dinsdag 12 mei 2015

Wanneer het tij keert, iedereen die en alles wat leeft zichzelf weer is, zal ieder mens, ieder dier en alles wat leeft (weer) wel zijn.

'De dag van NU' (Bron NU.nl 18.45 uur van dinsdag 12 mei) 

'Nieuwe beving Nepal is gevolg van vorige beving' 

"Nepal is dinsdagochtend opnieuw getroffen door een zware aardbeving. De beving met een magnitude van 7,3 is hoogstwaarschijnlijk een gevolg van de aardbeving van zeventien dagen geleden.

De vorige beving had een magnitude van  7,8 en eiste zeker 8.046 levens. 17.860 anderen raakten gewond.  

Volgens seismoloog Bernard Dost van het Koninklijk Nederlands Meteorologisch instituut (KNMI) is de kans groot dat deze beving een gevolg is van de vorige beving. 

De nieuwe beving vond plaats op een diepte van negentien kilometer nabij de Chinese grens.  "Het gebied ligt ongeveer 150 kilometer oostelijker dan de vorige beving", vertelt de seismoloog. "De breuklengte van de vorige beving was ongeveer 100 tot 150 kilometer. Door de eerste beving is de spanning in dat gebied afgenomen." 

Verschoven spanning 

De nieuw beving kan een gevolg zijn van verschoven spanning. Doordat bij de eerste beving de spanning in het gebied is afgenomen, kan de spanning in de rest van de breuklijn zijn toegenomen. 

De wereld bestaat uit verschillende platen, die langs en over elkaar wringen. In Nepal schuift de Indische plaat onder de Euraziatische plaat. Die verschuiving levert spanning op. "Door de vorige beving is op de breeklengte bij het epicentrum de spanning afgenomen. Daardoor kan er nieuwe spanning zijn ontstaan bij de uiteinden van de breuklijn", legt Dost uit. 

Bekend effect 

Een heftige naschok van deze omvang is niet nieuw. "De zeebeving in de Indische Oceaan, die een tsunami veroorzaakte in december 2004 heeft vier maanden later ook een naschok gekend. "De zeebeving had een magnitude van 9,3, de naschok in maart 2005 had en magnitude van 8,7. 

Het meten van spanning tussen aardplaten is volgens de seismoloog lastig. "Het is niet zo dat er nu een cascade aan bevingen ontstaat." Maar welke gevolgen deze beving voor de platentektoniek in Nepal heeft, is nog lastig te overzien.

En zoals iedere lezer wel weet ook nu weer de link: http://www.nu.nl/dvn/4047698/nieuwe-beving-nepal-gevolg-van-vorige-beving.html die je aan kunt klikken wanneer je het totale artikel wilt lezen 

Vanmorgen werd ik wederom gewekt door de merel die vanaf 7 mei al iedere dag zijn best doet om mij te wekken. Om mij te wekken voordat de wekker afgaat. Voordat de wekker überhaupt maar de kans krijgt om te piepen, te rinkelen of de geluiden te produceren die Philips aan het Wake Up Light heeft toegevoegd. Want de zon is het sein wat de merel gebruikt om wakker te worden, de merel gebruikt om dat te doen wat ervoor zorgt dat alles wat de natuur vanuit zichzelf al laat gebeuren, laat plaatsvinden, plaatsheeft. Plaats heeft en plaats krijgt, omdat het erbij hoort, omdat het een natuurlijke reactie is, die ooit gestart is op het moment waarop God de Hemel en de Aarde geschapen heeft, met iedereen die en alles wat daarop leeft.

Vandaag geen spreuk op mijn Persoonlijke Facebookpagina, geen spreuk maar een filmpje. Een filmpje wat het delen waard is. De tekst die ik bij dit filmpje heb geplaatst wil ik dan ook heel graag met iedereen delen: "Goedemorgen. Een mooi voorbeeld vandaag. Omdat kinderen alles voelen." http://www.spiritscienceandmetaphysics.com/10-month-old-baby-empath-cries-with-emotion-when-mother-sings/  

Omdat kinderen exact aanvoelen wat er speelt, welk gevoel er voortkomt uit woorden die gesproken, gezongen of zelfs gedacht worden. Je zult begrijpen dat de toon, de intonatie, of eigenlijk de klank die de woorden tentoonspreiden in wezen het hart van een kind rechtstreeks kunnen raken. Ja rechtstreeks kunnen raken, waardoor het ene kind er door geraakt wordt en het andere kind ervoor kiest, om voor zichzelf te kiezen en er op die manier voor gaat om zichzelf te zijn. Zichzelf te zijn in alle vrijheid, omdat hij of zij ervoor kiest om wel het verdriet te voelen, maar dit, door zelf te huilen, door zelf (de) emoties te tonen en te uiten, door deze los te laten, er meteen voor zorgt dat de pijn zich niet hecht. Niet hecht en niet vastzet, door deze meteen of direct te verwerken. 

Verwerken door meteen te huilen. Want dat is wat een mens, maar zeker een kind doet, die zijn of haar emoties toont, zijn of haar emoties uit. Uit door te huilen, uit en huilt door het verdriet wat gevoeld wordt, meteen los te laten. Het verdriet los te laten wat gevoeld wordt. Gevoeld, zonder dit op zichzelf te betrekken, maar wel te voelen en begrijpen wat de diepere inhoud, het werkelijke leed is, wat schuil gaat achter de woorden. Wat schuilt of verborgen ligt in de woorden die een gevoel van angst, pijn, leed en verdriet teweeg hebben gebracht. Omdat een kind, zelfs wanneer hij of zij deze niet verstaat, niet woordelijk of letterlijk begrijpt, niet zou kunnen begrijpen wat er gezegd wordt, door de toon, de intonatie, of eigenlijk de wanklank, deze perfect kan verklaren. Daardoor begrijpt, dat deze geuit worden vanuit of gepaard gaan met verdriet, of zelfs volledig geuit worden en gepaard gaan met verdriet.

Dit doet me denken aan een periode uit mijn eigen jeugd. Een periode in mijn leven, toen ik 9 jaar oud was en het lied "Don't cry for me Argentina" vaak op de radio te horen was. Een lied waarbij ik, wanneer ik dit hoorde, altijd moest huilen. Omdat dit lied er altijd voor zorgde, dat de tranen vanzelf over mijn wangen rolden, vanzelf, zonder dat ik wist wie Eva Perón was. Voordat ik bewust wist, wie Eva Perón was en of en wat het lied betekende, wat later gezongen werd in de musical Evita, over het leven van Eva Perón. 

Eva Perón, de vrouw van de Argentijnse President Juan Perón, maar ook de vrouw die de pijn, het leed en het verdriet van de bevolking kende, de pijn, het leed en het verdriet zelf ook voelde, daardoor in tweestrijd leefde. Een tweestrijd, die haar uiteindelijk het leven heeft gekost? Wie zal het zeggen? Om een beeld te krijgen van wie Eva Perón was, heb ik 2 linkjes bijgesloten. http://nl.wikipedia.org/wiki/Eva_Perón en http://www.scientias.nl/evita-eva-peron/ 

Dat Eva Perón, een vrouw was die goed wilde doen, die van goede wil was, daar twijfel ik niet aan. De pijn die zij als mens heeft gevoeld, kwam voort uit de liefde voor de mensheid, de mensen waarvoor zij wilde leven, de mensen waarvoor zij er wilde zijn. Of dit ook de mensen zijn waarvoor zij haar leven heeft gegeven, doordat zij te weinig/geen rekening hield met zichzelf, dat is de vraag? Een vraag die zij alleen zelf zal kunnen beantwoorden. Zijzelf, wanneer dit mogelijk zou zijn. Iets wat voor heel veel mensen geldt, die niet meer in leven zijn, niet meer in leven, doordat zij op enige wijze, op enige tijd, het leven hebben gelaten. Het leven hebben gelaten voor wat het was, doordat zij de strijd niet meer konden leveren. 

Deze strijd hen te veel werd. Deze strijd of eigenlijk het innerlijk conflict ertoe geleid heeft, dat het leven ophield. Het leven, de mens in leven niet meer kon blijven bestaan. Bestaan, als Be-staan, jezelf zijn, en jezelf staande houden, iets wat of eigenlijk iemand die niet meer, niet meer kon zijn in leven, heeft opgegeven. Niet meer zichzelf kon zijn, doordat het leven hen, (hem of haar) teveel werd. De tegenstrijdigheden, alles wat conflicterend was en conflicterend werkte hen, (hem of haar) (ver)hinderde zichzelf te zijn. 

De reden of oorzaak waardoor een persoon die zichzelf is, er wel is, (wellbeing), verandert in een persoon die zich ziek voelt, door illness of beter gezegd sickness. Waardoor wellbeing en de vertaling welzijn, verandert in illness, de vertaling ziekte of beter gezegd sickness, wat ziekzijn betekent. En de Engelse uitleg over ziekte of ziekzijn, is wellicht de meest duidelijke die voor alles en iedereen geldt. Omdat het gaat om ziekte, je rot voelen, (misselijkheid), of ziek gedrag of ziekelijk gedrag vertonen. Zie ook de link en alle linkjes die je aan kunt klikken. http://en.wikipedia.org/wiki/Sickness 

Maar hoe is het met de aarde? Zou dit ook voor de aarde gelden? Zou dit ook voor de aarde, iedereen die en alles wat daarop leeft gelden? Doordat iedereen die zo in strijd is met zichzelf, ervoor heeft gezorgd, dat het (hele) leven een strijd geworden is? Een strijd, die zover doorgevoerd wordt, zover gestreden wordt, dat dit mens, dier, alles wat leeft, opnieuw met de aarde verbindt? In welke verhouding staat alles wat leeft, iedereen die leeft tot de aarde? Beschouwen we de aarde als ons bezit, beschouwen we de aarde als dat wat ons gegeven is? Beschouwen we de aarde als koopwaar? Koopwaar waar we met respect mee en van kunnen leven of beschouwen we de aarde als vanzelfsprekend? Vanzelfsprekend omdat het van ons is of vanzelfsprekend omdat wij van de aarde zijn? Want wanneer dit laatste het geval is, dan is de aardbeving van vandaag een logisch gevolg, een logische verklaring, een logisch resultaat van alles wat we doen? Of toch niet?

En waarom dan niet, omdat iedereen die en alles wat leeft van aarde gemaakt is of omdat we weigeren dit te zien? Omdat we weigeren te zien dat we allemaal van hetzelfde materiaal gemaakt zijn? We weigeren te zien dat we allemaal op eenzelfde wijze gemaakt en gecreëerd zijn? Doordat er vorm aan ons gegeven is? We in vorm zijn? Doordat we allen in vorm zijn. Doordat we geschapen, gevormd, daardoor "in shape", in vorm zijn? 

In vorm, waardoor alles wat we doen, maar ook alles wat we laten, onze gezamenlijke, maar daarbij ook onze individuele verantwoordelijkheid is. Hoe kunnen we dan doorgaan met het gebruiken, misbruiken en soms zelfs minachten van dat wat ons als mens zoveel gegeven heeft? Wat ons als mens al jaren heeft laten zijn, onszelf zijn, of is het toch een afspiegeling van wie we zijn? Doordat we de schaduwzijde zijn geworden van wie we in wezen zijn? Wie we in wezen zelf zijn? Doordat we wel denken, maar niet voelen, we wel denken, maar ons niet bewust zijn van dat wat nodig is? Nodig is om in harmonie met onze natuur, onze eigen natuur, daarbij ook met de natuur, de hemel en de aarde in het algemeen te kunnen leven?

Ja, in het algemeen belang wel te verstaan. Want onszelf zijn, onze gezamenlijke maar daarbij ook individuele verantwoordelijkheid nemen, is dat wat nu nodig is. Nodig is, om te kunnen leven met iedereen die en alles wat leeft, omdat dit de enige manier is, om te kunnen leven. Om te kunnen blijven leven. In volle gezondheid te kunnen blijven leven, in volle gezondheid te kunnen blijven zijn. Omdat het nemen van onze individuele en gezamenlijke verantwoordelijkheid, ervoor kan zorgen dat we onszelf zijn en onszelf blijven. We welzijn, we er wel zijn en dit ook toestaan van iedereen die en alles wat leeft, iedereen die en alles wat ervoor kiest om te leven. In leven te zijn, levend te zijn! 

Wil jij jouw kind, jouw kleinkind, iedereen die en alles wat leeft een toekomst geven, start dan met het onvoorwaardelijk houden van jezelf, iedereen die en alles wat leeft. En kun je dit niet alleen, dan zijn er ongetwijfeld mensen die jou willen helpen om ook jezelf te zijn. Jezelf te zijn, vanuit dankbaarheid, vanuit tevredenheid en vanuit acceptatie, daarbij iedere dag te nemen zoals deze komt, zoals deze zich aandient. Omdat het goed is en ieder ander, iedereen die en alles wat leeft er ook weer voor kan kiezen om te zijn, heel te zijn, daardoor in balans te zijn.

Ik kies ervoor om volledig mezelf en daarbij de naaste, maar ook de gelijke van ieder ander te zijn. Van ieder ander, waardoor ik ieder ander kan laten, me in ieder ander kan verplaatsen, me in de ander kan verplaatsen, zonder daar zelf anders door te worden. Ik heb al het andere, inclusief gedachtes over de ander, werkelijk losgelaten, luister alleen nog naar mijn hart. Omdat ik vanuit mijn hart, hoor, zie en voel wat werkelijk waar is en wat niet, omdat ik vanuit mijn hart mag weten. Ik heb vertrouwen, en weet dat iedereen die en alles wat op mijn pad mag komen, voorbestemd is. Want het vertrouwen gaat gepaard met zien wat er op je pad komt en erop vertrouwen dat datgene mag gebeuren, mag plaatsvinden wat noodzaak is. Omdat het onderdeel vormt van de natuur, onderdeel is van de natuur en altijd onderdeel zal zijn, hoe hard de mensheid ook zijn of haar best doet om het tegenovergestelde in werk te stellen. 

Ik vertrouw op een leven in liefde, geluk en gezondheid. Een leven waarin ieder mens weer van waarde is en van waarde wil zijn. Ik geloof in een leefbare wereld. Ik geloof in een wereld waarin economische belangen, voor mijn gevoel de enige veroorzaker van alle strijd, strijd in ieder opzicht, zijn langste tijd heeft gehad. Daarom ga ik door met mijn taak. Iedere dag bloggen, iedere dag schrijven, iedere dag, dat doen, wat ik vanuit liefde op me genomen heb. Ik vanuit liefde voor ieder mens mogelijk kan, wil en mag maken. Vanuit liefde, omdat ik er niets voor terug verwacht en ik er ook werkelijk niets voor wil hebben. Omdat er één ding is, wat ik vanuit mijn hart weet en voel, dat ik daardoor het doel en onze bestemming bereik. Want: Liefde overwint alles!" http://www.dehofvanhetheden.nl/pdf/nieuwsbrief36.pdf De cover en het boek! http://www.dehofvanhetheden.nl/pdf/boek7.pdf  en http://www.dehofvanhetheden.nl/pdf/ikkiesvoorjou.pdf 

Daarom kan ik niet anders dan het volgende te zeggen en te adviseren: Kies in Hemelsnaam voor jezelf. Kies voor jezelf, door goed voor jezelf te zorgen, je niet meer te laten verleiden of misleiden, door alles wat je aangeboden wordt. Kies vanuit je hart en wanneer je je hoofd wilt gebruiken lees dan alle blogs die ik heb mogen schrijven en bekijk alle linkjes die ik hierin heb mogen plaatsen om te zien, voelen, ervaren en beleven wat wij samen kunnen doen. Ik wil, kan en mag iedereen helpen die het nodig heeft en erom vraagt. Het gaat om onze gezamenlijke toekomst. Het gaat om jou, mij, iedereen die en alles wat leeft. 

"En omdat een gezonde wereld mijn droom en mijn grootste wens is, mag ik iedere dag een stukje schrijven. Want op deze wijze, heb ik de kans om mijn verhalen net als de boeken en gedichten die ik vanuit ONVOORWAARDELIJKE LIEFDE VOOR ieder mens heb kunnen en mogen schrijven, met iedereen te delen. En heb jij inmiddels de tijd genomen om mijn blogverhalen te lezen en ben jij de persoon, de uitgever die mij wil helpen, die mijn boeken wil uitbrengen, dan hoor ik je graag! Ben jij de uitgever, die ERVOOR zorgt dat mijn boeken gebruikt kunnen en mogen worden, om de wereld van vandaag weer de wereld van morgen te laten zijn?  De wereld van morgen, de hemel op aarde, dat is mijn wens, mijn doel en mijn missie in het leven."

En ben je er NU ook klaar VOOR om jouw leven te leven, jouw zelfgekozen en verkozen leven een kans te geven, HELP MIJ, HELP JEZELF &  HELP IEDER ANDER! Tot die tijd blijf ik bloggen, blijf ik alles delen met iedereen die ook Volmaakt, Gelukkig Zichzelf wil, kan en mag, kortom durft te zijn! En daarbij vertrouw ik er volledig op, dat dat zal gebeuren wat nodig is, wat mag omdat God de regie vanuit ONVOORWAARDELIJKE LIEFDE zal begeleiden.

Download ook gratis mijn boekje Leven leren herinneren weten via de boekenwinkel op www.dehof van het heden Luisteren kan natuurlijk ook via: https://www.youtube.com/watch?v=NwwuvZEltjk&feature=youtu.be 

Want:

“Leven is genieten van alles wat je mee mag maken zien en doen” 
“Liefde is, houden van het leven en allen die je dierbaar zijn” 

Dit keer nogmaals de mooie plaat van Whitney Houston: "Step by step" https://www.youtube.com/watch?v=sWa5vE4MUpU en het mooie lied van Jason Mraz:  "I won't give up", https://www.youtube.com/watch?v=ZYqcpTYQ8I4Want ook nu, zal deze de verbinding, die er is, deze mooie gedachte mogen ondersteunen. Wanneer" DURF (JIJ) TE HELPEN? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten