zaterdag 5 juli 2014

Wie is er gebaat bij een gezonde wereld? Domme vraag of de vraag der vragen?

"I want to know what love is", de titel van een song van de legendarische band "Foreigner". 

De basis voor een mensenleven of dat waarnaar we ons hele leven blijven zoeken en daarom nooit zullen vinden, omdat het simpelweg in ons zelf aanwezig is! 

"I want to know what love is", het liedje wat Ulrich en ik als "ons liedje" zien. Omdat hij dit in de periode, waarop ik een relatie, (verkering) met hem kreeg, heel vaak draaide in de auto. Dat de tekst van dit lied meer inhoud heeft, had ik in die tijd absoluut niet in de gaten. Dat liefde iets is, waar ieder mens in zijn (of haar) leven naar op zoek is, nog vele malen minder. Dat dit start op het moment waarop je voor jezelf kiest, het moment waarop je werkelijk van jezelf gaat houden, zal ieder mens uiteindelijk zelf gaan ervaren. Want dit is het moment, waarop je naast dat je van jezelf houdt, ook oprecht en met de juiste intentie van iedereen om je heen en alles wat er is gaat houden. Het moment waarop je de werkelijke waarde van het leven gaat zien. Het moment waarop liefde geen behoefte meer is, maar juist een welkome aanvulling. Het moment, doordat je vanaf die tijd weer leeft in het moment.

Leven in het moment, is de basis voor een gelukkig leven. Leven in het moment, is de basis voor alles wat er is en ooit zal zijn. Leven in het moment is, leven met alle lessen die je hebt mogen leren uit het verleden, zonder dit als last te zien. Leven in het moment, leert je dankbaar te zijn voor al je ervaringen, zelfs degene die moeilijk, verdrietig of pijnlijk waren. Leven in het moment toont je, dat je dit mocht meemaken om te leren, om voor jezelf te kiezen en je leven er niet door te laten leiden. Leven in het moment is, leven met dat wat je weet, zonder verwachtingen van morgen, waardoor je om kunt gaan met alles wat er op je pad komt, ongeacht de intensiteit. Nu begrijp ik ook meteen waarom ik het volgende stukje heb mogen schrijven voor de mensen die als vaste nieuwsbriefontvangers in de mailinglijst staan en de nieuwsbrief van juli mochten ontvangen. Hoewel het meeste gelijk is, zijn er wat woorden en leestekens verplaatst of toegevoegd.

"Een vroege nieuwsbrief dit keer. Een vroege, omdat ik de rest van de maand juli volop bezig ben met andere dingen. Ik de rest van de maand juli wil gebruiken, om mijn boek af te ronden en dat te doen, wat ervoor zorgt dat ik verder kan. Want net als ieder ander, voel ik me ook geroepen om weer (even) iets te gaan doen. Iets te gaan doen wat me energie geeft. En zoals jullie allemaal wel zullen weten, is schrijven voor mij de manier om dat te doen. Schrijven, zonder me te laten sturen door gedachten. Schrijven, omdat ik op die manier ook werkelijk het juiste op mijn blad of scherm krijg, wat mij maar ook ieder ander helpt. 

Daarbij wil ik kijken of het mogelijk is, om ook mijn andere boeken online te krijgen. Hoe en op welke manier dit zal zijn, dat is nog even de vraag. Want wanneer je al een aantal jaren leeft op 1 vast inkomen en je de persoon waar je mee samen leeft niet te kort wilt doen, zul je zo nu en dan concessies moeten doen. De vraag is en blijft dan ook: Kan ik en wil ik mijn De Hof van het Heden website aanhouden? Wat levert het mij op en levert het voldoende op of zal ik er gewoon voor kiezen om mijn workshops en coachingsessies via mijn www.dehofvanhetheden.blogspot.com site aan te bieden?

Allemaal vragen waar ongetwijfeld de komende dagen een antwoord op zal volgen. Want ook dit keer, zegt mijn gevoel dat ik verder mag. Omdat ik er klaar voor ben en er nu werkelijk stappen kunnen worden gezet. Mijn voet is genezen en met het verstrijken van de dagen, voelt het voor mij meer en meer alsof ik in een organische ontwikkeling terechtgekomen ben. Door zoveel mogelijk buiten te zijn, te leven volgens het ritme van de natuur, te luisteren naar de 10 geboden die in mijn hart geschreven staan en mij het verschil tussen goed en kwaad laten ervaren, word ik geholpen dat te doen wat in mijn, maar daarbij ook het algemeen belang is. Word ik geholpen om sterk en krachtig te zijn en word ik geholpen om mijn emoties te laten spreken. Wanneer ik deze laat spreken, daarbij de leefregels van mijn moeder in ere houd, krijg ik alle hulp die daarvoor nodig is. 
Want onvoorwaardelijke liefde, is gebaseerd op, de oneindig universele energie, die voor iedereen die het juiste nastreeft en naleeft, bereikbaar is. Mede de reden, waarom tijd gratis is en het moment waarop we het anders zijn gaan zien, alle ellende begonnen is. Want leven vanuit je gevoel, kun je alleen wanneer je de tijd laat voor wat het is. Verwerken van het verleden, leidt tot lucht in het heden. Tijd heelt alle wonden, die blijven stinken wanneer je deze op enige andere wijze probeert te genezen. Alleen jij kunt geholpen door de tijd, jezelf helpen, jezelf genezen. Tijd is een begrip, waar niemand bij gebaat is. Afspraak is afspraak, kan alleen wanneer er geen tijd voor staat. Tijdsdruk zorgt voor stress. Tijdsdruk zorgt voor een leven buiten de regelmaat om. De enige tijd die vastligt, is de tijd van geboren worden en het tijdstip van overlijden. Alle tussenliggende tijd is gekregen tijd.
Besteed daarom je tijd nuttig. Alleen dan kan en zal deze ook waardevol zijn. Tijd is een relatief begrip zonder grenzen!
“Leven is genieten van alles wat je mee mag maken zien en doen” 

“Liefde is, houden van het leven en allen die je dierbaar zijn”
Ga jij voor een leven zonder stress en wil jij ook weer volledig jezelf zijn? Tot snel dan of tot de volgende nieuwsbrief, jouw keuze! Waarom tijd gratis is en het moment waarop we het anders zijn gaan zien de ellende die al eerder ontstaan was alleen maar groter is geworden. Een vraag waar ieder mens die een invloedrijke positie heeft, zich dagelijks mee zou moeten bezighouden? Of denk jij dat deze mensen gevrijwaard zijn en blijven van alles wat het oorzaak en gevolgprincipe betreft?" 

Gelukkig ligt deze verantwoording niet bij mij. Kan ik alleen voor mezelf spreken en ja lieve mensen, ook vandaag heb ik weer ervaren dat liefde voor jezelf niet vanzelfsprekend is. Er zoveel mensen zijn, die leven voor de ander, zich juist daardoor ziek maken, juist daardoor ziek worden. Omdat ze opleven naar het verwachtingspatroon van de ander, opleven naar en willen horen bij een deel van de mensheid of zelfs opleven naar het verwachtingspatroon van de maatschappij. Wanneer je als mens in al deze patronen blijft hangen, lok je jezelf werkelijk in de val, die alleen nog door jezelf doorbroken kan worden. Jij mag van jezelf houden, jij mag voor je eigen gezondheid en jouw leven kiezen, wanneer je maar naar je gevoel en de verbinding met je hart blijft luisteren, zul je weten "What Love is". "Want Love is All you Need". En "The greatest love of All", bestaat werkelijk, het is de liefde die je voor jezelf voelt, daarmee voor iedereen die en alles wat leeft. Deze liefde is onvoorwaardelijk en helpt je om er voor jezelf en daarbij voor ieder ander te zijn. http://www.songlyrics.com/whitney-houston/the-greatest-love-of-all-lyrics/

Wanneer je weet dat je daarnaast maar één dag tegelijk kunt leven, je dit ook met honderd procent aandacht doet, dan ervaar je de liefde, de liefde die ervoor zorgt dat je dat doet wat bij je past. Bij je past, omdat je van jezelf en het leven houdt, waardoor je ook vanzelf voor jezelf zorgt, goed voor jezelf bent. Want alleen dan kun je er werkelijk voor iedereen zijn, iedereen die je dierbaar is, die jouw hulp nodig heeft en erom vraagt. Dat dit vanuit onvoorwaardelijke liefde en zonder oordeel (over) is, spreekt voor zich. Wees blij met je ouders, dank hen voor het feit dat zij je met Onze Lieve Heer en Zijn Zoon Jezus, dit leven gegeven hebben. 

De twee linkjes maar ook de songtekst onderaan zijn bij dit blog zeker van toepassing.

En ook deel ik de andere uitspraken, die wanneer je ze naleeft een bijdrage leveren aan een gelukkige samenleving.

* Je kunt nooit iets van iemand verwachten, tenzij je het aan hen vraagt en zelfs dan nog niet eens.
* Leef vanuit je hart en doe dat wat mogelijk is.
(Wanneer je niets van mensen verwacht, zul je minder vaak teleurgesteld worden en betrek je niet alles wat er gebeurt op jezelf. Verantwoordelijkheid nemen en hiernaar handelen hoort bij het vanuit je hart leven.) 

De uitspraak van Mahatma Ghandi: "Be the change you want to see in the world", mag en kan ook dit keer niet ontbreken. 

http://songteksten.net/lyric/1817/10628/foreigner/i-want-to-know-what-love-is.html  

En zelfs na zoveel jaren (30 inmiddels), zingen de heren van Foreigner het nog steeds. Daarbij kun je lezen dat hun leven ook niet altijd vanzelf of over rozen ging. http://nl.wikipedia.org/wiki/Foreigner Het is dan ook bijzonder mooi om te zien dat Lou Gramm weer op het podium staat en weer optreedt.   https://www.youtube.com/watch?v=osnw_egSlLE#t=138 En de originele videoclip: https://www.youtube.com/watch?v=raNGeq3_DtM

De vraag "Wie er gebaat is bij een gezonde wereld? kent maar één antwoord en dat is: Iedereen die en alles wat leeft en voor wie de werkelijke waarde van het leven geldt, omdat het zo bedoeld is en altijd zo is geweest en altijd zo zal mogen zijn, van nu tot in de eeuwigheid. Amen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten