zaterdag 4 april 2015

Wat is inzicht? Wanneer je zelf inziet dat iets of iemand bezit van jou genomen heeft?

'Vier dingen die gaan gebeuren op zaterdag 4 april'

"Wat gaat er zaterdag in ieder geval gebeuren? Hieronder de hoofdpunten uit de nieuwsagenda van 4 april 2015.

Uiteraard kunt u al deze nieuwsverhalen blijven volgen op NU.nl. Een pushbericht ontvangen? Klik dan in de NU.nl-app onder dit bericht op een van de onderwerpen en kies 'mijn nieuws + pushbericht'.  

Klik hier om u in te schrijven voor de nieuwsupdate (mail) om 12.00 uur 

1. Eredivisie: PSV treedt aan tegen FC Twente

In de eredivisie staan zaterdagavond liefst vijf wedstrijden op het programma. Koploper PSV treedt om 20.45 uur in Enschede aan tegen FC Twente. Om 18.30 uur beginnen de duels Vitesse-FC Groningen en PEC Zwolle-Willem II. sc Heerenveen en NAC Breda trappen om 19.45 uur af en om 20.45 uur begint FC Dordrecht-Heracles Almelo.

Zie ook: FC Twente mist veel spelers tegen PSV 

2. Vrouwenfinale van tennistoernooi Miami

3. Kortste maansverduistering van de eeuw 

Mogelijk kunnen mensen in Noord-Amerika, Oost-Azie, de Stille Oceaan, Australie en Nieuw-Zeeland zaterdag een maansverduistering (pdf) aanschouwen. Wel zullen zij snel moeten zijn: de maansverduistering duurt waarschijnlijk slechts vijf minuten.

4. Weer en verkeer 
Zaterdag valt er eerst nog wat regen in het zuiden, maar geleidelijk wordt het droog en breekt de zon door. De paasdagen verlopen zo goed als droog. Het wordt 8 tot 12 graden bij een zwakke tot matige wind uit een noordwestelijke richting. 

De ANWB verwacht zaterdag geen files vanwege het paasweekend. Wel is er kans op recreatieverkeer. 

Bekijk het complete weerbericht en de actuele situatie op de weg en treininformatie

Klik de volgende link aan om alle informatie te lezen: http://www.nu.nl/dvn/4024348/vier-dingen-die-u-moet-weten-zaterdag-4-april.html Jij bepaalt of je er iets of niets mee doet. Omdat jij iedere dag opnieuw het verschil maakt.

Het verschil, in positieve zin, voor jezelf, door liefde voor jezelf te voelen. Door dat te doen wat ervoor zorgt dat jij jezelf bent, je alles van jezelf accepteert, waardoor jij lekker in je vel zit en wellicht nog vele malen belangrijker, de dingen doet, die een bijdrage leveren aan jouw staat van zijn. Dat wat jij nodig hebt om te groeien, dat wat jij nodig hebt, om jezelf te kunnen zijn en dit op de meest ultieme manier te zijn, op de meest eigen wijze te kunnen bewerkstelligen. Want dat dit eigenlijk het enige is, wat je hoeft te doen, zal vanaf nu voor ieder mens weer duidelijk zijn. 

Duidelijk, als helder en klaar, doordat je ineens beseft, dat jij pas van waarde bent, wanneer je beseft, dat je altijd jezelf mag zijn. Iedereen dit recht heeft, het levensrecht. Want dat dit het werkelijk recht van de mens is, mag ook iedereen vanaf vandaag weer weten. Iedereen die beseft, dat wanneer alles je ontnomen wordt, je nog steeds jezelf bent. Omdat jij onlosmakelijk verbonden bent met wie je bent, met wie je bent en verkoos te zijn, toen jij dit leven bent gaan leven. Daarbij ook dat alles om jou heen van invloed kan zijn, op wie jij bent, waardoor jij onvolledig bent, waardoor jij een deel van jezelf hebt prijsgegeven, een deel van jezelf verliest. Of je kiest ervoor om iedereen die naast jou is en alles wat naast jou is, volledig te laten, te laten zijn.

Dat je dit alleen kunt wanneer je jezelf bent, waardoor je wel betrokken bent, verbonden uit onvoorwaardelijke liefde, maar er daardoor juist los van staat, zelfs in staat bent er los van te zijn, zal ieder mens die zichzelf is, die zichzelf is en dit ook echt wil zijn, altijd begrijpen. Ieder mens die echt zichzelf is en dit dan ook onder iedere omstandigheid, in iedere situatie is en blijft. Want dat dit van belang is, wanneer je je in het leven staande wilt houden, is iets wat ieder mens zich herinneren mag. Omdat ieder mens zichzelf mag zijn, ieder mens altijd zichzelf kan en mag zijn, ieder mens een vrije wil en eigen keuze heeft, om dit te kunnen en mogen zijn. "Want God had de wereld zo lief, dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft." (Johannes 3:16). 

Dat het jezelf zijn, werkelijk alles te maken heeft, met jezelf accepteren, waarderen, daarbij ook jezelf op geen enkele wijze verloochenen, is iets wat ieder mens weer mag weten. Want alleen dan kun je wat jou gegeven is eer aan doen. Door elk moment, iedere dag en alle dagen dat je leeft, het leven ten volste en met aandacht te leven. De kans en de keuze om jouw leven te leven, het leven wat God, mede door Jezus aan ieder mens heeft gegeven. Door echt volledig jezelf te zijn en dit ook toe te staan van ieder ander, door ieder ander zijn of haar weg te laten lopen en gaan, bereikt ieder mens zijn of haar bestemming. 

Want de bestemming is het leven, het leven in liefde, het leven in volle tevredenheid, het leven met aandacht. Want dat je je leven alleen maar kunt leven en leiden wanneer je dit met aandacht doet, dat mag ieder mens weer ervaren. Aandacht voor jezelf, aandacht voor de mensen waarvan je houdt, aandacht voor iedereen die en alles wat leeft, omdat je het leven liefhebt. Omdat je alles wat leeft een kans gunt, een kans gunt om het leven te leven zoals het bedoeld is. Het leven te leven zoals God dit voor had, toen hij de hemel en de aarde geschapen heeft, met iedereen die en alles wat daarop leeft. 

En jij mag ervoor kiezen om jouw leven te leven, iedere dag opnieuw of je kiest ervoor om je levensrecht te verspelen, je levensrecht te verspelen, waardoor je je leven zult laten leiden door de spelregels van ieder ander die deze opstelt. Waardoor je je leven zult leven, volgens de richtlijnen en alles wat de ander van jou verlangt. Ja, alles wat de ander wil dat jij doet, omdat jij je eigen vrije wil hebt vergeven. Doordat je het woord vergeven op een andere manier vertaald hebt. Doordat je jezelf hebt vergeven, in plaats van dat jij jezelf vergeven hebt. Je hebt jouw leven in de handen van de ander gelegd, in de handen van de mens die jou heeft verleid, met kennis en kunde, met spullen, met geld of zelfs met liefde. Doordat jij de ander liever hebt dan je jezelf hebt. Doordat jij meer van de ander houdt dan van jezelf, doordat je de ander meer vertrouwt dan jezelf. Doordat je ieder ander, alles wat er is, boven jezelf hebt gesteld. 

En dit alles heb jij zelf gedaan. Dit alles is jouw keuze, jouw eigen keuze, die je met jouw vrije wil hebt gemaakt. Ik heb voor mij gekozen, daarbij en daarnaast voor iedereen die en alles wat leeft. Iedereen die en alles wat leeft, wat naast mij (be)staat. Iedereen die en alles wat naast mij het levensrecht heeft want dat is het be-staan. Jezelf zijn, de basis stevig stellen, Be-staan. Weten en voelen dat je leeft. Wat is jouw keuze? Hoe lang zul je jouw levensrecht nog kunnen gebruiken? Hoe lang kun je jouw levensrecht nog behouden? Want behouden is, waarom het gaat Be-houden. Dit kan, wanneer jij er bent en van de ander houdt, om de ander geeft, zonder jezelf tekort te doen. Zonder jezelf tekort te doen of te vergeten. Want op het moment dat je jezelf vergeet, jezelf tekort doet, zul jij vergeten worden, zul je vergeten wie jij bent, zul je vergeten hoe het is om jezelf te zijn, waardoor alles wat buiten jou is, alles wat niet in jou is, van invloed op jou kan zijn. Waardoor je jezelf en je basis, dat wat jij bent verliest. Zijn is waar het om gaat, iedere dag, iedere minuut, iedere seconde of deel daarvan, kortom elk moment.

Ik wil er zijn. Ik heb ervoor gekozen om dit leven te leven. Dit leven is mijn bewuste keuze. Daarom heb ik de volledige verantwoordelijkheid voor alles wat ik in mijn leven denk, zeg, doe en laat. Ik ben bewust en heb dit mijn hele leven, zolang ik er ben, zo lang ik bewust leef, zelf in de hand. Daar dank ik God elke dag voor. Daar heb ik mijn ouders meerdere malen voor bedankt en zo zij weten, ben ik daar nog dagelijks dankbaar voor. Ik ben dankbaar voor mijn leven! Dankbaar dat zij mij de kans hebben gegeven om mezelf te zijn. Ik ben dankbaar en tevreden en voel het als mijn taak om dit cadeau, mijn levensrecht eer aan te doen. Waardoor ik mijn taak met de grootst mogelijk blijdschap vervul. Mijn taak, mijn leven, mijn levensrecht en dat wat mij gegeven is, om mijn leven ten volste te kunnen en te mogen leven. 

Ik kies voor het leven, ik kies voor leven in liefde. Ik kies voor mezelf en iedereen die en alles wat wil leven. Wil leven in vrijheid, wil leven in liefde, geluk en gezondheid. Wat wil jij? De door mij geplaatste spreuken op Mijn Persoonlijke Facebookpagina passen er weer volledig bij.

Jij beslist, jij mag kiezen, het gaat om jou, je eigen keuze, omdat het jouw leven is en wanneer jij dit vanaf nu weer laat leiden door alles wat er op je pad komt, alles wat jou een goed gevoel geeft, doe je je geboorterecht eer aan. Doe je je geboorterecht werkelijk eer aan en kun jij dit aan iedereen laten zien, die dit nodig heeft. Want onbegrensd vertrouwen en het uitspreken van dagelijkse dankbaarheid, is de moeite waard. De moeite waard, voor iedereen die en alles wat leeft daarbij voor de zon een regelrecht aanmoediging, om nog eens extra haar best te doen. Omdat de zon weet, hoe hard we dit als mens, in de wereld van nu nodig hebben, waardoor zij gehoor geeft aan het verlangen, om dit kleine stukje, middels haar energie te bevredigen. Be-peacefull-and, ben-vredig-en. Want dat tevreden zijn, geen werkwoord is, maar een toestand, waarin je verkeert, op het moment dat je geen hoogtepunten meer verlangt, zal ieder mens vanzelf ervaren. Ieder mens, die snapt, dat alles wat hij of zij mee mag maken, voorbestemd is. Alles wat hij of zij mee mag maken, op een dusdanige manier geregisseerd is, dat alles wat er op je pad mag komen, precies op het voor jou juiste moment komt. Op het moment waarop jij er klaar voor bent. Op het moment, waarop ieder mens, volledig van uit eigen kracht en kunnen, zijn of haar verwachtingen loslaat. Zijn of haar verwachtingen en daarmee alles waarop je je als mens kunt voorbereiden. 

Omdat vrijwel iedereen uit ervaring weet dat het je voorbereiden op, het verwachten van, leidt tot iets wat je bedenkt. Leidt tot iets, wat niet natuurlijk is, maar wat voornamelijk bedoeld is, om je als mens in verwarring te brengen. In verwarring te brengen en je daarbij volop bezig te houden. Bezig te houden met allerlei dingen, allerlei zaken en soms zelfs allerlei mensen, kortom alles wat niet van belang is. Wat niet van belang is en wat er niet toe doet, omdat dit in eerste instantie geen bijdrage levert aan jouw welzijn. Omdat het ervoor zorgt dat je niet kunt zijn. Omdat dit ervoor zorgt dat je er niet bent, niet bij bent. Er niet bij en niet wel bent, niet gezond, niet alert, niet in de opperste staat van paraatheid bent. Vanaf het moment waarop ik alle verwachtingen heb losgelaten, daarbij alles waarop ik me zou kunnen voorbereiden, me volledig liet leiden door vertrouwen, groeide dit met de dag, groeide dit zienderogen. Ik ging werkelijk zien, ik doorzag meer dan ik me voor mogelijk had kunnen houden. En alleen door het los te laten, door er niet meer mee bezig te zijn. Ik kreeg weer energie, energie om te leven, energie om dat te doen wat bij me past en hoort, omdat ik alleen op die manier van nut en van belang ben. 

Van nut en van belang, onderdeel van het vanuit natuurlijk vertrouwen leven. Iets wat ieder mens kan, voor ieder mens mogelijk is. Omdat vertrouwen onderdeel is van de natuur. De natuur vertrouwen is en alles wat dit nu nog tegenspreekt, vanzelf geconfronteerd zal worden met de eigen natuur. De natuur die voortkomt uit liefde. Liefde waardoor alles ten goede keert. Liefde waardoor er alleen maar winnaars zijn. Waardoor ieder mens vrienden heeft, ieder mens tevreden en in harmonie is en ieder mens in staat is, de mogelijkheid heeft om in liefde met iedereen die en alles wat leeft te leven. Zodat je in liefde met iedereen die en alles wat leeft kunt zijn. Waardoor dit ieders kracht wordt. De kracht die jou laat weten dat je goed bent, dat je van waarde bent en altijd van waarde zult zijn, wanneer je dit ook toestaat van ieder ander. Ieder ander, als je gelijke zien. Ieder ander als waardevol te zien. Ik kies daar met heel mijn hart en alles wat ik ben voor.

Ik kies ervoor om volledig mezelf en daarbij de naaste, maar ook de gelijke van ieder ander te zijn. Van ieder ander, waardoor ik ieder ander kan laten, me in ieder ander kan verplaatsen, me in de ander kan verplaatsen, zonder daar zelf anders door te worden. Ik heb al het andere, inclusief gedachtes over de ander, werkelijk losgelaten, luister alleen nog naar mijn hart. Omdat ik vanuit mijn hart, hoor, zie en voel wat werkelijk waar is en wat niet, omdat ik vanuit mijn hart mag weten. Ik heb vertrouwen, en weet dat iedereen die en alles wat op mijn pad mag komen, voorbestemd is. Want het vertrouwen gaat gepaard met zien wat er op je pad komt en erop vertrouwen dat datgene mag gebeuren, mag plaatsvinden wat noodzaak is. Omdat het onderdeel vormt van de natuur, onderdeel is van de natuur en altijd onderdeel zal zijn, hoe hard de mensheid ook zijn of haar best doet om het tegenovergestelde in werk te stellen. 

Ik vertrouw op een leven in liefde, geluk en gezondheid. Een leven waarin ieder mens weer van waarde is en van waarde wil zijn. Ik geloof in een leefbare wereld. Ik geloof in een wereld waarin economische belangen, voor mijn gevoel de enige veroorzaker van alle strijd, strijd in ieder opzicht, zijn langste tijd heeft gehad. Daarom ga ik door met mijn taak. Iedere dag bloggen, iedere dag schrijven, iedere dag, dat doen, wat ik vanuit liefde op me genomen heb. Ik vanuit liefde voor ieder mens mogelijk kan, wil en mag maken. Vanuit liefde, omdat ik er niets voor terug verwacht en ik er ook werkelijk niets voor wil hebben. Omdat er één ding is, wat ik vanuit mijn hart weet en voel, dat ik daardoor het doel en onze bestemming bereik. Want: Liefde overwint alles!" http://www.dehofvanhetheden.nl/pdf/nieuwsbrief36.pdf De cover en het boek! http://www.dehofvanhetheden.nl/pdf/boek7.pdf  en http://www.dehofvanhetheden.nl/pdf/ikkiesvoorjou.pdf 

Daarom kan ik niet anders dan het volgende te zeggen en te adviseren: Kies in Hemelsnaam voor jezelf. Kies voor jezelf, door goed voor jezelf te zorgen, je niet meer te laten verleiden of misleiden, door alles wat je aangeboden wordt. Kies vanuit je hart en wanneer je je hoofd wilt gebruiken lees dan alle blogs die ik heb mogen schrijven en bekijk alle linkjes die ik hierin heb mogen plaatsen om te zien, voelen, ervaren en beleven wat wij samen kunnen doen. Ik wil, kan en mag iedereen helpen die het nodig heeft en erom vraagt. Het gaat om onze gezamenlijke toekomst. Het gaat om jou, mij, iedereen die en alles wat leeft. 

"En omdat een gezonde wereld mijn droom en mijn grootste wens is, mag ik iedere dag een stukje schrijven. Want op deze wijze, heb ik de kans om mijn verhalen net als de boeken en gedichten die ik vanuit ONVOORWAARDELIJKE LIEFDE VOOR ieder mens heb kunnen en mogen schrijven, met iedereen te delen. En heb jij inmiddels de tijd genomen om mijn blogverhalen te lezen en ben jij de persoon, de uitgever die mij wil helpen, die mijn boeken wil uitbrengen, dan hoor ik je graag! Ben jij de uitgever, die ERVOOR zorgt dat mijn boeken gebruikt kunnen en mogen worden, om de wereld van vandaag weer de wereld van morgen te laten zijn?  De wereld van morgen, de hemel op aarde, dat is mijn wens, mijn doel en mijn missie in het leven."

En ben je er NU ook klaar VOOR om jouw leven te leven, jouw zelfgekozen en verkozen leven een kans te geven, HELP MIJ, HELP JEZELF &  HELP IEDER ANDER! Tot die tijd blijf ik bloggen, blijf ik alles delen met iedereen die ook Volmaakt, Gelukkig Zichzelf wil, kan en mag, kortom durft te zijn! En daarbij vertrouw ik er volledig op, dat dat zal gebeuren wat nodig is, wat mag omdat God de regie vanuit ONVOORWAARDELIJKE LIEFDE zal begeleiden.

Download ook gratis mijn boekje Leven leren herinneren weten via de boekenwinkel op www.dehof van het heden Luisteren kan natuurlijk ook via: https://www.youtube.com/watch?v=NwwuvZEltjk&feature=youtu.be 

Want:

“Leven is genieten van alles wat je mee mag maken zien en doen” 
“Liefde is, houden van het leven en allen die je dierbaar zijn” 

Dit keer nogmaals de mooie plaat van Whitney Houston: "Step by step" https://www.youtube.com/watch?v=sWa5vE4MUpU en het mooie lied van Jason Mraz:  "I won't give up", https://www.youtube.com/watch?v=ZYqcpTYQ8I4Want ook nu, zal deze de verbinding, die er is, deze mooie gedachte mogen ondersteunen. Wanneer" DURF (JIJ) TE HELPEN? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten