets wat negatief is, complementeert in geen geval, op geen enkele wijze en zal geen bijdrage leveren aan dat wat iets is, wat iets in wezen is, wat iets is wat in wezen goed is. 

Gehoor geven aan iets negatiefs, is dus in wezen iets wat je jezelf aandoet. Gehoor geven aan dat wat jij denkt, zegt en doet wat negatief is, zal altijd een negatieve uitwerking hebben. Een negatieve uitwerking, omdat het schade brengt aan, omdat het een onbalans creëert die zich van nature zou herstellen, die van nature kan herstellen, wanneer je deze met positieve, goed bedoelde en daardoor een bijdrage leverend iets helpt. Een steuntje in de rug biedt, een persoon die om hulp vraagt, die in wezen om hulp schreeuwt, laat weten dat hij of zij altijd de mogelijkheid heeft om het tij te keren. Want door het goede te laten zien, door het goede te benadrukken, help je de persoon werkelijk. Door het goede te prijzen, door dat wat goed is groter te maken, krijgt de persoon de kracht om dit te willen laten groeien. Willen laten groeien als in ontwikkelen, willen laten groeien als in daadwerkelijk vormgeven, willen laten groeien als in de kracht vinden om dat werkelijk te doen, wat een bijdrage levert aan......... En ja, daar kun je alles wat positief is, wat als positief gezien wordt, wat ieder mens als positief ervaart en beleeft invullen. 

En nu ik dit wat ik zojuist geschreven heb voor me op het scherm zie, nu ik dit wat ik in wezen weet in woorden voor me zie verschijnen, weet ik weer dat dit exact is wat mij iedere dag helpt. Wat mij iedere dag helpt om gezond en wel te zijn. Want echt, ook ik ben een mens en heb zo nu en dan weleens een gedachte, iets waar ik mee rondloop wat als minder positief beschouwd kan worden. Ook ik heb zo nu en dan weleens een dag waarbij dat wat het nieuws, de Social Media of zomaar iemand mij brengt, mijn positieve stemming ineens om laat slaan. Dat ik de enige ben die daar iets aan kan veranderen, ik de enige ben die daar een wijziging in aan kan brengen, ik de enige ben die dit wezenlijk om kan omdraaien, kan, wil en mag ik iedereen laten weten. Want er is werkelijk geen mens die iets ten goede kan keren wanneer hij of zij daar zelf geen bijdrage toe levert, geen bijdrage toe of geen bijdrage aan levert. We mogen er voor ieder ander zijn, maar zullen het allemaal zelf mogen doen. We kunnen en mogen het allemaal zelf doen, omdat het ons allen, ieder van ons gegeven is. We in wezen alle kracht bezitten die ons het leven geeft of het leven laat nemen. 

We zijn allemaal zelfvoorzienend, we hebben het allemaal zelf al mogen zien, voor we aan dit leven zijn begonnen. We zijn allemaal zelfvoorzienend, we hebben allemaal dat meegekregen wat bij ons hoort en past om onszelf op de meest volwaardige manier uit te kunnen drukken, uit te kunnen drukken door ons te uiten. We zijn allemaal zelfvoorzienend en kunnen door een positieve bijdrage, door letterlijk datgene bij te dragen wat positief is, wat een positieve invloed heeft, dat doen wat bij ons hoort en past, omdat we het mogen horen, omdat het ons past en het werkelijk een bijdrage levert aan ons zijn. Een bijdrage levert aan ons gezond en welzijn, dat wat nodig is om het tij te keren. Dat wat nodig is en waar behoefte toe is. Omdat de behoefte om gezond en wel te zijn, toeneemt op het moment waarop we dit weer als onze prioriteit gaan zien. 

Wanneer we echter weigeren om ons gezond en welzijn prioriteit te geven, we weigeren om onze gezondheid en ons algeheel welzijn prioriteit te geven, we in wezen weigeren om alles wat geen bijdrage aan onze gezondheid en algeheel welzijn te laten, zullen we daar de gevolgen van ondervinden. Zullen de gevolgen, zal het vervolg van dat wat ons hindert, zal het vervolg van dat wat ons tegenstaat, wat negativiteit teweeg brengt eerder zichtbaar zijn, inzichtelijk worden, in ons zelf plaats vinden dan wie maar ook kan bedenken. Dan wie maar ook kan bedenken en wie maar ook zal weten. Want uiteindelijk zal iemand die iets negatiefs promoot, iemand die iets promoot wat geen enkele bijdrage levert aan dat wat in de intentie juist is en daardoor juist mag zijn en juist kan wezen, zelf de gevolgen ondervinden. Zal deze persoon zelf deelgenoot worden van dat wat hij of zij als van waarde aanprijst. Want, iets wat van waarde is hoeft in wezen niet aangeprezen te worden, iets wat van waarde is behoeft geen kroon. Iets wat van waarde is, iemand die van waarde is, zal in alle waardigheid dat doen, dat geven, dat bewerkstelligen wat wezenlijk een bijdrage levert aan ieders zijn. 

Aan het in wezen en wezenlijk "zelf-zijn", waardoor de waarde van het zelf, het vertrouwen verdubbelt, waardoor de waarde van het zelf, door vertrouwen de kracht krijgt om te groeien. Omdat de persoon daar behoefte aan heeft, ieder mens, dier en alles wat leeft daar behoefte aan heeft en deze behoefte iets is wat op geen enkele wijze dan de juiste kan worden bevredigd. Deze behoefte op geen enkele wijze dan de juiste kan worden vervuld. Alleen de persoon die dit helemaal zelf, op eigen kracht en met eigen kunnen, soms met behulp van een motivator, stimulator of iemand die hem of haar net dat nodige duwtje in de rug geeft, dat bereiken wat voor velen onmogelijk lijkt. Net datgene bereiken wat de persoon naar "een hoger niveau", "a higher levell", tilt. Dat iedereen dit zelf kan, dat dit voor ieder mens mogelijk is, mag iedereen ook weer weten, mag iedereen weer weten die de bereidheid heeft om het juiste te doen. Het juiste te doen, wat in zijn of haar maar daarbij ook meteen in ieders belang is, in het algemeen belang zal zijn.

Want het algemeen belang, kent geen voorkeur, het algemeen belang hecht geen waarde aan sociale, culturele of maatschappelijke status. Het algemeen is in het belang van iedereen die en alles wat leeft en het recht op leven heeft. En ieder mens, ieder dier en alle wat leeft heeft het recht om te leven, heeft het recht om te zijn, van waarde te zijn en het recht om in alle waardigheid te kunnen en mogen leven. Want het recht om te kunnen en mogen leven is dat wat de basis is van ieders bestaan, het bestaansrecht, het recht wat alle regels en wetten die door de mens zijn bedacht, die door de mens op enige wijze zijn vastgelegd, overstijgt. Omdat het recht om te kunnen en mogen leven in ieders zijn verweven is, in ieders zijn z'n oorsprong vindt, in ieders zijn de regel is die vooropstaat, wanneer alles wat hem of haar het recht ontneemt als hoger besluit wordt genomen. Er is geen enkel mens die de bevoegdheid heeft om de ander, ieder ander zijn of haar leven te beëindigen. Er is geen enkel mens die de bevoegdheid heeft om over de ander, over ieder ander te beslissen en te besluiten. Er is geen enkel mens die de regie over het leven van de ander, van ieder ander in handen kan en mag nemen. Omdat de regie van het leven naast God alleen aan de persoon zelf is voorbehouden. Omdat dit recht, het levensrecht de mens voorbehouden is.

Omdat God het leven geeft en God het leven neemt. Het leven waarvoor gekozen is door de persoon, door ieder mens, voorafgaand aan de start van het aardse leven. Het leven op aarde, het leven in het hier en nu, het leven in De Hof van het Heden. Want wie het leven op aarde, het leven in het hier en nu, het leven in De Hof van het Heden, wat in het moment betekent, niet accepteert, zal in een volgende fase alles nogmaals mogen beleven, alles nogmaals mogen beleven en mogen herhalen, waardoor het leven leren wordt, het leven leren, leren herinneren wordt, en het leven leren herinneren uiteindelijk na vele hindernissen weten wordt. Hindernissen die een persoon op geen enkele wijze had hoeven ervaren, had hoeven ervaren en beleven, wanneer hij of zij het leven had geaccepteerd, het leven had geaccepteerd zoals dit voor hem of haar bestemd was. Het leven wat voorbestemd was, het leven zoals dit had mogen wezen, zoals dit in wezen had mogen zijn. Een leven vanuit onvoorwaardelijk liefde, in onvoorwaardelijke liefde en vol vertrouwen. Vertrouwen in het leven, iedereen die en alles wat leeft.

Want waarom zou God in hemelsnaam Zijn Zoon Jezus het leven hebben laten geven, Zijn Leven hebben gegeven, wanneer er niemand bij gebaat zou zijn? Waarom zou God in vredesnaam Zijn Zoon Jezus het leven hebben laten geven, Zijn Leven hebben gegeven, wanneer angst, door pijn, verdriet en oorlog, tot in lengte van dagen voort zou duren? Waarom zou God de Almachtige zijn, wanneer Hij er wezenlijk voor kiest om dat wat Hij ons gegeven heeft, Het Leven in het Hier en Nu, voor ieder van ons onmogelijk maken? Ik geloof in God De Vader, Die Zijn Eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een ieder die in Hem gelooft, niet verloren gaat, doch het eeuwig leven heeft. 

En omdat ik dit met heel mijn hart geloof, omdat ik dit met heel mijn hart voel en daardoor weet, kan ik op geen enkele wijze stoppen met het delen van dat wat ik voor mijn gevoel, in het Algemeen Belang met iedereen die en alles wat leeft mag delen. Omdat het leven, Mijn Leven, Jouw Leven, Ieders Leven en alle Leven ons gegeven is. Er zuinig en op de juiste wijze mee omgaan, het koesteren en dat doen wat het leven het leven waard maakt, is dat wat mijn prioriteit heeft, wat mijn prioriteit heeft en daardoor prioriteit is. Prioriteit, dat wat bovenal, dat wat voor alles en voor iedereen gaat, omdat iedereen die en alles wat leeft, hierbij gebaat is. Iedereen die en alles wat leeft gebaat is, bij dat wat mij het leven geeft. De liefde die ik voor Het Leven voel, de liefde die ik voor Mijn Leven en Het Leven van iedereen die en alles wat leeft voel. Omdat het leven mij gegeven is en ik er iedere dag alles aan doe om mijn dankbaarheid te tonen. Mijn dankbaarheid te tonen door mijn leven, dat wat ik zie, voel, ervaar en beleef, door acceptatie met iedereen die en alles wat leeft te delen.

Ik kies voor het leven, ik kies voor mijn leven en Roep Volmondig: "Dat wat je aandacht geeft groeit, ik heb voor mijn leven gekozen!" en het bevalt me iedere dag een beetje beter, het bevalt me iedere dag een beetje meer waardoor ik daadwerkelijk de dingen kan en mag doen, die bij mij passen, die bij mij horen, die mij energie geven, waardoor ik met al mijn energie er voor een ander, voor de ander, voor ieder ander kan zijn, wanneer ik mezelf, mijn eigenwaarde respecteer en dit ook werkelijk elke dag opnieuw erken en accepteer. Omdat ik mijn leven ben, ik tevreden met mijn leven ben, tevreden met alles en iedereen in mijn leven ben en de blijdschap en vreugde die ik hierdoor ervaar met iedereen die dit ook weer wil mag delen!

En natuurlijk ook vandaag een aantal spreuken en uitingen, spreuken en uitingen van de afgelopen dagen, daarbij nog steeds de spreuk waarop ik gereageerd heb en opnieuw een nieuwe spreuk, spreuken of uitspraken waarop ik enige dagen eerder gereageerd heb en iedere dag weer opnieuw wil, kan en mag reageren. Met dit keer een heel mooie link van een lied van Jacky Evancho, https://www.youtube.com/watch?v=foUrBztgzZA evenals de spreuken en uitingen. passend. Passend, wanneer je beseft, dat je alles zelf in de hand hebt en zelf in de hand mag houden, wanneer je weer vanuit liefde en vertrouwen leeft. Vanuit liefde en vertrouwen leven, wil zeggen vanuit liefde en vertrouwen delen. 

En omdat ik beide doe, ik vanuit mijn doen en laten, mijn hele zijn en wezen, wil, kan en mag delen, zullen deze voor iedereen die zich aangesproken voelt, iedereen die zich daardoor geroepen of zelfs aangeraakt voelt, weer passend zijn. Passend voor iedereen die en alles wat is, iedereen die zichzelf is en er net als ik op geheel eigen wijze iedere dag opnieuw voor kiest. Ervoor kiest om net als ik Volmaakt Gelukkig Zichzelf te zijn, Er te zijn, te zijn en te willen zijn in Leven! Er is en mag zijn, door hier, in en vanuit liefde te willen zijn!"






* Ik vertrouw op een leven in liefde, geluk en gezondheid. Een leven waarin ieder mens weer van waarde is en van waarde wil zijn.

* Ik geloof in een leefbare wereld. 

* Ik geloof in een wereld waarin economische belangen, voor mijn gevoel de enige veroorzaker van alle strijd, strijd in ieder opzicht, zijn langste tijd heeft gehad. 

Daarom ga ik door met mijn taak. 

Iedere dag bloggen, iedere dag schrijven, iedere dag, dat doen, wat ik vanuit liefde op me genomen heb. Ik vanuit liefde voor ieder mens mogelijk kan, wil en mag maken. Vanuit liefde, omdat ik er niets voor terug verwacht en ik er ook werkelijk niets voor wil hebben. Omdat er één ding is, wat ik vanuit mijn hart weet en voel, dat ik daardoor het doel en onze bestemming bereik. 


Want: 
Liefde overwint alles!" 
http://www.dehofvanhetheden.nl/pdf/nieuwsbrief36.pdf De cover en het boek! http://www.dehofvanhetheden.nl/pdf/boek7.pdf  en http://www.dehofvanhetheden.nl/pdf/ikkiesvoorjou.pdf


EN:

“Leven is genieten van alles wat je mee mag maken zien en doen” 
“Liefde is, houden van het leven en allen die je dierbaar zijn” 

Dit keer de mooie plaat van Whitney Houston: "Greatest Love Of All" http://www.youtube.com/watch?v=IYzlVDlE72w en het mooie lied van Julia Zahra:  "Just an illusion", https://www.youtube.com/watch?v=wOpSqV9E7HY en Jason Mraz: "I won't give up"  https://www.youtube.com/watch?vWant ook nu, zal deze de verbinding, die er is, deze mooie gedachte mogen ondersteunen. Wanneer" DURF (JIJ) TE HELPEN? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten