dinsdag 19 januari 2016

Leef jij, "Je geld of je leven?"

"Je geld of je leven", is een uitspraak van kinderen die vroeger, in de tijd dat ik nog klein was, Cowboy en Indiaantje speelden. Leef jij je leven? is de vraag die ik erbij stel, die ik er bewust bij stel, omdat ik vaak het tegenovergestelde ervaar."

"Bron: nieuws NU.nl;  19 januari 2016', Spreuk via Facebook Connecties!



Leef je leven, het is van jou en van niemand anders dan jij!

Dat het ervaren dan niets te maken heeft met hoe ik het zelf voel, maar hoe ik het zie en hoe ik het waarneem, is dat wat ik wel meteen duidelijk mag maken. Want ik voelt het zelf mijn hele leven al anders. Ik voel het zelf bewust anders, bewust anders voor mezelf en voor anderen, doordat ik ervoor kies om geld niet mijn leven te laten bepalen. En daardoor zie ik juist, dat dit voor veel andere mensen, bij heel veel andere mensen, het gros van de mensheid, niet vanzelfsprekend is. En waarom dit zo is, waarom zij geld hun leven laten leiden, hun leven laten leiden door geld, is de vraag. Dit is de vraag, die ik heel lang geleden heb losgelaten, omdat ik ervoor gekozen heb dat dit mijn leven wil leven en het antwoord op de vraag niet langer mijn verantwoordelijkheid is.

Dat ik wel de verantwoordelijkheid op me neem om mijn verhaal te delen, mijn verhaal te delen, met iedereen die daar iets mee kan, zelf iets mee kan en wil doen, is omdat ik heb geleerd uit persoonlijke ervaring, daardoor ook meegekregen, dat dit, het je leven laten leiden door geld is wat er letterlijk toe leidt, dat je als mens lijd in leven. Want zonder geld zijn, betekent bij velen ook zonder leven zijn. Dat dit wat mij betreft, wanneer ik het voor het zeggen heb, anders mag worden, anders zal worden en anders zal zijn, is wat ik graag wil delen. Is dat wat ik wil delen, met iedereen die bereid is om, zijn of haar leven weer als van meerwaarde te gaan zien. Van meerwaarde in het leven wat zij leven. Voor mij het leven wat ik leef en voor jou het leven wat jij leeft, daarbij voor ieder ander en het leven op zich! 

Leef je leven, het is van jou en van niemand anders dan jij. Waarom zou je ervoor kiezen om iets of iemand anders jouw leven te laten bepalen. Iets of iemand anders, dan jij, zelfs wanneer de ander denkt het beste met jou voor te hebben. Zelfs wanneer de ander dit met goede bedoelingen doet. Met goede bedoelingen, omdat hij of zij de ervaring heeft, dat iets werkt, dat iets werkt voor hem of haar. Zelfs wanneer de ander geleerd heeft, dat iets voor hem of haar een positieve bijdrage heeft geleverd, is dat nog iets wat voor jou heel anders kan zijn, omdat we wel allemaal mens zijn maar daarnaast ook allemaal verschillend, bijzonder en zo mogelijk zelfs uniek, omdat we allemaal onze eigen basis hebben, een basis die in veel gevallen wel overeenkomen, maar door het leven heen, over het algemeen, totaal anders kan zijn. Totaal anders dan wat je als persoon zelf gewend bent, totaal anders dan wat je als mens gewend bent, totaal anders dan dat wat wezenlijk en werkelijk bij je past en bij je hoort, omdat het je geleerd is, hetgeen je van huis uit meegekregen hebt, je aangeleerd is, overgenomen is van generatie op generatie en dit alles met de beste intenties.

Dat brengt me op het volgende, het volgende wat ik graag met mensen wil delen die bereid zijn open te staan voor een andere gedachtegang, door dingen op een andere wijze te bekijken en mogelijk zelf(s) ook dingen op een andere wijze te ervaren. Te ervaren, door er zelf iets mee te doen, ervaren door zelf weer het leven te gaan leven wat (bij hen) past en (bij hen) hoort, of gewoon zoals het behoort te zijn? Voor jou, jouw leven te gaan leven, het leven te leven waar jij voor je eraan gestart bent, door eigen keuze, door God mogelijk gemaakt, door God gegeven, op eigen initiatief, met alles wat je bent en wie je bent voor gekozen hebt. Het leven waar je voor gekozen hebt omdat je met dit leven wat je wilde leven, wat je zou mogen en kunnen gaan leven zou bereiken wat op geen enkele andere wijze, geen enkele aangeleerde of opgelegde wijze bereikt zou worden. Omdat jouw leven uniek is, jij uniek bent en alles wat jij bent, jou uniek maakt, de uitzondering op de regel. De uitzondering op dat wat de regel, dat wat de mens voorgeschreven heeft, bewerkstelligd heeft. Omdat jij er in je leven voor kiest om vrij te zijn. Vrij te zijn van alle leed, pijn en verdriet, door leed, pijn en verdriet te verzachten en daar waar mogelijk mensen de tips en adviezen te geven die zij kunnen gebruiken, zij ter harte mogen nemen om ook een leven in vrijheid te kunnen leven, waardoor ook zij vrij kunnen zijn van leed, pijn en verdriet. Vrij omdat ook zij, evenals jij hun leven hebben mogen kiezen, het zich weer herinneren, het zichzelf weer herinneren is dat wat tot de wezenlijke vrijheid leidt.

Want we kiezen werkelijk ons eigen leven uit. In de nieuwsbrief nummer 23, maar ook in het boek Leven Leren Herinneren Weten op de website www.dehofvanhetheden.nl kun je dit nogmaals nalezen. Wanneer ieder mens ervoor zou kiezen om zijn of haar leven weer te leven, wanneer jij er als mens zelf weer voor kiest om jouw leven te leven, zul je alles wat je meemaakt, alles wat je mag leren, alles wat je op je pad krijgt als geschenk zien, omdat je er wezenlijk en werkelijk van hebt kunnen en mogen leren. En wie de eerste keer niet meteen leert, wie de eerste keer dat hij of zij iets meemaakt niet meteen begrijpt, zal net zo lang door mogen gaan met leren, door mogen gaan met vallen en opstaan, tot hij of zij het werkelijk geleerd heeft. Werkelijk geleerd heeft, dat eigenwaarde door zelfrespect zo vele maal meer oplevert dan eigenbelang. Eigenbelang, dat wat in wezen, feitelijk de start is voor alles wat een minder vervolg tot gevolg heeft. Eigenbelang in wezen de bron is van alle kwaad, omdat eigenbelang gekoppeld zit aan bezit. Dat wat je hebt, dat wat je denkt te hebben en dat wat een aardse waarde vertegenwoordigt, maar in het hier en nu, in het leven op aarde en het leven na het leven op aarde, totaal zonder waarde is, doordat eigenbelang waardeloos is.

Eigenbelang, dat is waar werkelijk en wezenlijk geen goed iets uit voortgekomen is, omdat het alles zegt over hoe eenzaam en hoe verdrietig je je voelt als mens. Het alles zegt over de waarde die je jezelf "aangemeten hebt", die je jezelf tot op heden nog steeds aanmeet, omdat jij daarbij denkt gebaat te zijn. Omdat jij denkt dat geld jou gelukkig maakt of omdat men jou juist laat denken dat geld gelukkig maakt? Omdat geld jou de persoon maakt die een leven lang kan genieten? Omdat geld jou de persoon maakt, die zich in zijn of haar verdere leven nooit meer zorgen hoeft te maken over? Ja, waar zul je je zorgen over moeten maken, wanneer geld voor handen is en alles wat daarbuiten is, totaal los staat van alle invloed die jij dankzij en door jouw geld denkt te hebben? Kun je er de liefde, het geluk en je gezondheid mee kopen? Kun je er jouw leven mee kopen of het leven van jouw dierbaren? Van de mensen en dieren waarvan je meer dan wat maar in het leven houdt? 

Ja, van meer dan wat maar ook? Of is het geld, het willen hebben en bezitten van geld nu toch dat geworden waardoor jij jouw leven laat leiden? Doordat jij je leven laat leiden door alles wat geld is, alles wat geld gegenereerd heeft, alles wat geld veroorzaakt heeft? Ik heb het werkelijk losgelaten, ik heb inmiddels samen met Ulrich een heel groot deel van ons geld, ons inkomen losgelaten. Natuurlijk ontkomen we er niet aan dat de vaste lasten betaald moeten worden, en hebben we wel iets nodig. Daarom doen we ook iedere dag ons uiterste best en doen we dat wat mogelijk is. Daarom doen we beide dat wat binnen onze mogelijkheid en binnen ons kunnen ligt en ondertussen vertrouw ik erop dat iedere dag dat brengt, wat nodig is om ons leven op de meest optimale wijze te kunnen leven. De meest optimale wijze, doordat we kunnen doen wat ons energie geeft. Wat ons energie geeft en wat ervoor zorgt dat ons leven, ons gezond en wel in liefde leven, gelukkig na lange tijd weer in zicht is. Ja weer in zicht. Omdat inzicht, het naar jezelf kijken wanneer je geconfronteerd wordt met leed, ongeachte of dit voortkomt uit ziekte, door ontslag, door verlies van een dierbare, (mens of dier) je helpt om de werkelijke waarden van het leven te aanvaarden, te aanvaarden door deze te begrijpen, waardoor acceptatie van dat wat is, je helpt. Je helpt te zien dat jouw leven, het leven wat je leeft maar één leer geleefd kan worden, inzicht door acceptatie en acceptatie door inzicht. 

Acceptatie leidt tot groei. Groei en de kans om je te ontwikkelen, je te ontwikkelen en los te maken van dat wat je ongemerkt, zonder dat je er bewust mee bezig was, gestopt en geremd heeft in je groei. In het groeien en je ontplooien, omdat je ongemerkt was vastgeroest, vastgeroest in dat wat je al jaren deed, vastgeroest in dat wat al jaren van je verwacht werd en vastgeroest in alles wat er in wezen toe heeft geleid dat alle energie die je nodig had om te kunnen leven, volledig op ging aan alle verwachtingen. Verwachtingen die de ander, maar jij daardoor ook zeker zelf van jezelf had. Verwachtingen die de ander, maar jij daardoor ook zeker zelf wilde kunnen waarmaken. Waardoor je als mens, ongemerkt heel vaak, veel te vaak over jouw persoonlijke grens heen bent gegaan. Jouw persoonlijke grens in wat voor jou als mens mogelijk was. Wat voor jou als mens in de lijn der verwachtingen lag. Want de lijn der verwachtingen is een optelsom van alles wat het over je grenzen heen gaan, het over de grens van je mogelijkheden heen gaan ongemerkt opgeroepen heeft. En dit oproepen van het over je grenzen heen gaan is dat wat jouw groei, ontwikkeling en alles wat zelfontplooiing door wezenlijk naar jezelf te kijken in de weg heeft gestaan. 

Want groeien, je ontwikkelen door zelfontplooiing, is dat wat jou een tweede of derde kans in het hier en nu biedt, in het hier en nu, omdat het jouw leven is. Ik prijs me gelukkig, dat ik al heel lang weet wanneer mijn grens bereikt is, dat ik weet wat ik kan doen, om mijn energiepeil weer op het voor mij gewenst niveau te brengen. En dat ik daardoor ook nog kan doen wat mij energie geeft, ik al heel lang kan doen wat mij helpt om iedere dag, gelukkig, liefdevol en gezond in leven te zijn, door groei, door me te ontwikkelen en door zelfontplooiing is werkelijk mijn geschenk, dat wat mij de gelukkigste mens op aarde maakt. Dit geluk te kunnen delen is het minste wat ik kan doen. Dit geluk en de kennis die ik mij eigen heb gemaakt te delen, met iedereen die en alles wat leeft is mijn geluk. Want het gelukkig liefdevol en gezond in leven zijn, door mijn leven te leven, mijn leven te leven en te leiden, is dat wat ervoor zorgt dat ik er ook voor Ulrich en ieder ander die mijn hulp nodig heeft kan zijn. Ik er voor Ulrich en ieder ander die behoefte heeft aan mijn hulp, luisterend oor of bemoedigend woord kan zijn. 

Want het gelukkig, liefdevol en gezond in leven zijn, door mijn leven te leven, mijn leven te leven en te leiden is dat wat ervoor zorgt dat ik ook werkelijk iedere dag gelukkig, liefdevol en gezond kan zijn. Waardoor ik kan doen wat bij mij hoort en past, ik dat kan doen wat een bijdrage levert aan mijn leven, daarbij aan het leven van iedereen die en alles wat leeft. Iedereen die en alles wat ervoor kiest om het leven, zijn of haar leven, weer ten volste te gaan leven. Want we mogen ons leven weer vervolmaken. We mogen als mens allemaal weer dat doen wat een bijdrage levert aan ons gelukkig, liefdevol en gezond in leven zijn. Waardoor we ook werkelijk dat aangeboden krijgen wat bij ons past en bij ons hoort, zelfs wanneer we op het moment dat het ons overkomt, dat het ons gebeurt, dat we erdoor geraakt zijn, de zin en het nut er niet meteen van zien. De zin en het nut, het belang zien van dat wat op ons pad komt. Omdat het LOT, Liefde onder toezicht, Leven onder toezicht en maar ook Lijden onder toezicht betekent, tenzij we zelf weer gaan Leiden onder toezicht. Ons eigen leven leiden, waardoor we dit op de juiste wijze kunnen doen en het daarbij ook weer toestaan van ieder ander. 

Van ieder ander, omdat ieder mens, dier en alles wat leeft het recht heeft om het leven te leven zoals hij of zij dit verkiest te leven. Omdat ieder mens, dier en alles wat leeft, in staat is om het leven te leven zoals hij of zij dit voorafgaand aan het werkelijk leven, het werkelijk leiden van het leven, al heeft mogen zien. De "déjà vu's", de "dat heb ik al eens ervaren" of "dat heb ik al eens meegemaakt" momenten, zullen zich blijven herhalen, tot je besluit om het anders te doen. Zullen zich blijven herhalen en je steeds weer op hetzelfde punt laten belanden, laten uitkomen, laten stranden, tenzij je ervoor kiest, om iedere dag te nemen zoals deze komt. Waardoor je ook iedere dag weer kunt genieten van alles wat de dag je biedt, alles wat de dag je geeft, alles wat de dag brengt. Want iedere dag brengt net als ieder mens die voor zijn of haar eigen leven kiest ook werkelijk weer iets nieuws mee. Iedere dag brengt evenals ieder mens, die voor zijn of haar eigen leven kiest, omdat dat is wat je nodig hebt, daar waar behoefte toe en aan is. En dat wat je helpt om jouw leven volwaardig te kunnen leiden, te kunnen leiden door het te leven. 

Want je leven leven, heeft alles te maken met doen waar jij je goed bij voelt, doen waar jij je gezond door voelt en doen van datgene wat ervoor zorgt dat jij de gelukkigste mens op aarde bent, daardoor ook kunt zijn. Jouw aarde, die door iedere dag te aarden, te starten met jezelf ook werkelijk bewaarheid wordt. Werkelijk waarheid is, doordat jij zelf iedere dag jouw stempeltje drukt op, jouw goedkeuring geeft aan, jouw goede gevoelens en dat wat jou werkelijk en wezenlijk helpt met alles wat nodig is, hoognodig, omdat je zonder deze gevoelens, zonder het gezond en wel in leven zijn, jouw leven op geen enkele wijze zult kunnen leven. Goed voor jezelf, iedereen die en alles wat leeft zorgen is alleen mogelijk wanneer jij gezond en wel in leven bent, wanneer je gezond en wel in jouw leven bent. 

En natuurlijk kun je wachten tot alles vanzelf op je pad komt, dat mag, dat is goed daar heb jij evenveel recht toe als wanneer je doorholt en doorgaat in het rad, in het grote reuzenrad waar de wereld nu al tijden op lijkt. Natuurlijk kun je wachten tot de loterij bij je aan de deur komt, met de mededeling dat je de straatprijs gewonnen hebt. Ik weer zeker dat deze meer dan welkom is bij een groot aantal mensen. En eerlijk is eerlijk, ook ik weet best iets wat ik ermee zou doen, wat ik ermee zou willen en kunnen doen, een stichting die het Algemeen Belang dient, waarmee ik het algemeen belang zou kunnen dienen. Het algemeen belang dienen, waardoor ik iedereen die en alles wat in leven is, zou kunnen en mogen helpen, waardoor ik iedereen die en alles wat in leven is een kans zou kunnen geven om ook zelf uit te zoeken, welk pad, welke weg, voor hem, haar of voor de organisatie waaraan zij als mens verbonden zijn. Tot die tijd houd ik het op delen, het delen van kennis, middelen en mogelijkheid, omdat dit mij tot op heden, tot hier en nu de gelukkigste mens op aarde maakt en ik jou, iedereen die en alles wat leeft, minstens hetzelfde gun. 

Ik wens iedereen een hele fijne voortzetting van deze dag en geniet ervan met iedereen die en alles wat leeft. 

'Het lunchnieuws van dinsdag 19 januari in één minuut

Met vandaag: De eerste marathon op natuurijs is dinsdagavond in Haaksbergen en moeder slachtoffer Parijs wil België aanklagen. 




* Ik vertrouw op een leven in liefde, geluk en gezondheid. Een leven waarin ieder mens weer van waarde is en van waarde wil zijn.

* Ik geloof in een leefbare wereld. 

* Ik geloof in een wereld waarin economische belangen, voor mijn gevoel de enige veroorzaker van alle strijd, inclusief alle strijd in ieder opzicht, zijn langste tijd heeft gehad. 



Omdat Liefde alles overwint!" 

EN:

“Leven genieten is, genieten van alles wat je mee mag maken zien en doen” 
“Liefde, houden van het leven is en houden van allen die je dierbaar zijn” 

Voor nu zeg ik: "Slaap lekker en morgen gezond weer op." 

En de mooie plaat van Whitney Houston: "Greatest Love Of All" http://www.youtube.com/watch?v=IYzlVDlE72w en het mooie lied van Julia Zahra:  "Just an illusion", https://www.youtube.com/watch?v=wOpSqV9E7HY en Jason Mraz: "I won't give up"  https://www.youtube.com/watch?vWant ook nu, zal deze de verbinding, die er is, deze mooie gedachte mogen ondersteunen. 

Want Alles is liefde! Tot een volgend blog, tot een volgende keer, wanneer is nog niet bekend. Who knows what the future brings. Let's wait and see! See for yourself!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten