vrijdag 3 april 2015

Goede Vrijdag: Waarom we allemaal gelijk zijn, niemand meer of minder is, Jezus ooit het voorbeeld heeft gegeven!

'Drie dingen die gaan gebeuren op vrijdag 3 april'

"Wat gaat er vrijdag in ieder geval gebeuren? Hieronder de hoofdpunten uit de nieuwsagenda van 3 april 2015.

Uiteraard kunt u al deze nieuwsverhalen blijven volgen op NU.nl. Een pushbericht ontvangen? Klik dan in de NU.nl-app onder dit bericht op een van de onderwerpen en kies 'mijn nieuws + pushbericht'.  

Klik hier om u in te schrijven voor de nieuwsupdate (mail) om 12.00 uur 

1. Start Hoger Beroep overvallers juwelier in Utrecht 

Vrijdag gaat het Hoger Beroep in de zaak van de overval op een juwelier in het Utrechtse Kanaleneiland van start. Twee mannen (beiden uit 1992) werden eerder veroordeeld tot 7 jaar cel voor de overval, waarbij medewerkers en omstanders gewond raakten door kogels en pepperspray.

Zie ook: Zeven jaar cel voor gewelddadige juweliersoverval Utrecht 

2. NEC kan titel Jupiler League veiligstellen

3. Festivalseizoen opent met Paaspop 

Weer en verkeer 

Vrijdag blijven het noorden en oosten droog met zo nu en dan zon. Elders neemt de bewolking toe en gaat het vooral 's middags af en toe regenen, het langst in het zuidwesten. Het wordt 8 tot 10 graden. De wind wordt zuidelijk en zwak tot matig, 2 tot 4 Bft. In het paasweekend blijft het zo goed als droog, schijnt de zon af en toe en is het 8 tot 12 graden. 

De Verkeersinformatie (VID) verwacht vrijdagochtend vrijwel geen ochtendspits, vanwege het paasweekend. In de loop van de dag zal er daardoor wel meer recreatieverkeer op de weg zijn. 

Bekijk het complete weerbericht en de actuele situatie op de weg en treininformatie

Wil je alle informatie weten, dan kun je de link aanklikken om het volledige stuk te lezen. http://www.nu.nl/dvn/4023875/drie-dingen-gaan-gebeuren-vrijdag-3-april.html Want het is aan ieder mens zelf om hier iets of niets mee te doen. Er iets of niets mee te doen omdat jij als mens de enige bent die ervoor kan zorgen dat het verschil gemaakt wordt.

Het verschil, dat wat je bereikt, op het moment dat je ervoor kiest om jezelf te zijn en dit in ieder omstandigheid te blijven. Hoe doe je dat? Hoe bereik je dat? Hoe kun je ervoor zorgen, dat je overal en altijd jezelf bent en blijft? Ja, dat zullen heel veel mensen willen weten. Mensen die door watvoor omstandigheid dan ook, vaker meegezogen worden in de realiteit dan zij willen. Willen? Ja willen, wanneer zij bij zichzelf zouden zijn, willen wanneer zij bij zichzelf zouden blijven, wanneer zij werkelijk zichzelf zouden zijn. Want hoe goed ieder mens zijn of haar best ook doet om zichzelf te blijven, je kunt dat wat de ander denkt, dat wat de ander doet, dat wat de ander zegt, dat wat de ander uit en ten toon spreidt nooit tegengaan nooit veranderen. Je kunt je er wel van afhouden, je kunt je er van afzijdig houden, door er geen mening en geen oordeel over te hebben. Dit betekent zeker niet, dat het je niets doet, want je bent mens en je mag emoties voelen. Emoties horen bij de mens, "het menszijn" en maken je menselijk of zorgen ervoor dat je mensonterende acties onderneemt en onmenselijk wordt. Waardoor je in het laatste geval dingen doet, die het daglicht niet kunnen verdragen. 

Wanneer jij jezelf iedere dag in de spiegel aan kunt kijken, je aan het einde van de dag met een gerust hoofd en hart, in slaap kunt komen, weet je dat je het juiste hebt gedaan. Wanneer je geplaagd wordt, door gedachtes, door pijn, door verdriet, door van alles wat ertoe leidt dat jij lijdt, dan is het tijd om iets te veranderen. Dan mag jij iets veranderen, dan mag je er aan gaan werken om meer bij jezelf te blijven, jezelf te worden, jezelf te zijn. Want dat is het recht wat ieder mens heeft. Dat is het recht wat elke persoon heeft, die leeft volgens zijn of haar eigen levensweg, zijn of haar eigen pad, zijn of haar eigen bestemming. De bestemming, is het leven, het leven in liefde, het leven in volle tevredenheid, het leven met aandacht. Want dat je je leven alleen maar kunt leven en leiden wanneer je dit met aandacht doet, dat mag ieder mens weer ervaren. Aandacht voor jezelf, aandacht voor de mensen waarvan je houdt, aandacht voor iedereen die en alles wat leeft, omdat je het leven liefhebt. Omdat je alles wat leeft, een kans gunt om het leven te leven zoals het bedoeld is. Het leven te leven zoals God dit voor had, toen hij de hemel en de aarde geschapen heeft, met iedereen die en alles wat daarop leeft. 

Dat de hemel en de aarde, iedereen die en alles wat leeft, ook altijd het recht op leven heeft, zal ieder mens die op welke wijze dan ook leeft, vanaf vandaag weer mogen ervaren. Ja, alles wat leeft, want ook de hemel en de aarde zijn door God aan de mens gegeven, zijn aan de mens gegeven, om te kunnen leven. Helaas heeft de mens kort na de schepping het geloof en het vertrouwen verloren. Helaas heeft de mens kort na de schepping zichzelf verloren. En is dit in alle jaren die verstreken zijn, voor velen nog steeds niet veranderd. Helaas is de mens bezig geweest met meer willen zijn, het beter willen zijn dan de ander, door verrijking, zelfverheerlijking en alles wat een verschil veroorzaakt heeft. Waardoor verschil geen positieve maar een negatieve lading heeft gekregen. Verschil in de vorm van vergelijking, verschil in de vorm van verongelijking en verschil in de vorm van beter willen zijn dan de ander, ieder ander, waardoor zelfs familie, bloedverwanten elkaar zijn gaan wantrouwen. 

Wantrouwen, door te denken, dat de ander beter, meer of zelfs groter en slimmer zou zijn dan henzelf. Beter, meer, groter, slimmer en dit lijstje kan tot het oneindige aangevuld worden. Want daardoor zijn we veranderd, zijn we niet alleen steeds verder van de ander, maar daarbij ook steeds veder van onszelf af komen te staan. Verder van anderen en verder van onszelf, omdat zij in de ogen van, ineens anders waren. Anders, waardoor er een strijd ontstaan is. Anders waardoor deze strijd, die nooit gestreden had hoeven worden, er ineens toe geleid heeft, dat er een strijd ontstaan is, die tot op de dag van vandaag nog steeds voortduurt. Die tot op de dag van vandaag, in het heden, voor velen nog steeds voelbaar is. Wanneer we er vanaf vandaag allemaal weer voor kiezen om deze strijd om te buigen in de positieve variant, kiezen we weer voor onszelf, kiezen we er weer voor om onszelf te zijn, waardoor de ander weer de juiste ander wordt, je naaste, zal Goede Vrijdag werkelijk weer Goede Vrijdag zijn.

En zullen we het werk wat Jezus ooit in gang gezet heeft, het werk waarvoor hij zijn leven gegeven heeft, waardoor ieder mens die in hem gelooft niet verloren gaat maar het eeuwig leven heeft, werkelijk weer eer aangedaan worden. Werkelijk eer aangedaan, doordat ieder mens weer voor zijn of haar leven kiest. Het leven te leven zoals het bedoeld is. Het leven in liefde en vertrouwen, het leven vanuit liefde en vertrouwen. Liefde en vertrouwen voor iedereen die en alles wat leeft, inclusief jezelf. Want wanneer je dit weer kunt, zul je de hemel op aarde ervaren en wanneer jij de hemel op aarde weer ervaart, zal de hemel op aarde er weer zijn. Wij, Jij, Ik maar ook Ieder Ander, heeft dit zelf in de hand. 

Wij hebben dit als mens zelf in de hand en mogen deze verantwoordelijkheid zelf ook dragen, omdat dit onderdeel vormt van onze vrije wil, de vrije wil om te leven wel te verstaan. Wanneer we ervoor kiezen om tegen ons leven in te gaan, de dingen te doen die ons leven niet ten goede komen, zullen we geconfronteerd worden met ons onvermogen, dat wat ertoe leidt dat we ziek worden, ons dingen overkomen die we bewust of onbewust over onszelf afroepen. Over onszelf, doordat God ieder van ons een eigen rechtssysteem gegeven heeft. Het geweten, het geweten, het weten wat goed of fout is. Het weten wat ons baat en wat ons schaadt. En wat door niemand anders dan onszelf gevoeld en opgemerkt mag en kan worden. Doordat dit de enige manier is, waarop we met onszelf geconfronteerd worden. Doordat dit de enige manier is waarop we weer naar onszelf gaan kijken. De bedoeling, omdat we op die wijze de kans krijgen om onszelf te helpen, onszelf te helpen door weer met honderd procent aandacht te gaan leven. Weer met honderd procent aandacht te zijn. Onszelf te zijn, los van het oordeel, de mening of wat de ander van je denkt, zegt of over je uit. 

Omdat er geen goed of fout bestaat, ieder mens dit alleen zelf kan voelen en beoordelen. Op het moment dat dit oordeel, deze vergelijking door iemand anders dan de mens zelf gedaan wordt, wordt het verongelijken. Want het oordeel is niet aan de ander, is niet bedoeld om door de ander, enig ander gegeven te worden. Omdat dit het recht van de mens, ieder mens, iedereen die en alles wat leeft tekort doet. En zo lang we nog door blijven gaan met oordelen, veroordelen en mensen om het anders zijn pijn te doen, zullen we het oordeel over onszelf af blijven roepen. Kies daarom voor jezelf. Kies voor jezelf, iedereen die en alles wat leeft, zodat jij ook het verschil kunt maken. Jij ook jezelf kunt, mag en zal zijn. Zie ook The Passion: http://www.npo.nl/the-passion-2015/VPWON_1240591 

Toen ik vanmorgen deze foto maakte en deze vervolgens op mijn Persoonlijk Facebookpagina plaatste wist ik dat alles op zijn plek zou vallen. Alles op zijn plek valt, wanneer ieder mens weer zijn of haar verantwoordelijkheid neemt. Ik ben er klaar voor en kijk er naar uit. Omdat ik geloof en vertrouw op de eeuwigdurende waarheid. Toen ik ooit een mooi gedicht kreeg en niet lang daarna een kaartje met Psalm 139:13, 16, vielen heel langzaam alle puzzelstukjes op hun plek. 

       Een droom, die geen bedrog is       
                                      
Ik droomde eens en zie ik liep 
aan 't strand bij lage tij.
Ik was daar niet alleen, want ook
de Heere liep aan mij zij.
We liepen saam het leven door 
en lieten in het zand,
een spoor van stappen, twee aan twee; 
de Heere liep aan mijn hand.
Ik stopte en keek achter mij
en zag mijn levensloop, 
in tijden van geluk en vreugd 
van diepe smart en hoop. 
Maar als ik goed het spoor bekeek, 
zag ik langs heel de baan, 
daar waar het juist het moeilijkst was, 
maar één paar stappen staan... 
Ik zei toen: "Heere, waarom dan toch?" 
Juist toen ik U nodig had, 
juist toen ik zelf geen uitkomst zag 
op het zwaarste deel van het pad... 
De Heere keek toen vol liefd' mij aan 
en antwoordde op mijn vragen: 
"Mijn lieve kind, toen 't moeilijk was, 
toen heb ik jou gedragen..." 
~
Ik heb je immers in de buik 
van je moeder gemaakt. 
Je hele lichaam is 
door mij geweven. 
Ik zag je al toen ogen jou 
nog niet konden zien. 
Elke dag van je leven 
stond toen al 
in Mijn boek opgeschreven. 

-God- 
(zie Psalm 139:13, 16)

En inderdaad, zo heb ik het gevoeld, zo heb ik het gevoeld op de momenten waarop ik het even niet meer wist. De momenten waarop ik wist dat ik het over kon laten aan God. Omdat ik, na zelf vaak in strijd te zijn geweest, heb besloten dit los te laten. Omdat het geen zin heeft. Strijden het meest zinloze is wat je als mens kunt doen. Leven, daar gaat het om en dankbaar zijn met alles wat en iedereen die op je pad komt. Ik ben er blij mee. Ik vertrouw op het goede en dat dat mag plaatsvinden waardoor iedereen zich ook weer goed voelt en er zo voor kiest om weer volledig zichzelf te zijn. Zichzelf, daarnaast uniek te zijn, te verschillen van ieder ander, daarbij wel een aanvulling voor iedereen die en alles wat leeft te kunnen en mogen zijn, omdat jij er zelf, net als ik vanuit je hart weer voor kiest. Vanuit je hart, waardoor je hart je hoofd vertrouwt en alles wat jij nodig hebt vanzelf aan je wordt geopenbaard. Vanzelf in de openbaarheid wordt gebracht. Omdat alles wat waarheid is zichtbaar mag worden, zichtbaar mag zijn. Dit onderdeel vormt van het in en vanuit Onvoorwaardelijke Liefde kunnen, willen en mogen leven.

Jij beslist, jij mag kiezen, het gaat om jou, je eigen keuze, omdat het jouw leven is en wanneer jij dit vanaf nu weer laat leiden door alles wat er op je pad komt, alles wat jou een goed gevoel geeft, doe je je geboorterecht eer aan. Doe je je geboorterecht werkelijk eer aan en kun jij dit aan iedereen laten zien, die dit nodig heeft. Want onbegrensd vertrouwen en het uitspreken van dagelijkse dankbaarheid, is de moeite waard. De moeite waard, voor iedereen die en alles wat leeft daarbij voor de zon een regelrecht aanmoediging, om nog eens extra haar best te doen. Omdat de zon weet, hoe hard we dit als mens, in de wereld van nu nodig hebben, waardoor zij gehoor geeft aan het verlangen, om dit kleine stukje, middels haar energie te bevredigen. Be-peacefull-and, ben-vredig-en. Want dat tevreden zijn, geen werkwoord is, maar een toestand, waarin je verkeert, op het moment dat je geen hoogtepunten meer verlangt, zal ieder mens vanzelf ervaren. Ieder mens, die snapt, dat alles wat hij of zij mee mag maken, voorbestemd is. Alles wat hij of zij mee mag maken, op een dusdanige manier geregisseerd is, dat alles wat er op je pad mag komen, precies op het voor jou juiste moment komt. Op het moment waarop jij er klaar voor bent. Op het moment, waarop ieder mens, volledig van uit eigen kracht en kunnen, zijn of haar verwachtingen loslaat. Zijn of haar verwachtingen en daarmee alles waarop je je als mens kunt voorbereiden. 

Omdat vrijwel iedereen uit ervaring weet dat het je voorbereiden op, het verwachten van, leidt tot iets wat je bedenkt. Leidt tot iets, wat niet natuurlijk is, maar wat voornamelijk bedoeld is, om je als mens in verwarring te brengen. In verwarring te brengen en je daarbij volop bezig te houden. Bezig te houden met allerlei dingen, allerlei zaken en soms zelfs allerlei mensen, kortom alles wat niet van belang is. Wat niet van belang is en wat er niet toe doet, omdat dit in eerste instantie geen bijdrage levert aan jouw welzijn. Omdat het ervoor zorgt dat je niet kunt zijn. Omdat dit ervoor zorgt dat je er niet bent, niet bij bent. Er niet bij en niet wel bent, niet gezond, niet alert, niet in de opperste staat van paraatheid bent. Vanaf het moment waarop ik alle verwachtingen heb losgelaten, daarbij alles waarop ik me zou kunnen voorbereiden, me volledig liet leiden door vertrouwen, groeide dit met de dag, groeide dit zienderogen. Ik ging werkelijk zien, ik doorzag meer dan ik me voor mogelijk had kunnen houden. En alleen door het los te laten, door er niet meer mee bezig te zijn. Ik kreeg weer energie, energie om te leven, energie om dat te doen wat bij me past en hoort, omdat ik alleen op die manier van nut en van belang ben. 

Van nut en van belang, onderdeel van het vanuit natuurlijk vertrouwen leven. Iets wat ieder mens kan, voor ieder mens mogelijk is. Omdat vertrouwen onderdeel is van de natuur. De natuur vertrouwen is en alles wat dit nu nog tegenspreekt, vanzelf geconfronteerd zal worden met de eigen natuur. De natuur die voortkomt uit liefde. Liefde waardoor alles ten goede keert. Liefde waardoor er alleen maar winnaars zijn. Waardoor ieder mens vrienden heeft, ieder mens tevreden en in harmonie is en ieder mens in staat is, de mogelijkheid heeft om in liefde met iedereen die en alles wat leeft te leven. Zodat je in liefde met iedereen die en alles wat leeft kunt zijn. Waardoor dit ieders kracht wordt. De kracht die jou laat weten dat je goed bent, dat je van waarde bent en altijd van waarde zult zijn, wanneer je dit ook toestaat van ieder ander. Ieder ander, als je gelijke zien. Ieder ander als waardevol te zien. Ik kies daar met heel mijn hart en alles wat ik ben voor.

Ik kies ervoor om volledig mezelf en daarbij de naaste, maar ook de gelijke van ieder ander te zijn. Van ieder ander, waardoor ik ieder ander kan laten, me in ieder ander kan verplaatsen, me in de ander kan verplaatsen, zonder daar zelf anders door te worden. Ik heb al het andere, inclusief gedachtes over de ander, werkelijk losgelaten, luister alleen nog naar mijn hart. Omdat ik vanuit mijn hart, hoor, zie en voel wat werkelijk waar is en wat niet, omdat ik vanuit mijn hart mag weten. Ik heb vertrouwen, en weet dat iedereen die en alles wat op mijn pad mag komen, voorbestemd is. Want het vertrouwen gaat gepaard met zien wat er op je pad komt en erop vertrouwen dat datgene mag gebeuren, mag plaatsvinden wat noodzaak is. Omdat het onderdeel vormt van de natuur, onderdeel is van de natuur en altijd onderdeel zal zijn, hoe hard de mensheid ook zijn of haar best doet om het tegenovergestelde in werk te stellen. 

Ik vertrouw op een leven in liefde, geluk en gezondheid. Een leven waarin ieder mens weer van waarde is en van waarde wil zijn. Ik geloof in een leefbare wereld. Ik geloof in een wereld waarin economische belangen, voor mijn gevoel de enige veroorzaker van alle strijd, strijd in ieder opzicht, zijn langste tijd heeft gehad. Daarom ga ik door met mijn taak. Iedere dag bloggen, iedere dag schrijven, iedere dag, dat doen, wat ik vanuit liefde op me genomen heb. Ik vanuit liefde voor ieder mens mogelijk kan, wil en mag maken. Vanuit liefde, omdat ik er niets voor terug verwacht en ik er ook werkelijk niets voor wil hebben. Omdat er één ding is, wat ik vanuit mijn hart weet en voel, dat ik daardoor het doel en onze bestemming bereik. Want: Liefde overwint alles!" http://www.dehofvanhetheden.nl/pdf/nieuwsbrief36.pdf De cover en het boek! http://www.dehofvanhetheden.nl/pdf/boek7.pdf  en http://www.dehofvanhetheden.nl/pdf/ikkiesvoorjou.pdf 

Daarom kan ik niet anders dan het volgende te zeggen en te adviseren: Kies in Hemelsnaam voor jezelf. Kies voor jezelf, door goed voor jezelf te zorgen, je niet meer te laten verleiden of misleiden, door alles wat je aangeboden wordt. Kies vanuit je hart en wanneer je je hoofd wilt gebruiken lees dan alle blogs die ik heb mogen schrijven en bekijk alle linkjes die ik hierin heb mogen plaatsen om te zien, voelen, ervaren en beleven wat wij samen kunnen doen. Ik wil, kan en mag iedereen helpen die het nodig heeft en erom vraagt. Het gaat om onze gezamenlijke toekomst. Het gaat om jou, mij, iedereen die en alles wat leeft. 

"En omdat een gezonde wereld mijn droom en mijn grootste wens is, mag ik iedere dag een stukje schrijven. Want op deze wijze, heb ik de kans om mijn verhalen net als de boeken en gedichten die ik vanuit ONVOORWAARDELIJKE LIEFDE VOOR ieder mens heb kunnen en mogen schrijven, met iedereen te delen. En heb jij inmiddels de tijd genomen om mijn blogverhalen te lezen en ben jij de persoon, de uitgever die mij wil helpen, die mijn boeken wil uitbrengen, dan hoor ik je graag! Ben jij de uitgever, die ERVOOR zorgt dat mijn boeken gebruikt kunnen en mogen worden, om de wereld van vandaag weer de wereld van morgen te laten zijn?  De wereld van morgen, de hemel op aarde, dat is mijn wens, mijn doel en mijn missie in het leven."

En ben je er NU ook klaar VOOR om jouw leven te leven, jouw zelfgekozen en verkozen leven een kans te geven, HELP MIJ, HELP JEZELF &  HELP IEDER ANDER! Tot die tijd blijf ik bloggen, blijf ik alles delen met iedereen die ook Volmaakt, Gelukkig Zichzelf wil, kan en mag, kortom durft te zijn! En daarbij vertrouw ik er volledig op, dat dat zal gebeuren wat nodig is, wat mag omdat God de regie vanuit ONVOORWAARDELIJKE LIEFDE zal begeleiden.

Download ook gratis mijn boekje Leven leren herinneren weten via de boekenwinkel op www.dehof van het heden Luisteren kan natuurlijk ook via: https://www.youtube.com/watch?v=NwwuvZEltjk&feature=youtu.be 

Want:

“Leven is genieten van alles wat je mee mag maken zien en doen” 
“Liefde is, houden van het leven en allen die je dierbaar zijn” 

Dit keer nogmaals de mooie plaat van Whitney Houston: "Step by step" https://www.youtube.com/watch?v=sWa5vE4MUpU en het mooie lied van Jason Mraz:  "I won't give up", https://www.youtube.com/watch?v=ZYqcpTYQ8I4Want ook nu, zal deze de verbinding, die er is, deze mooie gedachte mogen ondersteunen. Wanneer je van jezelf houdt, kun je van een ander houden en positieve emoties en gedachten helpen ieder mens daarbij. Want als de ander zich goed voelt, voel jij je goed!!! Hoe simpel kan het zijn?" DURF (JIJ) TE HELPEN? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten