donderdag 19 februari 2015

Waarom samen beter werkt dan alleen, maar zelf starten wel het begin is!

'Vijf dingen die u moet weten op donderdag 19 februari'

"Wat gaat er donderdag gebeuren? Hieronder de hoofdpunten uit de nieuwsagenda van 19 februari 2015.  


"Uiteraard kunt u al deze nieuwsverhalen blijven volgen op NU.nl. Een pushbericht ontvangen? Klik dan in de NU.nl-app onder dit bericht op een van de onderwerpen en kies 'mijn nieuws + pushbericht'. 

Klik hier om u in te schrijven voor de nieuwsupdate (mail) om 12.00 uur


1. Nasleep schending wapenstilstand Oost-Oekraïne 

Na dagen gevechten tussen het Oekraïense leger en de pro-Russische separatisten om de stad Debaltseve in het oosten van Oekraïne, heeft het leger zich woensdag vrijwel geheel teruggetrokken. De inname door de rebellen wordt internationaal beschouwd als schending van het staakt-het-vuren en het akkoord van Minsk. 

De Oekraïense regering stuurt aan op de komst van een buitenlandse vredesmacht naar het oosten van Oekraïne. 

Zie ook: Porosjenko wil vredesmacht in oosten Oekraïne

En: President Oekraïne bevestigt terugtrekking leger uit Debaltseve


2. Air France-KLM presenteert jaarcijfers 2014 

3. Griekenland vraagt waarschijnlijk verlenging kredietregeling 

4. PSV, Ajax en Feyenoord spelen Europees voetbal 

5. Kort geding om bezetting Bungehuis UvA

Weer en verkeer

De ANWB voorspelt een vrij normale ochtendspits van ongeveer 120 kilometer. De meeste files zullen rond 8.30 uur in de Randstad staan. Het weer zal geen invloed hebben op het verkeer. 

In de ochtend is het nog op veel plaatsen bewolkt, maar in de middag schijnt op sommige plekken de zon geregeld. In de loop van de middag of avond neemt de bewolking vanuit het westen weer toe en is er wat kans op regen, voorspellen Weerplaza en KNMI. Het wordt ongeveer 4 tot 7 graden. In het noordwestelijk kustgebied kan later bovendien een krachtige tot harde zuidwestenwind voorkomen.

Bekijk het complete weerbericht en de actuele situatie op de weg 

En de volledige link voor alle informatie die in de artikelen worden weergegeven: http://www.nu.nl/dvn/3995297/vijf-dingen-u-moet-weten-donderdag-19-februari.html 

Ook vanmorgen heb ik de uitzendingen van RTL Late Night http://www.rtlxl.nl/#!/rtl-late-night-301978/45632d5f-edd2-30dc-86d6-293755dc9c19 en Jinek http://jinek.kro-ncrv.nl/seizoenen/seizoen-2015/afleveringen/18-02-2015 van gisteravond bekeken. Daar werd er gesproken over veilig zijn, veiligheid en alles wat daarnaast zo risicovol is, dat in feite de veiligheid ver te zoeken is. Er zijn mensen die zich slachtoffer voelen en mensen die slachtoffer zijn, mensen die hun verantwoordelijkheid niet hebben genomen of niet nemen en mensen die de verantwoordelijkheid op zich willen nemen voor de ander. Hoe bijzonder, dat de mens zich zo graag wil bemoeien met of mengen in het leven van de ander, terwijl de ander hier niet om gevraagd heeft. Want wat daardoor gebeurt, is dat je als mens hierdoor de ander de verantwoordelijkheid ontneemt, jezelf opzadelt met een last, een extra verantwoordelijkheid.

Hierdoor meteen een hele duidelijke constatering, een bewezen feit, dat alle regels en wetten die er zijn, elkaar tegenspreken en in strijd zijn met, dat wat de mens vanuit onvoorwaardelijke liefde gegeven is, een vrije wil. Want dat de vrije wil van de mens door de buitenwereld, door de wijze waarop de mens beoordeeld of zelfs veroordeeld wordt deels vervormd, zo niet gevormd wordt of is, daar kun je wanneer je je gezonde boerenverstand gebruikt en de beide uitzendingen van vandaag hebt bekeken en daarbij ook echt gezien, niet meer onderuit.

Dat de vrije wil van de mens, om zichzelf te willen en kunnen zijn, in een land met regels en wetten en alle instanties of organisaties die functioneren op basis van deze "bedachte wet en regelgeving", zoals deze nu is, niet bestaat, is voor mij als persoon die volledig zichzelf is, zo klaar als een klontje. Omdat de vrije wil van de mens, door beperking in eigenheid, daarbij door beoordeling, soms zelf veroordeling en bestempeling, hiermee in alle hoedanigheid teniet wordt gedaan. Dat de vrije wil van de mens, door "over-stimulans", ook wel, "niets is gek genoeg", dusdanig wordt geprikkeld, dat de mens die het gevoel heeft alles aan te kunnen, dit ook werkelijk doet, lijkt inmiddels ook bewezen. Zo ook de "over-stimulans", aan  beelden en verhalen over pijn, angst, verdriet en leed, voor de mens die niet dit (zelf)vertrouwen heeft. 

Voeg daarbij ook nog de mogelijkheid of eigenlijk het onmogelijk maken, om je als mens te ontwikkelen en je hebt het lijstje compleet, om een complete chaos te creëren. We leven er middenin, we doen het zelf en we accepteren alles, wat de mens die denkt het te weten of de mens die zich onbewust wel bewust is van de ware kennis, maar zich desondanks laat leiden door "de aardse geneugten", ons vertelt en zegt. Sterker nog, we laten er al jarenlang, al eeuwenlang ons leven door leiden. Omdat we wel kijken maar niet zien, wel luisteren maar niet horen, wel denken te weten maar niet begrijpen wat ons hart al jaren weet. We leven ons leven tegen beter weten in!

Ik heb me daarvan losgemaakt. Ik heb me daar vandaag, op de kop af 7 jaar geleden, volledig van losgemaakt. Omdat ik zo sterk het gevoel had, dat ik mijn eigen ondergang zou tekenen, dat ik het niet langer verantwoord vond, om me te laten leiden door "de maatschappelijke verwachtingen". En wat ben ik blij, wat ben ik blij dat ik dit gedaan heb, omdat ik anders nooit de tijd zou hebben gehad, om werkelijk te zien. Werkelijk te zien en te weten wat er in de wereld speelt. Welk spel er in de wereld wordt gespeeld. Het spel genaamd: "Het recht van de sterkste!" Het recht of eigenlijk het verkregen recht, van de sterkste. Daarbij moet ik zeggen dat ik niet weet en het ook niet aan mij is om te beoordelen of dit rechtmatig of onrechtmatig verkregen is. Daar doe ik geen uitspraak over, dat is niet aan mij, omdat ieder mens zelf verantwoordelijk is en zelf zijn of haar verantwoordelijkheid weer mag nemen. 

Want ook deze mensen, zullen zich bewust weten en wezen, van alles wat in strijd is met de 10 geboden, die dankzij Jezus in hun hart geschreven staan. Ook deze mensen, zullen zich mogen, zo niet moeten verantwoorden. Ook deze mensen, zullen uiteindelijk zonder ooit maar strafrechtelijk vervolgd te worden, hun boetedoening doen. Boetedoening, door deze te mogen zien, mogen weten, mogen voelen en ervaren. En wanneer zij van deze ervaring een beleving maken. Kunnen ze verder, mogen ze verder en krijgen zij net als ik, de kans om dat te doen wat bij hen past. Wat bij hen past en hoort, zonder enige inbreng of inmenging van een ander. Zonder enige inbreng of inmenging van enig ander. Want verantwoordelijkheid start bij jezelf, verantwoordelijkheid start niet bij iemand die zegt wat je moet doen en wat je moet laten. Verantwoordelijkheid start bij jou. En wanneer jij je verantwoordelijkheid niet neemt, weiger je in feite te gaan voor het leven wat je vanuit jouw vrije wil hebt gekregen. Voor het leven, wat je gekregen hebt en waar je met je volle bewustzijn voor gekozen hebt. JOUW LEVEN. Je bent jouw leven. BE-LIFE. BELEVING! 

En wat is nu mooier dan te doen wat je gelukkig maakt? Denken wat je gelukkig maakt? Natuurlijk kan ik alleen voor mezelf spreken, en ik weet uit ervaring en beleving dat dit een wezenlijk verschil maakt! Dat ik erop vertrouw dat ieder mens dit zelf weer mag ervaren, omdat het werkelijk voorbestemd is, maakt mij zo blij of zoals ik kan zeggen, stemt me zo blij. Omdat ik eigenlijk voor het grootste deel van mijn leven, zelfs op de momenten waarop ik pijn of verdriet voelde, van het leed wat ik door mijn eigen toedoen geleden heb, de kracht had om dit niet mijn leven te laten beheersen. Doordat ik in mijn leven, vanaf het moment dat ik hiervan op de hoogte was, altijd vrolijk gestemd ben geweest. Altijd vrolijk, tot genoegen of soms ongenoegen van mijn collega's, directe omgeving en mensen die zo vol in hun eigen leed zaten, dat zij hier niet altijd mee konden dealen. Niet altijd, want heel veel mensen, die dit gevoel hadden, zijn later mijn beste vrienden, vriendinnen of zoals Ulrich, zelfs mijn partner geworden. 

Het heeft nu lang genoeg geduurd, we mogen het denken loslaten en allemaal gaan voelen wat goed voor ons is. Het allemaal op een harde manier ontdekken en ondervinden, is totaal overbodig. Dat de mate waarin iemand zintuiglijk beperkt is, geen verschil zal maken, spreekt ook voor zich. Want dat dit de enige beperking is die nog geldt, zal ieder mens, die er werkelijk voor kiest zichzelf te zijn, vanzelf ervaren. Ook nu volgt nogmaals het stuk tekst van gisteren, aangevuld met een mooie foto die boekdelen spreekt en waar wat mij betreft nooit voldoende op gehamerd mag en kan worden, omdat het goed was, goed is en altijd goed zal zijn. Herhaling is de kracht van de reclame, EN wat is er nu mooier dan reclame te maken voor iets wat ieder mens gelukkig zal, kan en mag maken?

"Want de basis van gelukkig of ongelukkig zijn, hebben we zelf in de hand. Dat de basis, de start van alles is, zal voor ieder mens duidelijk zijn. Waarom pijn? Waarom je laten leiden door leed? Waarom lijden, de ander leed of schade berokkenen? Ja, waarom zou je ervoor kiezen om het leed over je heen te krijgen of er middenin te belanden? Je hebt een keuze, waardoor gevraagd, gewenst of ongewenst eigenlijk geen vraag meer zou hoeven zijn. Omdat dit een bevestiging is van een eerder genomen besluit. Ik deel vandaag het blog wat ik op 9 juni 2014 heb mogen schrijven nogmaals: http://dehofvanhetheden.blogspot.nl/2014/06/waarom-de-waarheid-en iets-wat-bewezen.html

Omdat het nodig is, het ieder mens kan, mag en zal helpen die er zich weer voor open stelt. We hebben werkelijk ons eigen leven in de hand. We mogen het helemaal zelf doen, we kunnen het ook helemaal zelf. En de spreuk en de begeleidende tekst, die ik vanmorgen om 08.00 uur op mijn Persoonlijke Facebookpagina plaatste, past hier weer helemaal bij: "Goedemorgen. Een hele mooie dag!"

Daarbij een reactie die ik vanmorgen kreeg: "Goedemorgen Sonja, geniet van deze dag dan doen wij dat ook" Jazeker, dit is wat ik ieder mens, iedereen die en alles wat leeft toewens. 

Want ook nu geldt, dat de lessen die we zonder het te beseffen aangeboden krijgen, alleen begrepen worden wanneer we het willen zien. Want ook nu geldt, dat de lessen die we zonder het te beseffen mogen leren, alleen door ons begrepen worden, wanneer we de diepere betekenis ervan willen zien. De diepere betekenis, die ervoor zorgt, dat we vanuit ons hart, vanuit het juist gecreëerde recept, opgebouwd met de juiste ingrediënten, kunnen en mogen reageren. 

We mogen het iedere dag zelf doen, want dat is onze vrije wil en het werkelijke "MENSENRECHT". Dat is wat de mens gegeven is. Dat is wat de mens gekregen heeft, om de dingen te doen die bij hem of haar passen. Wanneer je hier onvoorzichtig, onbezonnen, ondoordacht of vanuit een negatieve mindset en gedachte mee omgaat, dan verspeel je jouw rechten. En ieder mens die daarvoor kiest, ieder mens die ervoor kiest, om zijn of haar rechten te verspelen, door zich te laten leiden door alles wat geen bijdrage levert aan zijn of haar eigen geluk, tekent en gaat voor zijn of haar eigen ongeluk. Sterker nog, je doet dit dan helemaal zelf, doordat je meer wilt dan je gegeven is. Want dat dit in de meeste gevallen de reden is, waardoor er ongeluk en ellende op iemands pad komt, heb ik meerdere malen gezien en zelfs persoonlijk ervaren. 

Ik heb mijn les geleerd. Ik heb mijn lessen begrepen. Omdat ik het werkelijk zonde van mijn gekregen tijd en energie vind, om me nog vaker, nog langer, ooit nog te laten leiden door alles wat ik vanuit een negatieve emotie en gedachtegang beleefd heb. Daar ben ik klaar mee. Daar wil ik met mijn tijd en aandacht en alles wat ik gekregen heb, absoluut van buiten blijven. Ja, want door me daar niet in te mengen, door daar geen mening, oordeel, of wat maar ook over te hebben, kan ik ervoor zorgen, dat ik me erbuiten houd. Erbuiten, afzijdig, zonder de ene of de andere zijde te kiezen. Het is triest genoeg, dat de ontwikkelde mens, de mens die alles heeft en ook alle mogelijkheden heeft, dit zelf nog niet zo heeft ervaren. Ik ben een blij en een tevreden mens. Ik ben er voor iedereen die mijn hulp wenst en die mijn hulp vraagt. Ik ben er voor iedereen, die bereid is om vanuit de juiste intenties voor zichzelf te kiezen en zal dit ook altijd blijven doen. 

Daarbij zeg ik ook tegen ieder mens, dat ik niets voor hen beslis, ze op geen enkele wijze kan adviseren wat zij moeten doen, ze vooral dat mogen doen waar zij een goed gevoel van krijgen. En wanneer dit meer is dan hen gegeven is, wanneer zij de dingen doen die niet bij hen passen of horen, die niet bij een mens passen of horen, loopt ieder mens het risico. JA, LET OP: Dan loopt ieder mens het risico om dat wat hij of zij heeft te verliezen. En jouw leven, is jouw geluk, jouw leven is jouw liefde, jouw leven is iedereen die en alles wat jij liefhebt. 

En je kunt denken, die is gek. Daarbij zeg ik, ja dat kan, dat is jouw goed recht, een geheel eigen keuze. Een keuze die ieder mens mag maken. Ieder mens, mag iets vinden, zeggen of denken. Ik ben blij dat ik vanuit mijn geheel eigen keuze, mijn GEK-zijn, zie wat nodig is en wat niet. Omdat dit mij geholpen heeft te genezen. Omdat dit mij geholpen heeft, in alles wat nodig was, om dat te kunnen doen wat voor mij bestemd is. Jij bepaalt zelf wat je ermee kunt, wat je ermee doet en of je er iets mee doet. Want het is jouw beslissing en die van jou alleen. Niemand dan jijzelf is verantwoordelijk voor jouw leven, voor jouw geluk of voor jouw ongeluk. Tenzij je jouw leven, jouw geluk of ongeluk uit handen geeft. Handen en voeten geeft, een basis van waaruit jouw geluk of ongeluk getekend, gevormd, kortom geënsceneerd wordt. Want dat is wat negatieve emoties en negatieve gedachten, hoe klein of hoe groot dan ook doen. Ik kies voor het positieve, ik kies er met heel mijn hart en alles wat ik ben dagelijks voor en weet aan de hand van de Zon die zo haar best doet, dat ik daarin mijn bevestiging vind. En jij mag zeggen, denken, doen of laten wat jij wilt. Alles wat er op je pad komt hoort daarbij. Alles wat er op je pad komt, vindt zijn oorsprong in jou. 

Ook nu klinkt dit heftig. De vraag die ieder mens zichzelf daarbij nu mag en kan stellen is: Waar ligt mijn winst? Ja, waar ligt jouw winst? In dat wat voor jou het meest belangrijk is. Dat waar jij het meest van houdt, dat waar jij het meest om geeft. En alle goede gevoelens, alle mooie emoties en alles wat wenselijk is wat daaruit voortkomt, is jouw les. Het geluk wat voortkomt uit het krijgen, het ervaren door je bescheiden op te stellen, kan niemand jou geven. Kan geen enkel mens, jou aanbieden, omdat je het zelf moet doen. Je mag het zelf doen. Je kunt het zelf doen. Door je alleen met jezelf en dat wat jou gegeven is, bezig te houden. 

Want wat je gegeven is, is je ambitie, is je doel en je passie. Wanneer ieder mens dit weer gaat zien, creëer je je eigen werkelijkheid. Creëer je dat wat jij wenst. Creëer je dat wat ervoor zorgt, dat jij je gelukkig voelt. Ga daarom NU op zoek in jezelf en ga op zoek naar jouw ambitie, jouw doel en jouw passie. Word je weer gewaar en bewust van dat wat bij jou past en hoort. Ieder mens kan dit, ieder mens mag dit doen, het is ieder mens gegeven. Gegeven vanuit liefde. Het is aan jou om dit met beide handen aan te pakken of het door je vingers te laten glippen. 

Want wanneer je het door je vingers laat glippen zal het als los zand zijn. Dan zal je leven gevuld zijn met achterdocht, voel je je onveilig en lijkt alles wat een bijdrage levert aan jouw veiligheid en veilig zijn, de enige oplossing. Dat alle beveiligingsinstellingen en mogelijke oplossingen bedacht worden, om jou een gevoel van veilig zijn op te leveren, is iets wat heel mooi en waardevol lijkt. Ja lijkt, want niets is minder waar. Zelfs banken en instellingen die de meest knappe koppen in dienst hebben, zelfs mensen die een jarenlange geneeskunde studie, geneeskunde carrière achter de rug hebben kunnen niet uitsluiten dat er ooit iets mis gaat. Omdat eigenlijk iedereen veilig is. Iedereen te beveiligen is. Iedereen veilig is, die vanuit de juiste intenties, vanuit de juiste bedoelingen, vanuit de juiste gedachte bezig is met "het leven". Het leven in het algemeen belang, is een leven uit liefde. Het leven in het algemeen belang, is een leven, waarin delen en geven meer centraal staat dan verzamelen en nemen. Nemen of sparen. 

Want het enige wat je mag nemen en sparen is jouw verantwoordelijkheid, jouw kracht, jouw goede bedoelingen en dat wat er werkelijk voor zorgt, dat er een ommekeer komt. Een ommekeer, omdat het tegenovergestelde overal zichtbaar is. Het tegenovergestelde nooit zal leiden tot blijdschap, goede gevoelens en contact. Contact, allereerst met jezelf, door jezelf met iedereen die en alles wat leeft en wanneer je dit vertrouwen en geloof in jezelf weer hebt. Daarbij zal ook jij het sausje van liefde en vertrouwen met iedereen die ook weer in contact met zichzelf staat en alles wat in leven is en wil staan, kunnen en mogen delen. Want jij mag jezelf zijn, jij mag dat doen, wat bij je past en hoort. Jij mag jouw mannetje of vrouwtje staan in jouw leven. Hierdoor ben je weer bewust van jouw kracht, kennis en kunnen. 

Ook deel ik nu nogmaals het stukje van gisteren en de dag ervoor. Omdat de tijd aan jou is. De tijd die je maar één kunt besteden. Succes en geniet van alles!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

"Ik ben me bewust van mijn rol in het leven. Ik ben me bewust van wat ik kan en mag doen. Het gevoel van waarde te zijn, is iets wat ik iedere dag ervaar. Het gevoel van waarde te zijn helpt me, iedere dag. En wanneer ik onverhoopt toch de gedachte heb of beter gezegd had, omdat ik iets moest veranderen, gaf ik daar gehoor aan. Gaf ik daar meteen of vrijwel meteen gehoor aan, omdat ik zonder er gehoor aan te geven, het gevoel had, dat de puzzelstukjes steeds verder van elkaar af kwamen te staan. Steeds verder verwijderd van mijn beeld van een gezonde wereld. Ik draag mijn verantwoordelijkheid, ik draag de rol of taak die ik op me genomen heb, om er uit liefde voor te kiezen en doe dit met trots en blijdschap. Dat ik werkelijk niet meer geplaagd wordt door negatieve gedachten en verwachtingen, is iets waar ik best even aan heb moeten wennen. Want weet je hoe lastig het is, om alleen maar vertrouwen te hebben in een wereld waarin wantrouwen en onzekerheid de basis lijkt te zijn geworden? 

Toch ben ik doorgegaan met mijn taak. Iedere dag bloggen, iedere dag schrijven, iedere dag, dat doen, wat ik vanuit liefde op me genomen heb. Ik vanuit liefde voor ieder mens mogelijk kan, wil en mag maken. Vanuit liefde, omdat ik er niets voor terug verwacht en ik er ook werkelijk niets voor wil hebben. Omdat er één ding is, wat ik vanuit mijn hart weet en voel, dat ik daardoor het doel en onze bestemming bereik. Want: Liefde overwint alles!" 

http://www.dehofvanhetheden.nl/pdf/nieuwsbrief36.pdf De cover en het boek! http://www.dehofvanhetheden.nl/pdf/boek7.pdf  en http://www.dehofvanhetheden.nl/pdf/ikkiesvoorjou.pdf

Daarom kan ik niet anders dan het volgende te zeggen en te adviseren: Kies in Hemelsnaam voor jezelf. Kies voor jezelf, door goed voor jezelf te zorgen, je niet meer te laten verleiden of misleiden, door alles wat je aangeboden wordt. Kies vanuit je hart en wanneer je je hoofd wilt gebruiken lees dan alle blogs die ik heb mogen schrijven en bekijk alle linkjes die ik hierin heb mogen plaatsen om te zien, voelen, ervaren en beleven wat wij samen kunnen doen. Ik wil, kan en mag iedereen helpen die het nodig heeft en erom vraagt. Het gaat om onze gezamenlijke toekomst. Het gaat om jou, mij, iedereen die en alles wat leeft. 

"En omdat een gezonde wereld mijn droom en mijn grootste wens is, mag ik iedere dag een stukje schrijven. Want op deze wijze, heb ik de kans om mijn verhalen net als de boeken en gedichten die ik vanuit ONVOORWAARDELIJKE LIEFDE VOOR ieder mens heb kunnen en mogen schrijven, met iedereen te delen. En heb jij inmiddels de tijd genomen om mijn blogverhalen te lezen en ben jij de persoon, de uitgever die mij wil helpen, die mijn boeken wil uitbrengen, dan hoor ik je graag! Ben jij de uitgever, die ERVOOR zorgt dat mijn boeken gebruikt kunnen en mogen worden, om de wereld van vandaag weer de wereld van morgen te laten zijn?  De wereld van morgen, de hemel op aarde, dat is mijn wens, mijn doel en mijn missie in het leven." 

En ben je er NU ook klaar VOOR om jouw leven te leven, jouw zelfgekozen en verkozen leven een kans te geven, HELP MIJ, HELP JEZELF &  HELP IEDER ANDER! Tot die tijd blijf ik bloggen, blijf ik alles delen met iedereen die ook Volmaakt, Gelukkig Zichzelf wil, kan en mag, kortom durft te zijn! En daarbij vertrouw ik er volledig op, dat dat zal gebeuren wat nodig is, wat mag omdat God de regie vanuit ONVOORWAARDELIJKE LIEFDE zal begeleiden.

Download ook gratis mijn boekje Leven leren herinneren weten via de boekenwinkel op www.dehof van het heden Luisteren kan natuurlijk ook via: https://www.youtube.com/watch?v=NwwuvZEltjk&feature=youtu.be 

Want:

“Leven is genieten van alles wat je mee mag maken zien en doen” 
“Liefde is, houden van het leven en allen die je dierbaar zijn” 

Dit keer nogmaals de mooie plaat van Whitney Houston: "Step by step" https://www.youtube.com/watch?v=sWa5vE4MUpU en het mooie lied van Jason Mraz:  "I won't give up", https://www.youtube.com/watch?v=ZYqcpTYQ8I4Want ook nu, zal deze de verbinding, die er is, deze mooie gedachte mogen ondersteunen. Wanneer je van jezelf houdt, kun je van een ander houden en positieve emoties en gedachten helpen ieder mens daarbij. Want als de ander zich goed voelt, voel jij je goed!!! Hoe simpel kan het zijn?" DURF (JIJ) TE HELPEN?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten