zaterdag 14 februari 2015

Wat brengt deze dag jou? Liefde, geluk of leegte?

'Valentijnsdag wil maar niet aanslaan in Nederland'

"Valentijnsdag wil maar geen wortel schieten in Nederland. Een groeiend aantal mensen zegt echt niets te doen aan wat velen een supercommercieel feestje noemen. 


"Er zijn inmiddels zo veel feesten dat mensen een beetje feestmoe geworden", denkt Ineke Strouken van het Nederlands Centrum voor Volkscultuur en Immaterieel Erfgoed in Utrecht.

Vrouwen willen bij wijze van geintje nog wel eens met een knipoog hun lief erop wijzen dat 14 februari eraan komt, maar bij die mededeling blijft het dan ook vaak.

Slechts 21 procent van de mensen doet "echt iets" aan Valentijnsdag, blijkt uit het jaarlijks onderzoek van Q&A Research & Consultancy. Zeker 64 procent doet er helemaal niks aan en dat wat vorige jaar 61 procent.

"Ook al vonden veel mensen destijds zo'n dag wel leuk, nu laten ze die links liggen en noemen ze het een commercieel feest, is ons gevoel", aldus Auke Jansen van het onderzoeksbureau.

"Zo zagen we ook al eerder dat Valentijnsdag lijdt onder de economische recessie, meer dan bijvoorbeeld Moederdag. Zo'n speciale dag voor moeder is veel meer dan een traditie dan Vaderdag."

Verdwenen 

Zoete aankopen 

Creatief

http://www.nu.nl/weekend/3992441/valentijnsdag-wil-maar-niet-aanslaan-in-nederland.html



"In beeld: Valentijnsdag over de hele wereld" 

"Zaterdag is het Valentijnsdag. Uit onderzoek blijkt dat het feest maar niet in Nederland wil aanslaan. Hoe ziet het feest er over de hele wereld uit? 

China 

In China viert een aantal stelletjes de liefdesdag wel op een hele speciale manier. Ze zoenen elkaar onder water. 

Iran 

In Iran wordt Valentijnsdag steeds populairder. Romantische jongeren van Iran storen zich niet aan waarschuwingen van de islamitische geestelijken en de conservatieve politici en vieren de dag van de liefde alsnog. 

Nederland 

Nederland geldt vooral als exportproduct. Nadat uit onderzoek is gebleken dat de Nederlander niet zo bezig is met deze dag, verschepen de Nederlandse bloemenbedrijven wel veel rozen en tulpen. 

Filipijnen 

In de Filipijnen wordt de dag vaak aangegrepen om in het huwelijksbootje te stappen. In 2012 probeerden ze het wereldrecord te halen van meest gehuwde mensen op één dag. Dit deden ze door 4.000 koppels tegelijk te laten huwen. 

Thailand 

In Thailand proberen tien stelletjes 35 uur met elkaar te dansen om het wereldrecord te verbreken. De dansmarathon eindigt, als de stelletjes het vol houden, op Valentijnsdag. http://www.nu.nl/videos/3992550/in-beeld-valentijnsdag-hele-wereld.html 

Nu volgen de woorden van mijn nieuwsbrief, de foto die ik vanmorgen op mijn Persoonlijke Facebookpagina heb geplaatst. De nieuwsbrief, die ik gisteren heb mogen schrijven. De nieuwsbrief, die vandaag iedereen vandaag kan en mag lezen. De nieuwsbrief die ieder mens kan doen besluiten om vanaf vandaag vanuit liefde te gaan leven. Vanuit liefde te gaan leven en daardoor net als ik ook zijn of haar kwaliteiten en waarde met de wereld te delen. Omdat het nodig is en ik GOD DANK de tijd, de kracht en de energie heb gekregen om dit te doen. Daarbij heb ik ook mijn boek IK KIES VOOR JOU gratis online staan. En iedereen die dit wil mag het downloaden. Jij bepaalt of je dit doet. Want zoals mijn nieuwsbrief aangeeft, "Liefde overwint alles" en het is er NU tijd voor!

"Tijd om vooruit te kijken en het verleden via het heden te accepteren" 

"Morgen is het Valentijnsdag. Morgen is het de dag waarop ieder mens die een persoon kent, waar hij of zij meer voor voelt dan vriendschap, een anoniem of gewoon ondertekende boodschap of kaartje kan sturen. Een boodschap, in de vorm van een cadeautje, een boodschap als blijkt van waardering. Een boodschap, die ervoor zorgt, dat iemand zich op de betreffende dag weer even gewaardeerd of geliefd voelt. En wat de oorsprong van Valentijnsdag ook is, welke reden of welke gedachte erachter zit of erachter schuil gaat, dat doet niets af aan het feit, dat het mooi is, dat je iemand op een bepaalde dag, al is het op Valentijnsdag, weer even een blijk van waardering geeft. Hoe vaak komt het voor, dat iemand de ander, een ander of wie of wat maar ook, een blijk van waardering geeft? Ja, dat kun je jezelf afvragen, dat kun je en mag je jezelf weleens afvragen of er zelfs iets mee doen? 

Hoe zie jij jezelf? Sterker nog, hoe vaak komt het voor, dat je jezelf eens een knipoog,  een glimlach of iets geeft, waardoor je jezelf even laat merken of laat weten, dat je jezelf waardeert? Dat je trots bent, dat je blij bent, dat je oprecht voelt, dat je iets goed gedaan hebt, omdat het je een dusdanig fijn gevoel geeft, wat eigenlijk nergens met te vergelijken is? Een fijn gevoel, omdat het je voldoening geeft, het als het ware een warme deken is. Het je een gevoel geeft, wat eigenlijk voelt of je weer even veilig bent. Vertrouwd, doordat je op dat moment even het gevoel hebt, de hele wereld aan te kunnen, de hele wereld. Omdat je zo veilig bent, als je je nog nooit in je leven hebt gevoeld of wellicht alleen toen je nog veilig in je moeders buik zat. Veilig, omdat de warmte van haar lichaam je omsloot en je toen nog niet hoefde te presteren. Nog niet hoefde te presteren, omdat er nog niets van je verwacht werd. Niets van je verwacht, omdat er nog niemand was, die zich een beeld van jou kon schetsen.

En natuurlijk is dit in deze tijd ondenkbaar. Is dit ondenkbaar, omdat alle moderne apparatuur die nu beschikbaar is, eigenlijk het grote geheim, dat wat een baby is, dat wat een kind, een mens in ontwikkeling is, niet meer onbeoordeeld laat. Niet meer onbeoordeeld laat zijn, doordat er allerlei theorieen, allerlei statistische gegevens op losgelaten worden, die ervoor zorgen, dat er al een oordeel is. Een oordeel, voordat je als mens ook werkelijk de kans krijgt, om je te bewijzen. Te bewijzen, dat te laten zien wat je kunt, waartoe je in staat bent, dat te doen, wat de ander, je moeder, je vader, maar ook de arts en ieder ander van je verwacht. En dit alles, voordat je als kind geboren wordt. Zelfs voorafgaand is er al een verwachtingspatroon. Jij bent het kind wat hun leven compleet gaat maken. Alsof jij het stukje van de puzzel bent, wat ontbreekt. 

Dat er mensen zijn, die daardoor aan kinderen beginnen, die daardoor kinderen krijgen, dat kan en mag niemand ontkennen. Maar stel je nu eens voor, dat je ongewenst bent, dat je niet voorbedacht bent, niet gepland, eigenlijk een ongelukje? Of zou het toch een spontane of eigenlijk een geluksconstellatie kunnen zijn? Wie zal het zeggen, wie kan dit zeggen, wie kan dit zo voelen, wie kan dit zo ervaren? Ik kan oprecht en vanuit de grond van mijn hart zeggen, dat het zo is, dat ik dit gevoel heb. Dat dit gevoel, vanaf het moment waarop ik voor mezelf gekozen heb, me iedere dag helpt en sterkt, om dat te doen, wat voor mijn gevoel en in mijn beleving, een bijdrage levert aan mijn geluk maar daarbij ook zeker het geluk van iedere ander. En dit is iets wat ik niet los kan laten. Wat ik niet los kan, niet los mag en niet los wil laten, omdat dit in mijn beleving voorbestemd is. 

Daarbij heb ik ook sterk het gevoel, dat ieder mens, waar ter wereld ook, een onderdeel of eigenlijk een wezenlijk deel vormt en is van dezelfde puzzel. De puzzel met meer dan 7 miljard stukjes. De puzzel, waarin werkelijk ieder stukje van waarde is. Van gelijke waarde is, wanneer het puzzelstukje zijn of haar eigen waarde, zijn of haar eigen bedoeling, zijn of haar eigen doel weer als zodanig gaat zien. Een doel, een bestemming of is het toch doel door bestemming? Dat kan ik nog niet zeggen omdat ik mijn bestemming nog niet volledig heb bereikt. Doordat ik alleen een totaalplaatje zie, een beeld van een gezonde wereld. Een beeld, waarom ieder mens, ieder dier en alles wat leeft, past. Ieder mens, ieder dier en alles wat leeft, straalt als nooit daarvoor. 

Ik ben me bewust van mijn rol in het leven. Ik ben me bewust van wat ik kan en mag doen. Het gevoel van waarde te zijn, is iets wat ik iedere dag ervaar. Het gevoel van waarde te zijn helpt me, iedere dag. En wanneer ik onverhoopt toch de gedachte heb of beter gezegd had, omdat ik iets moest veranderen, gaf ik daar gehoor aan. Gaf ik daar meteen of vrijwel meteen gehoor aan, omdat ik zonder er gehoor aan te geven, het gevoel had, dat de puzzelstukjes steeds verder van elkaar af kwamen te staan. Steeds verder verwijderd van mijn beeld van een gezonde wereld. Ik draag mijn verantwoordelijkheid, ik draag de rol of taak die ik op me genomen heb, om er uit liefde voor te kiezen en doe dit met trots en blijdschap. Dat ik werkelijk niet meer geplaagd wordt door negatieve gedachten en verwachtingen, is iets waar ik best even aan heb moeten wennen. Want weet je hoe lastig het is, om alleen maar vertrouwen te hebben in een wereld waarin wantrouwen en onzekerheid de basis lijkt te zijn geworden? 

Toch ben ik doorgegaan met mijn taak. Iedere dag bloggen, iedere dag schrijven, iedere dag, dat doen, wat ik vanuit liefde op me genomen heb. Ik vanuit liefde voor ieder mens mogelijk kan, wil en mag maken. Vanuit liefde, omdat ik er niets voor terug verwacht en ik er ook werkelijk niets voor wil hebben. Omdat er één ding is, wat ik vanuit mijn hart weet en voel, dat ik daardoor het doel en onze bestemming bereik. Want: Liefde overwint alles!" 

http://www.dehofvanhetheden.nl/pdf/nieuwsbrief36.pdf De cover en het boek! http://www.dehofvanhetheden.nl/pdf/boek7.pdf  en http://www.dehofvanhetheden.nl/pdf/ikkiesvoorjou.pdf

Daarom kan ik niet anders dan het volgende te zeggen en te adviseren: Kies in Hemelsnaam voor jezelf. Kies voor jezelf, door goed voor jezelf te zorgen, je niet meer te laten verleiden of misleiden, door alles wat je aangeboden wordt. Kies vanuit je hart en wanneer je je hoofd wilt gebruiken lees dan alle blogs die ik heb mogen schrijven en bekijk alle linkjes die ik hierin heb mogen plaatsen om te zien, voelen, ervaren en beleven wat wij samen kunnen doen. Ik wil, kan en mag iedereen helpen die het nodig heeft en erom vraagt. Het gaat om onze gezamenlijke toekomst. Het gaat om jou, mij, iedereen die en alles wat leeft. 

"En omdat een gezonde wereld mijn droom en mijn grootste wens is, mag ik iedere dag een stukje schrijven. Want op deze wijze, heb ik de kans om mijn verhalen net als de boeken en gedichten die ik vanuit ONVOORWAARDELIJKE LIEFDE VOOR ieder mens heb kunnen en mogen schrijven, met iedereen te delen. En heb jij inmiddels de tijd genomen om mijn blogverhalen te lezen en ben jij de persoon, de uitgever die mij wil helpen, die mijn boeken wil uitbrengen, dan hoor ik je graag! Ben jij de uitgever, die ERVOOR zorgt dat mijn boeken gebruikt kunnen en mogen worden, om de wereld van vandaag weer de wereld van morgen te laten zijn?  De wereld van morgen, de hemel op aarde, dat is mijn wens, mijn doel en mijn missie in het leven." 

En ben je er NU ook klaar VOOR om jouw leven te leven, jouw zelfgekozen en verkozen leven een kans te geven, HELP MIJ, HELP JEZELF &  HELP IEDER ANDER! Tot die tijd blijf ik bloggen, blijf ik alles delen met iedereen die ook Volmaakt, Gelukkig Zichzelf wil, kan en mag, kortom durft te zijn! En daarbij vertrouw ik er volledig op, dat dat zal gebeuren wat nodig is, wat mag omdat God de regie vanuit ONVOORWAARDELIJKE LIEFDE zal begeleiden.

Download ook gratis mijn boekje Leven leren herinneren weten via de boekenwinkel op www.dehof van het heden Luisteren kan natuurlijk ook via: https://www.youtube.com/watch?v=NwwuvZEltjk&feature=youtu.be 

Want:

“Leven is genieten van alles wat je mee mag maken zien en doen” 
“Liefde is, houden van het leven en allen die je dierbaar zijn” 

Dit keer nogmaals de mooie plaat van Whitney Houston: "Step by step" https://www.youtube.com/watch?v=sWa5vE4MUpU en het mooie lied van Jason Mraz:  "I won't give up", https://www.youtube.com/watch?v=ZYqcpTYQ8I4Want ook nu, zal deze de verbinding, die er is, deze mooie gedachte mogen ondersteunen. Wanneer je van jezelf houdt, kun je van een ander houden en positieve emoties en gedachten helpen ieder mens daarbij. Want als de ander zich goed voelt, voel jij je goed!!! Hoe simpel kan het zijn?"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten