dinsdag 19 mei 2015

Wat is leven?

'De dag van NU' (Bron NU.nl 17.24 uur van dinsdag 19 mei) 



'Het weer: Dinsdag  buien met mogelijk onweer' 

"Het is wisselend bewolkt en er vallen enkele buien, mogelijk met een klap onweer. 

De buien vallen vanochtend vooral in het westen en noorden en vanmiddag vaker ook landinwaarts. Met 12 tot 15 graden is het zeer fris. 

Morgen wisselen zon en buien elkaar opnieuw af en wordt het 13 tot 16 graden. De zuidwestenwind waait matig tot krachtig, 4 tot 6 Bft, en neemt morgen iets af. Donderdag neemt de kans op buien af. 

Vrijdag blijft het zo goed als droog en stijgt het kwik naar 17 tot 20 graden. 

Regenradar
regenkaart
kaart
Komende 5 dagenMaxMinWind
Woensdag15°C5°CW 4
Donderdag17°C5°CW 3
Vrijdag18°C6°CZW 3
Zaterdag14°C9°CNO 4
Zondag14°C6°CNW 3

Het weer van NU.nl: http://www.nu.nl/dvn/4051400/weer-dinsdag-buien-met-mogelijk-onweer.html, en de vaste lezers weten dat je het andere nieuws kunt bekijken op www.nu.nl, wanneer het nieuws, welk nieuws dan ook jouw interesse heeft. Het weer is op dit moment iets wat mijn interesse heeft, omdat de regen en de wind, hoewel veel mensen een andere mening zullen hebben, in mijn beleving heel erg welkom is, welkom is voor de natuur, voor alles wat groeit en bloeit en in een latere periode van het jaar, wanneer de temperaturen wat hoger zijn, weer gecompenseerd wordt.

En natuurlijk zou het mooi zijn, wanneer het 's nachts regent en overdag de zon schijnt. Zou het mooi zijn, wanneer het 's nachts regent en overdag, iedereen zonder enige hinder van neerslag, kan genieten van het mooie weer. Of dit snel zal gebeuren? Wie weet? Maar ook dan zullen er altijd mensen zijn, die de voorkeur geven, aan wat regen overdag, omdat zij bijvoorbeeld 's nachts werken, s' nachts of in de avond, wanneer de zon niet meer schijnt en zij hun werkzaamheden zullen moeten verrichten. Mensen die hun werkzaamheden moeten of mogen verrichten en de voorkeur geven aan een goede omstandigheid, een goede "weer-omstandigheid" die bij hen past. Bij hen en het werk wat zij doen. Het werk wat zij uitvoeren, door het beroep wat zij uitoefenen, het beroep wat zij hebben gekozen, op het moment waarop zij hun keuze mochten maken. Een keuze vanuit het hart, een keuze vanuit het hoofd of een keuze die gemaakt is, op basis van dat wat zijzelf, iedereen zelf of de ouders hebben uitgekozen? Ja, dit is evenals de waarheid of dat wat voor het weer geldt, iets wat alleen ieder mens zelf weet en ieder mens zelf kan zeggen. 

Wat ieder mens zelf weet of wellicht denkt te weten, doordat hij of zij dit wel of niet zegt. En of dit is omdat zij zich hebben laten leiden door dat wat zij denken, denken door het zich te herinneren of doordat dit iets is wat zij wenselijk achten, daardoor zijn gaan geloven in dat wat zij zelf jarenlang hebben gedacht, dat is ook aan hen. Want wanneer het je herinneren als mens je doet beseffen, waarom je voor iets gekozen hebt, dan weet en herinner je je ongetwijfeld ook de reden waarom je juist hiervoor gekozen hebt. Hiervoor gekozen hebt en hiervoor gekozen is, omdat het tegenovergestelde hiervan veel vaker aan de orde is. Want het je herinneren waarom je voor iets gekozen hebt of juist het tegenovergestelde ervan, de afwezigheid van de herinnering is onderdeel van je levensweg, vormt onderdeel van iemands leven. Vormt onderdeel van het leven wat je leeft, om je uiteindelijke doel, je bestemming te bereiken. Omdat het halen van de bestemming en dit op de meest functionele manier doen, iets is wat ieder mens zou willen, wat ieder mens zou willen en zal mogen bereiken. 

Want functioneel zijn, kunnen functioneren, is in feite dat wat ieder mens wil en over het algemeen kan, wanneer hij of zij ervoor kiest om het leven aan te gaan, het leven aan te gaan waarbij hij of zij van belang en van nut wil zijn. Van belang en van nut, ja. Natuurlijk komt dan meteen de vraag of de mensen die geboren worden met een beperking op verstandelijk of lichamelijk vlak hier ook voor gekozen hebben? Wanneer ik ja zeg, zullen heel veel mensen hier hun twijfels over hebben. Hier hun twijfels over hebben, of me zelfs ronduit voor gek verklaren. Dat mag, dat mag iedereen doen die dit wil, die denkt dat dit zo is. Iedereen die dit denkt, daarbij, dat er niemand is, die er bewust voor kiest om een leven aan te gaan, waarin alles wat hij of zij doet als een uitdaging of een beperking wordt gezien? Ja, als een uitdaging of een beperking, want dat dit de enige juiste uitleg is, zal iedereen ooit zelf weer kunnen beamen. Zal iedereen zelf weer kunnen laten weten, zal iedereen zelf weer kunnen bevestigen, op het moment waarop hij of zij in de mogelijkheid is, de mogelijkheid heeft, om dit ook werkelijk weer te doen.

Werkelijk weer te doen, door te communiceren, door te kunnen communiceren en door zich te kunnen verduidelijken, zich uit te kunnen drukken en dat te doen wat ervoor zorgt dat iedereen ook echt weer begrijpt, wat deze persoon wil delen. Wat deze persoon, dit mens wil mededelen, wil vertellen, wil zeggen of wil laten zien. Wil laten zien en uitdragen, want dat het kunnen delen, het kunnen tonen, het kunnen laten weten, eigenlijk de meest belangrijke functie van het kunnen communiceren is, de belangrijkste reden van communicatie is, is een feit. Is een feit omdat dit, onderdeel is van het leven. Onderdeel is van leven, onderdeel is en vormt van het menszijn, het menselijk wezen. En ieder mens die werkelijk op een humane manier in het leven staat, het leven als het meest belangrijke ziet, wat er is en wat er bestaat, zal in staat zijn om dit ook aan ieder ander over te brengen. Zal in staat zijn, om het op een dusdanige manier te delen dat iedereen er baat en profijt van heeft er baat en profijt bij heeft, die dit ook weer gaat doen. Die ook weer gaat delen.

Delen om te kunnen, te willen en te mogen leven. Delen om datgene te doen, wat een bijdrage levert aan het gezond en welzijn van iedereen die en alles wat leeft. Iedereen die en alles wat leeft en dit geheel op eigen kracht en eigen kunnen wil doen. Dit op eigen kracht en kunnen doet. Want de rol die het kunnen communiceren betekent in een mensenleven, is minstens zo belangrijk, is evenzo van belang, als het kunnen doen. Het kunnen doen, om je te ontwikkelen, om als mens je kwaliteiten en talenten te ontdekken. Omdat het ontdekken van ieders kwaliteiten en talenten, een mens tot grote hoogte brengt. Een mens op het niveau brengt, waardoor hij of zijn kan communiceren met iedereen die en alles wat leeft. Iedereen die en alles wat leeft of de wil heeft om te leven. De wil heeft, om het leven ten volste te leven. Ten volste te leven en eruit te halen wat erin zit. Eruit te halen wat mogelijk is, wat mogelijk is, zonder zichzelf, iedereen die of alles wat leeft te beschadigen. Zonder zichzelf, iedereen die of alles wat leeft schade toe te brengen.

Omdat het leven bestaat uit liefde en liefhebben. En liefde en liefhebben, alles wat het leven leven, het leven liefhebben in de weg staat, direct afremt of beperkt. Direct afremt en beperkt, waardoor dit voorgoed z'n laatste tijd gehad heeft. Voorgoed zal worden gehinderd in het verder vernietigen van dat wat het leven heeft, dat wat leeft en dat wat lief heeft, het leven lief heeft. Het leven lief heeft en alles wat leeft liefheeft. Het leven liefheeft en daarbij iedereen die en alles wat de intentie heeft om in liefde geluk en gezondheid te willen leven, het recht te leven en daarmee de kans op leven te geven. Want de grens is nu werkelijk bereikt. De grens is bereikt, doordat deze zo vaak overschreden is, dat God en Zijn Zoon Jezus hebben besloten, dat de pijn en het verdriet wat zoveel mensen hebben gevoeld, wat zoveel mensen heeft geraakt, zoveel mensen, dieren en alles wat leeft heeft belast, nu voor eens en altijd mag worden verholpen. Mag worden verholpen, door het van hogerhand ingevoerde herstelplan. Het herstelplan, waarbij de mens die vanuit liefde leeft een tweede kans krijgt, de mens die vanuit zichzelf, vanuit zijn of haar ware zelf leeft, dat zal mogen ervaren en beleven wat hem of haar helpt weer voor 100% te leven. Weer voor 100% te leven en voor zichzelf te kiezen. Voor zichzelf, daarmee voor iedereen die en alles wat leeft, iedereen die en alles wat vanuit liefde leeft.

Vanuit liefde leeft en ook alleen deze intentie heeft, om dit in alle dagen die volgen en komen te blijven doen. In alle dagen die volgen en komen te blijven doen en dit op de meest unieke, de meest bijzondere wijze uit te dragen. Uit te dragen, uit te dragen door te delen. Door de kennis en het weten vanuit het hart te delen, waardoor leven de enige wijze is, waarop dit zal kunnen plaatsvinden. Zal kunnen plaatsvinden, zal plaatsvinden, daardoor plaats heeft. Omdat het nu werkelijk tijd is, dat iedereen dit weer mag ervaren. Iedereen die en alles wat in en vanuit liefde leeft. Iedereen die en alles wat ervoor zorgt, dat zijzelf, daarbij ook ieder ander, ieder ander en alles wat leeft dezelfde gelegenheid, in en vanuit gelijkheid de kans zal krijgen om dit te doen. Dit te doen, door actief te handelen, dit te doen, door actief dat te doen, wat een bijdrage levert aan het gezond en welzijn van iedereen die en alles wat leeft, omdat dit de basis van het leven is. 

Omdat Gezond en welzijn de basis is, die weer bereikt wordt wanneer de balans terugkeert. De balans, de grens, de nullijn, omdat we het punt bereikt hebben, waarop we break even zijn. We het punt bereikt hebben, dat er in feite nog net zoveel in leven is, als er ondertussen vernield, vernietigd en op een dusdanige manier gemanipuleerd en geëlimineerd is, dat er evenzoveel leven is heengegaan. Evenzoveel leven is heengegaan als er nu op de wereld is.  Er evenzoveel mensen, dieren en alles wat leeft is, als er letterlijk naar de andere zijde geholpen is. Naar de andere zijde geholpen of verbannen is. En natuurlijk kun je daar vragen over hebben, natuurlijk mag iedereen hier zijn of haar bedenkingen over hebben, natuurlijk mag iedereen mij opnieuw voor gek verklaren. Dat mag, iedereen mag dit doen, iedereen die dit wil mag dit doen, ik heb er vrede mee!

Omdat ik tevreden ben, omdat ik tevreden ben en ieder ander ditzelfde gun. Ieder ander, iedereen die en alles wat leeft het werkelijk gun om vrede te vinden in leven. Om tevreden en dankbaar te zijn, met dat wat het leven hen aanbiedt, hen aanbiedt en geeft. Omdat het leven, leven in en vanuit liefde de basis is om in vrede te zijn. Tevreden te zijn met wie je bent, wat je bent, wat je kunt en wat voor jou mogelijk is. Omdat jij ten volste jezelf bent, jij ten volste jezelf bent en wilt zijn. Omdat jij net als ik, jezelf wilt zijn. Waar kies jij voor?

De spreuk die ik vanmorgen op mijn Persoonlijke Facebookpagina plaatste, is weer volledig op zijn plaats. Omdat ik op LinkedIn inmiddels het dubbele aantal contacten heb mogen verwelkomen, heb ik sinds een week besloten, om deze spreuken ook iedere morgen met hen te delen. Te delen met hen die met mij verbonden zijn. Met mij verbonden zijn, door in contact te staan. In contact met mij, met zichzelf, daarbij met iedereen die en alles wat leeft. Omdat het leven wat zij leven, het leven wat zij leiden, een leven uit liefde is. Een leven uit liefde, door levenslust, door het leven als lust, als dat wat het allerbelangrijkste is te zien. Als meest belangrijke, waardoor zij evenals vele andere mensen die nog niet op Social Media zitten, die nog niet op deze wijze verbonden zijn, de nodige mensen kennen, de mensen kennen met wie zij in contact staan. De mensen kennen, met wie zij in contact staan, de mensen met wie zij een herinnering delen. De mensen kennen, met wie zij een herinnering en daardoor het leven delen. Het leven delen, waardoor op deze wijze, de verbinding die nodig is, om te kunnen leven, volledig hersteld wordt. Volledig hersteld wordt, zodat deze weer één zal zijn. Een in en vanuit liefde gedeelde verbinding. Een hogere verbinding, een vanuit liefde verbonden band, die elke andere bandbreedte overstijgt, overstijgt en of zelfs naar een hoger plan zal tillen. 

Omdat het hogere plan, het plan wat door God en Zijn Zoon Jezus vanuit liefde, met iedereen die en alles wat leeft gedeeld mag worden en gedeeld wordt, van kracht is. Het hogere plan van kracht is en gedeeld mag worden, met iedereen die er ook iets mee wil, die er ook iets mee wil en kan door de waarde ervan in te zien. De waarde ervan te zien, zonder eraan te willen verdienen, omdat dit laatste in ieders belang is.




Want we mogen als mens allemaal Uniek zijn. Want we mogen als mens allemaal onze eigen kwaliteiten hebben en weten, waardoor we zullen zien, inzien dat we allemaal weer van gelijke waarde zijn. We allemaal van gelijke waarde zijn, omdat we elkaar werkelijk heel hard nodig hebben. We elkaar hard nodig hebben wanneer we ons hogere doel, ons gezamenlijk doel, "een mooie gezonde wereld", willen bereiken. Een mooie gezonde wereld, die zonder dat ik daar op zinspeel, zeker in aantocht is en waarop we vanuit liefde voor onszelf, voor God en Zijn Zoon Jezus mogen vertrouwen. Omdat het kunnen vertrouwen zonder verwachtingen dat is wat God ons gegeven heeft, wat God een ieder van ons gegeven heeft, die zijn of haar leven in en vanuit liefde leeft. Waardoor het mogen en kunnen vertrouwen vanuit liefde en het onvoorwaardelijk houden van onszelf, onze medemens, iedereen die en alles wat leeft, weer de enige waarheid mag zijn, weer de enige waarheid zal zijn. 

Een waarheid waar ik in geloof en op vertrouw, een waarheid waar in mijn beleving, vanuit dankbaarheid iets bij hoort, waardoor ik voel en weet dat ik dit mag delen. Mag delen, omdat ik het vanuit liefde voor iedereen die en alles wat leeft wil delen, met iedereen deel. Met iedereen deel, die volledig of deels beseft, dat we dankbaar mogen zijn. Dankbaar mogen zijn, voor alles wat we hebben, alles wat we hebben, doordat we zijn, onszelf kunnen en mogen zijn. Ieder mens die is, zijn of haar eigen kwaliteiten en talenten heeft. Iedereen die en alles wat is, omdat het ons gegeven is. Dit ons geschenk en ons cadeau, de werkelijke waarde in leven en van het leven is. En omdat we van waarde zijn, we allemaal, iedereen die en alles wat leeft van waarde is. 

Een geschenk wat we allemaal hebben ontvangen, waardoor we mogen ervaren en beleven. Mogen ervaren en beleven, dankzij God en Zijn Zoon Jezus, die hiervoor het startsein gegeven hebben, hiervan de grondleggers zijn. Waardoor wij de mogelijkheid hebben ontvangen, om in en vanuit Onvoorwaardelijke Liefde te kunnen en mogen leven. Het delen van deze boodschap, de waarheid is. De waarheid is en daarom vanuit liefde en ter ere van en vanuit Zijn naam voor mij het enige juiste. Het enige juiste om te doen, om te delen, met iedereen die en alles wat leeft. Met iedereen die en alles wat in Zijn kracht en vanuit Zijn liefde wil leven. Omdat Jezus Zijn Leven gegeven heeft, opdat een ieder die in Hem, daarbij of daardoor in God gelooft, niet verloren gaat maar het eeuwig leven heeft. Door te leven, door vanuit liefde met iedereen die en alles wat leeft te leven, zullen we ook echt dat kunnen en mogen doen, wat ervoor zorgt dat we ook werkelijk allemaal het eeuwig leven hebben. Door te leven, door te leven vanuit liefde, waardoor werken, aan onszelf werken, aan een gezonde wereld werken, aan een gezonde samenleving werken, aan een gezond samenzijn werken, het enige is wat toekomst heeft. Ik ga ervoor en jij? 

Ik kies ervoor om volledig mezelf en daarbij de naaste, maar ook de gelijke van ieder ander te zijn. Van ieder ander, waardoor ik ieder ander kan laten, me in ieder ander kan verplaatsen, me in de ander kan verplaatsen, zonder daar zelf anders door te worden. Ik heb al het andere, inclusief gedachtes over de ander, werkelijk losgelaten, luister alleen nog naar mijn hart. Omdat ik vanuit mijn hart, hoor, zie en voel wat werkelijk waar is en wat niet, omdat ik vanuit mijn hart mag weten. Ik heb vertrouwen, en weet dat iedereen die en alles wat op mijn pad mag komen, voorbestemd is. Want het vertrouwen gaat gepaard met zien wat er op je pad komt en erop vertrouwen dat datgene mag gebeuren, mag plaatsvinden wat noodzaak is. Omdat het onderdeel vormt van de natuur, onderdeel is van de natuur en altijd onderdeel zal zijn, hoe hard de mensheid ook zijn of haar best doet om het tegenovergestelde in werk te stellen. 

Ik vertrouw op een leven in liefde, geluk en gezondheid. Een leven waarin ieder mens weer van waarde is en van waarde wil zijn. Ik geloof in een leefbare wereld. Ik geloof in een wereld waarin economische belangen, voor mijn gevoel de enige veroorzaker van alle strijd, strijd in ieder opzicht, zijn langste tijd heeft gehad. Daarom ga ik door met mijn taak. Iedere dag bloggen, iedere dag schrijven, iedere dag, dat doen, wat ik vanuit liefde op me genomen heb. Ik vanuit liefde voor ieder mens mogelijk kan, wil en mag maken. Vanuit liefde, omdat ik er niets voor terug verwacht en ik er ook werkelijk niets voor wil hebben. Omdat er één ding is, wat ik vanuit mijn hart weet en voel, dat ik daardoor het doel en onze bestemming bereik. Want: Liefde overwint alles!" http://www.dehofvanhetheden.nl/pdf/nieuwsbrief36.pdf De cover en het boek! http://www.dehofvanhetheden.nl/pdf/boek7.pdf  en http://www.dehofvanhetheden.nl/pdf/ikkiesvoorjou.pdf 

Daarom kan ik niet anders dan het volgende te zeggen en te adviseren: Kies in Hemelsnaam voor jezelf. Kies voor jezelf, door goed voor jezelf te zorgen, je niet meer te laten verleiden of misleiden, door alles wat je aangeboden wordt. Kies vanuit je hart en wanneer je je hoofd wilt gebruiken lees dan alle blogs die ik heb mogen schrijven en bekijk alle linkjes die ik hierin heb mogen plaatsen om te zien, voelen, ervaren en beleven wat wij samen kunnen doen. Ik wil, kan en mag iedereen helpen die het nodig heeft en erom vraagt. Het gaat om onze gezamenlijke toekomst. Het gaat om jou, mij, iedereen die en alles wat leeft. 

"En omdat een gezonde wereld mijn droom en mijn grootste wens is, mag ik iedere dag een stukje schrijven. Want op deze wijze, heb ik de kans om mijn verhalen net als de boeken en gedichten die ik vanuit ONVOORWAARDELIJKE LIEFDE VOOR ieder mens heb kunnen en mogen schrijven, met iedereen te delen. En heb jij inmiddels de tijd genomen om mijn blogverhalen te lezen en ben jij de persoon, de uitgever die mij wil helpen, die mijn boeken wil uitbrengen, dan hoor ik je graag! Ben jij de uitgever, die ERVOOR zorgt dat mijn boeken gebruikt kunnen en mogen worden, om de wereld van vandaag weer de wereld van morgen te laten zijn?  De wereld van morgen, de hemel op aarde, dat is mijn wens, mijn doel en mijn missie in het leven."

En ben je er NU ook klaar VOOR om jouw leven te leven, jouw zelfgekozen en verkozen leven een kans te geven, HELP MIJ, HELP JEZELF &  HELP IEDER ANDER! Tot die tijd blijf ik bloggen, blijf ik alles delen met iedereen die ook Volmaakt, Gelukkig Zichzelf wil, kan en mag, kortom durft te zijn! En daarbij vertrouw ik er volledig op, dat dat zal gebeuren wat nodig is, wat mag omdat God de regie vanuit ONVOORWAARDELIJKE LIEFDE zal begeleiden.

Download ook gratis mijn boekje Leven leren herinneren weten via de boekenwinkel op www.dehof van het heden Luisteren kan natuurlijk ook via: https://www.youtube.com/watch?v=NwwuvZEltjk&feature=youtu.be 

Want:

“Leven is genieten van alles wat je mee mag maken zien en doen” 
“Liefde is, houden van het leven en allen die je dierbaar zijn” 

Dit keer nogmaals de mooie plaat van Whitney Houston: "Step by step" https://www.youtube.com/watch?v=sWa5vE4MUpU en het mooie lied van Jason Mraz:  "I won't give up", https://www.youtube.com/watch?v=ZYqcpTYQ8I4Want ook nu, zal deze de verbinding, die er is, deze mooie gedachte mogen ondersteunen. Wanneer" DURF (JIJ) TE HELPEN? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten