vrijdag 26 juni 2015

Omdat Onvoorwaardelijke Liefde, het delen en vermenigvuldigen waard is!

'Bron NU.nl' (Vrijdag Juni 2015


'Het weer: Vrijdag meer wolken en warmer'

"Vrijdag wordt het 23 tot 28 graden. Het is wisselend bewolkt met in het noorden 's ochtends mogelijk regen. In het zuiden schijnt de zon wat vaker.

In de loop van de avond trekken enkele buien vanuit het zuiden en westen het land in.

Zaterdag trekken de buien weg waarna 's middags de zon gaat schijnen. Bij een matige westenwind wordt het 21 graden.

Zondag is het 20 tot 25 graden." 



'Dit wordt het nieuws op vrijdag 26 juni'


"En verder: 

- komt het CBS met cijfers over het vermogen van Nederland ten opzichte van het buitenland

- zijn in Assen de laatste trainingen alsmede de kwalificaties voor de TT van zaterdag. Het gaat om de Moto 3, de Moto 2 en de Moto GP, de koningsklasse van de motorsport.

- begint Ajax vrijdag aan de voorbereiding op het nieuwe seizoen. De Amsterdammers hebben John Heitinga van Hertha BSC gehaald, Nemanja Gudelj komt over van AZ en Ajax staat op het punt om de transfer van Mitchell Dijks af te ronden. Op zaterdag 4 juli speelt Ajax zijn eerste oefenwedstrijd tegen Dinamo Moskou.

- wordt prinses Alexia vrijdag tien jaar.

Weer en verkeer

Vrijdag wordt het 23 tot 28 graden. Er zijn meer wolken en in het noorden valt 's ochtends mogelijk regen. In de loop van de avond neemt overal de kans op buien toe. 

De Verkeersinformatiedienst (VID) verwacht vrijdagochtend weinig verkeer op de weg

Bekijk het complete weerbericht, de actuele situatie op de weg en treininformatie

En voor iedereen die geen gelegenheid heeft om buiten te zijn, om van het zonnetje en de warmte te genieten, zijn de vooruitzichten, dat wat de verwachtingen vertellen, zelfs zo goed dat je alleen bij het lezen ervan al vrolijk wordt, want de zomer en de zon is de komende dagen volop aanwezig: http://www.nu.nl/dvn/4075828/weer-vrijdag-meer-wolken-en-warmer.html Daarom zullen de vooruitzichten, verwachtingen en voorspellingen ook nu  heel veel mensen gunstig stemmen. Want dit weer, geeft mensen een goed gevoel, waardoor ze mogelijk met vertrouwen de toekomst tegemoet treden: http://www.nu.nl/dvn/4075573/wordt-nieuws-vrijdag-26-juni.html Of de rest van de artikelen en de andere items onder de laatste link dit ook doen, hier ook een bijdrage toe leveren, is aan jou. Mijn interesse ligt elders, ik besteed mijn energie aan ander dingen, dingen waar ik energie van krijg, dit blog bijvoorbeeld en het delen van mijn verhaal, het delen van mijn leven.

Want ook nu, vandaag doe ik dat wat mijn hart me ingeeft en daarbij laat ik me leiden door de zon. Omdat de goede gevoelens mij helpen, mij helpen en dat doen wat ik nodig heb om vandaag, de dag die voor mij, mijn vader, mijn broers en zussen bijzonder is, op een mooie manier door te kunnen brengen. Door te kunnen brengen, te mogen meemaken door te ervaren en te beleven. Ja, te mogen ervaren en beleven, want vandaag is mijn moeder jarig. Vandaag is mijn moeder jarig en vandaag zou zij bij leven en welzijn 80 jaar geworden zijn. Vandaag zou zij deze respectabele leeftijd behaald hebben. Een leeftijd, die voor heel veel mensen niet lijkt weggelegd. Een leeftijd, die maar heel weinig mensen halen in leven. Een leeftijd, die maar heel weinig mensen bereiken in leven, doordat zij vaak al veel eerder geconfronteerd worden met een vroegtijdig afscheid. Een vroegtijdig afscheid, waardoor er vroegtijdig verlies geleden wordt. Men vroegtijdig afscheid neemt, van iedereen die en alles wat hen dierbaar is. Daarbij afscheid nemen van dat wat zij (mogen) zijn, vanaf het moment waarop zij hun leven zijn gaan leven. 

Ja, het leven leven, hun leven leven, want dat dit iets is wat mijn moeder, altijd heeft gedaan, is mij nu wel duidelijk. Omdat dit iets is wat zij altijd heeft gedaan, zelfs op de momenten waarop zij ervoor koos om de ander, ieder ander, alles wat leeft en een beroep op haar deed, te helpen. Te helpen door er voor hen te zijn, door er zelfs onvoorwaardelijk voor hen te zijn, waardoor zij hen het voordeel van de twijfel heeft geven. Het voordeel van de twijfel of zelfs het vertrouwen heeft gegeven, waarna haar vertrouwen ook regelmatig werd beschaamd. Haar vertrouwen en goedheid keer op keer teniet werd gedaan, en letterlijk maar zeker ook figuurlijk een knauw kreeg. Omdat mijn moeder dat deed wat voor haar van nature mogelijk was, zij dat deed wat haar hart haar ingaf. Zodat zij haar leven, nog zo lang heeft kunnen leven en haar leven heeft kunnen delen met iedereen die van haar hield en daardoor van haar afhankelijk was. Want dat mijn moeder zo zorgzaam was dat vele mensen op haar bouwden en haar de regie gaven over een deel van hun leven dat is iets wat zeker gezegd mag worden.

Ja, mijn moeder kreeg de regie over een deel van het leven van de mensen die haar na aan het hart stonden. Allereerst haar kinderen, haar man en later ook een aantal van haar kleinkinderen, waar ze met heel veel liefde en tijd op heeft gepast. Op heeft gepast en voor heeft gezorgd, door ze wanneer ze in de gelegenheid was en de mogelijkheid had, er voor hen te zijn. Met eten, drinken, een gesprek of wanneer zij jarig waren een zelf door haar gemaakt en geschreven kaartje. Iets waar zij buiten het bijhouden van alles op huishoudelijk en administratief gebied, van meerdere huishoudens naast het koken en bekijken van kookprogramma's haar energie uit haalde. De energie die ze nodig had, om alle andere dingen inclusief de voorgenoemde, tot in perfectie uit te voeren. Want met half werk tevreden zijn, dingen versloffen of verslonzen, dat was er bij mijn moeder zeker nooit bij.

Wanneer zij als rolmodel voor de Nederlandse huisvrouw en moeder zou zijn ingezet, weet ik dat de wereld er in ieder geval geordend uit had gezien. Geordend en gedisciplineerd, omdat er geen ander persoon was, die alles zo stipt uitvoerde als mijn moeder dit deed en kon. Want mijn moeder deed alles wat zij deed met passie. Mijn moeder deed dat wat zij deed met zoveel aandacht en liefde, dat alles wat zij deed ook lukte. Ja lukte, waardoor het altijd geslaagd was, waardoor alles wat zij vanuit en met heel haar hart deed ook altijd een goede afloop had. Ik ben haar daar werkelijk heel dankbaar voor. Ik ben haar daar zo dankbaar voor, dat ik zelfs de dingen die in mijn beleving minder belangrijk zijn, met zoveel rust en overgave kan doen, dat ook ik hier plezier aan beleef. Omdat ook de dingen die minder belangrijk zijn, maar zeker bij het leven, het leven en kunnen leven horen, daardoor een vast onderdeel zijn geworden van mijn dagelijks ritueel. 

Het ritueel wat ik volg, om mijn leven op de meest volwaardige manier te kunnen leven. Dat wat nodig is, om in leven te blijven en in leven te zijn. Dat wat een bijdrage levert aan mijn energieopbouw en dat wat ik nodig heb om te kunnen zijn, te kunnen zijn in leven. In mijn leven te kunnen zijn, omdat het mij helpt en ik er daardoor ook voor ieder ander kan zijn. Ieder ander die een beroep op mij doet, ieder ander die op enige wijze mijn hulp, mijn advies of gewoon mijn luisterend oor nodig heeft. Omdat dit laatste iets is, wat mijn moeder in een groot deel van mijn leven ook voor mij is geweest. Zij was het luisterend oor, zij was mijn klankbord en ik kon met haar de dingen delen, die het delen waard waren, die het delen meer dan waard waren en het delen nog steeds waard zijn. Ik kon met haar de dingen bespreken waar ik mee rondliep, dingen waar zij in haar leven zelf al ervaring mee had opgedaan en waar ook ik zo nu en dan weleens advies of hulp bij nodig had. 

Hoe fijn is het te weten, dat zij zelfs nu zij haar aardse leven heeft verruild, voor de minder belastende hogere wereld, er nog steeds voor mij is. Er nog steeds voor mij is en mij nog steeds met haar raad en daad, met alles wat zij mij geleerd heeft, in leven helpt. Zij mij helpt, doordat ik alles wat zij deed zo goed voor me kan halen, dat het voelt of zij nog steeds in leven is. Voelt of zij nog steeds in leven is, zonder lijfelijk aanwezig te zijn. Zonder lijfelijk maar, zeker wel als zielsverwant aanwezig te zijn, doordat ik weet, voel en ervaar dat zij er altijd is. Zij er altijd is en zal zijn, omdat ik haar lief heb en dit wederzijds is, waardoor ik dit voel en ervaar op de momenten waarop ik haar nodig heb. Haar nodig heb, wanneer ik onverhoopt zelf niet de kracht heb, om het juiste te doen, dat te doen wat nodig is. Nodig is om te kunnen leven, nodig is om er te kunnen zijn, te kunnen zijn in leven. Het leven wat ik gekozen heb toen God mij de keuze gaf, het leven wat God mij gegeven heeft, toen hij mij de Goddelijke ziel ingeblazen heeft. God mij dit leven liet leven en liet leiden, wanneer ik dat doe wat een bijdrage levert aan mijn zijn, mijn van waarde zijn.

De enige voorwaarde die God me stelde is, dat ik me dit weer zou herinneren, ik me zou herinneren waarom ik dit leven heb gekozen. Omdat het me iedere dag kunnen en mogen herinneren, datgene is wat ik nodig heb, datgene is wat ik nodig heb, om in leven te kunnen zijn. Het vroege opstaan, het opstaan wanneer de zon opkomt en het slapengaan wanneer de zon ondergaat, is eveneens deel van het natuurlijke ritueel wat ik me mocht herinneren. Me weer mocht herinneren, waardoor ik dit weer aan kon nemen. Dit weer aan kon nemen, daardoor opnieuw aangenomen heb, geaccepteerd en aanvaard, nadat ik alle vaste patronen, de patronen die moesten, die van mij verwacht werden, heb losgelaten. Omdat de natuurlijke manier van leven letterlijk mijn leven heeft gered. Mijn leven heeft gered, evenals het eten van gezonde voeding en het drinken van water, groene en kruidenthee, op de momenten waarop mijn lichaam ernaar vraagt en het laten ervan, wanneer ik voel dat ik over mijn grenzen ga. Dit voelt zo vele malen beter, dit geeft me werkelijk de kracht en de energie die ik in kan zetten om iedere dag aan mijn bestemming te werken. Aan mijn bestemming te werken, door mijn bestemming te zijn. 

Want dat iedereen die en alles wat leeft dit ook weer zal mogen doen, is mij al heel veel jaren bekend. Dat ik zelf nog niet volledig uit het "aangeleerde patroon" gestapt was, heb ik sinds november 2014 op de harde manier geleerd. Heb ik geleerd doordat ik letterlijk het leven uit me voelde lopen. Ik letterlijk het leven uit me voelde lopen toen een ontsteking in mijn mond een einde maakte aan mijn altijd aanwezige vraag om eten. De vraag is daarbij natuurlijk, was dit de vraag om eten of het gebrek aan energie wat mij letterlijk en figuurlijk aanzette tot het eten van alles wat mij mogelijk maar kon bevredigen. Wat mij tevreden zou stellen zodat ik werkelijk, alles kon eten wat eetbaar was. En vanaf dat moment alleen nog iets kon eten, op het moment dat mijn lichaam aangaf dat dit nodig was. Ja, mijn lichaam omdat ik het ook werkelijk nodig had om mijn brandstof, mijn energie weer op peil te brengen. Nodig had, als in een behoefte, de behoefte aan gezonde voeding.

Want stap voor stap was ik van de dagelijkse gezonde start van de dag met vers fruit, het dagelijks bewegen na mijn val in 2010, de vaste slaap en etenstijden, ook inmiddels zeker van het feit dat suiker en alles wat maar enigszins kunstmatig was of buiten de 3 maaltijden per dag om, voor mij niet meer werkte. Voor mij niet meer werkte, omdat ik er werkelijk ziek van werd. Ik er dusdanig ziek van werd, dat het eten van het snoep wat de ontsteking werkelijk aanzette tot openbarsten, nodig was, nodig was, om mij tot inkeer te laten komen. Tot inkeer te laten komen of inzicht te krijgen in het feit dat ik al te veel levens, teveel kansen had verspeeld en wanneer ik deze nu ook zou verspelen, zou het wel eens de laatste kunnen zijn. Ja, de laatste, omdat ik werkelijk niet meer kon, ik werkelijk niet meer door kon gaan op de wijze waarop ik, de tijd daarvoor bezig was. Ik at al gezond, maar chocolade, dropjes, chips en alles wat enigszins leek op een gebakje, was altijd welkom. Ik liep en bewoog dagelijks voldoende, dus dat kon ik best wel hebben. 

Jazeker, dat vertelde ik mezelf, net zo goed dat ik mezelf voorhield dat in de weekenden chips of zo nu en dan met een feestje ook geen kwaad zou kunnen. Nu wil het verhaal dat wij heel veel familie, vrienden en daardoor minstens zoveel verjaardagen en feestjes hebben, daarbij zitten er 52 weekenden in een jaar. Wanneer je dan de dagen meetelt dat er geen verjaardagen, familiebezoekjes of feestjes zijn, blijven er maar weinig dagen over, waarin ik geen gehoor hoefde te geven aan dat wat ik mezelf voorhield. Ik ben er acuut, direct zonder afkickverschijnselen te ervaren mee gestopt en eet werkelijk alleen nog maar drie maaltijden per dag. Een stukje kaas, wat komkommer, tomaatjes of een hand nootjes met rozijnen, dat is mijn traktatie, met 1 keer per dag een stukje extra pure chocolade. Ik ben genezen, ik ben mezelf tegengekomen, ik heb mezelf ontmoet. Ik heb werkelijk ontdekt dat ik meer kan en meer ben dan dat wat ik mezelf voorhield. Want ik ben van waarde, ik wil nog een hele tijd mee en wanneer ik dit kan doen door gezond te leven en me werkelijk alleen nog bezig te houden met dat wat goed voor mij is, kan ik het voorbeeld voor ieder ander zijn, die ook weer van waarde wil zijn. 

Een voorbeeld, door te bewijzen dat het kan, een voorbeeld als bewezen dat het mogelijk is. Mogelijk is in het hier en nu. Mogelijk, wanneer je je net als ik weer laat leiden door dat wat je hart, dat wat je lichaam en dat wat jouw weten je vertelt en zegt. Dat wat jou gegeven is, dat wat jij vanuit liefde hebt mogen ontvangen. Vanuit liefde hebt mogen ontvangen waardoor jij het net als ik kunt delen. Waardoor delen meteen een extra definitie krijgt, een versterkte definitie, je vermenigvuldigt dat wat jij hebt geleerd, dat wat jij hebt mogen ontdekken en ervaren met iedereen die je lief hebt, iedereen die jou lief is en iedereen die en alles wat leeft. Omdat het willen leven en in leven willen zijn, dat is wat de basisbehoefte van iedereen die en alles wat leeft is en de tijd NU is gekomen, dat iedereen zich hier weer bewust van mag zijn, waardoor iedereen zich hier weer bewust van is. Omdat het tijd is en we er dan met ons allen, met iedereen die leven wil, iedereen die leven wil en het leven heeft, voor kunnen zorgen dat we het leven zijn. 

Het leven, in, door en vanuit liefde, met iedereen die en alles wat leeft zijn. Omdat wij, als mens het startpunt zijn, het startpunt, de basis, het begin en samen de vonk, de aandrijfas kunnen vormen die de verbinding is voor de grote ommekeer, het ontwaken, het waken en niet langer slapen. De verbinding zien door de verbinding te zijn, is voor ieder mens mogelijk die bereid is te delen. Want door te delen, zal het tij keren. Zal het tij, zal de tijd keren. Zal het tij ten goede keren, waardoor we weer verwant- en samenzijn, iedereen weer verwant en samen is. Omdat het verwant zijn, de verwantschap, te maken heeft met samenzijn, dit alleen mogelijk is wanneer je jezelf bent, wanneer ieder mens zichzelf is. Iets wat voor iedereen die en alles wat leeft geldt. De enige werkelijke verwantschap, het enige werkelijke verwant zijn, is het feit dat we in leven zijn. Waardoor we als kinderen van God, zelfs zonder dit bewezen te krijgen, allemaal broers en zusters zijn. Zelfs zonder dit bewezen te zien, allemaal zijn. Allemaal zijn, ongeacht onze ouders, onze voorouders of de daarvoor bestaande generaties. We zijn allemaal afkomstig van de creatie die God ooit gemaakt heeft, uit liefde.

Die God ooit gemaakt heeft uit, Onvoorwaardelijke Liefde, zonder verwachtingspatroon, zonder regels of wetten, buiten de wet dat wij als mens het recht hebben om voor onszelf te zorgen, goed voor onszelf . Wanneer wij er als mens dan voor kiezen om allerlei extra's, als geld, bezit, materie, voorwaarden en randvoorwaarden, omstandigheden of ongeregeldheden ons leven te laten bepalen, hoe lang zal het dan duren voor we beseffen dat we één zijn? Hoe lang zal het dan nog duren, voor we werkelijk beseffen dat we leven, dat we verantwoordelijk zijn voor ons eigen leven, ons eigen geluk en onze eigen mogelijkheden? Mogelijkheden die ons door in het nu te leven, te doen wat mogelijk is, ineens ontstaat. MOGELIJK HEDEN?

En natuurlijk is het verdrietig, wanneer je zie dat iemand, heel veel mensen nog niet de waarde van leven of de waarde van hun leven en ieder leven zien. Weet dat wanneer je je laat meeslepen in de devaluatie van het leven, je jezelf en daarbij ieder ander te kort doet. Door het geven van een evaluatie over je leven, door het delen van dat wat je hebt meegemaakt, wat jou deels gevormd heeft tot wat je nu bent, doe je recht aan alles wat je bent en ieder mens is. Doe je recht aan jouw bestaan, doe je recht aan alles wat nodig is om bestaansrecht te hebben en doe je recht aan alles wat nodig is om nog heel veel jaren, nog heel veel extra evaluatiemateriaal toe te voegen aan dat wat jou het leven geeft. Dat wat jou het leven geeft en dat wat het leven, jouw leven cadeau geeft, want dat dit één is, zal ieder mens die zelf ook weer gaat leven begrijpen. En voelt dit anders, heb jij hier geen gevoel bij of heb jij hier een dubbel gevoel bij, reageer dan vooral. Vooral, voor allen, voor iedereen die en alles wat leeft.

De spreuk op Facebook en LinkedIn van vandaag, past weer volledig.
Ik vertrouw op een leven in liefde, geluk en gezondheid. Een leven waarin ieder mens weer van waarde is en van waarde wil zijn. Ik geloof in een leefbare wereld. Ik geloof in een wereld waarin economische belangen, voor mijn gevoel de enige veroorzaker van alle strijd, strijd in ieder opzicht, zijn langste tijd heeft gehad. Daarom ga ik door met mijn taak. Iedere dag bloggen, iedere dag schrijven, iedere dag, dat doen, wat ik vanuit liefde op me genomen heb. Ik vanuit liefde voor ieder mens mogelijk kan, wil en mag maken. Vanuit liefde, omdat ik er niets voor terug verwacht en ik er ook werkelijk niets voor wil hebben. Omdat er één ding is, wat ik vanuit mijn hart weet en voel, dat ik daardoor het doel en onze bestemming bereik. Want: Liefde overwint alles!" http://www.dehofvanhetheden.nl/pdf/nieuwsbrief36.pdf De cover en het boek! http://www.dehofvanhetheden.nl/pdf/boek7.pdf  en http://www.dehofvanhetheden.nl/pdf/ikkiesvoorjou.pdf

Want:

“Leven is genieten van alles wat je mee mag maken zien en doen” 
“Liefde is, houden van het leven en allen die je dierbaar zijn” 

Dit keer nogmaals de mooie plaat van Whitney Houston: "Step by step" https://www.youtube.com/watch?v=sWa5vE4MUpU en het mooie lied van Jason Mraz:  "I won't give up", https://www.youtube.com/watch?v=ZYqcpTYQ8I4Want ook nu, zal deze de verbinding, die er is, deze mooie gedachte mogen ondersteunen. Wanneer" DURF (JIJ) TE HELPEN? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten