zaterdag 29 augustus 2015

Liefhebben brengt je de rust die nodig is om in het hier en nu te kunnen functioneren.

'Bron: NU.nl, 28 en 29 augustus 2015 

'Het weer: Flinke perioden met zon in de middag' 

"Het is zonnig en droog. Landinwaarts zijn meer stapelwolken en een enkele kan uitgroeien tot een buitje. Het is 19 tot 21 graden bij een zwakke tot matige wind uit zuidwest tot west.

Vannacht kan er lokaal een mistbank ontstaan en liggen de minima tussen 10 en 13 graden.

Zaterdag is het vrij zonnig met weinig wind en maxima van 21 tot 26 graden. Later in de avond trekken enkele stevige buien over het land. 

Zondag wordt het drukkend warm met 24 tot 31, graden gevolgd door nieuwe buien."  

http://www.nu.nl/dvn/4114623/weer-flinke-perioden-met-zon-zaterdagavond-flinke-buien.html 



'Het weer' 

"Zaterdag is het vrij zonnig met weinig wind en maxima van 21 tot 26 graden. Later in de avond en nacht trekken enkele buien over het land. Zondag wordt het drukkend warm met 24 tot 31 graden, gevolgd door nieuwe buien.

Bekijk het complete weerbericht, de actuele situatie op de weg en treininformatie.

http://www.nu.nl/dvn/4115105/wordt-nieuws-zaterdag-29-augustus.html 


Zaterdagochtend, na gisteren een gezellige eetafspraak te hebben gehad, bijpraten met ons vriendinnetje, weer een laat naar bed avondje, vanmorgen om 06.15 uur uit bed. Op tijd opstaan, net iets na zonsopgang, om de dag die ook  vandaag in het teken van de zon en de liefde staat weer vol goede moed en hernieuwde energie te starten. Te starten of voort te zetten, waar ik gisteren geëindigd ben. Ja, gisteren geëindigd omdat het afsluiten van de voorgaande dag, er letterlijk en figuurlijk voor zorgt, toe bijdraagt dat ik de nacht kan en mag gebruiken om te verwerken, te verwerken en los te laten. Want het verwerken en loslaten helpt me om te ontspannen. Te ontspannen, dat wat nodig is, om in alle rust te zijn. Om in alle rust mezelf te zijn, waardoor ik weer terug ben bij mezelf. 

Terug bij mezelf, de basis, waar ik thuishoor, waar ik thuis mag zijn, waar ik thuis ben. Dat wat vertrouwd is, dat wat een bijdrage levert aan dat wat ik nodig heb, waar ik behoefte aan heb en wat ook nodig is, om mijn leven op de meest optimale wijze te leven. Wanneer ik weleens hoor dat er mensen zijn die slaapproblemen hebben, die niet kunnen slapen, die moeite hebben om in slaap te komen of urenlang wakker liggen, dan moet ik werkelijk heel ver terug in mijn geheugen, heel ver terug in de tijd. Terug naar de tijd waarin ik nog niet volledig bewust was, bewust was van dat wat mijn acties en reacties teweeg brachten, de tijd waarin ik de verbanden, de verbinding tussen mijn lichaam, geest en alles wat ik ben, nog niet gewaar was. Maar ook de verbinding met alle positieve of negatieve uitingen in en over mijn leven, inclusief het hebben van een mening, oordeel of dat wat mij letterlijk en figuurlijk wakker hield, mij in een verminderde staat van bewustzijn liet zijn. Allesbehalve ontwaakt, allesbehalve wakker, daarbij op dat moment nog onvoldoende bewust van de zin van mijn leven. Dat wat ik nodig had om volledig te kunnen zijn. De persoon te kunnen zijn die ik mocht zijn, doordat ik voor het leven, wat ik leef en leid, gekozen heb. 

Ja, waar ik bewust voor gekozen heb. Want wanneer je je weer bewust bent van het leven wat je gekozen hebt, kun je je leven gaan leven, kun je je hersenen weer inzetten waarvoor ze bedoeld zijn, kun je je gedachten weer op een serieuze wijze ordenen, van toepassing, niet van toepassing, daar doe ik iets mee, daar doe ik niets mee. Positief omdat het mij helpt, in het belang van iedereen die en alles wat leeft is. Negatief, waardoor het meteen z'n weerslag op mij heeft. Zinnig of onzinnig, jij mag dit bepalen, dat is aan jou? Ik oordeel niet, ik heb geen mening, weet wel dat ik door me voorheen werkelijk overal druk over te maken, me overal mee bezig te willen houden, slapeloze nachten had. Slapeloze nachten had, waardoor ik juist gedurende de dag in een sterk verminderde staat van (bewust)zijn verkeerde. Met al het vallen, alle vallen waar ik letterlijk intrapte, als gevolg. Dat het mediteren, door in mezelf te keren tijdens de autoritjes, de treinreizen en of wanneer ik me bewust terugtrok in een ruimte waar ik even helemaal alleen kon zijn, mij geholpen heeft, mij altijd geholpen heeft en nog steeds helpt, dat is het delen waard. 

Ja het delen waard, evenals mijn positieve ervaringen met het in de natuur zijn. In de natuur zijn door te wandelen, te fietsen, door me buiten het ademhalen en kijken waarheen ik loop, fiets of ga, alleen met de dingen die ik zie, de dingen waarop ik moet reageren, waar ik interactie mee mag hebben rekening te houden. Want dat alles wat je doet, wat je samen met mensen doet, waar je je samen met mensen begeeft, wat je samen met mensen onderneemt, een wisselwerking heeft, dat is een vaststaand feit. Een vaststaand feit en iets waar we als mens op geen enkele wijze onderuit kunnen. Want het gaat om ons, om wij en zij, om de wijze waarop, de interactie. De interactie, zorgt voor de wisselwerking, is ons van nature gegeven. Manipulatie in iedere vorm, maar met name door communicatie, kan daarbij alles wat van nature geregeld is op een dusdanige manier in een onnatuurlijke staat laten verkeren. In een onnatuurlijke staat laten verkeren of in een onnatuurlijke staat brengen, waardoor iets buiten zijn of haar staat van zijn verkeert. En iedereen die en alles wat buiten zijn of haar staat van zijn verkeert, door manipulatie, door inmenging van, zal hier de gevolgen van mogen ondervinden, zal hier de gevolgen van dragen zal alles wat dit teweegbrengt, zelf mogen incasseren.

Ja mogen incasseren, mogen dealen met, dat wat hij of zij teweeg, op gang heeft gebracht, in gang heeft gezet. Dat waar hij of zij, de organisatie, het bedrijf, het product, het middel en ...... veroorzaakt heeft, de veroorzaker van is. Veroorzaakt heeft, door denken, doen, handelen, door het uiten van......, bewust of onbewust ingestemd heeft met, dat wat er veroorzaakt is. Want ook het je verbinden aan een persoon, een organisatie of iets wat een wisselwerking op gang brengt, wat iets in gang zet of heeft gezet, waardoor lijden vast staat, een vaststaand feit is, zorgt ervoor dat jij op een gegeven ogenblik de gevolgen en consequenties zult mogen dragen. Dit zorgt ervoor dat je dat wat jij zichtbaar ondersteunt, zichtbaar vertegenwoordigt, zult mogen verantwoorden. Verantwoorden naar jezelf, verantwoorden naar iedereen die en alles wat jij hierin betrekt. Juist daardoor wil, kan en mag ik alleen maar positieve uitingen doen. Ik wil, kan en mag alleen maar op een positieve wijze dat delen waar iedereen die en alles wat leeft bij gebaat is, omdat iedere andere wijze, iedere wijze die anders dan positief is, invloed op mij heeft. Invloed op mij ja, want ik kies ervoor om mijn verantwoordelijkheid te dragen. Ik kies ervoor om alles wat ik doe, bewust te doen. 

Ik kies ervoor om bewust met mijn gedachten, dat wat ik uit en dat wat ik deel om te gaan. Dit doe ik vanuit liefde, dit doe ik, omdat het een bijdrage levert aan mijn zijn en aan het zijn van iedereen die en alles wat er ook weer bewust voor kiest om te willen zijn. En willen zijn wil zeggen, dat je de rust hebt, vindt of krijgt om dat te doen wat je als mens nodig hebt. En willen zijn wil zeggen, dat je de rust die je hebt, vindt of krijgt ook daadwerkelijk benut. Want door deze rust te benutten, dat te doen wat een bijdrage levert aan jouw zijn en het zijn van iedereen die en alles wat leeft, is deze zinvol. Is de rust een zinvolle tijdbesteding. Een zinvolle tijdbesteding, door het vinden van de juiste woorden, het zien van de juiste onderwerpen, het krijgen van dat wat nodig is, wat op dat moment nodig is, omdat het van nature is. Omdat dit van nature geregeld is en mijn hart er op respondeert. Omdat ik het leven lief heb, ik iedereen die en alles wat leef lief heb, kan en mag mijn hart, iedere dag opnieuw, iedere dag waarop ik ervoor kies om bewust te zijn, bewust in leven te zijn, de respons ontvangen. 

Iedere dag waarop ik ervoor kies om mijn leven bewust te leven. En ik weet, ik weet vanuit mijn hart dat ieder mens op geheel eigen wijze, op geheel eigen wijze en geheel eigen intiatief dat in gang kan zetten wat nodig is. Wat nodig is voor zijn of haar leven, voor zijn of haar leven EN DAARBIJ voor het leven van iedereen die en alles wat leeft. Omdat dit de wijze is, waarop we ons leven mogen leven. Omdat dit de wijze is, waarop we ons leven in LIEFDE, GELUK EN GEZONDHEID MOGEN LEVEN, omdat dit het Leven op aarde, Het Leven In Vrede Op Aarde is, omdat dit liefhebben is. En ik heb het leven, iedereen die en alles wat leeft zo lief, dat ik mijn leven in het teken van liefde, geluk en gezondheid, in het teken van Onvoorwaardelijke Liefde heb gesteld. Ik mijn leven leef, in de wetenschap dat alles zijn of haar weg zal vinden, mits de mens, iedereen die en alles wat leeft zich daar weer bewust van is. Bewust op de hoogte van, bewust wetende dat, bewust bekent met, met betekent samen, dat wat jij als mens mag starten, dat wat je als mens zelf kunt doen, door het initiatief te nemen. Jij kunt starten door bewust het initiatief te nemen, de wisselwerking in gang te zetten op de juiste wijze, vanuit het hart gestuurd.

Door het positieve initiatief te nemen, voor iets te zijn, waardoor het tegendeel, dat waar we al jaren, decennia, eeuwen tegen vechten en mee geconfronteerd worden, voorgoed verleden tijd is, voorgoed verleden tijd zal zijn. Voorgoed verleden tijd, tenzij jij er als mens voor kiest om slapeloze nachten te hebben, slapeloze nachten te hebben. Slapeloze nachten, waardoor je slaapt zonder te rusten, waardoor je slaapt zonder jouw energievoorraad weer aan te vullen. Waardoor je zonder energie bent, zonder energie voor jouw eerstvolgende levensdag bent, de reden dat jij overdag in een "onnatuurlijke" staat van zijn, in een verminderde staat van bewustzijn verkeert. Slapeloze nachten, waardoor alles wat onverhoopt minder goed bedoeld is, iedereen die onverhoopt minder goede bedoelingen heeft, jouw als wandelend, als bewegend, of zelfs als aangeschoten wild ziet. Jij ten prooi valt aan iedereen die de liefde, de vrede en alles wat liefhebben zegt en inhoudt, verre van aantrekkelijk vindt. 

Verre van aantrekkelijk vinden en verre van aantrekkelijk zijn, zijn echter twee verschillende dingen. Omdat iets wat verre van aantrekkelijk is, op geen enkele wijze onaantrekkelijk hoeft te zijn. Aantrekkelijk ben je, wanneer je jezelf bent. Aantrekkelijk ben je, wanneer je dat doet wat bij jou past en hoort. Aantrekkelijk ben je, wanneer je zeker bent van dat wat je kunt, dat wat je zegt, denkt, doet en een bijdrage levert aan ieders zijn, daarbij wel gepaste bescheidenheid ten toon spreidt. Gepaste bescheidenheid, omdat ieder mens evenwaardig is, ieder mens gelijk is en daarbij uniek. Ieder mens, dier en alles wat leeft eenzelfde evenwaardigheid heeft. Alleen de mens die zich daarvan bewust is, die zich daarvan bewust is en dit ook toestaat van de ander, kan zijn of haar kennis delen. Kan zijn of haar kennis met iedereen die en alles wat leeft delen. Kennis, door op creatieve wijze bezig te zijn. Kennis door je op creatieve wijze te uiten. Kennis door dat te doen wat jou gegeven is. Kennis door dat wat jou gegeven is te gebruiken, te gebruiken en in te zetten in het belang van iedereen die en alles wat leeft. Iedereen die en alles wat het leven wil leven. Het leven wil leven en dit leven wil delen. Het leven wil delen met iedereen die en alles wat in leven is.

Zo voel ik dit voor het grootste deel van mijn leven, zo voel en ervaar ik dit voor het grootste deel van mijn leven. En het moment waarop men mij als minderwaardig, als minder van waarde is gaan zien en gaan beschouwen, heb ik voor mezelf gekozen. Heb ik bewust voor mezelf gekozen, door mijn eigenwaarde te vertegenwoordigen. Mijn eigenwaarde vertegenwoordigen door weer voor honderd procent, overal en altijd mezelf te zijn. Omdat het jezelf zijn ervoor zorgt dat je je goed voelt, het jezelf zijn ervoor zorgt, dat ieder mens waarmee jij in aanraking komt, waarmee jij in contact komt, waarmee jij in contact staat, zich evenwaardig voelt. Want het je gelijkwaardig voelen, het gelijkwaardig zijn, is dat wat ervoor zorgt dat iedereen ervoor kiest om zichzelf te kunnen en mogen zijn. Want wanneer je jezelf bent, ben je vol vertrouwen, ben je vol vertrouwen en kun je vertrouwd en gewetensvol een bijdrage leveren aan jouw zijn, aan ieder zijn en het zijn van iedereen die en alles wat leeft. Kun en mag je een bijdrage leveren aan het leven wat niets meer of minder dan liefde, dan liefhebben dat liefde geven is.

Ja, dit laatste doe ik, dit laatste daar doe ik iedere dag opnieuw mijn best voor, daar zet ik me voor in, daar verbind ik mij aan en dat doe ik omdat ik vertrouwen heb en ik weet dat God met ieder mens een bedoeling heeft, je deze bedoeling weer herinneren is dat wat het leven, het leven waard maakt. Waardoor je dankbaar bent voor alles wat je mee mag maken zien en doen. Ik doe het met liefde, iedere dag opnieuw en blijf dit doen zo lang ik leef, zo lang ik mijn leven kan en mag leven. Omdat dit mijn leven is en ik deze kans met beide handen aangrijp, aanpak en dat doe, wat voor mij mogelijk is. Dat doe wat voor mij mogelijk is, waardoor ik mijn ervaringen en alles wat ik mag weten door bij mijn gevoel te blijven, door het Algemeen Belang voorop te stellen met iedereen kan en mag delen. Want dat het Algemeen Belang altijd voorop staat, daaraan ontkomt geen mens. En ik ben bijzonder dankbaar dat ik een mens ben en mijn leven heb mogen kiezen voordat ik het ben gaan leven. Ik de kans heb gekregen om mijn leven op de meest ultieme wijze te gaan leven. God wat ben ik u dankbaar voor mijn leven, alle mensen, die ik heb mogen ontmoeten, leren kennen, alle dieren en alles wat leeft. Want dankzij mijn leven, dankzij het feit dat u mij het leven hebt gegeven, heb ik mogen voelen wat liefde is. Liefde voor iedereen die en alles wat leeft, onvoorwaardelijke liefde!

En natuurlijk ook vandaag een aantal spreuken en uitingen, spreuken en uitingen van de afgelopen dagen, daarbij nog steeds de spreuk waarop ik gereageerd heb en een nieuwe spreuk, spreuken of uitspraken waarop ik enige dagen eerder gereageerd heb en iedere dag weer opnieuw wil, kan en mag reageren. Met dit keer een heel mooie link van een lied van Jacky Evancho, https://www.youtube.com/watch?v=foUrBztgzZA evenals de spreuken en uitingen. passend. Passend, wanneer je beseft, dat je alles zelf in de hand hebt en zelf in de hand mag houden, wanneer je weer vanuit liefde en vertrouwen leeft. Vanuit liefde en vertrouwen leven, wil zeggen vanuit liefde en vertrouwen delen. 

En omdat ik beide doe, ik vanuit mijn doen en laten, mijn hele zijn en wezen, wil, kan en mag delen, zullen deze voor iedereen die zich aangesproken voelt, iedereen die zich daardoor geroepen of zelfs aangeraakt voelt, weer passend zijn. Passend voor iedereen die en alles wat is, iedereen die zichzelf is en er net als ik op geheel eigen wijze iedere dag opnieuw voor kiest. Ervoor kiest om net als ik Volmaakt Gelukkig Zichzelf te zijn, Er te zijn, te zijn en te willen zijn in Leven! Er is en mag zijn, door hier, in en vanuit liefde te willen zijn! 




* Ik vertrouw op een leven in liefde, geluk en gezondheid. Een leven waarin ieder mens weer van waarde is en van waarde wil zijn.

* Ik geloof in een leefbare wereld. 

* Ik geloof in een wereld waarin economische belangen, voor mijn gevoel de enige veroorzaker van alle strijd, strijd in ieder opzicht, zijn langste tijd heeft gehad. 

Daarom ga ik door met mijn taak. 

Iedere dag bloggen, iedere dag schrijven, iedere dag, dat doen, wat ik vanuit liefde op me genomen heb. Ik vanuit liefde voor ieder mens mogelijk kan, wil en mag maken. Vanuit liefde, omdat ik er niets voor terug verwacht en ik er ook werkelijk niets voor wil hebben. Omdat er één ding is, wat ik vanuit mijn hart weet en voel, dat ik daardoor het doel en onze bestemming bereik. 


Want: 
Liefde overwint alles!" 
http://www.dehofvanhetheden.nl/pdf/nieuwsbrief36.pdf De cover en het boek! http://www.dehofvanhetheden.nl/pdf/boek7.pdf  en http://www.dehofvanhetheden.nl/pdf/ikkiesvoorjou.pdf


EN:

“Leven is genieten van alles wat je mee mag maken zien en doen” 
“Liefde is, houden van het leven en allen die je dierbaar zijn” 

Dit keer de mooie plaat van Whitney Houston: "Greatest Love Of All" http://www.youtube.com/watch?v=IYzlVDlE72w en het mooie lied van Julia Zahra:  "Just an illusion", https://www.youtube.com/watch?v=wOpSqV9E7HY en Jason Mraz: "I won't give up"  https://www.youtube.com/watch?vWant ook nu, zal deze de verbinding, die er is, deze mooie gedachte mogen ondersteunen. Wanneer" DURF (JIJ) TE HELPEN? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten