vrijdag 13 februari 2015

Waarom Zon, Zee en Strand altijd in één adem genoemd worden en iedereen dit vanzelfsprekend vindt.

'Decennia van ernstige droogte tussen 2050 en 2100 in het zuidwesten van de VS'

"Het zuidwesten van Amerika krijgt mogelijk te maken met een periode van ernstige droogte die tientallen jaren kan duren. 


Dat beweren wetenschappers van de NASA en de Universiteiten van Columbia en Cornell. Zij hebben hun bevindingen gepubliceerd in Science Advances. 

Volgens de onderzoekers is het de ernstigste droogte in duizend jaar. Het natuurverschijnsel vindt vermoedelijk tussen 2050 en 2100 plaats. Vooral de staten Californië en Arizona lopen risico op lange periodes zonder regen. 

Een van de oorzaken van de verwachte droogte is de opwarming van de aarde. Daarnaast spelen de toenemende inwonersaantallen in de regio een rol. 

"De kans op de grote droogte is minstens 8- procent als de huidige klimaatveranderingen op hetzelfde tempo doorgaan", zegt onderzoeker Toby Ault van Cornell University tegen USA Today. "Dergelijke droge periodes zijn een natuurlijk verschijnsel, bet als orkanen en aardbevingen." 

De droogte kan branden veroorzaken en een tekort aan de watervoorraad in steden tot gevolg hebben. 

Extreme weersomstandigheden als orkanen kunnen de voorspellingen nog veranderen. 

Bosbranden

De laatste jaren wordt het zuidwesten van de VS al regelmatig geteisterd door grote bosbranden. In september verjoegen twee bosbranden nog honderden inwoners van Californië uit hun huizen. 

In januari riep gouverneur Jerry Brown vanwege de jarenlange droogte de noodtoestand uit in Californië. Waterreservoirs waren bijna uitgeput en de waterstand van de rivieren belandde op een kritiek niveau." 

Door de hierna volgende NU.nl link aan te klikken zie je het totale artikel inclusief de foto's en de aan dit artikel gerelateerde linkjes: http://www.nu.nl/buitenland/3992231/decennia-van-ernstige-droogte-tussen-2050-en-2100-in-zuidwesten-vs.html



"Slachtoffer ongeluk Bruce Jenner stond ineens op de rem" 

"De vrouw die zaterdag overleed aan de gevolgen van het auto-ongeluk waarbij Bruce Jenner betrokken was, stond vol op haar remmen toen hij op haar klapte. 

Dat heeft Jenner, die jaren getrouwd was met Kim Kardashians moeder, aan politieagenten verteld, meldt TMZ vrijdag. 

De 69-jarige vrouw, die in een Lexus reed, remde zonder enige waarschuwing en hij kon haar daardoor onmogelijk ontwijken, luidt zijn kant van het verhaal. Overigens had de vrouw geen geldig rijbewijs, dat was in 2007 verlopen. 

Jenner was zaterdag één van de vier chauffeurs die betrokken waren bij het ongeluk waarbij één van hen om het leven kwam. People meldde eerder dat de politie vermoedt dat het ongeluk veroorzaakt werd door een Prius die om onbekende redenen stopte op de snelweg. De Lexus van de vrouw botste daardoor op de Prius, waarna Jenner met zijn SUV weer op de Lexus botste. 

Uit onderzoek is al gebleken dat de realityster, die volgens velen momenteel zijn transformatie tot vrouw voorbereidt, niet dronken was en ook wordt er niet vanuit gegaan dat hij tijdens het rijden aan het bellen of sms'en was. Wel hield hij vermoedelijk onvoldoende afstand. 

Voor het complete verhaal inclusief de foto van Bruce Jenner zie de hiernavolgende link van NU.nl: http://www.nu.nl/achterklap/3992243/slachtoffer-ongeluk-bruce-jenner-stond-plotseling-rem.html 

&

'Vulkaan Colima barst uit' 

"De Mexicaanse vulkaan Colima is afgelopen week tot uitbarsting gekomen. Een timelapse en videobeelden leggen di bijzonder moment vast. 

En natuurlijk kun je de timelapse en videobeelden bekijken onder de bijgesloten link: http://www.nu.nl/videos/3992346/vulkaan-colima-barst.html

En natuurlijk staan er ook nu veel meer interessante verhalen en onderwerpen op NU.nl. Ik heb er echter voor gekozen om deze drie "ogenschijnlijk verschillende artikelen" te plaatsen. Deze artikelen te gebruiken, omdat ze in feite niet zoveel van elkaar verschillen. Zij het, dat er in één van de drie, een dodelijk slachtoffer betreurd wordt en de eerste een vooraankondiging van een hoop ellende is en de laatste een uiting, of uitbarsting van de aarde, vergelijkbaar met het op de rem trappen van de persoon die zonder aanwijsbare reden ineens stil ging staan. Alleen is de reden, in het geval van de vulkaan, de reden van grote droogte, die "verwacht wordt", wel degelijk bekend. Door jarenlang misbruik van de aarde, van en door "iedereen" die en alles wat leeft. En, het ergste daarbij is, dat "we", het allemaal zelf in de hand werken. "We", het zelf, voor een groot deel in de hand gewerkt hebben. Ja, omdat het in de hand gewerkt is. De spreuk die ik vandaag op mijn Persoonlijk Facebookpagina heb geplaatst past er weer helemaal bij.

Omdat we het "gewoon" of "simpelweg" zijn gaan omschrijven als iets wat erbij hoort. Omdat we het zijn gaan omschrijven als een natuurverschijnsel, alsof het normaal is, dat dit gebeurt. Alsof het normaal is, dat dit soort dingen gebeuren, want het is al vaker zo gebeurd in de geschiedenis. En de geschiedenis herhaalt zich toch steeds. Ja, lieve mensen, dat denken we. Dat denken we en wordt ons geleerd. Dat wordt ons dagelijks geleerd, wordt zelfs als waarheid verkondigd, want de geschiedenis is heel belangrijk. Ja, inderdaad, dat is heel belangrijk wanneer we ervan zouden leren. Wanneer we ervan zouden leren en er daardoor voor zouden zorgen dat we onze eigen geschiedenis weer gaan schrijven. Onze eigen geschiedenis, ieder zijn of haar eigen verhaal, ieder zijn of haar eigen film, een film met een aaneenschakeling van mooie momenten. Mooie momenten of mooie gebeurtenissen als Zon, Zee en Strand.

Want lieve mensen, zo is het bedoeld. Dit is de bedoeling van iets wat in één adem gezegd wordt. Omdat het bij elkaar hoort en omdat het als aaneenschakeling van gebeurtenissen, als een verzameling van gedichten, als een gedichtenbundel, als puzzelstukjes, onderdeel van een heuse puzzel is bedoeld en mag zijn. Dat is voor iets of iemand, die dankzij die ene ingeblazen ademtocht leeft, een natuurlijk iets. Natuurlijk, omdat het vanzelfsprekend is en er niets of niemand mee geschaad wordt. Want alleen wanneer er niets of niemand mee geschaad wordt, is het natuurlijk. Dan spreekt het bijna voor zich, dat alles wat niet aan deze begrippen voldoet, schadelijk is voor iets wat met liefde en zorg is gemaakt, met liefde en zorg is gecreëerd en met liefde en vanuit liefde is gevormd. Vanuit liefde gevormd, omdat het bij elkaar hoort, in elkaar overloopt en als van nature bij elkaar aansluit, omdat het zo hoort te zijn. 

En het is niet aan mij om te vertellen hoe het hoort te zijn. Het is niet aan mij om te bepalen hoe het hoort te zijn, omdat ik alleen mijn stukje verantwoordelijkheid hoef te dragen. Het stukje verantwoordelijkheid wat mij gegeven is, wat ik mag dragen Ik kies ervoor, om mijn verantwoordelijkheid te nemen, door het schrijven van mijn eigen verhaal, door het maken van mijn eigen kunstwerk, daardoor mijn eigen leven vorm te geven. Er zelf voor kiezen om de geschiedenis, dat wat ik ken en weet door ervaring op de juiste manier, de juiste wijze te gebruiken, zodat dit goed voelt. Goed voelt, waardoor ik er werkelijk geen hinder van ondervind. En ja, ik kan oprecht zeggen dat dit in sommige gevallen best wel eens lastig is geweest, zeker toen ik als, "alles willen wetende, maar niet willen ziende, horende en begrijpende mens", me steeds liet overhalen, me steeds liet gaan, tot het doen van dingen die niet bij me paste en niet bij me hoorde. Dat ik al heel snel doorhad wat wel en niet goed voor me was, kwam omdat ik steeds mijn hoofd stootte, ik steeds weer eenzelfde ervaring doormaakte. En toen ik besefte dat alles gebeurt en alles zich herhaalt omdat we het zelf doen, ik  het zelf deed, ging bij mij het knopje om. Want hoe dom ben ben, wanneer je je als mens zo makkelijk laat leiden, laat verleiden en laat misleiden? Hoe dom ben je wanneer je ervoor kiest om het zelf keer op keer weer te doen?

Mijn constatering, door schade en schande, was dus dat ik het zelf deed, doordat ik ook net als ieder ander steeds maar door bleef gaan. Doorgaan met willen willen willen. En wanneer dit alleen willen weten en willen zien zou zijn, dan valt het nog mee. Maar wanneer het ook willen hebben wordt, van waaruit het willen bezitten ontstaat, dan ben je als mens bijna reddeloos verloren. Want uit willen bezitten, ontstaat nooit willen zien en willen weten. Uit willen bezitten ontstaat, nooit willen beleven en willen ervaren. Willen beleven en ervaren ontstaat alleen wanneer je iets op een natuurlijke manier ervaart. Willen beleven en ervaren ontstaat, door natuurlijke groei, omdat het onderdeel vormt van het groeiproces en het samenkomen en samenzijn van alle natuurlijke ingrediënten. Bijna als het recept van een masterchef die ervoor zorgt, dat hij van allerlei natuurlijke afzonderlijke producten een compleet feestmaal bereidt. Een feestmaal maakt, wat werkelijk als A la Carte aangeprijst kan worden. 

En wanneer je gewend bent om Al la Carte te eten, dan zul je minder snel tevreden zijn met iets wat het daar niet bij haalt. Dat juist het vergelijken ertoe geleid heeft, dat je minder snel tevreden bent, dat het vergelijken voor de ontevredenheid gezorgd heeft, zal ieder mens zelf weer ervaren. Dit geldt overigens ook voor het beter willen zijn, het willen veranderen of zoals dit heet, het willen imponeren. Want dat dit alles te maken heeft met een stukje waardering waarnaar ieder mens op zoek is spreekt voor zich. http://www.encyclo.nl/begrip/imponeren. Ook ik heb me hieraan weleens schuldig gemaakt. Ik zal de laatste zijn die zegt, dat ik me er nooit toe heb laten verleiden of is dit uiteindelijk toch misleiden? Want wanneer je waardering van de ander zoekt, ga je voorbij aan dat wat je bent, aan dat wat je kunt en dat wat jou van nature ligt en past. Dan ben je bereid om dat wat jou gelukkig maakt, dat wat jou jou maakt te veranderen, waardoor je je van jezelf verwijdert, waardoor je steeds verder van anderen komt te staan. 

Gelukkig heb ik tijdig ingezien dat ik de verandering alleen door kan voeren en iets kan wijzigen, wanneer ik bij mezelf begin en er zelf mee begin. Ik de verandering alleen door kan voeren, wanneer ik zelf weer mijn verantwoordelijkheid neem. Ik de verandering alleen door kan voeren, wanneer ik van zij, naar wij en niet naar zich maar naar mij ga, door naar mezelf te kijken. Door mezelf onder de loep te nemen of onder een vergrootglas te leggen. En ik ben best trots dat dit me gelukt is, omdat ik in mijn beleving iets gedaan heb, wat toont dat ik het kan. Ik ben er best trots op. Zo trots dat ik vanaf nu het besluit heb genomen om mezelf op een bescheiden wijze in de schijnwerpers te zetten. Iets wat voor mij niet vanzelfsprekend was, niet vanzelfsprekend is, want wie ben ik in Godsnaam. Wie ben ik, ja dat heb ik heel lang gedacht, tot het moment waarop ik mijn gedachten los mocht laten en mocht voelen wie ik was. Vanaf dat moment kreeg ik tijd, kreeg ik tijd om met mezelf en daardoor ook met alles wat nodig is en nodig was aan de slag te gaan en ik was er klaar voor. En doordat ik dat gedaan heb, ben ik er helemaal klaar voor om in de schijnwerpers te staan.

Ik heb mezelf in de schijnwerpers gezet. Ik heb echt heel goed gekeken naar wie ik zelf ben. Daarbij heel veel van en over mezelf ontdekt. Leuke maar ook minder leuke dingen. Leuke maar ook dingen waarvan ik me gelukkig al heel snel realiseerde dat ik de enige was die dit kon wijzigen door inderdaad naar mezelf te kijken. Want door te zien wat ik nodig had, wat ik nodig had, om gelukkig en gezond te zijn, ging ik zien dat ik veel meer dacht nodig te hebben dan in werkelijkheid waar was. Ik hoef niet meer te imponeren. Imponeren betekent: 1) Eerbied inboezemen 2) Indruk maken 3) Ontzag afdwingen 4) Ontzag inboezemen 5) Opleggen 6) Zich doen gelden. Ik ben mezelf en mag ook altijd gewoon mezelf zijn. Want wanneer het mijn missie is in het leven om mezelf te zijn en ik door het mezelf zijn, dat kan doen wat een bijdrage levert aan mijn geluk, het geluk van iedereen die en alles wat leeft, dan ben ik oprecht de gelukkigste mens op aarde. Mezelf zijn is mijn missie, maar daarbij ook de missie van ieder ander in het leven en niet om iets of iemand te imponeren, maar omdat je je als mens het lekkerst voelt wanneer je jezelf bent, dit overal en altijd kunt zijn, zelfs zonder dit van de ander te willen horen, of bevestigd te willen zien. En ik kan het weten omdat ik eigenlijk al mijn hele leven mezelf ben!

Daarom kan ik niet anders dan het volgende te zeggen en te adviseren: Kies in Hemelsnaam voor jezelf. Kies voor jezelf, door goed voor jezelf te zorgen, je niet meer te laten verleiden of misleiden, door alles wat je aangeboden wordt. Kies vanuit je hart en wanneer je je hoofd wilt gebruiken lees dan alle blogs die ik heb mogen schrijven en bekijk alle linkjes die ik hierin heb mogen plaatsen om te zien, voelen, ervaren en beleven wat wij samen kunnen doen. Ik wil, kan en mag iedereen helpen die het nodig heeft en erom vraagt. Het gaat om onze gezamenlijke toekomst. Het gaat om jou, mij, iedereen die en alles wat leeft. 

"En omdat een gezonde wereld mijn droom en mijn grootste wens is, mag ik iedere dag een stukje schrijven. Want op deze wijze, heb ik de kans om mijn verhalen net als de boeken en gedichten die ik vanuit ONVOORWAARDELIJKE LIEFDE VOOR ieder mens heb kunnen en mogen schrijven, met iedereen te delen. En heb jij inmiddels de tijd genomen om mijn blogverhalen te lezen en ben jij de persoon, de uitgever die mij wil helpen, die mijn boeken wil uitbrengen, dan hoor ik je graag! Ben jij de uitgever, die ERVOOR zorgt dat mijn boeken gebruikt kunnen en mogen worden, om de wereld van vandaag weer de wereld van morgen te laten zijn?  De wereld van morgen, de hemel op aarde, dat is mijn wens, mijn doel en mijn missie in het leven." 

En ben je er NU ook klaar VOOR om jouw leven te leven, jouw zelfgekozen en verkozen leven een kans te geven, HELP MIJ, HELP JEZELF &  HELP IEDER ANDER! Tot die tijd blijf ik bloggen, blijf ik alles delen met iedereen die ook Volmaakt, Gelukkig Zichzelf wil, kan en mag, kortom durft te zijn! En daarbij vertrouw ik er volledig op, dat dat zal gebeuren wat nodig is, wat mag omdat God de regie vanuit ONVOORWAARDELIJKE LIEFDE zal begeleiden.

Download ook gratis mijn boekje Leven leren herinneren weten via de boekenwinkel op www.dehof van het heden Luisteren kan natuurlijk ook via: https://www.youtube.com/watch?v=NwwuvZEltjk&feature=youtu.be 

Want:

“Leven is genieten van alles wat je mee mag maken zien en doen” 
“Liefde is, houden van het leven en allen die je dierbaar zijn” 

Dit keer nogmaals de mooie plaat van Whitney Houston: "Step by step" https://www.youtube.com/watch?v=sWa5vE4MUpU en het mooie lied van Jason Mraz:  "I won't give up", https://www.youtube.com/watch?v=ZYqcpTYQ8I4Want ook nu, zal deze de verbinding, die er is, deze mooie gedachte mogen ondersteunen. Wanneer je van jezelf houdt, kun je van een ander houden en positieve emoties en gedachten helpen ieder mens daarbij. Want als de ander zich goed voelt, voel jij je goed!!! Hoe simpel kan het zijn?"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten