maandag 11 mei 2015

Deel vanuit dankbaarheid, leef vanuit vertrouwen en geef dat wat jij graag ziet, vanuit onvoorwaardelijke liefde!

Een wat later geplaatst blog, in verband met het toch nog plotseling overlijden van ons trouwe vriendje, onze trouwe viervoeter Gizmo. Wij zijn heel dankbaar dat jij een groot deel van jouw bestaan, in ons leven wilde zijn. 

Rust in vrede, lieverd! Je hebt dit, na bijna 19 jaar "ons poezenkind" te zijn geweest, meer dan verdiend!

'De dag van NU' (Bron NU.nl 11.10 uur van woensdag 6 mei) 

'Dit wordt het nieuws op woensdag 6 mei' 

"Wat gaat er woensdag in ieder geval gebeuren? Hieronder de hoofdpunten uit de nieuwsagenda van 6 mei.

Uiteraard kunt u al deze nieuwsverhalen blijven volgen op NU.nl. Een pushbericht ontvangen? Klik dan in de NU.nl-app onder dit bericht op een van de onderwerpen en kies 'mijn nieuws + pushbericht'.  

1. Bekerwinnaar FC Groningen gehuldigd 

FC Groningen wordt woensdag in eigen stad gehuldigd voor het winnen van de KNVB-beker, voor het eerst in de clubhistorie. De Groningers versloegen zondag PEC Zwolle met 2-0 in de bekerfinale in De Kuip.  De spelers beginnen om 18.15 uur in een open bus aan en rijtour door de stad vanaf de Euroborg, via de Grote Markt naar de Draftbaan. Daar worden mogelijk tienduizenden supporters verwacht. Het spektakel duurt tot ongeveer 21.00 uur. 

2. Nederlandse reddingswerkers terug uit Nepal 

Bevrijdingsdag wordt warm, maar er dreigt wel gevaarlijk weer door overtrekkende onweersbuien. Zeker in het oosten van het land kunnen deze flink uitpakken, met windstoten en hagel. Het KNMI heeft code geel afgegeven voor het hele land. 

3. Halve finale Champions League Barcelona - Bayern Munchen

Weer en verkeer 


De komende nacht is het overwegend droog en liggen de minima rond 9 graden. Woensdag zijn er aanvankelijk opklaringen en is het overwegend droog met af en toe zon, maar aan de kust blijft de wind vrij krachtig. 

In de loop van de dag komen er weer buien voor, vooral landinwaarts. Die regen gaat mogelijk gepaard met onweer. De wind kan mogelijk aanwakkeren tot stormachtig met tot in de avond kans op zware windstoten. De middagtemperatuur ligt op rond 15 graden.

Bekijk het complete weerbericht en de actuele situatie op de weg en treininformatie

En ook dit keer weer de link: http://www.nu.nl/dvn/4043716/wordt-nieuws-woensdag-6-mei.html die je aan kunt klikken wanneer je het totale artikel wilt lezen  

Vanmorgen werd ik wederom gewekt door ons trouwe vriendje, die samen met de merel zijn best deed om de dag voorzien van een heus concert van start te laten gaan. Te laten starten omdat zowel de merel als ons vriendje, ons poezenbeest beide hadden opgemerkt dat de zon al zo krachtig was, dat net doen of het nog schemerde, niet meer mogelijk was. Ja net doen of het schemerde, doordat de gordijnen en de raambekleding dan wel een deel van het licht buitensluiten er toch net voldoende naar binnenkomt om de dag ook werkelijk weer vroeg te laten starten. De spreuk op mijn Persoonlijke Facebookpagina van vandaag, past er weer helemaal bij. Omdat dankbaarheid is waarom het leven draait, door de waarde te zien van alles wat zich aandient, wat je aangeboden wordt en wat ervoor zorgt dat jij jij bent, dat jij vrij bent.
De spreuk die van de pagina Health Wealth Happiness Success afkomtig is, daarbij zowel op Facebook als LinkedIn gedeeld wordt. Ik heb deze dan ook zonder enige aarzeling overgenomen. Zonder enige aarzeling, omdat de boodschap het delen waard is. Want dat de boodschap in feite alles zegt over de woorden die eronder staan, dat zal ik je uitleggen.

Want wat is gezondheid, wanneer je niet ziet hoe rijk je bent? Wat is gezondheid, wanneer je niet ziet hoe gelukkig je je mag prijzen? Wat is gezondheid, wanneer je denkt dat je eerst succesvol moet zijn om gezond te kunnen zijn? Wat in feite zegt dat alle woorden verbonden zijn. Verbonden door positieve maar daarbij ook verbonden door de negatieve gedachtegang, dat wat ervoor zorgt dat iemand alles als losstaande woorden ziet. Alles los van elkaar ziet en er bij een aantal zelfs een totaal andere waarde aan geeft, door er een andere invulling aan te geven. 

Health ~ Gezondheid: Iets wat ieder mens als vanzelfsprekend hoort te beschouwen, doordat het (in feite) aan ieder mens gegeven is. In feite aan ieder mens gegeven is, doordat het hen is aangeboden, doordat ieder mens zelf de kans heeft om gezond te zijn en wanneer hij of zij van zichzelf verwijderd is geraakt, van zichzelf af is komen te staan, ziek geworden is, er ook in wezen zelf voor kan zorgen, weer gezond te zijn. Door zichzelf gezond te maken, weer gezond te zijn, door zichzelf te zijn. Ieder mens kan en mag gezond zijn, wanneer hij of zij zichzelf is. Zichzelf is zonder strijd, zichzelf is zonder conflict, zichzelf is in totale balans, rust en overgave.

Wealth ~ Rijkdom, de letterlijke vertaling, maar ook Schat, dit klinkt al beter. Dit heeft mijn voorkeur. Omdat we als mens allemaal onze eigen schat bij ons dragen, wanneer we "Rijk(elijk) zijn". Wanneer we ervoor kiezen om vanuit onze schat te leven, vanuit ons zijn te (gaan) leven. Want ieder mens is rijk, ieder mens die zichzelf is, is rijk. Ieder mens die ervoor kiest om zichzelf te zijn, dit zo lang hij of zij leeft, vol te houden is de koning te rijk. Waardoor je als mens werkelijk in alles wat je doet, geleid wordt. Geleid, zonder te worden misleid, geleid zonder te worden verleid, geleid om dat te doen wat jou helpt de dingen te doen die bij je passen, geleid om de dingen te doen die bij je horen, zodat jij maar ook ieder ander er profijt van hebt.

Happiness ~ Blijdschap, Plezier, Vreugde, Pret, Jolijt, Geluk, Bof, Geluk hebbend, Verlossing, Zaligheid, Heerlijkheid, Gelukzaligheid, Vrolijkheid, Blijheid, Opgewektheid, Blijmoedigheid, Euforie, Welbehagen.  De woorden die letterlijk overgenomen zijn van de volgende link. http://www.mijnwoordenboek.nl/vertaal/EN/NL/happiness En om een duidelijk beeld te geven heb ik ook de voorbeeldzinnen overgenomen.

EN: I wish you all the happiness. NL: Ik wens jullie veel geluk.
EN: moment of happiness NL: geluksmoment 
EN: Modern Wellness treatments create an atmosphere of all-round happiness, a place where you can let yoursef be truly pampered NL: Moderne wellnessfaciliteiten creëren een atmosfeer van rondom gelukkig zijn, waarin u zich eens op-en-top kunt laten verwennen 
EN: What is happiness? NL: Wat is geluk? 
EN: It goes without saying that you can't buy happiness. NL: Het spreekt voor zich dat geluk niet te koop is. 
EN: How would you define 'happiness'? NL: Hoe zou jij 'gelukkigheid' omschrijven? 
EN: Money doesn't buy 'happiness'? NL: Geld maakt niet gelukkig. 
EN: Anything you're good at contributes to happiness. NL: Alles waar je goed in bent draagt bij aan geluk. 

Success ~ Bloei, Geluk, Voorspoed, de letterlijke vertaling van het Engelse woord success. Omdat er voor het woord success vaak een lidwoord staat, is het goed om te laten zien wat dan de vertaling is. The success: het succes, het welslagen, de voorspoedigheid, lukken, gelukken, de welvaart, de welstand, de welvarendheid, de welgang, het slagen.

En dat het daar nu net om gaat, zal ieder mens begrijpen, want wanneer je als mens geen deelname hebt aan het succes, wanneer je er niet aan werkt, je er niets mee of voor doet, zal werkelijk succes uitblijven. Zal werkelijk succes, waardoor je je gelukkig voelt, nooit onderdeel zijn van jouw zijn. Geen onderdeel van jouw zijn of wie jij bent. http://www.mijnwoordenboek.nl/verhaal/EN/NL/succes Ook dit keer zijn er voorbeeldzinnen. Alle zinnen overnemen heeft echter geen zin, heeft geen zin en is niet van nut, niet van belang omdat heel veel zinnen, de meeste zelfs, niet datgene weergeven wat van invloed is. Van invloed, door werkelijk van belang of werkelijk nodig te zijn. Natuurlijk heb ik degene die voor ieder mens gelden, maar daarbij ook degene die voor ieder mens een bijdrage tot "succes" kunnen leveren, eruit gehaald. Of dit ook werkelijk de juiste voorbeelden zijn, bepaal jij zelf, dat is niet aan mij, ik ben de boodschapper, jij beslist, jij bepaalt, jij maakt jouw keuze!

EN: Offenbach - a success in its own right NL: Offenbach - op eigen paden naar succes 
EN : Failure teaches success NL: Van je fouten kun je leren 
EN: Health is an important condition of success. NL: Gezondheid is een belangrijke voorwaarde voor succes.

EN: This period also sees the success of several partnerships regarding social and environmental projects NL: In deze periode worden er ook resultaten geboekt met meedere samenwerkingsverbanden op het gebied van maatschappij en milieu 
EN: They consider it, and dicuss it on two successive occasions NL: Zij behandelen het en bespreken het in twee opeenvolgende lezingen. 
EN: He's not asking you because he's intimidated by your professional succes. NL: Hij nodigt je niet uit omdat je professioneel succes 'm intimideert. 
EN: The straight lines, no-nonsense practicaly and unbeatable low price are a tremendously succesful combination NL: De strakke lijnen, praktische eenvoud en onverslaanbare lage prijs vormen een ongekend succesvolle combinatie 
EN: With zanox, Europe's leading performance advertising network, your campaign succes is in safe hands NL: Met zanox, Europa's grootste performance advertising-netwerk, wordt uw campagne gegarandeerd een succes 

Positief maar ook negatief, dat dit een afspiegeling is van wat er op dit moment in de wereld speelt, in de wereld gezegd wordt, is iets wat veel mensen wel zullen weten. Veel mensen zullen weten, die de verbondenheid, de verbinding zien, die daadwerkelijk van kracht is. De verbinding, die van kracht en aan de orde is, laat je zien dat gezondheid, het je rijk voelen, je gelukkig voelen en succesvol zijn allemaal start, wanneer iemand zichzelf is, wanneer iemand in iedere situatie en iedere omstandigheid zichzelf kan zijn en er daardoor altijd voor kiest om zichzelf te wezen. In wezen, in wezen zichzelf te zijn, in wezen zichzelf is, door hier op elk moment, ieder moment wezenlijk voor te kiezen, waardoor iemand altijd en overal zichzelf is. Ja ervoor te kiezen, omdat dankbaarheid en tevreden zijn de basis is. Wanneer je weigert om de basis te zien, wanneer je weigert of excuses zoekt om de basis niet te omarmen zul je deze ook nooit vinden, laat staan accepteren. 

Want hoewel dankbaarheid en tevreden zijn de feitelijke basis is, zal de acceptatie dat iets is zoals het is, wanneer er meer vormen van energie meespelen, de enige manier zijn om dit ook werkelijk zo te voelen en ervaren. Omdat het gevoel het enige is wat correspondeert met dankbaar en tevreden zijn. Het gevoel ervoor zorgt dat je in balans bent. En wanneer je je gevoel laat leiden door alles wat buiten jou om is, dus buiten jouw gevoel om is, buiten het dankbaar en tevreden zijn, buiten jou eigen ik om, zul je op elk moment gevoelig blijven voor wat je verstandelijk, door verleiding en misleiding wordt aangeboden. Wat in veelvoud aan je wordt gepresenteerd, omdat dit de wereld is waarin je leeft, de wereld die je als vanzelfsprekend ervaart. En omdat jij dit als vanzelfsprekend ervaart, ben je het als vanzelfsprekend gaan zien, ben je het gaan be-schouwen als iets wat erbij hoort, wat gewoon is. Ben je er bewust of soms zelfs onbewust een oordeel aan gaan geven. Waardoor het oordeel onderdeel is gaan vormen van jouw zijn. 

Want dat is wat er gebeurt, dat is wanneer je ergens gewend aan bent geraakt, dat is wanneer het je gewoon is. Alsof het zo hoort, omdat het altijd zo geweest is, omdat iedereen het doet, iedereen er gehoor aan geeft, omdat het je geleerd is. De grootste valkuil van "de hedendaagse maatschappij", de grootste valkuil, waar nagenoeg ieder mens die buiten zichzelf is, die in een staat is van buiten zichzelf verkeren, met de ogen open in loopt, zij het niet in trapt. Doordat je je in de situatie en omstandigheid bevindt. Wanneer je weet dat jij je ergens in bevindt, jij, jij bent, en je nergens dan in je jezelf hoeft te be-vinden, kun je weer zijn. Kun jij weer jij zijn. Want, be-is-zijn. Je bent, jij bent, iedereen is. Ik kies ervoor om mezelf te zijn, tevreden te zijn, met dat wat ik heb, dat wat mij aangeboden wordt, dat wat ik kan, dat wat mogelijk is, dat wat mij toekomt. Omdat het mijn toekomst is, de toekomst die voor mij ligt, zonder herinnering of ballast uit het verleden, zonder wat mij voorgespiegeld wordt, zonder wat mij verteld, gezegd of eigenlijk gedicteerd wordt, volledig gestuurd door vertrouwen het vertrouwen om mezelf te zijn in het heden. Het heden, leven in het moment. Het heden, mijn wel-be-vinden, beter gezegd, mijn welzijn of in het Engels 'My wellbeing' in het hier en nu. Omdat ik wel ben, omdat ik mezelf ben!

Ik kies ervoor om volledig mezelf en daarbij de naaste, maar ook de gelijke van ieder ander te zijn. Van ieder ander, waardoor ik ieder ander kan laten, me in ieder ander kan verplaatsen, me in de ander kan verplaatsen, zonder daar zelf anders door te worden. Ik heb al het andere, inclusief gedachtes over de ander, werkelijk losgelaten, luister alleen nog naar mijn hart. Omdat ik vanuit mijn hart, hoor, zie en voel wat werkelijk waar is en wat niet, omdat ik vanuit mijn hart mag weten. Ik heb vertrouwen, en weet dat iedereen die en alles wat op mijn pad mag komen, voorbestemd is. Want het vertrouwen gaat gepaard met zien wat er op je pad komt en erop vertrouwen dat datgene mag gebeuren, mag plaatsvinden wat noodzaak is. Omdat het onderdeel vormt van de natuur, onderdeel is van de natuur en altijd onderdeel zal zijn, hoe hard de mensheid ook zijn of haar best doet om het tegenovergestelde in werk te stellen. 

Ik vertrouw op een leven in liefde, geluk en gezondheid. Een leven waarin ieder mens weer van waarde is en van waarde wil zijn. Ik geloof in een leefbare wereld. Ik geloof in een wereld waarin economische belangen, voor mijn gevoel de enige veroorzaker van alle strijd, strijd in ieder opzicht, zijn langste tijd heeft gehad. Daarom ga ik door met mijn taak. Iedere dag bloggen, iedere dag schrijven, iedere dag, dat doen, wat ik vanuit liefde op me genomen heb. Ik vanuit liefde voor ieder mens mogelijk kan, wil en mag maken. Vanuit liefde, omdat ik er niets voor terug verwacht en ik er ook werkelijk niets voor wil hebben. Omdat er één ding is, wat ik vanuit mijn hart weet en voel, dat ik daardoor het doel en onze bestemming bereik. Want: Liefde overwint alles!" http://www.dehofvanhetheden.nl/pdf/nieuwsbrief36.pdf De cover en het boek! http://www.dehofvanhetheden.nl/pdf/boek7.pdf  en http://www.dehofvanhetheden.nl/pdf/ikkiesvoorjou.pdf 

Daarom kan ik niet anders dan het volgende te zeggen en te adviseren: Kies in Hemelsnaam voor jezelf. Kies voor jezelf, door goed voor jezelf te zorgen, je niet meer te laten verleiden of misleiden, door alles wat je aangeboden wordt. Kies vanuit je hart en wanneer je je hoofd wilt gebruiken lees dan alle blogs die ik heb mogen schrijven en bekijk alle linkjes die ik hierin heb mogen plaatsen om te zien, voelen, ervaren en beleven wat wij samen kunnen doen. Ik wil, kan en mag iedereen helpen die het nodig heeft en erom vraagt. Het gaat om onze gezamenlijke toekomst. Het gaat om jou, mij, iedereen die en alles wat leeft. 

"En omdat een gezonde wereld mijn droom en mijn grootste wens is, mag ik iedere dag een stukje schrijven. Want op deze wijze, heb ik de kans om mijn verhalen net als de boeken en gedichten die ik vanuit ONVOORWAARDELIJKE LIEFDE VOOR ieder mens heb kunnen en mogen schrijven, met iedereen te delen. En heb jij inmiddels de tijd genomen om mijn blogverhalen te lezen en ben jij de persoon, de uitgever die mij wil helpen, die mijn boeken wil uitbrengen, dan hoor ik je graag! Ben jij de uitgever, die ERVOOR zorgt dat mijn boeken gebruikt kunnen en mogen worden, om de wereld van vandaag weer de wereld van morgen te laten zijn?  De wereld van morgen, de hemel op aarde, dat is mijn wens, mijn doel en mijn missie in het leven."

En ben je er NU ook klaar VOOR om jouw leven te leven, jouw zelfgekozen en verkozen leven een kans te geven, HELP MIJ, HELP JEZELF &  HELP IEDER ANDER! Tot die tijd blijf ik bloggen, blijf ik alles delen met iedereen die ook Volmaakt, Gelukkig Zichzelf wil, kan en mag, kortom durft te zijn! En daarbij vertrouw ik er volledig op, dat dat zal gebeuren wat nodig is, wat mag omdat God de regie vanuit ONVOORWAARDELIJKE LIEFDE zal begeleiden.

Download ook gratis mijn boekje Leven leren herinneren weten via de boekenwinkel op www.dehof van het heden Luisteren kan natuurlijk ook via: https://www.youtube.com/watch?v=NwwuvZEltjk&feature=youtu.be 

Want:

“Leven is genieten van alles wat je mee mag maken zien en doen” 
“Liefde is, houden van het leven en allen die je dierbaar zijn” 

Dit keer nogmaals de mooie plaat van Whitney Houston: "Step by step" https://www.youtube.com/watch?v=sWa5vE4MUpU en het mooie lied van Jason Mraz:  "I won't give up", https://www.youtube.com/watch?v=ZYqcpTYQ8I4Want ook nu, zal deze de verbinding, die er is, deze mooie gedachte mogen ondersteunen. Wanneer" DURF (JIJ) TE HELPEN? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten