maandag 1 juni 2015

Omdat leven zonder liefde onmogelijk is, geen waarde heeft en iedereen dit vanaf vandaag weer mag zien!

'Bron NU.nl' (Maandag 1 Juni) 



'Het weer: Maandag vrijwel overal droog'

"Wolken trekken maandag over het land, maar de zon schijnt ook van tijd tot tijd. Het blijft vrijwel overal droog en de middagtemperatuur komt uit tussen 14 en 17 graden.

De zuidwestenwind waait matig boven land, aan zee soms vrij krachtig, 3 tot 5 Bft. 

Dinsdag zijn er grote verschillen. In het zuidoosten schijnt de zon af en toe, waait een matige zuidwestenwind en wordt het 20 of 21 graden. 

In het westen en noorden valt regen bij aan zee een harde tot stormachtige wind, 7 tot 8 Bft, en maxima van 14 tot 17 graden. "

Ook vandaag het weer, omdat we er deel aan hebben, er deel van zijn. Zie de link wanneer je alle informatie inclusief het beeldmateriaal wilt bekijken. http://www.nu.nl/dvn/4059622/weer-maandag-vrijwel-overal-droog.html 

De regenradar inclusief de voorspellingen en vooruitzichten heb ik achterwege gelaten, heb ik niet overgenomen, omdat ik iedere morgen graag zelf zie wat de nieuwe dag me brengt. Ik graag iedere ochtend aan de hand van de stand van de zon wil zien, wat deze ons brengt. Wat de zon en daarmee alle energie ons brengt. Omdat ik me niet langer wil laten leiden door wat iemand zegt, wat iemand voorafgaand aan een onverklaarbaar schitterende dag op basis van wetenschappelijke berekeningen, weleens zomaar fout kan hebben. Want iedereen weet inmiddels dat de mens, maar ook het weer in wezen niet te voorspellen valt. Onvoorspelbaar is, zij het niet onvoorstelbaar kan zijn.

De zonnebril en een heldere kijk op het geheel, is wanneer je dit met 100% aandacht doet, wanneer je je laat leiden door positieve gevoelens en gedachten, vaak vele malen meer waard dan welk advies, welke voorspelling of welke verwachting dan ook. Dat dit nog steeds niet door iedereen begrepen wordt, dat nog steeds niet iedereen het besef heeft, dat goede energie altijd met goede energie beloond wordt, is dan wel een feit, maar wordt nog steeds niet door iedereen op deze manier gezien, laat staan ervaren. Is feitelijk bewezen, toch zal deze werkelijkheid, die realiteit is, er zorg voor mogen dragen, dat ieder mens die leeft en zijn of haar eigen verantwoordelijkheid neemt, dit ook weer zal mogen zien. Omdat het "wie goed doet, goed ontmoet" principe, vanaf nu weer de enige beloning is, waar ieder mens weer mee zal mogen dealen, weer mee te maken krijgt. Waar ieder mens weer meer te maken krijgt, die ook daadwerkelijk het algemeen belang vooropstelt. Waar ieder mens weer mee te maken krijgt, die volgens zijn of haar plan leeft en daarbij dat doet wat hem of haar, maar daarbij en daarnaast ieder ander, iedereen die en alles wat leeft ten goede komt.

Wat alles ten goede komt, zodat het ten goede keert, het goede weer terug mag keren en zal keren. Omdat de economie en het beloningssysteem, wat er in de afgelopen decennia voor heeft gezorgd, dat alle ethisch verantwoorde en humane verhoudingen, uit hun verband zijn getrokken, nu voor eens en altijd weer zichtbaar zullen worden en mogen zijn. Want hoe is het mogelijk, dat in een wereld waarin zoveel mensen wonen, er een aantal mensen zijn die zo vermogend zijn dat zij een land of zelfs meerdere landen kunnen kopen, terwijl er in dezelfde wereld mensen zijn, die nog niet eens een dak boven hun hoofd hebben? Hoe is het mogelijk, dat in een wereld waarin zoveel mensen wonen, er een aantal mensen zijn, die zoveel voor het zeggen hebben, terwijl de ander, ieder ander, iedereen die hetzelfde geboorterecht heeft, geen inspraak of invloed heeft? Hoe is het mogelijk, dat in een wereld waarin zoveel mensen wonen, er een aantal mensen zijn, die de ander het gevoel geven dat zij het verdiend hebben, om op een voetstuk te staan, terwijl er nog steeds mensen beschimpt, vernederd en beschaamd worden?

Een wereld, de hedendaagse wereld, dat waar we zo trots op zijn, omdat we zoveel hebben bereikt. Maar is dat ook zo is dat ook werkelijk zo, hebben we zoveel bereikt of hebben we alleen datgene bereikt, wat er nu toe heeft geleid dat alleen de persoon die geld heeft, die vermogend is, die het voor het zeggen heeft, of die benoemd is om de ander te beoordelen, veroordelen en terecht te wijzen, geloofd wordt. Geloofd en geprezen wordt, soms zelfs tegen beter weten in? Een wereld, de hedendaagse wereld, waar gezag voor ontzag gaat, waar we vol bewondering kijken naar ons Koningspaar, Politici, Wereldleiders, naar de vele sterren en beroemdheden, in de showbizzwereld, in de sportwereld, in de kunst en cultuurwereld, gecreëerd door onszelf, door het promoten en op een voetstuk plaatsen van mensen, die in wezen onze gelijke zijn. Onze gelijke en daarmee onze naaste. Maar door de rol, de titel, status of functie die zij hebben, een dusdanig andere waarde hebben gekregen, waarmee we ieder ander, daarbij ook onszelf vrijwillig uit de markt hebben geprezen. Uit de markt hebben geprezen, daardoor uit de markt zijn gezet. 

We hebben onszelf en ieder ander uit de markt geprezen en gezet, daardoor en daarmee ons eigen leven, ons eigen geboorterecht onderschat. Wij hebben vrijwillig ieder ander, waarvan gezegd werd of wordt dat hij of zij het zeker, zo niet beter weet, geloofd. Wij hebben onze eigen waarheid, de enige echte waarheid totaal overboord gegooid. Want hoewel er heel veel mensen zijn, die zeggen dat zij geen enkel geloof aanhangen, geen geloof hebben, geen voorkeur uitspreken voor enig geloof of religieuze richting, daarbij of daarnaast geen politieke kleur bekennen, hebben ook zij een keuze gemaakt. Een keuze om de massa te volgen, een keuze om te luisteren naar wat hen verteld, gezegd en verkondigd werd, een keuze om te luisteren naar wat hen verteld en verkondigd wordt en waarom? 

Ja waarom, waarom zijn we klakkeloos aan gaan nemen wat ons verteld en verkondigd is? Waarom zijn we zo goedgelovig geworden, dat we wat de eerste de beste, de persoon en of instantie ons zegt en vertelt, meteen voor waar aan nemen? Omdat het er alle schijn van en naar heeft, dat heel veel mensen zelf niet niet meer in staat zijn om te weten? Heel veel mensen zelf niet meer in staat zijn om te weten wat juist is? Te weten wat juist is of het tegenovergestelde ervan, wat onjuist is, doordat zij dit niet meer voelen? 

En wanneer je niet meer voelt wat goed of fout is, wanneer je niet meer voelt wat je baat of schaadt, kan iedereen je alles wijs maken. Wanneer je niet meer voelt wat goed of fout is, kan iedereen je alles laten doen, wat in hun belang is. Wanneer je niet meer voelt wat goed of fout is, kan iedereen je alles laten doen, wat ervoor zorgt dat je uiteindelijk ten onder gaat aan...... Ja, waaraan, aan een ziekte, aan verdriet, aan een gebrek aan, honger, oorlog en alles wat gecreëerd wordt, gecreëerd is? Ter ere van of uit naam van.......? Ik kan je zeggen dat dit niet uit naam van God is, omdat God niets meer of minder dan Onvoorwaardelijk Liefde is. Liefde voor iedereen die en alles wat leeft. Iedereen die en alles wat hij het leven gegeven heeft. Het leven gegeven heeft, om dit op de meest mooie manier, op de meest verantwoorde en daarbij op de meest liefdevolle manier te kunnen en te mogen leven. Omdat wij, iedereen die leeft, zijn kinderen zijn. Zijn kinderen zijn en altijd zijn kinderen zullen blijven, ongeacht wat we doen. Wat we doen, wat we zeggen, wat we denken en wat we laten. 

Omdat Hij ons, Zijn Kinderen, alle mogelijkheden heeft gegeven en geboden, die Hij zelf ook heeft, omdat wij Zijn kinderen zijn en we hetzelfde DNA bezitten. Wij altijd met hem verbonden zijn en blijven, zolang we leven. Zolang we leven en ver daarna, omdat we altijd verbonden zullen zijn. Verbonden met iedereen die en alles wat leeft, verbonden met iedereen die en alles wat wij liefhebben, voor nu, voor morgen en tot in de eeuwigheid. Daarom mogen we ook allemaal weer onze mogelijkheden kennen. Mogen we onze mogelijkheid weer weten, mogen we weer zijn wie we zijn. Ieder mens mag als kind van God weer zijn wie hij of zij is, omdat Hij ons het leven gegeven heeft. En omdat God beseft, dat heel veel mensen zelf niet meer in staat zijn, om het leven te leven, waarvoor zij in en vanuit hun volle bewustzijn, in en vanuit alle vrijheid en in en vanuit onvoorwaardelijke liefde gekozen hebben. 

Omdat zij niet alleen hun eigenwaarde onderschatten, maar de waarde van ieder ander, alles wat zij niet hebben, niet denken te hebben, door de waarde van zichzelf te onderschatten, totaal overschatten. Daarbij of daardoor de waarde van de ander zwaar overschatten. Overschatten ja, omdat het spreekwoordelijke "gras bij de buren veel groener is". Het gras bij de buren in heel veel gevallen, zoveel mooier lijkt, zo vele malen mooier gevonden wordt, dan het gras bij henzelf. Maar lieve mensen, dit is de buitenkant, dit is dat wat er naar buiten komt. Dit is wat er getoond, gezegd, of medegedeeld wordt. Dit is wat men je wil laten zien. Dit is wat men je wil laten weten. Dit is wat jij voor waarheid aan mag nemen en helaas ook voor waar aan hebt genomen. Een waarheid, die buiten jouzelf ligt. Een waarheid, die op een dusdanige wijze gemanipuleerd en geregisseerd kan zijn, dat de beste magiër, de beste criticus en de slimste mens er nog steeds intrapt. Tenzij hij of zij weer vanuit liefde gaat leven. Tenzij hij of zij weer vanuit liefde gaat delen. Vanuit liefde gaat delen wat werkelijk waarheid is. Wat werkelijk leidt naar een leven in liefde. Een leven zonder angst, een leven zonder pijn en een leven zonder verdriet. 

Ik leef in en vanuit liefde, waardoor angst, pijn en verdriet niet meer van invloed zijn. Niet meer van invloed zijn, omdat ik het wel degelijk voel, maar er juist daardoor ook alleen nog maar iets goeds mee kan doen, waardoor het niet meer van invloed is. Waardoor ik er geen waarde meer aan hecht, er wel de meerwaarde van zie, voel en ervaar. Omdat ik van alles wat mij overkomen is, alles wat ik heb meegemaakt en alles wat ik heb mogen ondervinden, weet welke boodschap erachter zit, welk plan God beoogd heeft. Wat de achterliggende reden is, van dat wat mij getroffen heeft of ieder ander treft. Omdat ik mag weten, omdat ik mag voelen, omdat ik mag zien, omdat ik mag horen, omdat ik mag ruiken, omdat ik mag proeven, omdat dit ertoe bijdraagt, dat ik de kennis, die ik daardoor en daarvoor opgedaan heb, mag delen. Mag delen, met iedereen die en alles wat ervoor kiest ook te willen leven, ook te willen zijn, in wezen te willen zijn, zichzelf te willen zijn. Zichzelf in leven, in het hier en nu of zelfs tot in het oneindige wanneer het hier en nu onverhoopt voortijdig stopt.

Ik leef, ben er met heel mijn hart en ziel. Ik leef en deel daarom ook vandaag net als iedere dag waarop ik dit blog schrijf de items die ik op Facebook en LinkedIn plaats. De items die ik zondag en vandaag op de Social Media Sites heb geplaatst. Deze kunnen je helpen, deze mogen ieder mens die dit wil weten helpen. Want God, heeft via Jezus de Hemel en de Aarde, met iedereen die en alles wat daarop leeft, verbonden, vanuit liefde verbonden. Ter bescherming, als signaal om te voelen wie heel is, heel als in tact. Omdat dit de bedoeling is, de bedoeling, de reden, dat wat van nut en belang is. Van nut en belang voor iedereen die en alles wat leeft. De manier waarop God ons beschermt, de wijze waarop God ons altijd helpt, er daardoor altijd is, omdat wij net als Jezus kinderen van God zijn en HIJ ONZE Vader is, waardoor WIJ allemaal familie zijn en van waarde zijn, voor NU tot in de eeuwigheid, Amen! 


En omdat ik al het grootste deel  van mijn leven tevreden ben, mag en kan ik me afstemmen op mijn, maar daarbij of daarnaast ook op ieders frequentie. Mag en kan ik me afstemmen op ieders frequentie, omdat ik er voor kies om ieder mens zichzelf te laten zijn. Zichzelf te laten zijn en alleen wanneer zij op zoek zijn naar hun eigen levenskracht, naar de kracht die zij nodig hebben, om te kunnen leven, zullen zij vanzelf op mijn pad komen. Zullen zij op mijn pad komen en zullen zij mij benaderen. Iedereen mag mij benaderen, iedereen mag een beroep op mij doen, iedereen die net als ik, vanuit Onvoorwaardelijke Liefde wil leven, wil delen, wil zijn. 

Want alleen wanneer ieder mens weer vanuit zijn of haar levenskracht leeft, hoort hij ook werkelijk het fluisteren van zijn of haar lichaam, wordt hij of zij zich weer bewust van de gelegenheid om zichzelf te helen. Zichzelf te helen, daardoor heel te zijn. Waardoor dit mens, of in feite ieder mens, die zichzelf is, onvoorwaardelijk overal en altijd de mogelijkheid heeft om heel te zijn. Heel in leven, heel in leven door dat te doen wat nodig is, om het eeuwig leven te hebben. Heel, om datgene te doen waarvoor je geboren bent. Door weer te weten wat jouw taak is in het leven, wat de taak is in jouw leven. Daarbij in het leven van iedereen die en alles wat leeft, doordat jij het leven bent, jij jouw leven bent. 

En nu volgt een stuk herhaling van eerder deze week, waarbij deze zin is gebruikt om een extra stukje te delen en het gebruikelijke stuk wat ik al enige tijd met iedereen deel nogmaals door te geven. Ik deel vanuit liefde, omdat ik van het leven houd en ik het ieder mens gun om in en vanuit liefde te leven. 

"Want ik ben niet anders dan jij, ook ik ben geboren, ook ik heb ouders en ik ben ooit verwekt. De wijze waarop ik verwekt ben, heeft niets te maken met wat dit met de rest van mijn leven doet. De wijze waarop ik deze verwekking geaccepteerd heb, heeft alles te maken met wat het met mijn leven doet. En niet alleen met mijn leven, maar met het leven van ieder ander. Van ieder ander die ook net als ik uniek is, daardoor helemaal anders en dit ook volledig mag zijn. Omdat ieder mens net als ik in de mijne, in zijn of haar eigen frequentie mag zijn. Ik in mijn en ieder ander in zijn of haar eigen bubbel, dat wat mij maakt tot wat ik ben, en dat wat hem of haar maakt tot wat hij of zij is, zichzelf! 

Want wanneer je heel en jezelf wilt zijn in het leven, kun je dit ook. Door te leven en in leven te zijn. Door in leven stil te zijn en te luisteren naar dat wat jou, door jezelf aangeboden wordt, door jezelf en de verbinding die jij hebt, die je altijd zult houden en die nooit verbroken wordt met hen die jou gemaakt hebben, daarbij met God doordat Hij jou de levensadem via de neus heeft ingeblazen, zelfs wanneer jij dit niet zo ervaart, wanneer jij dit niet zo voelt of wanneer jij dit niet zo wilt zien. Want bij een vrije wil, wat net als jouw leven eveneens een geschenk van God is, heeft ieder mens de keuzevrijheid en keuzemogelijkheid gekregen, om te doen wat bij hem of haar past. Te doen wat hem of haar helpt zichzelf te ontdekken en zichzelf te zijn. Zichzelf te zijn uit liefde en in liefde, Onvoorwaardelijke Liefde, omdat ieder mens op een bepaald moment zal worden herinnerd aan de liefdesband. Voor mij en in mijn gevoel en beleving heb ik deze band met iedereen die en alles wat leeft, doordat ik God en daarmee Jezus als de Eeuwigdurende Waarheid zie. 

De Eeuwigdurende Waarheid en Onvoorwaardelijke Liefde, die mij voor mijn leven, daarbij voor mijn ouders heeft laten kiezen. Die mij voor Ulrich onze poezen (katten), Gizmo, Mickey, Cindy en daarbij iedereen die en alles wat leeft op mijn pad en mijn weg heeft laten kiezen. Dat ik door alles wat ik heb meegemaakt in positieve maar ook zeker de tegenovergestelde zin, heb ontdekt waar ik nu sta, daar ben ik ook eeuwig dankbaar voor, omdat ik het me weer mocht herinneren. Want zou ik het me anders hebben herinnerd, zou ik het anders hebben geweten, zou ik het anders hebben gezien, zou ik het anders hebben gevoeld, gehoord, geroken of geproefd? Niet, zeker niet, omdat ik er zeker van ben, dat ik anders nooit had geweten. Omdat ik anders nooit zeker had geweten, wat ik nu en in mijn geval al een hele tijd weet. Wat ik al een hele tijd weet, een heel leven, omdat ik me alles mag en kan herinneren wat ik in mijn leven heb meegemaakt. Ik me alles mag en kan herinneren wat mij gemaakt heeft tot wie ik ben, wat ik ben, waar ik ben en waarom ik ben. Waarom ik ben in liefde, wat mij betreft Onvoorwaardelijke Liefde, voor mezelf, iedereen die en alles wat leeft, omdat ik er voorafgaand zelf voor gekozen heb, dit voorafgaand heb mogen zien.

Ik ben in staat om te groeien, in staat om een bijdrage te leveren aan de ontwikkeling, vanaf het moment waarop God mij mijn leven heeft gegeven. Vanaf het moment waarop God zijn plannen over dat wat Hij met de wereld voorhad, aan mij heeft getoond, toen Hij de Hemel en de Aarde geschapen heeft. Omdat de Hemel en de Aarde, met iedereen die en alles wat leeft geschapen en ontstaan is. Ontstaan en ontsproten is, geboren is, uit liefde. Ieder mens, net als ik geboren is, om te mogen kiezen voor het leven wat van waarde is, van waarde is en in het belang van ons allen. En wat het mooie daarvan is, dat ieder mens door het leven wat hij of zij leeft, door het leven wat hij of zij van moment tot moment beleeft, zich weer mag herinneren hoe het van waarde zijn in het belang is van iedereen die en alles wat leeft. Daarbij voor iedereen die en alles wat in leven en door leven verbonden is. Omdat we allemaal verbonden zijn, zelfs wanneer we dit niet meer voelen, zelfs wanneer we de verbinding met onszelf compleet verloren of tijdelijk even kwijt zijn. Ieder mens is in staat om de verbinding weer te herstellen, de verbinding weer in tact te laten zijn. De verbinding met zichzelf, iedereen die en alles wat leeft weer in tact te laten zijn. Zodat het in tact zijn en vanuit tact leven, de enige manier en wijze is waarop we weer onszelf kunnen en mogen zijn, onszelf kunnen en mogen wezen. We in wezen weer mogen zijn, onszelf zijn, vanuit liefde, onvoorwaardelijke liefde." 

Ik kies ervoor om volledig mezelf en daarbij de naaste, maar ook de gelijke van ieder ander te zijn. Van ieder ander, waardoor ik ieder ander kan laten, me in ieder ander kan verplaatsen, me in de ander kan verplaatsen, zonder daar zelf anders door te worden. Ik heb al het andere, inclusief gedachtes over de ander, werkelijk losgelaten, luister alleen nog naar mijn hart. Omdat ik vanuit mijn hart, hoor, zie en voel wat werkelijk waar is en wat niet, omdat ik vanuit mijn hart mag weten. Ik heb vertrouwen, en weet dat iedereen die en alles wat op mijn pad mag komen, voorbestemd is. Want het vertrouwen gaat gepaard met zien wat er op je pad komt en erop vertrouwen dat datgene mag gebeuren, mag plaatsvinden wat noodzaak is. Omdat het onderdeel vormt van de natuur, onderdeel is van de natuur en altijd onderdeel zal zijn, hoe hard de mensheid ook zijn of haar best doet om het tegenovergestelde in werk te stellen. 

Ik vertrouw op een leven in liefde, geluk en gezondheid. Een leven waarin ieder mens weer van waarde is en van waarde wil zijn. Ik geloof in een leefbare wereld. Ik geloof in een wereld waarin economische belangen, voor mijn gevoel de enige veroorzaker van alle strijd, strijd in ieder opzicht, zijn langste tijd heeft gehad. Daarom ga ik door met mijn taak. Iedere dag bloggen, iedere dag schrijven, iedere dag, dat doen, wat ik vanuit liefde op me genomen heb. Ik vanuit liefde voor ieder mens mogelijk kan, wil en mag maken. Vanuit liefde, omdat ik er niets voor terug verwacht en ik er ook werkelijk niets voor wil hebben. Omdat er één ding is, wat ik vanuit mijn hart weet en voel, dat ik daardoor het doel en onze bestemming bereik. Want: Liefde overwint alles!" http://www.dehofvanhetheden.nl/pdf/nieuwsbrief36.pdf De cover en het boek! http://www.dehofvanhetheden.nl/pdf/boek7.pdf  en http://www.dehofvanhetheden.nl/pdf/ikkiesvoorjou.pdf 

Daarom kan ik niet anders dan het volgende te zeggen en te adviseren: Kies in Hemelsnaam voor jezelf. Kies voor jezelf, door goed voor jezelf te zorgen, je niet meer te laten verleiden of misleiden, door alles wat je aangeboden wordt. Kies vanuit je hart en wanneer je je hoofd wilt gebruiken lees dan alle blogs die ik heb mogen schrijven en bekijk alle linkjes die ik hierin heb mogen plaatsen om te zien, voelen, ervaren en beleven wat wij samen kunnen doen. Ik wil, kan en mag iedereen helpen die het nodig heeft en erom vraagt. Het gaat om onze gezamenlijke toekomst. Het gaat om jou, mij, iedereen die en alles wat leeft. 

"En omdat een gezonde wereld mijn droom en mijn grootste wens is, mag ik iedere dag een stukje schrijven. Want op deze wijze, heb ik de kans om mijn verhalen net als de boeken en gedichten die ik vanuit ONVOORWAARDELIJKE LIEFDE VOOR ieder mens heb kunnen en mogen schrijven, met iedereen te delen. En heb jij inmiddels de tijd genomen om mijn blogverhalen te lezen en ben jij de persoon, de uitgever die mij wil helpen, die mijn boeken wil uitbrengen, dan hoor ik je graag! Ben jij de uitgever, die ERVOOR zorgt dat mijn boeken gebruikt kunnen en mogen worden, om de wereld van vandaag weer de wereld van morgen te laten zijn?  De wereld van morgen, de hemel op aarde, dat is mijn wens, mijn doel en mijn missie in het leven."

En ben je er NU ook klaar VOOR om jouw leven te leven, jouw zelfgekozen en verkozen leven een kans te geven, HELP MIJ, HELP JEZELF &  HELP IEDER ANDER! Tot die tijd blijf ik bloggen, blijf ik alles delen met iedereen die ook Volmaakt, Gelukkig Zichzelf wil, kan en mag, kortom durft te zijn! En daarbij vertrouw ik er volledig op, dat dat zal gebeuren wat nodig is, wat mag omdat God de regie vanuit ONVOORWAARDELIJKE LIEFDE zal begeleiden.

Download ook gratis mijn boekje Leven leren herinneren weten via de boekenwinkel op www.dehof van het heden Luisteren kan natuurlijk ook via: https://www.youtube.com/watch?v=NwwuvZEltjk&feature=youtu.be 

Want:

“Leven is genieten van alles wat je mee mag maken zien en doen” 
“Liefde is, houden van het leven en allen die je dierbaar zijn” 

Dit keer nogmaals de mooie plaat van Whitney Houston: "Step by step" https://www.youtube.com/watch?v=sWa5vE4MUpU en het mooie lied van Jason Mraz:  "I won't give up", https://www.youtube.com/watch?v=ZYqcpTYQ8I4Want ook nu, zal deze de verbinding, die er is, deze mooie gedachte mogen ondersteunen. Wanneer" DURF (JIJ) TE HELPEN? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten