dinsdag 10 februari 2015

Waarom er zijn nog niet betekent dat je er al bent.

'Spaans is meest positieve taal'

"Spaans is vergeleken bij andere talen bijzonder positief van toon. In het Chinees worden in verhouding nog relatief veel negatieve uitdrukkingen gebruikt. 


Dat melden Amerikaanse onderzoekers in het wetenschappelijk tijdschrift PNAS

De onderzoekers brachten met behulp van onder meer Twitter en Google Books voor elke taal de honderdduizend meest gebruikte woorden in kaart. 

Vervolgens lieten ze proefpersonen op internet beoordelen hoe positief of negatief die woorden waren. Woorden als 'oorlog' of 'dood' kregen bijvoorbeeld een lage score, terwijl woorden 'lachen' en 'blij' hoog werden beoordeeld. 

Daaruit bleek dat mensen die Spaans spreken gemiddeld genomen vaker optimistische woorden kiezen dan bijvoorbeeld Engels of Chinees sprekenden. 

Positieve woorden 

Uit het onderzoek blijkt dat in elke onderzochte taal de positieve woorden domineerden. Spaans was daarbij de grootste uitschieter. 

"In totaal bestonden alle talen die zijn bestudeerd voor 70 tot 88 procent uit positieve woorden", verklaart deelnemend onderzoeker Lewis Mitchell op ABC News

Sarcasme 

Een wetenschapper van de Universiteit Twente waarschuwt in de Volkskrant echter dat het gaat om een globaal onderzoek, waarbij de context van de bestudeerde woorden niet altijd duidelijk is. De teksten op Twitter zijn bijvoorbeeld niet gescand op eventueel sarcasme. 

Maar volgens onderzoeker Mitchell toont zijn studie wel degelijk aan dat de menselijke communicatie overwegend optimistisch van aard is. "De manier waarop we denken en onze ideeen vormen is inherent positief. We hebben gewoon minder woorden voor negatieve gedachten dan voor positieve", aldus de onderzoeker. 

De wetenschappers richtten zich bij hun onderzoek op tien talen, waaronder Chinees, Engels, Spaans en Koreaans. Nederlands werd niet onderzocht." 

Het volledige stuk is terug te lezen onder de volgende link: http://www.nu.nl/wetenschap/3989783/spaans-meest-positieve-taal.html



'Deze drie willen een enkeltje naar Mars' 

"Leer drie vrijwilligers kennen die zich hebben opgegeven om in 2024 naar Mars te vertrekken. Het wordt de eerste bemande vlucht naar de rode planeet, maar het is wel een enkeltje. 

Het doel van het Nederlandse zogenaamde Mars One Project is om vanaf 2024  elke twee jaar, vier mensen naar de planeet te sturen. Daar richten zij een kolonie op. Niemand kan terug naar de Aarde. De reis en de vestiging op Mars zullen wereldwijd worden uitgezonden als realityprogramma op televisie. 

Stateless Media sprak drie vrijwilligers die zich hebben opgegeven voor het programma. Het gaat om en student natuurkunde uit het Verenigd Koninkrijk, een jonge dokter uit Mozambique en een Iraaks-Amerikaanse vrouw. 

Video: Deze drie willen een enkeltje Mars"

Wanneer je de link aanklikt kun je ook de bijgevoegde video bekijken: http://www.nu.nl/videos/3989768/drie-willen-enkeltje-mars.html

Het wordt wellicht een beetje eentonig wanneer je dagelijks mijn blogs leest, maar ook dit keer ontkom ik er niet aan om te zeggen, dat de combinatie van deze artikelen en de linkjes om het originele NU.nl artikel te lezen en zien onderaan, weer een mooi voorbeeld geven, van hoe de wereld in elkaar zit. Mooi, omdat naast "de werking van de hersenen" bij de mens, van waaruit "de hedendaagse wetenschap werkt", nu ook weer heel duidelijk zichtbaar wordt, dat de emoties ervoor zorgen, mensen doen helpen te besluiten, om iets te doen. Iets te doen, waar de persoon die volledig lekker in zijn of haar vel zit, niet over zou denken of juist wel? Dat de wetenschap daarbij het bewijs levert, dat we als mens, wanneer we vanuit ons hart leven eigenlijk allemaal positief of zoals zij het omschrijven optimistisch zijn, geeft me oprecht een blij gevoel, dit zegt meer dan alle woorden bij elkaar kunnen doen, want zoals de kop van het artikel over de Spaanse taal zegt: 'Language proves we're all optimists at heart'. 

En vanuit die gedachte leef ik al jaren, vanuit die gedachte, weet ik dat ieder mens in staat is, om het juiste te doen. Ja, gedachte, zonder daarbij mijn hoofd te breken over, maar gewoon te doen wat voor mij goed voelt. Want wat goed voelt voor mij, kan voor ieder mens een bijdrage leveren aan zijn of haar welzijn. Kan, zeg ik, want ik ben niet de persoon die voor wie of wat maar ook gaat zeggen wat hij of zij moet doen. Vrije wil en vrije keuze in alles: spreken, denken, doen en handelen. Dat de vandaag door mij op mijn persoonlijke Facebookpagina geplaatste spreuk hier weer volledig op aansluit, zul je na het lezen van dit volledig blog vanzelf weer helemaal begrijpen.

Daarom ook dit keer: "Mijn hartelijke dank aan de personen waarvan ik de mooie spreuken heb geleend". 

Ik laat me nog steeds leiden. Ik doe dat wat voor mijn gevoel juist is. Waar ik zeker van ben, dat dit een bijdrage levert, aan de mooie toekomst waar ik al vanaf mijn vroegste jeugdherinnering naar uitkijk, "Een gezonde wereld". Een wereld, waarin ieder mens weer dat doet wat bij hem of haar past, zonder wie of wat maar ook in een negatief daglicht te plaatsen. Zonder wie of wat maar ook, in een positie te brengen, waar hij of zij door geschaad kan worden. Want dit is niet en zal nooit mijn intentie zijn. Dit is niet en zal nooit mijn intentie worden, zelfs wanneer ik er al het geld voor het opzetten van de Stichting Durf te helpen mee binnen kan halen. Ik wil en zal alles op een eervolle manier mogen blijven doen. Op een eervolle manier, omdat dit de bedoeling en de hele intentie is van het in Liefde, Geluk en Gezondheid kunnen en mogen leven.

En natuurlijk ben ik dankbaar, dat er mensen zijn, die dat wat ik schrijf naar waarde in weten te schatten. Natuurlijk ben ik blij, dat er steeds meer mensen zijn, die ook gaan zien, dat dit de manier van leven is, waar je blij en gelukkig van wordt. Want pas wanneer ieder mens dit weer zo ziet, weer zo gaat ervaren en beleven, zal er een ommekeer komen. Zullen misstanden en misvattingen voor deze aan de kaak gesteld worden, al door de persoon die hierover gaat worden opgemerkt. Zullen misstanden en misvattingen, niet meer in de openbaarheid hoeven te worden gebracht, omdat de personen die de verantwoordelijkheid hebben, de verantwoordelijkheid hebben gekregen en deze ook dragen, zichzelf weer in de positie van de persoon die met een hulpvraag komt verplaatsen. Want dit is de enige juiste manier van werken. Dat is de enige wijze waarop mensen gezond en wel door het leven kunnen gaan. Dit is de manier en de wijze waarbij oplossingen tot resultaten zullen leiden. 

Resultaat of resultaten zodat dit werkelijk een "win win situatie" wordt. Een "delen is vermenigvuldigen situatie". Ik ben er aan toe, om iedereen die voor werkelijk resultaat wil gaan te helpen en te begeleiden. Te helpen en te begeleiden, om de wereld werkelijk weer de Hemel op Aarde te laten zijn. En natuurlijk mogen er mensen naar Mars, mogen er mensen bezig blijven met onderzoeken, welke taal de meest positieve taal in de wereld is. Wanneer ze dan uitgaan van 10 talen en daarbij niet alle talen meenemen, is een onderzoek geen onderzoek maar een vergelijking. En ook dit keer mag ik zeggen dat vergelijken verongelijken is. 

De enige taal die inderdaad de juiste snaar raakt, is de taal van het hart. De taal die kinderen onderling spreken, wanneer zij nog leven in een wereld waarin geen tijdsdruk bestaat. In een wereld waarin een kind zelf kan beslissen wanneer hij of zij iets doet. Inclusief, eten, drinken, naar het toilet gaan en slapen. Dat we als mens in een patroon willen leven, heeft de nodige consequenties, de nodige gevolgen, die ieder mens, ooit zal ervaren, zal mogen beleven. Omdat dit leven vanuit een patroon of vast aangeleerd model, ooit in strijd komt met wie je als mens bent. Wie je als mens, vanuit je hart hoort te wezen en vanuit je hart hoort te zijn. De persoon, de mens, die de tijd in dit leven krijgt om het te ontdekken, kan ieder ander helpen. De persoon, de mens, die de tijd in dit leven neemt om het te ontdekken, kan in eerste instantie zichzelf helpen en er daarnaast voor ieder ander zijn die daarvoor hulp nodig heeft. De vraag is en blijft natuurlijk krijg je als mens de tijd? Krijg je als mens allemaal de tijd om weer te ontdekken hoe het is om vanuit je hart te leven. Weer de taal van je hart te spreken, of zit je zo vastgeroest in het patroon en model dat alleen een "shockeffect" je nog laat weten dat je leeft?

Ik ga voor de gezonde variant van beleven en ervaren. Ik beleef, ik ervaar en deel alles wat ik mag beleven en ervaren, met iedereen die dit ook weer wil. Tot die tijd blog ik er vrolijk op los en geniet ik iedere dag van de informatie die langs komt via de Radio, TV, in de krant, via de de Social Media Sites of enige andere bron of medium. Waarbij ik dat wat mijn interesse heeft bekijk, dat wat mijn interesse heeft nakijk en dat wat mijn interesse heeft, waarvan ik weet dat ieder ander hier iets mee kan, dagelijks blijf delen. Omdat dit mijn doel is in het leven. Mijn doel, omdat ik blij ben met het leven. En ik ook werkelijk ieder mens de kans wil bieden, om het leven weer te ervaren en te beleven zoals het bedoeld is. Zoals het bedoeld is, kan en mag zijn, wanneer je als mens weer je gezonde, gelukkige zelf bent. Dat wat God met ieder mens voor heeft, tot in de eeuwigheid amen. 

En wie ben ik, dat ik hier tegenin zou gaan. Wie ben ik, om de regels voor de mensheid in te voeren, die zoals we nu zo langzaam allemaal gaan beseffen, ervoor zorgen of voor hebben gezorgd dat we niet meer vanuit onze natuurlijke zelf kunnen leven. We zijn ons leven. Ben jouw leven alsjeblieft. Geniet ervan en deel jouw "Levenslust", de manier waarop jij gelukkig en gezond kunt zijn en blijven, alsjeblieft met ieder ander die dit nog niet is.

Ik ga, net als alle voorgaande jaren, door met begeleiden en helpen van mensen, die bij me komen met een hulpvraag en blijf dit gewoon vanuit mijn gevoel doen. Want door vanuit mijn gevoel te handelen, vanuit mijn gevoel advies te geven, vanuit mijn gevoel te helpen, weet ik ook werkelijk, dat ik de juiste dingen doe. Juist voor de persoon, die met een hulpvraag komt. De 21 vragendagen, blijven mijn ingebouwde veiligheid. Ik blijf deze gebruiken, omdat ik er zeker van wil zijn, dat iemand zelf bereid is, om aan zichzelf te werken. De manier en wijze waarop ik zeker weet, dat het probleem of dat wat er speelt, mijn probleem niet is, ook nooit mijn probleem wordt. 

Een advies voor iedere hulpverlener of persoon die zich in wil zetten, tegen de misstanden en misvattingen waar in de wereld, door alle opgelegde, regels en wetten, lees patronen en structuren, in beland is, in terecht gekomen is. Terecht of onterecht, is net zo goed, als dat goed fout is. En dat is het niet, dat is het nooit, dit is meteen ook iets wat ik mag delen met iedereen die als hulpverlener en alles wat zich als hulpverlenend inzet, of in de markt aanprijst. Er bestaat geen goed of fout, alleen de wijze waarop je ermee omgaat zal het gewenste of ongewenste resultaat geven. Het gaat om de wisselwerking. Ieder mens draagt of laat zijn verantwoordelijkheid. Ieder mens zal zelf weer zijn verantwoordelijkheid mogen dragen. En daarbij geldt één regel: Een kind of wie of wat maar ook kan en mag hier nooit de dupe van zijn.

De 21 vragendagen zijn mijn bescherming geworden. Wanneer iemand aan zichzelf wil werken, hij of zij bereid is, om echt met zichzelf aan de slag te gaan, bieden de 21 vragendagen hem of haar inzicht. Inzicht in de eigen situatie. Iets wat ieder mens nodig heeft. Ieder mens, die zich onverhoopt vaak laat leiden door negatieve emoties. Die in beginsel niet negatief hoeven te zijn, dit wel kunnen worden. Wees je te allen tijde bewust van de gevolgen, het actie reactie principe.

En de herhaling van het stukje van mijn voorgaande blog! 
"Zie het maar als producten en diensten, dat wat je verkoopt en dat wat je aanprijst. Wanneer jij zelf niet achter een product, dienst, of de gevolgen die door het gebruik, het werken met een dergelijk product of dienst kunnen ontstaan staat, dan is mijn advies om daar niet mee te beginnen, dan is mijn advies om daar niets mee te doen. Tenzij je ziet wat de voordelen zijn, de voordelen die dan in eerste instantie een bijdrage zullen moeten leveren aan de gezondheid van iedereen die en alles wat leeft. Al het andere en met name de verdiensten, het bedrag wat je eraan overhoudt, is bijzaak. Want wanneer jij niet achter het product of dat wat je doet staat, zul je daar als mens op een bepaald moment hinder van gaan ondervinden. Hinder in de vorm van lichamelijke, geestelijke of emotionele ongemakken. En uit ervaring weet ik inmiddels dat deze gevolgen verstrekkend kunnen zijn. Zelfs wanneer je dit op het eerste gezicht, in eerste instantie, in de eerste tijd, waarin je dit doet, niet ziet, zal uiteindelijk ook bij of aan jou de rekening worden gepresenteerd.

De rekening, waardoor jij je als mens zult mogen verantwoorden, voor alles wat je zegt, denkt, doet en laat. Want uit elke actie, volgt een reactie, uit elke actie volgt volautomatisch iets wat jou laat inzien dat jij, maar ook ieder ander, zelf weer de verantwoordelijkheid, mag, kan en zal mogen nemen, voor alles wat je zegt, denkt, doet en laat. Het juist kiezen, is daarmee meteen de enige noodzaak en behoefte, waaraan je vanaf vandaag gehoor mag geven. Dit is jouw kans, jouw mogelijkheid en jouw gelegenheid, of wacht je liever tot de gevolgen, zichtbaar, voelbaar en merkbaar zijn? Besef, dat deze, dan ook volledig jouw verantwoordelijkheid zijn!

Daarom kan ik niet anders dan het volgende te zeggen en te adviseren: Kies in Hemelsnaam voor jezelf. Kies voor jezelf, door goed voor jezelf te zorgen, je niet meer te laten verleiden of misleiden, door alles wat je aangeboden wordt. Kies vanuit je hart en wanneer je je hoofd wilt gebruiken lees dan alle blogs die ik heb mogen schrijven en bekijk alle linkjes die ik hierin heb mogen plaatsen om te zien, voelen, ervaren en beleven wat wij samen kunnen doen. Ik wil, kan en mag iedereen helpen die het nodig heeft en erom vraagt. Het gaat om onze gezamenlijke toekomst. Het gaat om jou, mij, iedereen die en alles wat leeft. 

"En omdat een gezonde wereld mijn droom en mijn grootste wens is, mag ik iedere dag een stukje schrijven. Want op deze wijze, heb ik de kans om mijn verhalen net als de boeken en gedichten die ik vanuit ONVOORWAARDELIJKE LIEFDE VOOR ieder mens heb kunnen en mogen schrijven, met iedereen te delen. En heb jij inmiddels de tijd genomen om mijn blogverhalen te lezen en ben jij de persoon, de uitgever die mij wil helpen, die mijn boeken wil uitbrengen, dan hoor ik je graag! Ben jij de uitgever, die ERVOOR zorgt dat mijn boeken gebruikt kunnen en mogen worden, om de wereld van vandaag weer de wereld van morgen te laten zijn?  De wereld van morgen, de hemel op aarde, dat is mijn wens, mijn doel en mijn missie in het leven." 

En ben je er NU ook klaar VOOR om jouw leven te leven, jouw zelfgekozen en verkozen leven een kans te geven, HELP MIJ, HELP JEZELF &  HELP IEDER ANDER! Tot die tijd blijf ik bloggen, blijf ik alles delen met iedereen die ook Volmaakt, Gelukkig Zichzelf wil, kan en mag, kortom durft te zijn! En daarbij vertrouw ik er volledig op, dat dat zal gebeuren wat nodig is, wat mag omdat God de regie vanuit ONVOORWAARDELIJKE LIEFDE zal begeleiden.

Download ook gratis mijn boekje Leven leren herinneren weten via de boekenwinkel op www.dehof van het heden Luisteren kan natuurlijk ook via: https://www.youtube.com/watch?v=NwwuvZEltjk&feature=youtu.be 

Want:

“Leven is genieten van alles wat je mee mag maken zien en doen” 
“Liefde is, houden van het leven en allen die je dierbaar zijn” 

Dit keer nogmaals de mooie plaat van Whitney Houston: "Step by step" https://www.youtube.com/watch?v=sWa5vE4MUpU en het mooie lied van Jason Mraz:  "I won't give up", https://www.youtube.com/watch?v=ZYqcpTYQ8I4Want ook nu, zal deze de verbinding, die er is, deze mooie gedachte mogen ondersteunen. Wanneer je van jezelf houdt, kun je van een ander houden en positieve emoties en gedachten helpen ieder mens daarbij. Want als de ander zich goed voelt, voel jij je goed!!! Hoe simpel kan het zijn?"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten