vrijdag 26 december 2014

3. Wat heb ik daarvoor nodig?

"Witte kerst in Groningen, vrijwel overal glad op de weg" en "Koning doet beroep op tolerantie in kersttoespraak"

En vandaag dag 3 van de 7 21 vragen dagen, in een nieuw blog. Het blog van tweede kerstdag. Een dag die in ieder geval gestart is met de Zon. Waardoor de wereld en alles wat ons vandaag te wachten staat, een vrolijke omlijsting krijgt. Een omlijsting, doordat de zonnestralen ieder huis zullen voorzien van licht. De nodige huizen zullen voorzien van warmte en bij een aantal zelfs een bijdrage kunnen leveren aan het verlagen van de energierekening.

Dat de energierekening bij veel mensen niet vanzelfsprekend omlaag gaat zul je begrijpen. Want niet ieder mens is in staat, in de gelegenheid of bij machte om zonnecollectoren aan te schaffen. Dat de energievoorraad bij de mens zelf gelukkig wel omhoog gaat dankzij de zon, is een vaststaand feit. Toch zijn er ook een aantal mensen, die niet blij zijn met het zonlicht. Niet blij, omdat zij ziek worden en pijn voelen, wanneer de zon en met name het licht hen raakt. Wanneer bepaalde stralen van het licht, de energie, hun eigen energieveld binnendringt. Doordat het licht wat zij in zich dragen, in aanraking komt met het licht van buitenaf. Het licht van buitenaf, wat ervoor zorgt dat zij hun eigen licht als pijnlijk zullen ervaren.

Als pijnlijk zullen ervaren, waardoor zij hun eigen licht niet meer kunnen verdragen. Niet meer kunnen verdragen, er niet (meer) mee om kunnen gaan. Niet of niet meer, dat is namelijk het gevolg. Dat is wat er gebeurt op het moment, dat iemand gevoelig wordt voor licht, wanneer iemand het daglicht niet meer kan verdragen. Omdat zij eigenlijk gevangen zitten in een leven waarvoor zij niet gekozen hebben. Een leven waarvoor zij niet vrijwillig gekozen hebben, een leven wat in strijd is met het leven wat zij wel gekozen hebben, toen God hen de eigen vrij keuze liet. Toen God hen de vrije wil gaf. De wil om te leven, met en vanuit hun eigen licht en kracht. Te leven, met hun specifieke talenten. De talenten, die zij net als ieder mens hebben. De talenten, die ervoor zorgen, dat zij net als ieder ander volkomen en volledig uniek zijn. De talenten, die ieder mens in zich draagt en volledig tot uiting mogen komen, in het leven wat ze leven. De talenten die ook jij hebt en tot uiting komen wanneer jij jouw leven leeft. Dit leven, omdat je als mens met de talenten die je door God gegeven zijn dit leven mag leven. 

Dat ieder mens juist geboren wordt, om zijn of haar talenten, kracht en kennis te kunnen en te mogen ontwikkelen, is Gods wil, en iets wat nu weer kenbaar gemaakt mag worden. Nu weer duidelijk mag zijn. Duidelijk, omdat dit iets is wat vrede brengt. Dit iets is, wat ervoor zorgt, dat we echt weer onszelf kunnen zijn. Dit iets is wat ervoor zorgt dat ieder mens weer zichzelf is en zal blijven. En juist dit ervoor zorgt dat ieder mens van waarde is, van waarde mag en zal zijn omdat dit een bijdrage levert aan Het Algemeen Belang! 

Het algemeen belang, waardoor we van een gestuurde en bestuurde maatschappij, waarin pijn en verdriet overheersen, naar een samenleving kunnen gaan, waar goede gevoelens en blijdschap door willen nemen van eigen verantwoordelijkheid weer van kracht is. Een samenleving, die krachtig is en er echt voor zorgt, dat ieder mens weer van waarde is. Omdat dit de werkelijke waarden van het leven zijn. De werkelijk waarde van ons bestaansrecht is. Het recht wat velen van ons zich hebben laten ontnemen, door de verantwoordelijkheid bij de ander te laten. De verantwoordelijkheid bij de ander te leggen en zich volkomen of volledig te hebben ontdaan van alles wat verantwoordelijkheid heet. Verantwoordelijkheid, dat wat belangrijk is om te kunnen leven. Dat wat het meest belangrijke onderdeel van ons leven vormt. Ons leven, jouw leven maar ook mijn leven. Want ook ik heb me als vele andere mensen ontdaan van mijn verantwoordelijkheden, mijn verantwoordelijkheid. En of dit nu helemaal mijn manco was of dat ik me mijn verantwoordelijkheid heb laten ontnemen is niet van belang. Ik ben en blijf te allen tijde de eindverantwoordelijke en heb niet altijd gedaan wat goed voor me was.

Ik ben een mens, ik heb fouten gemaakt. Ik heb ik net als ieder mens, zonder daarbij iets of iemand specifiek te benoemen, gedaan wat van mij verwacht werd. Wat mensen van mij verwachten, mensen die ik dacht nodig te hebben, om te kunnen leven, die ik dacht nodig te hebben, om gelukkig te kunnen zijn. Daarbij ook dingen, waarvan ik dacht dat ik ze nodig had om het volmaakte geluk te kunnen ervaren. Denk dan aan een "ander" huis, "nieuwe" kleren, "nieuwe" schoenen, snoepjes, chips of iets als een vaatwasser. Want hoe lastig is het wanneer je al die dingen niet hebt? Ja, lastig! Want door het verlangen naar al deze dingen werd de last in ieder geval nog hoger. Om toch nog maar eens terug te komen op de zin van het woord. Last in ieder geval. http://nl.wiktionary.org/wiki/iig "In ieder geval" of "Wat er ook gebeurt".

Dat deze laatste uitdrukking er één is die Nationale Nederlanden een internationale prijs heeft opgeleverd zegt meer dan duizend andere verklaringen kunnen doen. https://www.nn.nl/Nieuwsoverzicht/Nieuwsbericht/Online-waterookgebeurt-campagne-wint-internationale-prijs.htm  Dat voor de volgende uitdrukking of vraag hetzelfde geldt, dat mag ik niet ontkennen: "Waar zijn we mee bezig?" Deze is van Achmea, de verzekeringsmaatschappij die zoals zij zeggen ontzorgt.  Maar is dat ook zo? Ontzorgt Achmea? https://www.youtube.com/watch?v=lt9Jig3dCAs 

Natuurlijk kan ik hier een uitspraak over doen, maar doe ik dan eigenlijk juist niet hetzelfde als NN en Achmea? Doe ik dan eigenlijk niet precies hetzelfde, als alles wat en iedereen die ervoor gezorgd heeft, dat ik met mijn volle bewustzijn, iemand de verantwoordelijkheid uit handen neem? Heel simpel, door iemand te vertellen dat ik de oplossing lever voor alle problemen die hen aangaan en mij totaal niet? Ja, al zit daar natuurlijk wel een verschil in. Omdat de intentie om iemand persoonlijk te benadelen (of mogelijk zelfs te schaden) bij alles waar ik me mee bezig mag houden volledig ontbreekt. Omdat ik er zelf niet aan hoef te verdienen en omdat ik me er persoonlijk niet aan of mee wil verrijken. Natuurlijk weet ik dat ik met deze uitspraak wel mensen kan raken, doordat er mensen zijn die zich aangesproken zullen voelen. De vraag is alleen of ze zich aangesproken voelen doordat ze benadeeld worden, doordat het ze werkelijk treft of doordat ze beseffen dat ze zich rijker hebben gerekend dan ze in werkelijkheid zijn? Dat dit laatste het geval is, dat is zeker. En of dit dan rijker in denken of rijker in gevoel is, laat ik in het midden. Daarbij ook, hoe het één in relatie of in verhouding tot het ander staat. Wat is werkelijk van waarde? Je gevoel of je gedachte of kies jij voor het geld en dat wat jou nog verder van jezelf drijft dan nodig is? Wat ervoor zorgt dat je jezelf niet meer kent?

Want wanneer je rijk bent, ben je rijk van geest. Wanneer je rijk bent, dan doorzie je dingen, die in de ogen van de ander, heel veel andere mensen, te mooi voor woorden zijn. Dan doorzie je, wat de werkelijke en achterliggende gedachte is, van veel dingen, die in de wereld als "het ultieme geluk" worden getoond. Ja getoond, omdat je eigenlijk door wat men je laat zien, afgestemd wordt op, dat wat zij willen dat jij ziet. Op dat wat zij willen, dat jij als waarheid ziet, dat wat zij willen, dat jij als waarheid bestempelt, omdat het hen geld en winst oplevert. Het ervoor zorgt, dat zij "vooruit kunnen", dat de wereld blijft draaien. Maar de wereld en geld zijn twee totaal verschillende dingen. De wereld en geld staan niet meer in verhouding. De wereld en geld, zijn het vergelijken niet meer waard. De wereld en al het geld in de wereld, vertegenwoordigen een totaal andere waarde. Waardoor geld echt waardeloos geworden is. 

Een mooie en wijze uitspraak van mijn moeder ooit was: "Wie van niets komt tot iets, kent zichzelven niet". Daar is een deel van de mensheid inmiddels in terechtgekomen en als gevolg daarvan is een ander zelfs nog groter deel van de mensheid daar werkelijk in beland. Met alle gevolgen van dien. Wanneer ik het spreekwoord intik, komt de volgende link naar voren: http://www.woorden.org/spreekwoord.php?woord=tot De eerste drie omschrijvingen van het spreekwoordenlijstje verderop in dit blog geven daarover een mooie uitleg. Omschrijvingen, die allemaal een bijdrage leveren, aan dat waar het in het huidige leven om draait, waarover het gaat in de wereld van vandaag. In de wereld, die gestart is, op het moment waarop we (de mens in zijn algemeenheid, of volgens de bijbel door Adam en Eva), de waarheid buiten onszelf zijn gaan zoeken. Waardoor ieder mens, de waarheid buiten zichzelf is gaan zoeken. 

Ja de waarheid buiten zichzelf is gaan zoeken. De waarheid buiten onszelf zijn gaan zoeken. Meteen de reden waardoor de waarheid, "waar" of "ware" is en waardoor het laatste wijsheid genoemd wordt. De waarheid wordt vergeleken met. De waarheid wordt vergeleken met wijsheid die te koop is, als koopwaar en alleen beschikbaar voor de beter gesitueerde mens. Wijsheid als in kennis, terwijl de echte kennis, "de waarheid" is, en in ons allen is, omdat we het zijn. Omdat we als kinderen van God allemaal als Jezus zijn. Jezus, kind van God en omschreven als: "De weg, de waarheid en het leven". Door dat te accepteren wat je toekomt, dat wat bij je past, dat wat bij je hoort, zul jij maar ook ieder ander mens de kennis en de wijsheid hebben, om het leven te leven en er datgene uit te halen wat mogelijk is. Omdat het je gegeven is en je er door ernaar te leven, gebruik van mag maken. 

Hierbij de spreekwoorden in de juiste volgorde. De volgorde die er zo het er nu naar uitziet, werkelijk toe geleid heeft, dat alles is gelopen zoals het gelopen is. We als mens alles hebben mogen ervaren zoals we dit ervaren hebben, omdat het een hoger doel dient, het onze missie is. Voor ieder op zich en daarbij via God voor ons allen. Door te geloven, door geliefd te zijn, door vanuit Onvoorwaardelijke Liefde te leven, mogen we weten wat de waarheid is, mogen we weten wie we zijn en mogen en kunnen we onszelf zijn, iedereen overal en met wie of wat maar ook. 1. als de berg niet naar Mohammed komt, zal Mohammed tot de berg gaan (=genoegen nemen met wat er beschikbaar/mogelijk is); 2. als niet komt tot iet dan is het allemans verdriet (= een 'parvenu' heeft dikwijls kapsones); 3. als niet komt tot iet ken iet zichzelf niet (een 'parvenu' heeft dikwijls kapsones). http://www.etymologiebank.nl/trefwoord/parvenu Welke uitleg je hiervoor of hierbij kiest is aan jou.

De keuze is en blijft aan altijd aan jou. Omdat het zo is, zo mag zijn en altijd zo mag wezen. Jij bepaalt of je er iets of niets mee doet. Ik heb mijn keuze al gemaakt, ik heb ervoor gekozen om mezelf te zijn. Omdat mezelf zijn, ervoor gezorgd heeft dat ik gelukkig ben. Mezelf zijn, ervoor gezorgd heeft, dat ik dat kan realiseren wat nodig is. Want hoewel er nog geen uitgever is, die zich beschikbaar heeft gesteld, kan ik wel iedere dag op mijn blog schrijven. Kan ik door iedere dag op mijn blog te schrijven, datgene wat gedeeld mag worden delen met iedereen die dit weten wil. Iedereen die er op zijn of haar manier door het ontdekken en ontwikkelen van zijn of haar talenten ook voor kan zorgen dat hij of zij de weg, de waarheid en het leven is. 

Ik ben gelukkig en vertrouw erop dat ik de boeken,  die ik vanuit Onvoorwaardelijke Liefde voor ieder mens heb kunnen en mogen schrijven uit zal kunnen geven. Ben jij de uitgever die mij wil helpen, die mijn boeken wil uitbrengen? Ben jij de uitgever, die ervoor zorgt, dat mijn boeken gebruikt kunnen en mogen worden, om de wereld weer de wereld van morgen te laten zijn?  De hemel op aarde, dat is mijn wens, mijn doel en mijn missie in het leven. HELP MIJ, HELP JEZELF &  HELP IEDER ANDER!

Download ook gratis mijn boekje Leven leren herinneren weten via de boekenwinkel op www.dehof van het heden Luisteren kan natuurlijk ook via: https://www.youtube.com/watch?v=NwwuvZEltjk&feature=youtu.be 
Want:

“Leven is genieten van alles wat je mee mag maken zien en doen” 
“Liefde is, houden van het leven en allen die je dierbaar zijn” 

Ik laat deze mooie muziek nog even onderaan dit blog staan. Want ook nu zal deze de mooie gedachte mogen ondersteunen. Wanneer je van jezelf houdt kun je van een ander houden en "nothing really matters". Want als de ander zich goed voelt, voel jij je goed, hoe simpel kan het zijn? https://www.youtube.com/watch?v=I2HU4ve99kI 

2 opmerkingen:

  1. heel mooi lieve son, en ik hoop met jou dat je een uitgever gaat vinden die je boeken gaat publiceren x liefs corina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel Corina, Ik vertrouw erop dat dit op welke manier dan ook geregeld wordt. Kus en geniet van het zonnetje!

    BeantwoordenVerwijderen