vrijdag 10 april 2015

Wanneer ben je werkelijk wijs, wanneer je je verkiesbaar stelt als presidentskandidaat of wanneer je de vrouw achter iets of iemand bent?

'Vrijdag 10 april: Eerste warme dag van 2015'

"Wat gaat er vrijdag in ieder geval gebeuren? Hieronder de hoofdpunten uit de nieuwsagenda van 10 april 2015.

Uiteraard kunt u al deze nieuwsverhalen blijven volgen op NU.nl. Een pushbericht ontvangen? Klik dan in de NU.nl-app onder dit bericht op een van de onderwerpen en kies 'mijn nieuws + pushbericht'.  

Klik hier om u in te schrijven voor de nieuwsupdate (mail) om 12.00 uur 

1. Eerste warme dag van 2015

Vrijdag wordt waarschijnlijk de eerste officiele warme dag van 2015. Het KNMI voorspelt dat de temperatuur omhoog schiet naar maximaal 22 graden Celsius in het zuidoosten. Ook in de rest van Nederland wordt het een fraaie dag, met in de middag ook in het westen temperaturen tegen de 20 graden celsius. Alleen in het noorden kan bewolking roet in het eten gooien.

Zie ook: 'Vrijdag wordt eerste officiele warme dag 2015' 

2. PSV kan goede stap richting titel zetten

3. Apple Watch in de verkoop 

De voorbestellingen van de Apple Watch gaan om 09.01 uur Nederlandse tijd van start. Vanaf dat moment kan in diverse landen, waaronder de Verenigde Staten, Engeland, Duitsland en Frankrijk, een Apple Watch worden besteld. Het horloge is pas vanaf 24 april echt te koop. Wanneer de Apple Watch naar Nederland komt, is niet bekend. 

Zie ook: Eerste indruk Zorgt de Apple Watch voor een revolutie? 

4. Max Verstappen in actie in China 

5. Uitspraak over wapenbezit juwelier Deurne 

6. Samsung Galaxy S6 & S6 Edge in de winkel

Weer en verkeer 

In de loop van de nacht kan er in het noorden van het land nog weer nevel of lokaal mist ontstaan. Het koelt af tot tussen 4 en 7 graden. Vrijdag verdwijnt eventuele nevel of mist snel, waarna de zon geregeld schijnt. Er zijn wel vrij veel hoge sluierwolken. Het is zeer zacht; 's middags is het 18 tot plaatselijk 21 graden. op de Wadden wordt een een graad of 15. Vooral zaterdag kunnen er enkele buien vallen.

De Verkeersinformatiedienst (VID)verwacht vrijdag vrijwel geen ochtendspits. Vanwege het heldere weer worden automobilisten geadviseerd om een zonnebril mee te nemen om zich te wapenen tegen de laagstaande zon. 

Bekijk het complete weerbericht en de actuele situatie op de weg en treininformatie

En gezien de laagstaande zon en alles wat de zon met zich meebrengt is wordt ook dit keer opnieuw aangeraden om een zonnebril te dragen. Een goede tip, wat samen met het voor honderd procent aandacht bij de weg houden iedereen ten goede kan komen. Evenals andere dagen mag jij zelf besluiten of je volgende link aanklikt om alle informatie te lezen: http://www.nu.nl/dvn/4027754/vrijdag-10-april-eerste-warme-dag-van-2015.html Jij bepaalt of je er iets of niets mee doet. Omdat jij iedere dag mag kiezen, kiezen wat je wilt, kiezen wat je doet, ja zelfs of jij het verschil maakt.


Ook dit keer zit er weer een extra dag tussen dit blog en het voorgaande blog, het blog van woensdag. Omdat ik andere bezigheden had, ik heb me beziggehouden heb met een totaal ander iets. Iets wat mij ook dit keer geholpen heeft, om dat te doen wat wellicht een bijdrage levert aan alle plannen waar ik al zo lang mee bezig ben. Mee bezig, omdat ik er voor mijn gevoel niet vanuit kan en mag gaan, dat Ulrich de enige is, die een bijdrage levert aan ons gezamenlijk bestaan. Ons gezamenlijk bestaan en onze gezamenlijke staat van zijn. Daarbij wil ik wel heel graag een kanttekening plaatsen, we zullen het wel samen moeten doen. Samen, waarbij ieder zijn of haar deel levert, ieder dat doet wat de mogelijkheid biedt om het leven op de meest optimale manier te leven, te beleven. Want dat dit na het afscheid nemen van dierbare mensen, het afscheid nemen van mensen die midden en vol in het leven stonden, wel gezien wordt, is iets wat niemand kan en zal ontkennen. Zelfs wanneer je je als mens niet bezighoudt met bewustwording, met bewust leven, is het begrip er zeker wel dat er iets wijzigen mag, zo niet wijzigen moet. 

Toen ik vandaag de opgenomen uitzendingen van Pauw en RTL Late Night van woensdag en donderdag gezien had, wist ik dat het dagje rustpauze niet voor niets was. Niet voor niets, omdat alle onderwerpen die de revue passeerden, alles zeggen over de wereld waarin wij allemaal, leven. De wereld waarin wij, waaronder Ulrich en ik, maar daarbij ook alle betrokkenen, inclusief de nabestaanden van vele reeds overleden mensen, van mensen die ziek zijn, van mensen die de dupe zijn van gerechtelijke, juridische maar ook ambtelijke dwaling leven. Dwaling doordat de focus niet meer ligt op de mens zelf, niet meer ligt op de mens als authentiek individu, maar meer op de mens als persoon die ergens bij moet horen, ergens onderdeel van uitmaakt, ergens deel van is. En wanneer hij of zij in de ogen van..., in de opinie van..., nergens deel van uitmaakt, wel weer onder een andere naampje, een andere groep gehangen kan worden zal dit gebeuren, zal dit een feit zijn.  

Helemaal niets vreemds denk je nu, want er wordt al heel lang geroepen dat we allemaal onderdeel zijn van, ergens deel van uitmaken, ik zeg het in mijn blogs ook regelmatig. Ja, inderdaad we zijn allemaal deel van de mensheid. Ja, helemaal waar, toch is dit laatste ook iets waarbij het mis is gegaan, want de mensheid is veel meer dan iemand die rechts of links kiest, Republikein of Democraat is, Sociaal of Liberaal is, arm of rijk is, dik of dun is, gezond of ziek is en noem nog maar een hele hoop tegenstrijdigheden op. Tegenstrijdigheden of verschillen, de mens is allereerst mens. Een mens met een passie of passies, een mens met een ideaal of idealen, een mens met een toekomstbeeld of toekomstbeelden, en de mens is de mens met een heden en een verleden. Of één van deze toekomstbeelden betrekking heeft op het heden of het verleden, bepaalt een groot deel van hoe iemand is. Of daar het je al dan niet je aansluiten bij een groep, politieke partij, religie, voorkeur of wat maar ook of wanneer je ergens hinder van ondervindt meteen een lijstje aan ziektebeelden langs ziet komen, waarbij jij qua symptomen in te delen bent, dan kun je niet anders zeggen dat we het doel voorbijgeschoten zijn. Het doel voorbijgeschoten, omdat er geen enkel mens onder te verdelen is in een groepje. Er geen mens is die niet eerst links of rechts gegaan is zonder uiteindelijk op de plek van bestemming aan te komen. 

Want wanneer dit wel zo zou zijn, wanneer dit wel het geval was geweest, dan waren we niet verdwaald, dan waren we als mens niet verleid, dan waren we als mens niet misleid en hadden we allemaal het leven van Jezus geleefd. Dan waren we allemaal volmaakt. Maar wie zegt je, dat je alles wat je in je leven gedaan hebt, niet kunt vereffenen? En zouden we ons leven niet leven om dit juist te doen? Dit juist te doen, zodat alles wat er in het verleden gebeurd is, alles wat ons gemaakt heeft tot wat we zijn, wat we doen en wat we denken in dit leven een vervolg mag krijgen. Een vervolg, zodat we en dan komen de andere woorden, die als synoniem voor vereffenen gebruikt worden. Want vereffenen staat voor: 1) Aanzuiveren, 2) Adequeren, 3) Adjusteren, 4) Afrekenen, 5) Afhandelen, 6) Afbetalen, 7) Betalen, 8) Bijleggen,  9) Beslechten, 10) Compenseren, 11) Egaliseren, 12) Effenen, 13) Juist maken, 14) Liquideren, 15) Rekening afsluiten, 16) Resconteren, 17) Salderen,  18) Schikken, 19) Slechten, 20) Solveren, 21) Verevenen, 22) Vergelijken, 23) Verrekenen, 24) Voldoen, 25) Vol. 

Je zou je natuurlijk af kunnen vragen of alle genoemde synoniemen ook daadwerkelijk allemaal letterlijk bedoeld zijn? Want wanneer dit de dingen zijn die je als mens moet doen in het leven, dan duidt alles erop dat je als mens wel ondernemend moet zijn? Dat je als mens wel een heel actief leven moet leiden om alles te ervaren en te kunnen doen in het leven? Alles te kunnen beleven. Ja, ik kies zelf voor adjusteren, wat staat voor "in overeenstemming brengen". Wat in andere woorden betekent, "de balans herstellen", waardoor je weer "vol" bent, weer "heel" bent, waardoor de zoals men in de oosterse geneeskunst, in de oosterse geneeswijze aangeeft, de yin yang weer in verhouding gebracht wordt, is. Hoe je dit voor elkaar krijgt in een wereld waarin de verschillen steeds groter gemaakt worden, waarin iedereen die en alles wat leeft steeds verder van zijn of haar ware natuur af komt te staan, daar zijn de meningen nog steeds over verdeeld. Daar mag iedereen zijn of haar eigen visie op hebben. Dat het herstellen van de balans bij het leven hoort en nodig is in ieder geval een feit! 

En hoe of op welke wijze dat mag ieder mens zelf weten. Dat mag ieder mens zelf weten en zal ieder mens uiteindelijk ook zelf mogen, zo niet moeten doen, dat je daarvoor of daarbij soms hulp nodig hebt, maakt dat wij mens zijn. Dat we menselijk zijn. Dat we daarbij ook allemaal een stukje goddelijke kracht in ons dragen, mag ieder mens die heel is weer gaan ontdekken. Ieder mens die volledig vanuit zijn hart gaat leven. Want dat dit de enige juiste wijze is om te leven, zal ieder mens zelf weer mogen zien. Ieder mens weer mogen zien, voelen, ervaren en beleven, waardoor we (ieder mens) uiteindelijk de regie weer in eigen handen hebben (heeft), in eigen handen krijgen (krijgt). In handen krijgen (krijgt) wanneer we (ieder op zich) het onszelf (zichzelf) toestaan (toestaat) de balans weer te herstellen. Want dat dit mogelijk is, dat mag iedereen weer weten. Iedereen die weer zichzelf wil zijn, iedereen die weer wil leven. 

Want we kunnen en mogen weer leven. We mogen herleven, we mogen dat doen wat ervoor zorgt dat de balans herstelt. Dat de balans er weer is. Alles is mogelijk, wanneer we weer naar onze innerlijke waarden, onze natuur, naar dat wat we zijn luisteren. Want dat dit de enige manier is om weer in balans te komen, weer bij onze kern en kernwaarden te komen, daaraan ontkomt niemand. De meest duidelijke omschrijving hiervan kun je vinden onder de volgende link van de heer Hans van Brero, acupuncturist. http://www.acupunctuur-vanbrero.nl/filosofie.htm Dat de totale omschrijving op deze pagina het exact weergeeft, heeft mij doen besluiten om deze link te delen.

De spreuken die ik donderdag en vandaag op Mijn Persoonlijke Facebookpagina heb geplaatst passen er weer volledig bij: 



Jij beslist, jij mag kiezen, het gaat om jou, je eigen keuze, omdat het jouw leven is en wanneer jij dit vanaf nu weer laat leiden door alles wat er op je pad komt, alles wat jou een goed gevoel geeft, doe je je geboorterecht eer aan. Doe je je geboorterecht werkelijk eer aan en kun jij dit aan iedereen laten zien, die dit nodig heeft. Want onbegrensd vertrouwen en het uitspreken van dagelijkse dankbaarheid, is de moeite waard. De moeite waard, voor iedereen die en alles wat leeft daarbij voor de zon een regelrecht aanmoediging, om nog eens extra haar best te doen. Omdat de zon weet, hoe hard we dit als mens, in de wereld van nu nodig hebben, waardoor zij gehoor geeft aan het verlangen, om dit kleine stukje, middels haar energie te bevredigen. 

Be-peacefull-and, ben-vredig-en. Want dat tevreden zijn, geen werkwoord is, maar een toestand, waarin je verkeert, op het moment dat je geen hoogtepunten meer verlangt, zal ieder mens vanzelf ervaren. Ieder mens, die snapt, dat alles wat hij of zij mee mag maken, voorbestemd is. Alles wat hij of zij mee mag maken, op een dusdanige manier geregisseerd is, dat alles wat er op je pad mag komen, precies op het voor jou juiste moment komt. Op het moment waarop jij er klaar voor bent. Op het moment, waarop ieder mens, volledig van uit eigen kracht en kunnen, zijn of haar verwachtingen loslaat. Zijn of haar verwachtingen en daarmee alles waarop je je als mens kunt voorbereiden. 

Omdat vrijwel iedereen uit ervaring weet dat het je voorbereiden op, het verwachten van, leidt tot iets wat je bedenkt. Leidt tot iets, wat niet natuurlijk is, maar wat voornamelijk bedoeld is, om je als mens in verwarring te brengen. In verwarring te brengen en je daarbij volop bezig te houden. Bezig te houden met allerlei dingen, allerlei zaken en soms zelfs allerlei mensen, kortom alles wat niet van belang is. Wat niet van belang is en wat er niet toe doet, omdat dit in eerste instantie geen bijdrage levert aan jouw welzijn. Omdat het ervoor zorgt dat je niet kunt zijn. Omdat dit ervoor zorgt dat je er niet bent, niet bij bent. Er niet bij en niet wel bent, niet gezond, niet alert, niet in de opperste staat van paraatheid bent. Vanaf het moment waarop ik alle verwachtingen heb losgelaten, daarbij alles waarop ik me zou kunnen voorbereiden, me volledig liet leiden door vertrouwen, groeide dit met de dag, groeide dit zienderogen. Ik ging werkelijk zien, ik doorzag meer dan ik me voor mogelijk had kunnen houden. En alleen door het los te laten, door er niet meer mee bezig te zijn. Ik kreeg weer energie, energie om te leven, energie om dat te doen wat bij me past en hoort, omdat ik alleen op die manier van nut en van belang ben. 

Van nut en van belang, onderdeel van het vanuit natuurlijk vertrouwen leven. Iets wat ieder mens kan, voor ieder mens mogelijk is. Omdat vertrouwen onderdeel is van de natuur. De natuur vertrouwen is en alles wat dit nu nog tegenspreekt, vanzelf geconfronteerd zal worden met de eigen natuur. De natuur die voortkomt uit liefde. Liefde waardoor alles ten goede keert. Liefde waardoor er alleen maar winnaars zijn. Waardoor ieder mens vrienden heeft, ieder mens tevreden en in harmonie is en ieder mens in staat is, de mogelijkheid heeft om in liefde met iedereen die en alles wat leeft te leven. Zodat je in liefde met iedereen die en alles wat leeft kunt zijn. Waardoor dit ieders kracht wordt. De kracht die jou laat weten dat je goed bent, dat je van waarde bent en altijd van waarde zult zijn, wanneer je dit ook toestaat van ieder ander. Ieder ander, als je gelijke zien. Ieder ander als waardevol te zien. Ik kies daar met heel mijn hart en alles wat ik ben voor.

Ik kies ervoor om volledig mezelf en daarbij de naaste, maar ook de gelijke van ieder ander te zijn. Van ieder ander, waardoor ik ieder ander kan laten, me in ieder ander kan verplaatsen, me in de ander kan verplaatsen, zonder daar zelf anders door te worden. Ik heb al het andere, inclusief gedachtes over de ander, werkelijk losgelaten, luister alleen nog naar mijn hart. Omdat ik vanuit mijn hart, hoor, zie en voel wat werkelijk waar is en wat niet, omdat ik vanuit mijn hart mag weten. Ik heb vertrouwen, en weet dat iedereen die en alles wat op mijn pad mag komen, voorbestemd is. Want het vertrouwen gaat gepaard met zien wat er op je pad komt en erop vertrouwen dat datgene mag gebeuren, mag plaatsvinden wat noodzaak is. Omdat het onderdeel vormt van de natuur, onderdeel is van de natuur en altijd onderdeel zal zijn, hoe hard de mensheid ook zijn of haar best doet om het tegenovergestelde in werk te stellen. 

Ik vertrouw op een leven in liefde, geluk en gezondheid. Een leven waarin ieder mens weer van waarde is en van waarde wil zijn. Ik geloof in een leefbare wereld. Ik geloof in een wereld waarin economische belangen, voor mijn gevoel de enige veroorzaker van alle strijd, strijd in ieder opzicht, zijn langste tijd heeft gehad. Daarom ga ik door met mijn taak. Iedere dag bloggen, iedere dag schrijven, iedere dag, dat doen, wat ik vanuit liefde op me genomen heb. Ik vanuit liefde voor ieder mens mogelijk kan, wil en mag maken. Vanuit liefde, omdat ik er niets voor terug verwacht en ik er ook werkelijk niets voor wil hebben. Omdat er één ding is, wat ik vanuit mijn hart weet en voel, dat ik daardoor het doel en onze bestemming bereik. Want: Liefde overwint alles!" http://www.dehofvanhetheden.nl/pdf/nieuwsbrief36.pdf De cover en het boek! http://www.dehofvanhetheden.nl/pdf/boek7.pdf  en http://www.dehofvanhetheden.nl/pdf/ikkiesvoorjou.pdf 

Daarom kan ik niet anders dan het volgende te zeggen en te adviseren: Kies in Hemelsnaam voor jezelf. Kies voor jezelf, door goed voor jezelf te zorgen, je niet meer te laten verleiden of misleiden, door alles wat je aangeboden wordt. Kies vanuit je hart en wanneer je je hoofd wilt gebruiken lees dan alle blogs die ik heb mogen schrijven en bekijk alle linkjes die ik hierin heb mogen plaatsen om te zien, voelen, ervaren en beleven wat wij samen kunnen doen. Ik wil, kan en mag iedereen helpen die het nodig heeft en erom vraagt. Het gaat om onze gezamenlijke toekomst. Het gaat om jou, mij, iedereen die en alles wat leeft. 

"En omdat een gezonde wereld mijn droom en mijn grootste wens is, mag ik iedere dag een stukje schrijven. Want op deze wijze, heb ik de kans om mijn verhalen net als de boeken en gedichten die ik vanuit ONVOORWAARDELIJKE LIEFDE VOOR ieder mens heb kunnen en mogen schrijven, met iedereen te delen. En heb jij inmiddels de tijd genomen om mijn blogverhalen te lezen en ben jij de persoon, de uitgever die mij wil helpen, die mijn boeken wil uitbrengen, dan hoor ik je graag! Ben jij de uitgever, die ERVOOR zorgt dat mijn boeken gebruikt kunnen en mogen worden, om de wereld van vandaag weer de wereld van morgen te laten zijn?  De wereld van morgen, de hemel op aarde, dat is mijn wens, mijn doel en mijn missie in het leven."

En ben je er NU ook klaar VOOR om jouw leven te leven, jouw zelfgekozen en verkozen leven een kans te geven, HELP MIJ, HELP JEZELF &  HELP IEDER ANDER! Tot die tijd blijf ik bloggen, blijf ik alles delen met iedereen die ook Volmaakt, Gelukkig Zichzelf wil, kan en mag, kortom durft te zijn! En daarbij vertrouw ik er volledig op, dat dat zal gebeuren wat nodig is, wat mag omdat God de regie vanuit ONVOORWAARDELIJKE LIEFDE zal begeleiden.

Download ook gratis mijn boekje Leven leren herinneren weten via de boekenwinkel op www.dehof van het heden Luisteren kan natuurlijk ook via: https://www.youtube.com/watch?v=NwwuvZEltjk&feature=youtu.be 

Want:

“Leven is genieten van alles wat je mee mag maken zien en doen” 
“Liefde is, houden van het leven en allen die je dierbaar zijn” 

Dit keer nogmaals de mooie plaat van Whitney Houston: "Step by step" https://www.youtube.com/watch?v=sWa5vE4MUpU en het mooie lied van Jason Mraz:  "I won't give up", https://www.youtube.com/watch?v=ZYqcpTYQ8I4Want ook nu, zal deze de verbinding, die er is, deze mooie gedachte mogen ondersteunen. Wanneer" DURF (JIJ) TE HELPEN? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten