woensdag 5 augustus 2015

Waarom ik iedere dag geniet en jij dit ook kunt doen wanneer je er weer bewust voor kiest!

'Bron NU.nl' (Woensdag 5 augustus) 

'Het weer: Droog en geregeld zon.'

"Vandaag blijft het op de meest plaatsten droog en schijnt de zon geregeld. Landinwaarts wordt het zomers warm; 25 of 26 graden. " 

Vlak bij zee is het 20 tot 23 graden. De wind waait zwak tot matig, uit een zuidelijke richting. Morgen kan het weer tropisch worden; in het binnenland 30 tot 32 graden. 

Ook dan is het droog, met zon en sluierwolken. In de loop van de dag steekt een westenwind op en koelt het bij zee wat meer af. 

Vrijdag doet de temperatuur weer een stapje terug, met in het oosten kans op onweer." 



'Dit wordt het nieuws op 5 augustus' 

"En verder:

- leggen werknemers van de Londense metro van woensdagavond tot donderdagavond het werk neer. De medewerkers zijn vooral boos over het aangekondigde nachtnet.

- behandelt het hof in Den Bosch het 'scooterdrama in Nijmegen. De twee verdachten reden iemand dood, vluchtend op een scooter. Ze werden vrijgesproken van doodslag. De zaak is terugverwezen door de Hoge Raad.

- en is het vijf jaar geleden dat 33 Chileense mijnwerkers vast komen te zitten onder de grond na het instorten van de mijnschacht. Na een reddingsoperatie die tot half oktober duurde, worden ze gered.

'Het weer' 

Woensdag blijft het op de meeste plaatsen droog en schijnt de zon geregeld. Landinwaarts wordt het al weer zomers warm; 25 graden. De wind waait zwak tot matig, uit een zuidelijke richting. Donderdag kan het weer tropische worden; in het binnenland 30 tot 33 graden.


Bekijk het complete weerbericht, de actuele situatie op de weg en treininformatie.

Woensdag, een dag die evenals de meeste andere dagen in de maand juli ook weer begint met een heerlijk stralend zonnetje, waardoor iedereen er meteen goede gevoelens bij krijgt. Dat dit fijn is en je ervan kunt en mag genieten is iets wat ik me heel lang geleden al heb voorgenomen. Want het kunnen genieten van iets "eenvoudigs" als een paar zonnestralen en het dankbaar zijn en je goed voelen is wat mij iedere dag helpt. Is dat wat voor mij van belang is en daarom ook iedere dag als geroepen komt voelt, waardoor ik ze met open armen ontvang. Waardoor ik de zonnestralen begroet en oprecht blij ben wanneer ik deze in de lucht weer kan ontwaren. Ja ontwaren en bekrachtigendoor deze met open armen en een open hart te begroeten, omdat deze combinatie zinvol is en waardevol wanneer je de betekenis, alles wat het met zich meebrengt weer ziet. 

Ja weer ziet, of eigenlijk weer wilt zien, want het weer willen zien is dat wat ertoe leidt dat je er ook werkelijk de waarde van mag zien, waardoor je de waarde ervan weer ziet. Want de waarde van alles zien heeft meer betekenis dan dat wat je voor mogelijk houdt. De waarde van alles zien heeft meer effect, dan welk programmering je ooit zal kunnen doen beseffen. De waarde van alles zien, is namelijk alleen zichtbaar met je hart, is zichtbaar met je hart en zal je op geen enkele wijze misleiden. De waarde van alles zien, zal op geen enkele wijze tekort of teniet gedaan worden, omdat jouw hart verbonden is en verbonden blijft, zelfs wanneer jij even het gevoel hebt, dit los te kunnen zien van dat wat jouw brein, wat jouw gedachten, wat jouw geïnstrueerde "zijns-toestand" je doet of eerder laat geloven. Want jouw doen en laten, is dat wat ervoor zorgt dat je jezelf bent of dat je ervoor kiest om anders te zijn, anders te zijn dan wie je werkelijk en wezenlijk bent. Anders te zijn dan de goedheid zelve, dat wat ieder mens in wezen is. Ieder mens in wezen is, die zich laat leiden, laat sturen en laat inspireren door dat wat door zijn of haar hart ingegeven wordt. 

En zuiver hart, een hart wat verdriet heeft gekend, een hart wat verdriet naar waarde heeft ingeschat, een hart wat iedere dag gevoed wordt met blijdschap, positieve beelden, positieve uitingen en alles wat op enige wijze een bijdrage levert aan het goede gevoel van het menszijn, zal hier ook alles aan doen om dit op eenzelfde wijze uit te dragen. Want uitdragen en delen is iets wat je pas kunt en mag doen, wanneer je geen negatieve gedachten, geen negatieve beelden en geen negatieve tijdsbestedingen meer hebt. Ja, geen negatieve tijdsbestedingen, doordat alles wat je doet een bijdrage levert aan jouw zijn, aan jouw welzijn, dat wat nodig is om jou wel te laten wezen. In wezen wel te laten zijn, heel zijn, jezelf te zijn, Volmaakt Gelukkig Jezelf Zijn. Zijn, een bewuste keuze in leven, een bewuste keuze in jouw maar daarbij ook zeker in het leven van iedereen die en alles waarmee jij je verbonden voelt, iedereen die en alles wat jij lief hebt. Want liefhebben is meer dan enig bezit ook maar kan beogen, liefhebben is meer dan enig ander, (iemand of iets) ooit maar zal kunnen waar maken. Want liefhebben is onvoorwaardelijk, zonder grenzen, grenzeloos en daardoor allesomvattend. Alsof je alles wat je liefhebt omarmt, daardoor als zinvol en waardevol ziet. 

Wanneer je zelf weer ziet dat jouw leven zinvol en waardevol is. Jouw leven zinvol is, wanneer je de neemt en de tijd gebruikt om dit zelf weer te zien, te voelen, te ervaren, kun en mag jij dit ook weer beleven. Ja, want beleven is dat waar het om draait. Je mag jouw leven zijn, ieder mens mag zijn of haar leven zijn, ieder mens die oprecht gelooft dat hij of zij van waarde is. Omdat het van waarde zijn, het enige is wat je helpt om daadwerkelijk dat te kunnen doen wat mogelijk is, wat mogelijk is en waardoor je van waarde bent. Omdat het jou en ieder ander gegeven is om van waarde te zijn. Van waarde te zijn voor jezelf en iedereen die en alles wat leeft, iedereen die en alles wat het leven heeft en daar iedere dag met heel zijn of haar hart voor kiest. Voor jezelf en jouw leven kiezen waardoor je verbonden bent met iedereen die en alles wat je liefhebt, verbonden bent en blijft met iedereen die en alles wat je dierbaar is, omdat dit de wijze is waarop God de wereld geschapen heeft. Omdat dit de wijze is waarop God de hemel en de aarde heeft gemaakt, vanuit Liefde, Onvoorwaardelijk Liefde. 

Onvoorwaardelijke Liefde, is wat nodig is en altijd zo mag zijn om de wereld een leefbare wereld te laten zijn. Een wereld waarin de mens, iedereen die en alles wat zijn of haar wilsbeschikking opeist, het recht heeft en krijgt om zijn of haar leven te leven. En je denkt misschien dat dit alleen is weggelegd voor de spaarzame momenten waarop je vrij bent, waarop je vrij bent, vakantie hebt, de tijd hebt om dit te benutten? De waarheid en de realiteit is, dat je dit altijd hebt, jij mag altijd dat doen wat voor jou is weggelegd, dat wat bij jou past en bij jou hoort. Goed voor jezelf en ieder ander zorgen, is wat daarbij van waarde is. Van waarde voor jou en iedereen die en alles wat leeft, ja, inclusief jouzelf. Dat er nog steeds mensen zijn die een ander idee, een andere gedachte hebben, dat er nog steeds mensen zijn die een andere intentie en een andere reden hebben, daaraan ontkomen we niet. Dat is hun keuze, een keuze die zij, zelfs wanneer zij zichzelf daarmee schaden allemaal zelf mogen maken. 

Ik heb ervoor gekozen, ik kies er dagelijks opnieuw voor om dat te doen, wat mij helpt om gezond en wel te zijn. Door me los te maken van dat wat mij vastlegt, door me los te maken en los te zijn van alles wat mij belemmert of hindert in het mezelf kunnen zijn, door los te zijn van alles wat mij tegenhoudt, stopt of zelfs weigert in het mezelf kunnen zijn en het mezelf kunnen wezen. Want het in wezen mezelf kunnen zijn, is mijn eerste levensbehoefte, het mezelf kunnen zijn maakt mij in wezen de gelukkigste mens op aarde. En door dat te doen wat een bijdrage levert aan mijn gezond en welzijn, mag ik een voorbeeld voor iedereen die en alles wat leeft zijn. Iedereen die en alles wat ervoor kiest om ook zijn of haar leven te willen leven, door net als ik het leven te willen zijn. Net als ik het leven te willen en mogen zijn, omdat ieder mens die dat doet wat hem of haar gelukkig maakt, geen kwaad in de zin heeft en op geen enkele wijze bezig is met dat wat de hedendaagse wereld beheerst en bezighoudt. Op geen enkele wijze bezig is met het beter willen zijn dan wie of wat je bent. Op geen enkele wijze anders te willen zijn dan dat je bent, doordat je tevreden bent, tevreden met dat wat mogelijk is en daardoor, door het tevreden zijn, van nature mogelijk wordt gemaakt.

Het tevreden zijn, het jezelf zijn mogelijk wordt gemaakt omdat het voorbestemd is, omdat het voorbestemd is dat ik mijn leven mag leven. Dat ik daardoor alles accepteer en alles waardeer wat op mijn pad komt, het mij heeft geleerd om alle verwachtingen los te laten, alle verwachtingen los te laten en me iedere dag te laten verrassen door dat wat komt, me iedere dag te laten verrassen door dat wat komt en mag zijn, omdat dit zo mag zijn, weet ik als geen ander. Omdat dit zo mag zijn en wezen, omdat ieder mens in wezen zo mag zijn. Omdat ieder mens die zijn of haar verwachtingen los laat, dat doet wat voor hem of haar mogelijk en haalbaar is, van nature dat bereikt wat hem of haar de gelukkigste persoon, de gelukkigste mens op aarde maakt. De gelukkigste mens op aarde, door waardig te zijn. Door dat te doen waardoor je van waarde bent, een waarde die wederom niet in geld of enig waardemiddel is uit te drukken, is uit te drukken of te definiëren. Omdat geld, geen enkel ander waardemiddel, bezit, of status, dat wat gezien wordt als succesvol zijn, mijn leven bepaalt. 

Dat ik daar ook de instanties, organisaties, regering of in wezen alle aardse instituten onder schaar, inclusief alle regel en wetgeving, zul je wanneer je de afgelopen dagen de tijd hebt genomen om mijn blog te lezen, volledig hebben begrepen. Zul je volledig hebben begrepen, volledig hebben begrepen door dit te ervaren, zul je begrijpen door dit te doen en zul je zien, door het te beleven, omdat dit mijn ervaring is, de ervaring die ik heb opgedaan in mijn leven. In het leven wat ik tot op de dag van vandaag geleefd heb en het leven waarin ik mezelf en ieder ander van dienst ben geweest, in het leven wat ik tot op de dag van vandaag leef en waarop ik vertrouw dat ik daar nog heel lang deel van uit mag maken, waardoor ik van dienst ben. 

Waardoor ik van dienst ben en een bijdrage kan en mag leveren aan dat wat (er) van mij verwacht wordt, zonder mij vast te leggen aan een verplichting, omdat het vrijwillig is. Vrijwillig ja, dat wat van mij verwacht wordt zonder druk. Dat wat van mij verwacht wordt, zonder tijdskaders. Een vrijwillige bijdrage, die ik lever, zonder dat dit mij een slaafje van het moeten maakt. Een vrijwillige bijdrage, is het vrijwillig doen, buiten alle moeten om. Want het moeten is wat leidt tot conflicten, het moeten is wat mij van mezelf verwijderd heeft, het moeten is dat waardoor ik alles wat mij verteld, gezegd, getoond of eigenlijk gedicteerd werd als waarheid aannam. Als waarheid, terwijl de waarheid verre van dat is, de waarheid in wezen is, de waarheid zich in je hart bevindt, in je hart en verbonden is met iedereen die en alles wat leeft, omdat de waarheid ergens in het midden ligt. De waarheid ergens in het midden is, de gulden middenweg, dat wat ervoor zorgt dat je je ontwikkelt, dat wat ervoor zorgt dat je aan je behoefte kunt voldoen. De waarheid, de behoefte, de enige behoefte, dat wat nodig is. 

Nodig of noodzaak, een noodzakelijk iets, zonder dat hier op enige wijze aan verdiend hoeft te worden. Het kosteloos, zonder kosten te maken, te doen wat je van nature aangeboden wordt, is wat je laat groeien, is dat wat je helpt om jezelf te ontplooien. Want het zorgt er wezenlijk voor, dat je groeit en je je kunt en mag ontplooien. Waardoor je mag uitgroeien tot dat wat jij in wezen bent, wat jij wezenlijk voor jezelf zou willen en mogen zijn, waardoor je er wezenlijk voor ieder ander bent. Er wezenlijk voor iedereen die en alles wat leeft bent omdat je jezelf bent. Omdat je wezenlijk jezelf bent, wezenlijk op het punt, op de plek, op de positie gekomen bent, waardoor je er voor iedereen die de wil om te leven heeft, kunt zijn. Want dat dit laatste van belang is, het willen en kunnen leven van belang is en een bijdrage levert aan het kunnen zijn, het heel en in wezen kunnen zijn is dat wat iedereen zich weer mag herinneren. Omdat het heel en in wezen kunnen zijn, dat is wat je als mens mag behalen, mag bereiken, op het moment dat je jezelf letterlijk inzet om er voor de ander te zijn.

Want alleen door er zelf te zijn, door er zelf in wezen, in leven en welzijn te zijn, zul je dat kunnen doen wat voor jou mogelijk is. Alleen door er zelf te zijn, door er zelf in wezen, in leven en welzijn te zijn, mag en kun je dat doen wat een bijdrage levert aan ieders zijn. Aan het zijn van iedereen die en alles wat leeft en het belangrijkste, ervoor kiest om te willen zijn in leven. Het te zijn in leven, helpt je om te groeien en jezelf te ontplooien. Iets wat alleen tot stand kan, mag en zal komen wanneer je de tijd het werk laat doen. De tijd die je als mens, maar daarbij ook alles wat leeft nodig heeft om de juiste dingen te doen. De juiste dingen te doen, die van waarde zijn, van waarde voor iedereen die en alles wat leeft, omdat dit de enige juiste waarde is. De juiste waarde om de wereld, de wereld in het klein bij jou thuis, de wereld in het groot in jouw land, de wereld in zijn oneindigheid, weer de hemel op aarde te laten zijn. Want dat dit laatste ieders wens is, ieders wens en wil, zal duidelijk worden op het moment waarop ieder mens er weer voor kiest om in wezen te zijn. In wezen, daardoor wezenlijk, wezenlijk zichzelf te zijn.

God heeft ons uniek gemaakt. God heeft ieder van ons eigen kwaliteiten en talenten meegegeven, die werkelijk alleen van waarde kunnen en mogen zijn, waardevol en van belang zijn wanneer we deze inzetten voor het Algemeen Belang. De WIJZE, de enige WIJZE waarop het mogelijk gemaakt kan worden. De enige echte wijze waarop dit mogelijk is. Omdat de tijd er nu rijp voor is. We nu eindelijk dat mogen doen wat ons werkelijk weer van waarde maakt. Ons letterlijk en figuurlijk, in al onze eigenheid, al onze uniciteit en al onze hoedanigheid weer kinderen van één vader maken. Kinderen van één vader, daardoor broers en zusters, zolang we leven, zolang er leven is en wij ervoor kiezen om dit leven met iedereen die en alles wat leven wil te delen. Te delen IN en VANUIT Liefde, ONVOORWAARDELIJKE LIEFDE. De enige wet en regelgeving die het leven, het leven waard maakt. De enige wet en regelgeving die nodig is om te kunnen leven. In liefde, geluk en gezondheid te kunnen leven. In liefde, geluk en gezondheid te kunnen zijn. Heel te zijn, heel en een te zijn met iedereen die en alles wat leeft. Wat het leven is!

Het blog van 9 juni 2014 en het blog van 15 februari 2013 geven het volledig weer. http://dehofvanhetheden.blogspot.nl/2014/06/waarom-de-waarheid-en-iets-wat-bewezen.html  en http://dehofvanhetheden.blogspot.nl/2013/02/waarom-zou-je-je-vader-of-moeder-worden.html 

Daarbij heb ik ook de links van NU.nl bijgesloten. Doe ermee wat je wilt. Doe dat wat nodig is en wat ervoor zorgt dat jij je goed voelt en iedereen die en alles wat leeft erbij gebaat is.  http://www.nu.nl/dvn/4101082/weer-droog-en-geregeld-zon.html  en http://www.nu.nl/dvn/4100652/wordt-nieuws-woensdag-5-augustus.html Omdat alleen jij kunt beslissen en besluiten wat jou een goed gevoel geeft, daarbij ook of je deze gevoelens vanuit je hart wilt delen. Want wanneer je jouw goede gevoelens vanuit je hart deelt, doe je dit onvoorwaardelijk, omdat je iedereen die en alles wat leeft, lief hebt, startend bij jezelf. Ja startend bij jezelf, omdat het goede gevoel in en bij jou gestart is. Gestart is, op het moment waarop God jou de levensadem heeft ingeblazen. Gestart is op het moment waarop Jezus met zijn leven jouw leven, zeker heeft gesteld. Gestart is door jouw hart en jouw ziel te inspireren, te signeren, met alles wat jij nodig hebt, wat nodig is, om jouw leven op de meest ultieme wijze te leven. Op de meest ultieme wijze te leven, zodat jij net als Jezus het leven kunt en mag zijn. Jij net als Jezus het leven kunt en mag zijn, wanneer je voor het juiste kiest. Voor het juiste kiest, er naar leeft en handelt vanuit Onvoorwaardelijke Liefde. 

En vandaag een aantal spreuken en uitingen, spreuken en uitingen van de afgelopen dagen, daarbij nog steeds de spreuk waarop ik gereageerd heb, de spreuk waarop ik enige dagen eerder gereageerd heb en iedere dag weer opnieuw wil, kan en mag reageren. Omdat beide passend is, deze spreuken passend zijn, wanneer je beseft, dat je alles zelf in de hand hebt en zelf in de hand mag houden wanneer je weer vanuit liefde en vertrouwen leeft. Vanuit liefde en vertrouwen leven, wil zeggen vanuit liefde en vertrouwen delen. En omdat ik beide doe, ik vanuit mijn doen en laten, mijn hele zijn en wezen, wil, kan en mag delen, zullen deze voor iedereen die zich aangesproken voelt, iedereen die zich daardoor geroepen of zelfs aangeraakt voelt, weer passend zijn. Passend voor iedereen die en alles wat is, iedereen die zichzelf is en er net als ik op geheel eigen wijze iedere dag opnieuw voor kiest. Ervoor kiest om net als ik Volmaakt Gelukkig Zichzelf te zijn, Er te zijn, te zijn en te willen zijn in Leven! Er is en mag zijn, door hier, in en vanuit liefde te willen zijn! 






* Ik vertrouw op een leven in liefde, geluk en gezondheid. Een leven waarin ieder mens weer van waarde is en van waarde wil zijn.

* Ik geloof in een leefbare wereld. 

* Ik geloof in een wereld waarin economische belangen, voor mijn gevoel de enige veroorzaker van alle strijd, strijd in ieder opzicht, zijn langste tijd heeft gehad. 

Daarom ga ik door met mijn taak. 

Iedere dag bloggen, iedere dag schrijven, iedere dag, dat doen, wat ik vanuit liefde op me genomen heb. Ik vanuit liefde voor ieder mens mogelijk kan, wil en mag maken. Vanuit liefde, omdat ik er niets voor terug verwacht en ik er ook werkelijk niets voor wil hebben. Omdat er één ding is, wat ik vanuit mijn hart weet en voel, dat ik daardoor het doel en onze bestemming bereik. 


Want: 
Liefde overwint alles!" 
http://www.dehofvanhetheden.nl/pdf/nieuwsbrief36.pdf De cover en het boek! http://www.dehofvanhetheden.nl/pdf/boek7.pdf  en http://www.dehofvanhetheden.nl/pdf/ikkiesvoorjou.pdf


EN:

“Leven is genieten van alles wat je mee mag maken zien en doen” 
“Liefde is, houden van het leven en allen die je dierbaar zijn” 

Dit keer de mooie plaat van Whitney Houston: "Greatest Love Of All" http://www.youtube.com/watch?v=IYzlVDlE72w en het mooie lied van Julia Zahra:  "Just an illusion", https://www.youtube.com/watch?v=wOpSqV9E7HY en Jason Mraz: "I won't give up"  https://www.youtube.com/watch?vWant ook nu, zal deze de verbinding, die er is, deze mooie gedachte mogen ondersteunen. Wanneer" DURF (JIJ) TE HELPEN? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten