dinsdag 30 december 2014

6. Wanneer wil ik hier klaar mee zijn?

"Nederland rekent op goed 2015 & De 10 meest inspirerende vrouwen van 2014 & Moeders, relax!" 

De drie koppen van AD de Dordtenaar van vandaag. Een dag die later gestart is dan gebruikelijk, omdat we gisteren de 75ste verjaardag van mijn schoonmoeder hebben gevierd. We gisteren met ons allen samengekomen zijn, om haar een mooie dag, een mooie avond en een mooie herinnering te bezorgen. Om haar een mooie herinnering te bezorgen, omdat ze er eigenlijk al zo lang ik haar ken, voor ons en ieder ander die een beroep op haar doet is. Ieder ander, omdat mijn schoonmoeder een mens is met een groot hart, zij altijd open staat om een praatje te maken, iemand die verdrietig is een schouder of luisterend oor te bieden. Er daarnaast ook nog eens voor zorgt, dat de persoon, wanneer zij in de gelegenheid is, daar de middelen voor heeft, pas vertrekt, wanneer deze gevoed en wel, kortom voldaan is, alvorens deze zijn of haar weg kan gaan.

Een vrouw, die van huis uit het delen heeft meegekregen, een vrouw die weet hoe fijn het is, om in een warm gezin, een warme omgeving, met liefhebbende ouders op te groeien. Een vrouw, die weet hoe het is, om voor de ander te zorgen, omdat ze dit altijd met alle liefde heeft gedaan. Gelukkig heeft zij in haar leven ook het besluit genomen, om voor zichzelf te kiezen, waardoor zij nog steeds in leven is. Het leven niet gelaten heeft, omdat zij ook nog heel veel herinneringen wil toevoegen, aan alle herinneringen die haar geleerd hebben, om te leven zoals zij nu leeft. Die haar geleerd hebben, hoe het is om goed voor jezelf te zorgen. En wanneer Ulrich en ik daar een positieve bijdrage toe kunnen leveren, dan zullen we dit zeker niet nalaten.  

Want een nalatenschap, is evenals het leven op zich iets, wat je op de juiste of op een geheel onjuiste wijze kunt doen. Je kunt overal een probleem van maken of het probleem aanpakken en ervoor zorgen, dat een probleem geen probleem meer is, maar een uitdaging. Dat ik in mijn leven, met heel veel vrouwen als mijn schoonmoeder in contact gebracht ben, zal vast niet voor niets zijn. Omdat de kracht van de vrouw iets is, wat niemand mag onderschatten. De kracht van een vrouw, oma, moeder, zus, dochter, vriendin, collega, buurvrouw, maar ook tante of nichtje iets extra's kan zijn, in het leven van ieder mens. Ieder mens, die zo nu en dan het gevoel heeft, er alleen voor te staan. Ieder mens, die een klankbord nodig heeft, zonder daar meteen een scala aan voorwaarden en allerlei verwachtingen aan gekoppeld te krijgen. De kracht van een vrouw die zacht is, op de momenten waarop dit nodig is en ook van pas komt. En wat resoluter, op het moment dat er actie moet worden ondernomen, de moederrol moet worden ingevuld. En dat de moederrol iets is, wat in iedere vrouw schuilt, zal iedere vrouw vanzelf gaan ontdekken, zelfs wanneer deze gevoelens totaal nog nooit aanwezig zijn geweest, niet aanwezig zijn, zullen deze op welke wijze dan ook altijd een keer tevoorschijn komen. 

En om het daarbij zo lang mogelijk vol te kunnen houden, is het belangrijk dat zij ook dan weer volledig zichzelf blijft. Of wanneer het over jou gaat, jij jezelf blijft. Want wanneer een vrouw, een meisje of kind niet zichzelf is of kan zijn, zal het leven een strijd worden, die eindeloos kan voortduren. Zal dit een strijd worden of zijn, die elke dag van het leven beheerst en er uiteindelijk toe leidt, dat de persoon in de vrouw, de vrouw zelf, het leven laat. Omdat het nog langer strijden of voeren van een strijd, tegen alles wat niet natuurlijk is, niet bij haar past, ervoor zorgt, dat zij er letterlijk en figuurlijk aan ten onder gaat. En dan worden alle koppen van de krant in 2015, ongeacht de stukken die er in de krant van vandaag zelf bij geschreven staan in één klap teniet gedaan. Worden alle koppen van de krant van vandaag die juist zo mooi zijn als een klap op de vuurpijl de lucht in geschoten. 

"De klap op de vuurpijl" en de Engelse vertaling, in het kader van "De zin van het woord". http://nl.bab.la/woordenboek/nederlands-engels/klap-op-de-vuurpijl Alle voorbeelden die genoemd worden op deze website hebben te maken met de maatschappij, de wereld van nu, de wereld zoals deze is. En onderaan de site, staat de reclamecommercial van de Kieskeurig Zorgverzekering vergelijker! De wereld van vandaag, de wereld van morgen, de toekomst, die we met één klap op de vuurpijl zo het luchtledige in kunnen schieten. Maar doen we dat, schieten we de wereld en alles wat daar op is met één klap in het luchtledige of proberen we "het vege lijf te redden"? Proberen alle vrouwen op de wereld, dat te doen wat nodig is, om een ommekeer teweeg te brengen? De vrouwen, de oma's , moeder's, zussen, dochters, vriendinnen, collega's, buurvrouwen, maar ook tantes of nichtjes? Want dat het er steeds meer op lijkt dat het die kant op zal mogen gaan, dat wil, kan en mag ik niet ontkennen. http://www.etymologiebank.nl/trefwoord/veeg1 

Daarom neem ik ook deze stap en neem ik door het schrijven van dit blog wederom het initiatief. Een stap en het initiatief in de richting van de toekomst. Een geleide liefdevolle stap, om deze ten goede te keren. Ik, de dochter van drie vaders, de uitleg daarover kunnen jullie binnenkort allemaal nalezen in mij boek: 'Ik kies voor jou'. Omdat ik weet en voel dat de ommekeer mag komen. En ik daarin een klein schakeltje mag zijn. Een klein schakeltje, deel van een groter geheel, een verbinding, die door middel van allerlei schakeltjes een groot netwerk vormt, van hier tot in het oneindige. Dat juist door het samenspel van deze schakeltjes, de onnoemelijke kracht van dit grote netwerk zichtbaar wordt, zal niemand verbazen. Niemand verbazen, die ook net als ik onderdeel mag zijn van een samenleving, die geleid wordt door liefde, geleid wordt door dat wat goed is en altijd zal zijn. De uitnodiging aan ieder mens, die welwillend is, ieder mens die bereid is om mij hierbij te wil helpen, om de ommekeer op de meest liefdevolle en juiste manier te doen, wil ik niemand onthouden.

Dat juist door dit op de meest liefdevolle en juiste manier te doen, meerdere mensen de kans krijgen om zichzelf te helpen, een vastliggend feit. Vastliggend en voorbestemd. En omdat het voorbestemd is, wil ik jou en ieder ander die vertrouwen heeft in God en Zijn Zoon Jezus de kans bieden om mij hierbij of hiermee te helpen, zodat we het samen kunnen en mogen doen. Omdat het nu nodig is, omdat al het verdriet wat alle moeders, vrouwen, kinderen, huisdieren en alles wat bewust leeft en voelt op deze wereld, niet meer houdbaar meer is. Er zoveel verdriet, pijn en leed is, waar geen liefdevol en dankbaar mens mee kan blijven leven. 

De opwarming van de aarde is een uiting van liefde, de opwarming van de aarde is een uiting waarbij ieder mens die zijn of haar hart openstelt voor Onze Lieve Heer, onderdeel mag zijn van het groter geheel. De temperatuur die maar blijft stijgen, zegt alles over de "zijns toestand" van de aarde, van de aarde, die net als de mens en alle wat leeft, is en bestaat gemaakt is uit stof. De mens en alle mensen die al heengegaan zijn, tot stof zijn wedergekeerd, het stof der aarde, wat ooit was, wat is en altijd zal zijn, zal zich nu naar boven richten, vraagt hulp aan God de Vader, om de tijd nu te laten zijn. De tijd nu te laten zijn, om de Hemel weer op Aarde te brengen, de Hemel op Aarde, omdat het daar nu tijd voor is. 

Op de dag waarop bekend is geworden, dat de zogeheten rijken der aarde nog rijker zijn geworden. De rijken der aarde, meer te besteden hebben, dan de hele wereld in een mensenleven uit zal kunnen geven, is het genoeg. Nu is het tijd, dat God via Zijn Zoon Jezus, of zou deze naam tijdens de Babylonische spraakverwarring enigszins gewijzigd zijn en heeft men deze per abuis vervangen voor de vrouwelijke variant waardoor niet Jezus maar "Je Zus" weer gaat regeren? Zodat niet De Zoon van God, maar de vrouw die samen met haar zusters, iedere vrouw die volledig vanuit haar hart leeft, weer gaat regeren? Gaat regeren, samen met iedere vrouw en ieder mens die ook vanuit zijn of haar hart leeft, omdat de kinderen van het volk, ieder kind wat geboren is, met als doel de ouder te helpen, niet meer gehoord wordt. Omdat er gewoonweg niet of niet meer naar hen geluisterd wordt en zij niet meer worden begrepen. Laat staan dat er oprechte aandacht aan hen besteed wordt. Nee, zij worden bestempeld, krijgen te horen wat er niet juist is, wat ze verkeerd doen, wat ze moeten doen, om te voldoen, wat ze moeten kunnen om mee te draaien in de maatschappij. 

Een maatschappij, die door alle verschillen en deze nog eens extra te benadrukken, alles in stand houdt. Iets wat iedereen weet en zo blijkt al jarenlang deze ellende en onvrede heeft veroorzaakt. Waarbij pijn en verdriet zo in ieders ziel gegrift staan, dat alles wat er nog aan extra verdriet bijkomt, dusdanig pijnlijk is en aanvoelt alsof het hart van velen explodeert. Het hart, waarin U, Lieve God in De Hemel, Dankzij het bloed van Uw Zoon Jezus, de 10 geboden in heeft geschreven. De enige echte "bovenwettelijke en voor ieder mens geldende regels", de leefregels, die gemaakt zijn, om ieder mens, mens te kunnen laten zijn. Ieder mens in liefde, geluk en gezondheid met en naast U en elkaar te kunnen laten leven. Ik ben er klaar voor. Ik ben er klaar voor, om dat te doen wat U van mij verwacht, omdat het klaar is, ik er klaar mee ben en ik er klaar voor ben.

En omdat een gezonde wereld mijn droom en mijn grootste wens is. Dat ik de kans krijg om alle boeken en gedichten die ik vanuit Onvoorwaardelijke Liefde voor ieder mens heb kunnen en mogen schrijven uit te geven, weet ik. En ook nu zeg ik nogmaals: Ben jij de uitgever die mij wil helpen, die mijn boeken wil uitbrengen, dan hoor ik je graag? Ben jij de uitgever, die ervoor zorgt dat mijn boeken gebruikt kunnen en mogen worden, om de wereld van vandaag weer de wereld van morgen te laten zijn?  De wereld van morgen, de hemel op aarde, dat is mijn wens, mijn doel en mijn missie in het leven. HELP MIJ, HELP JEZELF &  HELP IEDER ANDER! En tot die tijd blijf ik bloggen, blijf ik alles delen met iedereen die ook Volmaakt, Gelukkig Zichzelf wil, kan en mag, kortom durft te zijn! En daarbij vertrouw ik er volledig op dat dat zal gebeuren wat nodig is, wat mag omdat God de regie vanuit Onvoorwaardelijke Liefde zal begeleiden.

Download ook gratis mijn boekje Leven leren herinneren weten via de boekenwinkel op www.dehof van het heden Luisteren kan natuurlijk ook via: https://www.youtube.com/watch?v=NwwuvZEltjk&feature=youtu.be 


Want:

“Leven is genieten van alles wat je mee mag maken zien en doen” 
“Liefde is, houden van het leven en allen die je dierbaar zijn” 

Ik laat deze mooie muziek nog even onderaan dit blog staan. Want ook nu zal deze de mooie gedachte mogen ondersteunen. Wanneer je van jezelf houdt kun je van een ander houden en "nothing really matters". Want als de ander zich goed voelt, voel jij je goed, hoe simpel kan het zijn? https://www.youtube.com/watch?v=I2HU4ve99kI 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten