dinsdag 17 februari 2015

Wat is er mogelijk wanneer je ambitie, je doel en je passie één is en je er iedere dag aan kunt werken?

'Vijf dingen die u moet weten op dinsdag 17 februari'

"Wat gaat er dinsdag gebeuren? Hieronder de hoofdpunten uit de nieuwsagenda van 17 februari 2015.  


"Uiteraard kunt u al deze nieuwsverhalen blijven volgen op NU.nl. Een pushbericht ontvangen? Klik dan in de NU.nl-app onder dit bericht op een van de onderwerpen en kies 'mijn nieuws + pushbericht'. 

1. Partijen Oost-Oekraïne moeten zware wapens terugtrekken 

Dinsdag moeten strijdende partijen in het oosten van Oekraïne volgens het bestand hun zware wapens terugtrekken. Door de schendingen van het akkoord de afgelopen dagen, zegt de Oekraïense regering echter niet van plan te zijn wapens als raketten terug te trekken. Dit zolang de beschietingen van separatisten blijven voortduren. 

Zie ook: Vijf Oekraïense soldaten gedood sinds wapenstilstand 
En: Belangrijkste besluiten in akkoord staakt-het-vuren Oekraïne / Heeft het Oekraïne-akkoord kans van slagen? 

2. Vakbonden en V&D praten verder over salariskorting 

3. Knock-outfase Champions League van start 

4. Impasse in overleg eurogroep en Griekenland 

5. Rechtzaak tegen Pakistaanse oud-president Musharraf 

Weer en verkeer 

Voor dinsdagochtend wordt een normale spits verwacht, al is er in het hele land wel kans op een enkele mistbank, verwacht de VID. Ook kan in het oosten gladheid voorkomen. In het zuiden zal vanwege de carnavalsviering geen ochtendspits zijn. 

In de ochtend valt volgens het KNMI wat lichte regen of motregen, maar in de middag wordt het overal droog en klaart het vanuit het westen op. Het wordt ongeveer 8 graden. In de avond kan lokaal weer mist ontstaan, aldus het KNMI. 

Bekijk het complete weerbericht en de actuele situatie op de weg 

Voor alle artikelen zie: http://www.nu.nl/dvn/3993965/vijf-dingen-u-moet-weten-dinsdag-17-februari.html

Toen ik vanmorgen de uitzendingen van RTL Late Night http://www.rtlxl.nl/#!/rtl-late-night-301978/52363dc1-15b1-3cbd-905f-7987f48238bd  en Jinek http://jinek.kro-ncrv.nl/seizoenen/seizoen-2015/afleveringen/16-02-2015 bekeek, viel het me nogmaals op dat er mensen zijn die doen wat hen gelukkig maakt en dat er mensen zijn die denken dat ze doen wat hen gelukkig maakt. Dat dit een wezenlijk verschil maakt, zal uiteindelijk ieder mens weer mogen ervaren, omdat het voorbestemd is en we dit allemaal weer mogen ontdekken en ondervinden. De mate waarin iemand zintuiglijk beperkt is, zal hier geen verschil in maken.

Dat de basis gelukkig of ongelukkig zijn, zo nu blijkt, de start van alles is, dat is hierdoor wel duidelijk geworden. Want waarom zou je jezelf pijn doen? Waarom zou je je laten leiden door alles wat leed met zich meebrengt? Waarom zou je dat doen wat ervoor zorgt dat niet alleen jij lijdt, maar daarbij zoveel andere mensen het leed in worden gestort? Ja, het leed over zich heen krijgen of er middenin belanden? Gevraagd, gewenst of ongewenst maar er toch niet meer aan kunnen ontkomen. Ik deel het blog wat ik op 26 juli 2014 heb mogen schrijven nog een keer: http://dehofvanhetheden.blogspot.nl/2014/07/all-life-is-sacred-treat-all-beings.html

Daarbij adviseer ik om ook de blogs van 18, 19, 21 en 23 juli 2014 te lezen. We doen het zelf, we doen het helemaal zelf. En de spreuk en de begeleidende tekst: "Goedemorgen. Een hele mooie dag!", die ik vanmorgen op mijn Persoonlijke Facebookpagina plaatste, past hier weer helemaal bij.
De reactie die ik kreeg van een wijze man, die schreef: "Mogguh Sonja, je moet zelf al het goede eruit halen.", is eigenlijk dat wat ieder mens weer mee mag krijgen. De les die ieder mens mag leren van het leven wat hij of zij leidt. Mijn reactie daarop is dan ook: "Zo is het Marco, ieder dag opnieuw!" En die van hem daarop: "Idd daar moet je zelf voor zorgen een ander doet het niet voor je". Wat ben ik blij dat wij dat kunnen. Wat ben ik blij, dat ieder mens de keuzevrijheid heeft om dit zelf te doen. Wat ben ik blij, dat zelfs wanneer je denkt dat je dit niet kunt, er toch het beste van mag maken. 

Ja, dat je er het beste van kunt en mag maken. Want dat is het werkelijke "MENSENRECHT". Dat is wat ieder mens mag doen. En op het moment dat je ervoor kiest om jouw recht te verspelen, op het moment dat je ervoor kiest, om je te laten leiden door alles wat hier geen bijdrage toe levert, dan teken je je eigen ongeluk. Dan teken je je eigen ongeluk, doordat je meer wilt dan je gegeven is. Want dat dit vaak de reden is, waardoor er ongeluk en ellende op je pad komt, dat heb ik ervaren, dat heb ik beleefd, dat weet ik inmiddels zelf zo goed, dat ik me hiervan afzijdig houd. Want wanneer je meer wilt, dan je gegeven is, loop je het risico. JA, LET OP: Dan loop je het risico om dat wat je hebt te verliezen. 

Natuurlijk zijn er nu mensen die denken, jeetje, dat klinkt heftig. De vraag die ieder mens zichzelf daarbij zal mogen en kunnen stellen is echter, "Wat heb ik dan te verliezen?" Ja, wat heb jij te verliezen. Dat wat voor jou het meest belangrijk is. Dat waar jij het meest van houdt, daar waar jij het meest om geeft. En de pijn die daaruit voortkomt, is jouw les. De pijn die voortkomt uit het verliezen door meer te willen dan je gegeven is, kan niemand voor jou verzachten. Kan geen enkel mens, voor jou op lossen, omdat je het zelf moet doen. Je mag het zelf doen. Je kunt het zelf doen. Door je alleen met jezelf en dat wat je gegeven is bezig te houden. 

Want wat je gegeven is, is je ambitie, is je doel en je passie. Wanneer ieder mens dit weer gaat zien, stopt alles wat leed veroorzaakt. Stopt alles wat leed heet. Stopt alles wat ervoor zorgt, dat je pijn voelt. Ga op zoek in jezelf en ga op zoek naar jouw ambitie, jouw doel en jouw passie. Word je weer gewaar en bewust van dat wat bij jou past en hoort. Ieder mens kan dit, ieder mens mag dit doen, het is ieder mens gegeven. Gegeven vanuit liefde. Het is aan jou om dit met beide handen aan te pakken of het door je vingers te laten glippen. Als los zand, dat waar de hele wereld, die zo veilig lijkt, waarvoor alle beveiligingsinstellingen en mogelijke oplossingen bedacht worden, van ondervinden dat er eigenlijk niets of niemand veilig is. Niets of niemand te beveiligen is. Niets of niemand te beveiligen is, die niet vanuit de juiste intenties, niet vanuit de juiste bedoelingen, niet vanuit de juiste gedachte bezig is met "het leven". Het leven in het algemeen belang is een leven uit liefde. Het leven in het algemeen belang is een leven waarin delen en geven meer centraal staat dan verzamelen en nemen. Nemen of sparen. 

Want het enige wat gespaard mag worden is jouw kracht, jouw goede bedoelingen en dat wat er werkelijk voor zorgt dat er een ommekeer komt. Een ommekeer, omdat het tegenovergestelde er al veel te lang voor heeft gezorgd dat verdriet, pijn en leed de mens heeft getekend. Verdriet, pijn en leed door wrok en wraakgevoelens, omgeven met een sausje van angst en onzekerheid. Ik ga voor blijdschap, goede gevoelens en contact, waarbij ik een sausje van liefde en vertrouwen met iedereen deel die ook weer in contact met zichzelf en alles wat in leven is en wil staan. Want wanneer je doet wat bij je past en hoort ben je in leven en sta jij jouw mannetje of vrouwtje, dan ben jij je bewust van jouw kracht, kennis en kunnen Daarom nogmaals mijn het stukje van gisteren. Omdat de tijd aan jou is. De tijd die je maar één kunt besteden.

"Ik ben me bewust van mijn rol in het leven. Ik ben me bewust van wat ik kan en mag doen. Het gevoel van waarde te zijn, is iets wat ik iedere dag ervaar. Het gevoel van waarde te zijn helpt me, iedere dag. En wanneer ik onverhoopt toch de gedachte heb of beter gezegd had, omdat ik iets moest veranderen, gaf ik daar gehoor aan. Gaf ik daar meteen of vrijwel meteen gehoor aan, omdat ik zonder er gehoor aan te geven, het gevoel had, dat de puzzelstukjes steeds verder van elkaar af kwamen te staan. Steeds verder verwijderd van mijn beeld van een gezonde wereld. Ik draag mijn verantwoordelijkheid, ik draag de rol of taak die ik op me genomen heb, om er uit liefde voor te kiezen en doe dit met trots en blijdschap. Dat ik werkelijk niet meer geplaagd wordt door negatieve gedachten en verwachtingen, is iets waar ik best even aan heb moeten wennen. Want weet je hoe lastig het is, om alleen maar vertrouwen te hebben in een wereld waarin wantrouwen en onzekerheid de basis lijkt te zijn geworden? 

Toch ben ik doorgegaan met mijn taak. Iedere dag bloggen, iedere dag schrijven, iedere dag, dat doen, wat ik vanuit liefde op me genomen heb. Ik vanuit liefde voor ieder mens mogelijk kan, wil en mag maken. Vanuit liefde, omdat ik er niets voor terug verwacht en ik er ook werkelijk niets voor wil hebben. Omdat er één ding is, wat ik vanuit mijn hart weet en voel, dat ik daardoor het doel en onze bestemming bereik. Want: Liefde overwint alles!" 

http://www.dehofvanhetheden.nl/pdf/nieuwsbrief36.pdf De cover en het boek! http://www.dehofvanhetheden.nl/pdf/boek7.pdf  en http://www.dehofvanhetheden.nl/pdf/ikkiesvoorjou.pdf

Daarom kan ik niet anders dan het volgende te zeggen en te adviseren: Kies in Hemelsnaam voor jezelf. Kies voor jezelf, door goed voor jezelf te zorgen, je niet meer te laten verleiden of misleiden, door alles wat je aangeboden wordt. Kies vanuit je hart en wanneer je je hoofd wilt gebruiken lees dan alle blogs die ik heb mogen schrijven en bekijk alle linkjes die ik hierin heb mogen plaatsen om te zien, voelen, ervaren en beleven wat wij samen kunnen doen. Ik wil, kan en mag iedereen helpen die het nodig heeft en erom vraagt. Het gaat om onze gezamenlijke toekomst. Het gaat om jou, mij, iedereen die en alles wat leeft. 

"En omdat een gezonde wereld mijn droom en mijn grootste wens is, mag ik iedere dag een stukje schrijven. Want op deze wijze, heb ik de kans om mijn verhalen net als de boeken en gedichten die ik vanuit ONVOORWAARDELIJKE LIEFDE VOOR ieder mens heb kunnen en mogen schrijven, met iedereen te delen. En heb jij inmiddels de tijd genomen om mijn blogverhalen te lezen en ben jij de persoon, de uitgever die mij wil helpen, die mijn boeken wil uitbrengen, dan hoor ik je graag! Ben jij de uitgever, die ERVOOR zorgt dat mijn boeken gebruikt kunnen en mogen worden, om de wereld van vandaag weer de wereld van morgen te laten zijn?  De wereld van morgen, de hemel op aarde, dat is mijn wens, mijn doel en mijn missie in het leven." 

En ben je er NU ook klaar VOOR om jouw leven te leven, jouw zelfgekozen en verkozen leven een kans te geven, HELP MIJ, HELP JEZELF &  HELP IEDER ANDER! Tot die tijd blijf ik bloggen, blijf ik alles delen met iedereen die ook Volmaakt, Gelukkig Zichzelf wil, kan en mag, kortom durft te zijn! En daarbij vertrouw ik er volledig op, dat dat zal gebeuren wat nodig is, wat mag omdat God de regie vanuit ONVOORWAARDELIJKE LIEFDE zal begeleiden.

Download ook gratis mijn boekje Leven leren herinneren weten via de boekenwinkel op www.dehof van het heden Luisteren kan natuurlijk ook via: https://www.youtube.com/watch?v=NwwuvZEltjk&feature=youtu.be 

Want:

“Leven is genieten van alles wat je mee mag maken zien en doen” 
“Liefde is, houden van het leven en allen die je dierbaar zijn” 

Dit keer nogmaals de mooie plaat van Whitney Houston: "Step by step" https://www.youtube.com/watch?v=sWa5vE4MUpU en het mooie lied van Jason Mraz:  "I won't give up", https://www.youtube.com/watch?v=ZYqcpTYQ8I4Want ook nu, zal deze de verbinding, die er is, deze mooie gedachte mogen ondersteunen. Wanneer je van jezelf houdt, kun je van een ander houden en positieve emoties en gedachten helpen ieder mens daarbij. Want als de ander zich goed voelt, voel jij je goed!!! Hoe simpel kan het zijn?"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten