donderdag 13 augustus 2015

Waarom in het NU leven door acceptatie in wezen weer waarheid mag zijn!

'Bron: NU.nl, 12 augustus en 13 augustus 2015 


'Het weer:  Geleidelijk meer opklaringen' 

"Wolken maken langzaam maar zeker wat vaker plaats voor opklaringen. Vannacht koelt het af tot tussen 13 en 17 graden.  

Donderdag schijnt de zon eerst geregeld. Het wordt zomers tot tropisch warm met maxima van 26 tot 30 graden. 

Later op de dag neemt, van het zuidwesten uit, de kans op een regen- of onweersbui toe. De wind wordt oost en is matig, bij zee soms vrij krachtig.

Vrijdag onweert het soms nog en is het broeierig. In het weekend is het licht wisselvallig met enkele buien. Het is dan minder warm." 

http://www.nu.nl/dvn/4104950/weer-geleidelijk-meer-opklaringen.html


'En verder: 

- Ieder jaar vragen linkshandigen op 13 augustus internationaal aandacht voor "kleine en grote ongemakken waar linkshandigen tegenaan lopen in onze rechtshandige wereld". De linkshandigendag werd in 1976 in het leven geroepen door de Amerikaan Dean Campbell.

'Het weer'

"Donderdag is het zomers tot tropisch warm met maxima van 26 tot 30 graden. De zon schijnt eerst geregeld maar later op de dag neemt, van het zuidwesten uit, de kans op een regen- of onweersbui toe. Vrijdag en in het weekend is het licht wisselvallig met enkele buien en geleidelijk wordt het minder warm. 

Bekijk het complete weerbericht, de actuele situatie op de weg en treininformatie.

http://www.nu.nl/dvn/4104926/wordt-nieuws-donderdag-13-augustus.html

Donderdag alweer, donderdag omdat de voorgaande dagen al helemaal ingevuld waren. Ingevuld met dingen waarvoor ik gekozen heb, gekozen omdat ik me ertoe heb laten leiden, of omdat ik er bewust voor gekozen heb om dat te doen wat voor mij mogelijk was? Ja, mogelijk, omdat ik er toe in staat was, in de gelegenheid of omdat ik me er onbewust toch toe heb laten leiden, om te doen wat van mij verwacht werd? Hoe het ook is, hoe het ook zij, het is goed, het heeft de juiste wending gekregen, het is goed zoals het is.

Weer terug naar vandaag, donderdag, de dag na het delen van de nieuwsbrief, de nieuwsbrief van de maand augustus, www.dehofvanhetheden.nl/pdf/nieuwsbrief42.pdf, die sinds 11 augustus op de website staat, met als titel:
 "Omdat het leven te mooi is, om zomaar aan me voorbij te laten gaan!", en waarvan ik graag het begeleidend schrijven met iedereen die daar interesse in heeft wil delen. Het begeleidend schrijven voor de vaste ontvangers van de nieuwsbrief, de extra toevoeging waar ik hen maandelijks mee verras. Dat ik in mijn enthousiasme soms wat te snel ben met het zonder de grondige spellingcheck versturen, levert wat bijzondere zinnen, met bijzonder woordgebruik op, soms zelfs nog met taal of  spelfouten. In het blog van vandaag, deel ik graag de tekst zoals deze bedoeld was, bedoeld is en bedoeld mag zijn. 

"Goedemorgen,

Wat een heerlijke dagen hebben we weer achter de rug, wat een bijzonder mooi weer in de afgelopen week. Bijzonder doordat de zon werkelijk alle registers heeft overtroffen, op de momenten waarop dat nodig was. De momenten die veel mensen zien als vanzelfsprekend, als gebruikelijk, omdat bij de zomer ook het zomerse weer hoort en dat de zon dan in één adem wordt genoemd met het mooie weer, dat weet ik als geen ander. Want de zon wordt genoemd wanneer mensen op vakantie gaan en zon, zee en strand worden nog steeds als de drie-eenheid gezien, evenals zon, sneeuw en skiën. Dat er één verschilletje in zit, dat zullen veel mensen meteen zien. Mensen die het leven leven wat bij hen past en hoort, het leven leven zoals dit bestemd is, voor hen bestemd is, voorbestemd is? 

Maar hoe staat het met de mensen die het leven leven zoals dit van hen verwacht wordt? Hoe staat het met de mensen die rust krijgen en zien dat zon, zee en strand, wat voor het grootste deel van de mensen rust betekent, leidt tot het je in wille spannen, het je inspannen, of bezig zijn?Bezig zijn met van alles en nog wat om maar actief te blijven. Actief te blijven, omdat rust geen agendapunt is. Rust geen woord is, waarbij of waarvan je gelukkig wordt, laat staan dat rust ertoe leidt dat je de tijd neemt om tot rust te komen, tot rust te komen of tot jezelf te komen. Dat het één het ander aanvult, dit iets is wat ieder mens ontdekt, die de tijd neemt om te zijn, even zichzelf te zijn, is dat wat ieder mens weer mag ontdekken. Dit is wat ieder mens weer mag ontdekken, die de tijd neemt, om dat te doen wat ertoe leidt dat je even niets moet, niets moet "wat tot inspanning leidt", je inspant of onder spanning staat.

In spanning of onder spanning staan leidt tot het onder druk staan. Want het onder druk staan, dingen van jezelf verwachten, dingen willen doen leidt tot druk en bezig zijn. Deze druk is voor deze mensen vanzelfsprekend. Deze druk is voor deze mensen die volop bezig zijn, die altijd maar bezig zijn, iets wat zij denken nodig te hebben. Wat zij denken nodig te hebben, omdat ze wanneer ze niet actief bezig zijn, niet ergens mee bezig zijn het gevoel hebben in te kakken, het gevoel hebben dat zij slapen. Dat slapen in dit geval het tegenovergestelde inhoudt van dat wat werkelijk rust creëert zal iedereen ontdekken die zich eraan overgeeft. Zal iedereen ontdekken die dat doet wat ervoor zorgt dat hij of zij zich volledig ontspant. Want alleen het overgeven aan ontspanning, het volledig ontspannen zal ervoor zorgen dat de (over)druk, de te hoge druk, maar ook de te lage druk wegvalt. Ontspanning zorgt ervoor dat je lichaam de tijd krijgt om zich te herstellen. Ja, te herstellen, in de natuurlijke staat terug te keren, waardoor alle "misplaatste" en daardoor "opgelopen" aandoeningen en hinderlijkheden, zullen verdwijnen.

Ja verdwijnen of oplossen, omdat de oplossing altijd nabij is, nabij en voor handen is. Naast en bij je is, wanneer je er de tijd weer voor neemt om je hiervan gewaar te worden, je hiervan gewaar te worden door je gewaar te zijn, waardoor je gewaar bent. Je je gewaar bent van dat wat jij werkelijk nodig hebt, wat jij werkelijk nodig hebt, om jouw leven op de meest ultieme wijze, op de meest voor jou passende wijze te kunnen leven. Want, jouw kwaliteiten en talenten zorgen ervoor dat je je ontwikkelt, dat je je losmaakt van dat wat het wereldbeeld, gecreëerd door "de wereldleiders", de vorige generatie(s), de geschiedenis en iedereen die druk bezig is met het zich van zichzelf verwijderen, wat in werkelijkheid ook van jou wordt verwacht, tot stand heeft gebracht. Ja, tot stand heeft gebracht, wat daardoor van jou wordt verwacht, van jou en ieder ander, die daardoor een bijdrage kan leveren aan het Bruto Binnenlands Product. Want dat het Bruto Binnenlands Product het enige is, wat daarbij van waarde is, zal iedereen die daardoor van waarde is in de malle molen van het leven, uiteindelijk gaan zien. 

Want zien en voelen, is dat wat leidt tot de oplossing, de verlossing van dat wat vanuit de verkeerde intenties, vanuit het verkeerde belang, de verkeerde belangen, in het leven is geroepen. Is dat wat ertoe leidt dat jij vanaf vandaag mag besluiten, de malle molen, met alle pijn en verdriet, en het sausje van zogenaamde blijdschap, met gemaakt geluk, wat tot voor kort jouw leven leidde, niet langer als belangrijk of zelfs het belangrijkste te zien. 

Want wat wil je, wat wil je nu echt wanneer je in je hart kijkt? Wacht jij tot je de pensioengerechtigde leeftijd haalt? Wacht jij tot je de loterij wint of is het NU toch echt tijd om jouw leven te leiden? Ja jouw leven, want wat is jouw leven, wat is een leven in zogenaamde vrijheid, wat in wezen beperkte vrijheid is, omdat jij in feite net als een goudvis in een kommetje alleen maar rondjes zwemt.

Ik ben uit de kom gegroeid, ik ben de kom ontgroeid, ik ben toe aan het open water, dat wat mij de vrijheid geeft. Jij kunt dit ook, door los te komen van opgelegde en aangeleerde patronen, door los te komen van alles wat men van jou verwacht. Want ook jij kunt en mag net als ik en ieder ander, weer jouw eigen leven leven. Jouw eigen leven leven en jouw eigen leven leiden.  Dat je daarbij iedere dag voldoende rust nodig hebt, rust afgewisseld met beweging, beweging zonder overmatige inspanning, beweging door dat te doen wat een bijdrage levert aan jouw zijn, jouw in wezen gezond en welzijn, is iets wat ik door jarenlang los te zijn van alles wat moet heb ondervonden. Moeten is bij mij willen, moeten is bij mij willen geworden, willen leven.

In liefde, geluk en gezondheid willen leven, In liefde, geluk en gezondheid willen zijn, waardoor ik In liefde, geluk en gezond ben. En dat ik het ieder mens gun om In liefde, geluk en gezondheid te kunnen zijn, zichzelf te kunnen zijn, is dat wat je als mens werkelijk nodig hebt, is dat wat ik vanuit mijn hart, met iedereen die ook wil leven deel. Want het delen van mijn leven is dat wat ik kan en mag doen, het delen van mijn leven, is dat wat een bijdrage levert aan mijn zijn. En het mooie van dit alles is, dat mijn leven en het delen ervan een bijdrage kan en mag leveren aan ieders zijn, iedereen die ervoor kiest om ook weer Volmaakt Gelukkig Zichzelf te Zijn, waardoor iedereen weer Zichzelf is. Sterker nog, waardoor moeten willen wordt en willen leven, het leven geeft. Waardoor het leven werkelijk alles geeft en brengt wat jij als mens nodig hebt. Alles wat jij nodig hebt om te leven in jouw leven. 

Doe er je voordeel mee!"

En als aanvulling nog dit: Jij hebt net als ieder ander jouw leven gekozen, alles wat je doet, zegt, denkt of laat, zorgt ervoor dat je krijgt wat je krijgt, krijgt wat je hebt maar ook zeker los mag laten. Los mag laten door het met liefde te omarmen, los mag laten door het met liefde te omgeven. Want wanneer je iets met liefde omgeeft, geef je erom, wanneer je iets met liefde omgeeft, sta je het toe om zichzelf te kunnen zijn. Want net zoals jij heeft ieder mens het recht op een eigen leven, een eigen leven met keuzes, keuzes tot het doen van dat wat juist is, maar ook zeker keuzes om dat wat onjuist is, keuzes om te doen en te laten. Dat het nooit aan de ander is om hierover een oordeel te vellen, is mij al sinds jaar en dag duidelijk. Ik kan en mag er ook geen oordeel over hebben, wek een mening. Dat de mening altijd mijn mening is en ieder ander zijn of haar mening kan en mag hebben is dat wat de wereld zo mooi maakt, is dat wat de wereld de wereld maakt waar de verschillen van mening kunnen leiden tot iets wat juist is of iets wat onjuist is, ik kies voor dat wat juist voelt, wat juist voelt voor mij en daarmee en daardoor ook geen enkel ander, geen enkel levend iets, op geen enkele wijze schade toebrengt. Omdat mijn intentie, mijn gevoel, dat wat mijn hart zegt en uit, juist is, Onvoorwaardelijke Liefde is!

En natuurlijk ook vandaag een aantal spreuken en uitingen, spreuken en uitingen van de afgelopen dagen, daarbij nog steeds de spreuk waarop ik gereageerd heb en een nieuwe spreuk, spreuken of uitspraken waarop ik enige dagen eerder gereageerd heb en iedere dag weer opnieuw wil, kan en mag reageren. Met dit keer een heel mooie link van een lied van Jacky Evancho, https://www.youtube.com/watch?v=foUrBztgzZA evenals de spreuken en uitingen. passend. Passend, wanneer je beseft, dat je alles zelf in de hand hebt en zelf in de hand mag houden, wanneer je weer vanuit liefde en vertrouwen leeft. Vanuit liefde en vertrouwen leven, wil zeggen vanuit liefde en vertrouwen delen. 

En omdat ik beide doe, ik vanuit mijn doen en laten, mijn hele zijn en wezen, wil, kan en mag delen, zullen deze voor iedereen die zich aangesproken voelt, iedereen die zich daardoor geroepen of zelfs aangeraakt voelt, weer passend zijn. Passend voor iedereen die en alles wat is, iedereen die zichzelf is en er net als ik op geheel eigen wijze iedere dag opnieuw voor kiest. Ervoor kiest om net als ik Volmaakt Gelukkig Zichzelf te zijn, Er te zijn, te zijn en te willen zijn in Leven! Er is en mag zijn, door hier, in en vanuit liefde te willen zijn! 













* Ik vertrouw op een leven in liefde, geluk en gezondheid. Een leven waarin ieder mens weer van waarde is en van waarde wil zijn.

* Ik geloof in een leefbare wereld. 

* Ik geloof in een wereld waarin economische belangen, voor mijn gevoel de enige veroorzaker van alle strijd, strijd in ieder opzicht, zijn langste tijd heeft gehad. 

Daarom ga ik door met mijn taak. 

Iedere dag bloggen, iedere dag schrijven, iedere dag, dat doen, wat ik vanuit liefde op me genomen heb. Ik vanuit liefde voor ieder mens mogelijk kan, wil en mag maken. Vanuit liefde, omdat ik er niets voor terug verwacht en ik er ook werkelijk niets voor wil hebben. Omdat er één ding is, wat ik vanuit mijn hart weet en voel, dat ik daardoor het doel en onze bestemming bereik. 


Want: 
Liefde overwint alles!" 
http://www.dehofvanhetheden.nl/pdf/nieuwsbrief36.pdf De cover en het boek! http://www.dehofvanhetheden.nl/pdf/boek7.pdf  en http://www.dehofvanhetheden.nl/pdf/ikkiesvoorjou.pdf


EN:

“Leven is genieten van alles wat je mee mag maken zien en doen” 
“Liefde is, houden van het leven en allen die je dierbaar zijn” 

Dit keer de mooie plaat van Whitney Houston: "Greatest Love Of All" http://www.youtube.com/watch?v=IYzlVDlE72w en het mooie lied van Julia Zahra:  "Just an illusion", https://www.youtube.com/watch?v=wOpSqV9E7HY en Jason Mraz: "I won't give up"  https://www.youtube.com/watch?vWant ook nu, zal deze de verbinding, die er is, deze mooie gedachte mogen ondersteunen. Wanneer" DURF (JIJ) TE HELPEN? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten