woensdag 20 mei 2015

Hoe kun je (er) zijn, wanneer je (er) eigenlijk niet bent?

'De dag van NU' (Bron NU.nl 17.23 uur van woensdag 20 mei) 




'Het weer: Steeds vaker droog 

"Eerst vallen er vooral bij zee buien, later juist landinwaarts, met vooral in het oosten nog kans op hagel en onweer. 

Er is tussendoor ook zon en het wordt 13 tot 16 graden. De wind is westelijk en matig tot vrij krachtig. 

Morgen schijnt de zon volop in het westen van het land. Verder landinwaarts ontstaan wel weer stapelwolken en heel lokaal valt misschien nog een bui. 

Regenradar


regenkaartkaart
Komende 5 dagenMaxMinWind
Donderdag17°C5°CW 3
Vrijdag19°C6°CZW 3
Zaterdag17°C8°CN 4
Zondag17°C5°CNW 2
Maandag14°C9°CNW 3

En ook vandaag weer het weer: http://www.nu.nl/dvn/4052130/weer-steeds-vaker-droog.html, omdat het weer iets is wat iedere dag terugkomt, het weer iets is, wat voor de mensen die iets willen, moeten of gaan doen, over het algemeen van toepassing is. Van toepassing of van belang, van algemeen belang? Het overige nieuws is te bekijken op www.nu.nl, voor iedereen die dit wil, die daar interesse in of voor heeft. Het weer blijft dat wat mijn interesse heeft, omdat dit in mijn beleving het algemeen belang dient en daardoor van waarde voor iedereen die en alles wat leeft is. Het weer, waar ieder mens, de natuur, kortom alles wat leeft bij gebaat is. Bij gebaat is, wanneer alles weer in balans is, daarbij alles wat van invloed op het weer is, weer in balans is. Sterker zelfs alles wat van invloed op het weer in balans is en in balans blijft. Want dat zou het ideaalplaatje, het ideaalbeeld zijn, in een gezonde samenleving. 

Het ideaalbeeld of zoals ik mag zeggen, het totaalplaatje en passend beeld van hoe een gezonde samenleving eruit (be)hoort te zien. Hoe een gezonde samenleving, De Hemel op Aarde, werkelijk zou (be)horen te zijn. Ja, behoort en behoren. Be, in het Nederlands Zijn en horen, door ook werkelijk met aandacht te luisteren, dat wat elk mens doet, die werkelijk zichzelf is. De mens die (weer) werkelijk zichzelf is, met honderd procent aandacht leeft en daarbij geen boodschap heeft aan wat de ander doet, denkt, zegt of laat. Met aandacht leeft en zich laat leiden door dat wat mogelijk is in plaats van door wat de ander doet, denkt, zegt of laat, doordat hij of zij zijn eigen koers vaart. Dat doet wat hem helpt in leven. Helpt om te kunnen leven, te kunnen leven in liefde, geluk en gezondheid. Want dit is de basis van het leven. De basis van het leven waarbij de persoon (er) kan zijn, wanneer hij doet, denkt, zegt en laat, wat van waarde is, van waarde voor iedereen die en alles wat leeft. En wanneer hij of zij de ander geen persoonlijke schade, geen directe schade toebrengt. 

Dat het tegenovergestelde ook zo is en geldt zul je begrijpen. Want wanneer hij of zij zichzelf en van waarde is, zal aan hem of haar persoonlijk geen schade worden toegedaan. Geen directe schade aan hem of haar worden toegedaan. Geen schade worden toegedaan, hem of haar geen schade worden berokkend. Omdat wanneer iemand schade wordt toegedaan of schade wordt berokkend dit altijd een gevolg, een vervolg of uitwerking zal hebben. Dit geldt voor elk mens, zelfs voor de persoon die volledig zichzelf is. Omdat ieder mens zijn of haar grenzen heeft, ieder mens een uiterste heeft, de enige mens die vanuit de geschiedenis zichzelf altijd heeft opgeofferd, zelf het offer is geweest is Jezus, omdat Hij zijn andere wang toekeerde, zijn andere wang aanbood op het moment waarop hij geslagen en vernederd werd. Geslagen en vernederd, wat natuurlijk altijd onacceptabel is, onacceptabel en dit zal ieder mens begrijpen. Zal ieder mens begrijpen, beseffen en snappen, zal voor iedereen snel weer duidelijk zijn. 

Want toegedaan, wordt toe-bedaan, op het moment dat het iemand werkelijk treft. Toe gedaan wordt toebedaan, op het moment dat er meerdere partijen, meer leven bij betrokken is, meer leven, dan het leven van de persoon zelf. Meer leven, want to be is er zijn, en er zijn is leven. Leven, is het leven van de persoon en meer leven dan het leven van de persoon die het betreft, die het aangaat, die getroffen wordt, daarmee geschaad. Hoewel er heel veel mensen zijn die dit meteen begrijpen, zijn er ook altijd mensen die hier totaal geen enkel verband in zien. Geen enkel verband, omdat zij zich niet in kunnen leven in de situatie waarin de ander zich bevindt, waarin de ander zit. Geen enkel verband waarin de ander, de ander in leven, het andere leven, door toedoen van hen in geraakt is. In geraakt of in terechtgekomen is. Of dit geraakt of terecht gekomen is, omdat één van de twee of meerdere partijen gewoonweg geen gevoel van verantwoordelijkheid kent, dat blijft de vraag? 

Want geen gevoel van verantwoordelijkheid kennen, kan komen doordat de persoon gewoon, simpelweg de verantwoordelijkheid altijd bij de ander heeft neergelegd? Kan komen omdat de ander, de persoon die op de één of andere wijze wel de kastanjes uit het vuur haalt, altijd hulp heeft aangeboden. Kan komen of voortgekomen zijn uit het feit dat de ander, de persoon die door alles wat hij of zij in het leven heeft meegemaakt, weet hoe de ander zich voelt. Weet hoe de ander zich voelt, omdat hij of zij dit zelf al eens heeft meegemaakt en er vanuit zijn of haar gevoel, vanuit verantwoordelijkheidsbesef, vanuit het verantwoordelijk wezen en verantwoordelijk zijn, voor kiest om alleen dat te doen wat hem of haarzelf niet treft, daarbij ook zeker de ander niet zal schaden. Want verantwoordelijkheid nemen, hoort bij het in en vanuit liefde en vertrouwen leven. 

Verantwoordelijkheid nemen, eigen verantwoordelijkheid aanvaarden, hoort bij het in liefde en vertrouwen zijn, jezelf zijn. Want wanneer je jezelf bent, je er altijd voor kiest om jezelf te willen zijn, in wezen te willen zijn, zul je ook wezenlijk je verantwoordelijkheid nemen. Waardoor je verantwoordelijk bent, jij de verantwoordelijke kunt zijn. Omdat je ervoor kiest om je verantwoordelijkheid te nemen. Want je bent verantwoordelijk, door geen schade toe te brengen aan de ander, daarbij jezelf ook geen betere of hogere positie toe te wijzen, jezelf ook geen hogere, betere of andere positie toe te willen bedelen, dan de ander heeft. Ja, je bent verantwoordelijk, wanneer je jezelf geen andere positie toe wilt bedelen, omdat jij als persoon altijd jezelf bent en alles wat jij kunt, weet of begrijpt, vanuit liefde met de ander deelt. Dit met de ander deelt, om de ander te helpen. Dit met de ander deelt, om er voor de ander te kunnen zijn, de ander tot hulp te kunnen zijn, zonder deze persoon op en andere positie te plaatsen, dan waar jij zelf op het moment in zit. 

De positie, waarin jij jezelf op het moment bevindt, of waarin jij jezelf op het moment wilt zien en daardoor soms zelfs een andere positie aanneemt. Een positie waarin jij je laat verleiden of zelfs misleiden, om meer of soms zelfs minder te zijn dan je werkelijk bent. Een positie waarin jij niet meer de persoon bent die vanuit zijn of haar hart, niet meer vanuit zijn of haar vertrouwen en innerlijk weten leeft, maar je juist laat leiden door je hoofd. Je hoofd, door te denken, te denken of soms zelfs te fantaseren, waardoor je je rijk rekent, waardoor je dat doet wat ervoor zorgt dat je jezelf in een betere positie manoeuvreert of het tegenovergestelde ervan. Het tegenovergestelde, doordat je uit angst handelt en dat doet wat jouw positie nog enigszins veilig stelt. Jouw positie veilig stelt, doordat je alles wat er om je heen gebeurt meteen op jezelf betrekt, op jezelf betrekt vanuit een altijd aanwezig zijnde angst. Angst gevoed door wat je getoond, verteld, gezegd of eigenlijk ogenschijnlijk bewezen wordt. Bewezen doordat alles wat er gecommuniceerd wordt je doet denken dat dit zo is.

Je doet denken dat het zo is, terwijl de realiteit, de werkelijkheid alles behalve waarheid is. Alles behalve de waarheid is, omdat de waarheid steeds vaker en duidelijker aan het licht komt. Steeds vaker en duidelijker naar voren komt, omdat de waarheid evenals alles wat misleidend en verleidend werkt, zichzelf zal openbaren. Zichzelf zal laten zien, zichzelf toont en uiteindelijk zichzelf tentoonspreidt, zichzelf deelt. Omdat de waarheid onderdeel is van het in en vanuit liefde leven, het in en vanuit liefde kunnen leven. Want wanneer iemand zich ontdoet van zijn of haar waarheid, zijn of haar ware aard, ontdoet deze persoon zich van zijn of haar verantwoordelijkheid.  Deze persoon zal zichzelf en daarmee iedereen waarmee hij of zij verbonden is tekort doen. Tekort doen, waardoor de balans er niet meer is. Waardoor de balans er niet meer kan zijn. Waardoor de balans zoek is en de basis er niet meer is, de basis er niet meer is om te kunnen en mogen leven.

Want leven is leven vanuit de balans, vanuit de basis, de basis die nodig is om in en vanuit liefde te kunnen leven. In en vanuit onvoorwaardelijke liefde te kunnen leven, in en vanuit onvoorwaardelijke liefde te kunnen zijn. Omdat dit de enige basis is voor een gezonde wereld, voor een gezonde wereld en een gezonde samenleving. Een samenleving waarin we, jij en ik, het met elkaar, met iedereen die en alles wat leeft zult mogen doen. Alles wat van nut en belang is, voor jezelf, iedereen die leeft en alles wat leeft. Vanuit en in het Algemeen Belang, vanuit Onvoorwaardelijke Liefde. Vanuit eeuwigdurende energie, vanuit dat wat ervoor zorgt dat iedereen altijd en overal zichzelf mag en kan zijn. Mag en kan zijn in de basis, in de basis waardoor iedereen zichzelf kan zijn, ervoor kiest, zichzelf te zijn. Zichzelf te zijn, zichzelf is. Waardoor alles in basis weer is en we allemaal samen weer zijn. Samenzijn, verbonden in liefde, verbonden vanuit liefde, liefde voor het leven, liefde in leven.

De vanmorgen op mijn Persoonlijke Facebookpagina en LinkedIn geplaatste spreuk past weer helemaal, past weer volledig. Daarom heb ik deze vandaag op beide sites gedeeld en blijf ik de spreuk ook de komende dagen nog delen. De komende dagen, waarop ik mijn blog schrijf en dat doe wat een bijdrage levert aan het zijn van iedereen die en alles wat is. 

In leven is, in leven is en in leven wil zijn. Wil zijn door te leven. Want wanneer je leeft, ben je in staat om te groeien, ben je in staat om een bijdrage te leveren aan de ontwikkeling van dat wat God met de wereld voorhad, toen Hij de Hemel en de Aarde geschapen heeft. Omdat de Hemel en de Aarde, met iedereen die en alles wat leeft geschapen en ontstaan is. Ontstaan en ontsproten is, geboren. De mens die geboren is, heeft mogen kiezen voor het leven wat van waarde is, van waarde is en in het belang van ons allen. Van waarde is in het belang van iedereen die en alles wat leeft. Alles wat in leven en door leven verbonden is. Omdat we allemaal verbonden zijn, zelfs wanneer we dit niet meer voelen, zelfs wanneer we de verbinding met onszelf compleet verloren of tijdelijk even kwijt zijn. Ieder mens is in staat en of zal in staat worden gesteld om de verbinding weer te herstellen, de verbinding weer in tact te laten zijn. De verbinding met zichzelf, iedereen die en alles wat leeft weer in tact te laten zijn. Omdat het in tact zijn en vanuit tact leven, de manier en wijze is waarop we weer onszelf kunnen en mogen zijn, onszelf kunnen en mogen wezen. We in wezen weer mogen zijn.

Ik kies ervoor om volledig mezelf en daarbij de naaste, maar ook de gelijke van ieder ander te zijn. Van ieder ander, waardoor ik ieder ander kan laten, me in ieder ander kan verplaatsen, me in de ander kan verplaatsen, zonder daar zelf anders door te worden. Ik heb al het andere, inclusief gedachtes over de ander, werkelijk losgelaten, luister alleen nog naar mijn hart. Omdat ik vanuit mijn hart, hoor, zie en voel wat werkelijk waar is en wat niet, omdat ik vanuit mijn hart mag weten. Ik heb vertrouwen, en weet dat iedereen die en alles wat op mijn pad mag komen, voorbestemd is. Want het vertrouwen gaat gepaard met zien wat er op je pad komt en erop vertrouwen dat datgene mag gebeuren, mag plaatsvinden wat noodzaak is. Omdat het onderdeel vormt van de natuur, onderdeel is van de natuur en altijd onderdeel zal zijn, hoe hard de mensheid ook zijn of haar best doet om het tegenovergestelde in werk te stellen. 

Ik vertrouw op een leven in liefde, geluk en gezondheid. Een leven waarin ieder mens weer van waarde is en van waarde wil zijn. Ik geloof in een leefbare wereld. Ik geloof in een wereld waarin economische belangen, voor mijn gevoel de enige veroorzaker van alle strijd, strijd in ieder opzicht, zijn langste tijd heeft gehad. Daarom ga ik door met mijn taak. Iedere dag bloggen, iedere dag schrijven, iedere dag, dat doen, wat ik vanuit liefde op me genomen heb. Ik vanuit liefde voor ieder mens mogelijk kan, wil en mag maken. Vanuit liefde, omdat ik er niets voor terug verwacht en ik er ook werkelijk niets voor wil hebben. Omdat er één ding is, wat ik vanuit mijn hart weet en voel, dat ik daardoor het doel en onze bestemming bereik. Want: Liefde overwint alles!" http://www.dehofvanhetheden.nl/pdf/nieuwsbrief36.pdf De cover en het boek! http://www.dehofvanhetheden.nl/pdf/boek7.pdf  en http://www.dehofvanhetheden.nl/pdf/ikkiesvoorjou.pdf 

Daarom kan ik niet anders dan het volgende te zeggen en te adviseren: Kies in Hemelsnaam voor jezelf. Kies voor jezelf, door goed voor jezelf te zorgen, je niet meer te laten verleiden of misleiden, door alles wat je aangeboden wordt. Kies vanuit je hart en wanneer je je hoofd wilt gebruiken lees dan alle blogs die ik heb mogen schrijven en bekijk alle linkjes die ik hierin heb mogen plaatsen om te zien, voelen, ervaren en beleven wat wij samen kunnen doen. Ik wil, kan en mag iedereen helpen die het nodig heeft en erom vraagt. Het gaat om onze gezamenlijke toekomst. Het gaat om jou, mij, iedereen die en alles wat leeft. 

"En omdat een gezonde wereld mijn droom en mijn grootste wens is, mag ik iedere dag een stukje schrijven. Want op deze wijze, heb ik de kans om mijn verhalen net als de boeken en gedichten die ik vanuit ONVOORWAARDELIJKE LIEFDE VOOR ieder mens heb kunnen en mogen schrijven, met iedereen te delen. En heb jij inmiddels de tijd genomen om mijn blogverhalen te lezen en ben jij de persoon, de uitgever die mij wil helpen, die mijn boeken wil uitbrengen, dan hoor ik je graag! Ben jij de uitgever, die ERVOOR zorgt dat mijn boeken gebruikt kunnen en mogen worden, om de wereld van vandaag weer de wereld van morgen te laten zijn?  De wereld van morgen, de hemel op aarde, dat is mijn wens, mijn doel en mijn missie in het leven."

En ben je er NU ook klaar VOOR om jouw leven te leven, jouw zelfgekozen en verkozen leven een kans te geven, HELP MIJ, HELP JEZELF &  HELP IEDER ANDER! Tot die tijd blijf ik bloggen, blijf ik alles delen met iedereen die ook Volmaakt, Gelukkig Zichzelf wil, kan en mag, kortom durft te zijn! En daarbij vertrouw ik er volledig op, dat dat zal gebeuren wat nodig is, wat mag omdat God de regie vanuit ONVOORWAARDELIJKE LIEFDE zal begeleiden.

Download ook gratis mijn boekje Leven leren herinneren weten via de boekenwinkel op www.dehof van het heden Luisteren kan natuurlijk ook via: https://www.youtube.com/watch?v=NwwuvZEltjk&feature=youtu.be 

Want:

“Leven is genieten van alles wat je mee mag maken zien en doen” 
“Liefde is, houden van het leven en allen die je dierbaar zijn” 

Dit keer nogmaals de mooie plaat van Whitney Houston: "Step by step" https://www.youtube.com/watch?v=sWa5vE4MUpU en het mooie lied van Jason Mraz:  "I won't give up", https://www.youtube.com/watch?v=ZYqcpTYQ8I4Want ook nu, zal deze de verbinding, die er is, deze mooie gedachte mogen ondersteunen. Wanneer" DURF (JIJ) TE HELPEN? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten