donderdag 12 februari 2015

Wie nooit een stap zet, komt nergens! Maar waar ga je heen?

'Leiders eens over wapenstilstand Oekraïne'

"De presidenten van Rusland, Frankrijk en Oekraïne en bondskanselier Angela Merkel van Duitsland zijn het donderdagochtend eens geworden over een staakt-het-vuren in het oosten van Oekraïne. 


Dat maakte de Russische president Vladimir Poetin bekend. Het bestand in Oekraïne gaat in de nacht van zaterdag op zondag klokslag middernacht (plaatselijke tijd) in. Dat is 22.00 uur in Nederlandse tijd 

De Franse president Francois Hollande bevestigde dat er "globale overeenstemming" over een staakt-het-vuren en een regeling voor het conflict in Oost-Oekraïne is. 

Er zijn verder afspraken gemaakt over het terugtrekken van zware wapens en de vrijlating van alle gevangenen die de strijdende partijen in het oosten van Oekraïne hebben gemaakt. 

Poetin 

President Vladimir Poetin was de eerste van de vier politiek leiders die zich over het akkoord uitsprak. Na ruim veertien uur praten, maakt hij bekend dat er overeenstemming was bereikt. 

Later verklaarde Hollande en Merkel dat er nog "veel werk" te doen is. 

"Er is echter een reële kans op een verbetering van de dingen", zei Merkel. "Wij hebben hoop - wij hebben weliswaar niet alles bereikt, maar we hebben een heel serieuze hoop voor Oekraïne en daarmee voor Europa", zei de bondskanselier. 

De Oekraïense president Petro Porosjenko, die eerder de opstelling van Rusland "onacceptabel" had genoemd, verklaarde dat zijn land binnen twee dagen na het ingaan van het bestand de zware wapens uit het strijdgebied rond Loehansk en Donetsk weghaalt. Oekraïne wil voor het eind van dit jaar de controle hebben over de grens met Rusland. 

Video: Akkoord over Oost-Oekraïne 

Koenders 

Minister Bert Koenders van Buitenlandse Zaken is "voorzichtig positief" over het gesloten akkoord. "Ik heb het akkoord nog niet in detail gezien. Ik ben heel voorzichtig positief. Positief omdat het gaat over een staakt-het-vuren en het hangt ervan af hoe dat in elkaar zit", zegt Koenders. 

De details zijn volgens de bewindsman er belangrijk voor het in stand houden van het akkoord. "Wel is het goed dat er overeenstemming lijkt te zijn over een aantal principiële punten. Het gaat nu om de uitvoering", aldus Koenders. 

Premier Mark Rutte noemt de afspraken een "eerste belangrijke stap". Dat zei hij donderdag in Brussel waar hij zal deelnemen aan de Europese top van regeringsleiders en staatshoofden. De crisis in Oekraïne is een van de thema's op die top. 

Rutte vindt het nog te vroeg om Europese sancties te gaan afzwakken of in te trekken. "Dit lijkt een eerste belangrijke stap. We moeten alles eerst bezien. Veel zal afhangen van de vervolgstappen en het uitvoeren van deze afspraken. Eerst kijken of iedereen zich houdt aan de afspraken." 

Video: Reactie Koenders
Steinmeier 

Separatisten  Chronologie van de gebeurtenissen in Oekraïne / Dossier Oekraïne 

De voor- en nadelen van wapenleveranties aan Oekraïne 

Alle informatie van het volledige artikel, is na te lezen op de originele link van NU.nl welke ik vanzelfsprekend heb bijgesloten. http://www.nu.nl/buitenland/3991287/leiders-eens-wapenstilstand-in-Oekraïne.html Zelf heb ik er dit keer voor gekozen om alleen de eerste drie stukjes te plaatsen.




'Leven als een superster' 

"Op de openingsdag van het ABN AMRO World Tennis Tournament kreeg de talentengroep van Esther Vergeer en Richard Krajicek een uniek kijkje achter de schermen. Ze poseerden met de schaal die de winnaar krijgt uitgereikt en mochten zelfs het centre court oplopen.  

Tussendoor kregen de talenten de techniek van Hawk-Eye uitgelegd (het computersysteem dat de baan van de bal volgt) en speelden ze tennis met Dennis Istomin, deelnemer aan het toernooi en de nummer 68 van de wereld. Maikel Scheffers, de beste Nederlandse wheelchair tennisspeler van dit moment, kwam ook langs. Naast een partijtje tennis  nam hij uitgebreid de tijd om de talenten bij te praten over de vorderingen in zijn carriere en de plannen voor het aankomende ABN AMRO World Wheelchair Tennis Tournament. 

Fotoshoots en handtekeningen 

De belangrijkste les voor een pro in wording moest echter nog volgen. In het kielzog van Andy Murray beleefden de talenten hoe het is om van fotoshoot naar handtekeningensessie naar sponsoractiviteit te gaan. De bijbehorende hectiek, de bewakers, de fans en de media: ze maakten het mee vanuit het oog van de orkaan. Eerst gaf Murray een persconferentie, gevolgd door niet minder dan zeven televisie-interviews. Aansluitend maakte hij, gevolgd door de groep talenten, een ronde door Ahoy. Na zijn signeersessie en de zoveelste foto met geduldig wachtende fans, waren de talenten het over één ding roerend eens: het allergrootste talent van de Schot is misschien wel dat continu vriendelijk bleef en voor iedereen een glimlach over had. 

Lees hoe de talenten hun plankenkoorts overwinnen 

En om ook de foto's bij dit artikel te zien en het artikel op NU.nl te kunnen lezen is de link weer bijgesloten: http://www.nu.nl/advertorial-van-tennistalent-tot-pro/3989721/leven-als-superster.html 

&

'Hugh Grant gaat niet meer voor een film uit de kleren' 

"Acteur Hugh Grant zal niet meer voor een film uit de kleren gaan. 

Dat vertelt hij aan Page Six 

De acteur van onder andere Love Actually en Brigit Jones's Diary stond bekend als een van de meest gewilde personen voor romantische komedies. Nu er steeds vaker mensen in dat soort films uit de kleren gaan, is de vraag naar Grant groter geworden. "Dat gaat niet gebeuren", aldus de acteur. 

"Ik heb wel eens mijn achterwerk laten zien. Toen was ik 25. Het was dan ook een mooie 25-jarige kont. Maar ik zal het niet meer laten zien. Nou ja, mijn 2-jarige zoontje ziet mij natuurlijk wel eens naakt, maar dan lacht hij mij uit." 

Maurice 

De film waarop Grant doelde is vermoedelijk Maurice; een film uit 1987 waar de acteur en James Wilby elkaars minnaars spelen De twee zijn in het midden van de film meerdere malen enigszins naakt te zien."

En hoewel Hugh voor alle mensen die dit graag zouden willen zien, niet meer uit de kleren gaat, is zijn foto te vinden op de link van NU.nl http://www.nu.nl/film/3991573/hugh-grant-gaat-niet-meer-film-kleren.html en natuurlijk staat onderaan de originele link ook een linkje waar je alle informatie die ooit verschenen is van Hugh kunt bekijken.

Drie verschillende artikelen. Alle drie over mensen die in de schijnwerpers staan. In de schijnwerpers door eigen keuze. In de schijnwerpers door dat zij in het leven een rol op zich genomen hebben waarin alles wat zij zeggen, denken, doen en laten onder een vergrootglas wordt gelegd. Onder een vergrootglas, breed uitgemeten in de media, op iedere nieuwszender en bron die er maar bestaat. Zouden zij hier voorafgaand aan hun carrière ook over nagedacht hebben? Zouden zij dit voorafgaand aan dat wat hen zo leuk leek om te gaan doen  ook werkelijk hebben beseft? Wanneer het antwoord bevestigend is, dan zou het linkje wat ik vanmorgen op mijn Persoonlijke Facebookbpagina heb gezet er ook weer helemaal bij passen.
En dit advies kan ik aan alle mensen meegeven. Alle mensen die in hun leven aangekomen zijn op een punt dat zij voor zichzelf moeten beslissen hoe ze nu verder gaan. Nu, vanaf vandaag, de dag waarop zij begonnen zijn als iedere andere dag. De dag waarop zij hebben besloten, om het roer compleet om te gooien of de dag waarop ze gestart zijn, met werkelijk te doen wat juist voelt. Want wanneer ieder mens weer gaat doen wat juist voelt, dan is het voor eens en voor altijd afgelopen met het oorlog voeren. Dan is het voor eens en voor altijd vrede. Dan is de vrede daadwerkelijk getekend, ook al is en heet dit op papier dan een "Staakt-het-vuren". Want ik kan me oprecht nog steeds niet voorstellen, dat er mensen zijn en bestaan, die ervoor gekozen hebben om oorlogvoering en alles wat er aan ellende en verdriet bij komt kijken, liever doen dan een gelukkig leven leiden.  

En of je daar dan topsporter of acteur voor moet zijn of enige andere carrière ambieert, waarbij je in de schijnwerpers staat, daar zullen de meningen altijd over verdeeld blijven. Gelukkig maar! Net zo goed of je ervoor kiest om op een bepaalde leeftijd nog in je "blote kont" voor de camera te verschijnen. Want alles is ieders eigen keuze. Wanneer ieder mens ook allemaal de verantwoordelijkheid weer neemt voor zijn of haar eigen daden, dan wordt de wereld in ieder geval een stuk leuker. Een stuk leuker en een stuk mooier, tenzij je ervoor kiest om de ander voor eens een altijd de verantwoordelijkheid te geven. De ander voor eens en voor altijd voor jou te laten bepalen wat goed voor je is en wat niet. Want dat is natuurlijk in heel veel situaties het geval en het regelrechte gevolg van het feit dat er mensen zijn die een beslissingsbevoegde rol aanvaarden om het voor de rest van de mensheid zo goed mogelijk te willen regelen. 

Wanneer je het mij vraagt of ik een dergelijke rol zou ambiëren: NEE. Ik wil niets voor iemand regelen. Ik wil niet de beslissing voor iemand nemen. Ik wil wel heel graag, dat alle mensen waar ter wereld ook, weer bewust zijn van hun eigen keuzemogelijkheden. De eigen keuzemogelijkheden, die ze hebben. De eigen keuzemogelijkheden, die ze mogen hebben. En wanneer ik door het opzetten van de Stichting Durf te helpen, ervoor kan zorgen, dat ieder mens weer weet wat er te koop is in de wereld. Ik door het opzetten van de Stichting Durf te helpen, ieder mens weer kan laten zien, ervaren en beleven, wat er werkelijk voor nodig is om in liefde, geluk en volle gezondheid te kunnen leven, dan is mijn missie geslaagd. Dan heb ik mijn missie volbracht en kan ik vanaf dat moment iedere dag die volgt nog eens extra genieten, van iedereen die weer het gevoel heeft, dat hij of zij de juiste dingen doet. Kan ik vanaf dat moment genieten, van het feit, dat we er samen voor zorgen, dat ieder mens weer volmaakt gelukkig zichzelf is. 

Want het concept is niet zo moeilijk, het concept is zelfs eenvoudig te realiseren. Je kunt er zelf mee starten, door jezelf te zijn. Wat is er eenvoudiger, dan er vanaf nu voor te kiezen, om overal en altijd jezelf te zijn? Jezelf te zijn, door dat te doen wat juist voelt. Dat te doen wat jou een blij gevoel geeft. Door jezelf te waarderen, van jezelf te houden en dat te doen, wat ervoor zorgt dat jij iedere avond tevreden kunt gaan slapen. Want dat is het logische gevolg, van doen waar je blij van wordt, doen van dat wat je hart je ingeeft. Doen van dat waardoor jij van waarde bent en voldoening krijgt. Dat klinkt toch als de ideale wereld en het mooie is WE LEVEN ERIN. We leven erin, wanneer we ieder mens weer in zijn of haar waarde laten. We leven erin, wanneer we ieder mens weer de gevolgen laten dragen, van hun eigen handelen, van zijn of haar eigen acties. We leven erin, wanneer we er werkelijk weer voor kiezen, om ieder mens vanaf kleins af aan weer de verantwoordelijkheid te geven en te leren nemen. Want dat is in feite het enige wat we een kind mogen leren, wat we een kind kunnen leren, zodat een kind vanuit ons voorbeeld, zijn of haar eigen verantwoorde stappen zet. Want verantwoordelijkheid is iets wat ieder mens nodig heeft. 

De verantwoordelijkheid voor alles wat er goed gaat, maar ook voor alles wat er mis gaat. Ingrijpen en ons ergens op voorhand mee bemoeien, is de reden waardoor er strijd en van alles is ontstaan, waardoor we in een eeuwigdurende strijd beland zijn. Ik ben gestopt met strijden, ik ben gestopt met en ja daar is hij weer, "iemand de schuld in de schoenen te schuiven", ook wel "iemand de zwartepiet toespelen genoemd".  http://www.isgeschiedenis.nl/historische-uitdrukkingen/oosprong-van-iemand-de-zwartepiet-toespelen/ Ik ben er klaar mee, ik heb mijn verantwoordelijkheid genomen. 

Want zeg eens eerlijk, word jij als mens niet moe van alle ellende en alles wat niet op te lossen is, niet op te lossen lijkt? Want het lijkt er steeds meer op dat er maar één iemand is die dit op kan lossen? En laat dit nu ook net zo zijn, dat ben jij zelf! Zeker wanneer het om meerdere mensen gaat, wanneer het mensen betreft, die niet mee willen werken. Wanneer mensen die erbij betrokken zijn, er liever voor kiezen om hun hoofd/kop in het zand te steken, kun je niet anders dan ze te laten. Ik laat ze, ik heb het losgelaten en kies er alleen nog voor om iedereen die ook aan zichzelf wil werken te helpen. Want wanneer je aan jezelf werkt, werk je aan de toekomst. Wanneer je niet aan jezelf wilt werken, kies je voor het verleden. 

Het verleden waar je onder geleden hebt. Het verleden wat jouw dag heeft gekleurd. Het verleden, dat wat ooit eens was. Ik kies voor mijn eigen verhaal, ik kies voor mijn leven en wil ieder mens die er ook weer voor 100% voor wil gaan, graag vertellen en zeggen hoe fijn en eenvoudig het is om dat weer te doen. Start ermee! De eerste stap is de lastigste, de rest volgt vanzelf, wanneer je blijft doen wat juist is. Juist voor jou en iedereen waarmee je verbonden bent. En laten we nu met meer dan 7 miljard mensen op de wereld zijn. Dan is het doorstappen op het juiste pad, wel heel erg belangrijk. 

Het juiste pad, jouw pad, jouw weg, jouw levensweg. Jouw eigen spel, jouw eigen reis, jouw eigen verhaal. Jouw eigen "Love Story"! En ik ervaar en beleef dit iedere dag, stap vrolijk door het leven, heb alle ballast losgelaten. Ik kies voor mij, ik kies voor jou en iedereen die met mij, met jou, wie of wat maar ook verbonden is, omdat ik voor de toekomst ga. Voor een gezonde toekomst. Waarbij ik niemand uitsluit, tenzij jij jezelf buitensluit dan is dit jouw eigen keuze. Of ga jij toch voor een gezonde toekomst. Een toekomst die mij, jou en daarbij ook ieder ander toekomt, omdat het voorbestemd is. Ik ga Vooruit naar de toekomst blijf niet hangen en ga zeker niet, achteruit of terug naar het verleden, want het verleden is geweest! We kunnen het allemaal, jij, ik en iedereen die vooruit wil, we kunnen het samen! 

Het enige verleden wat ik deel, is het volgende stukje wat ik eergisteren geschreven heb en het herhalen opnieuw waard is:

"Ik ga voor de gezonde variant van beleven en ervaren. Ik beleef, ik ervaar en deel alles wat ik mag beleven en ervaren, met iedereen die dit ook weer wil. Tot die tijd blog ik er vrolijk op los en geniet ik iedere dag van de informatie die langs komt via de Radio, TV, in de krant, via de de Social Media Sites of enige andere bron of medium. Waarbij ik dat wat mijn interesse heeft bekijk, dat wat mijn interesse heeft nakijk en dat wat mijn interesse heeft, waarvan ik weet dat ieder ander hier iets mee kan, dagelijks blijf delen. Omdat dit mijn doel is in het leven. Mijn doel, omdat ik blij ben met het leven. En ik ook werkelijk ieder mens de kans wil bieden, om het leven weer te ervaren en te beleven zoals het bedoeld is. Zoals het bedoeld is, kan en mag zijn, wanneer je als mens weer je gezonde, gelukkige zelf bent. Dat wat God met ieder mens voor heeft, tot in de eeuwigheid amen. 

En wie ben ik, dat ik hier tegenin zou gaan. Wie ben ik, om de regels voor de mensheid in te voeren, die zoals we nu zo langzaam allemaal gaan beseffen, ervoor zorgen of voor hebben gezorgd dat we niet meer vanuit onze natuurlijke zelf kunnen leven. We zijn ons leven. Ben jouw leven alsjeblieft. Geniet ervan en deel jouw "Levenslust", de manier waarop jij gelukkig en gezond kunt zijn en blijven, alsjeblieft met ieder ander die dit nog niet is.

Ik ga, net als alle voorgaande jaren, door met begeleiden en helpen van mensen, die bij me komen met een hulpvraag en blijf dit gewoon vanuit mijn gevoel doen. Want door vanuit mijn gevoel te handelen, vanuit mijn gevoel advies te geven, vanuit mijn gevoel te helpen, weet ik ook werkelijk, dat ik de juiste dingen doe. Juist voor de persoon, die met een hulpvraag komt. De 21 vragendagen, blijven mijn ingebouwde veiligheid. Ik blijf deze gebruiken, omdat ik er zeker van wil zijn, dat iemand zelf bereid is, om aan zichzelf te werken. De manier en wijze waarop ik zeker weet, dat het probleem of dat wat er speelt, mijn probleem niet is, ook nooit mijn probleem wordt. 

Een advies voor iedere hulpverlener of persoon die zich in wil zetten, tegen de misstanden en misvattingen waar in de wereld, door alle opgelegde, regels en wetten, lees patronen en structuren, in beland is, in terecht gekomen is. Terecht of onterecht, is net zo goed, als dat goed fout is. En dat is het niet, dat is het nooit, dit is meteen ook iets wat ik mag delen met iedereen die als hulpverlener en alles wat zich als hulpverlenend inzet, of in de markt aanprijst. Er bestaat geen goed of fout, alleen de wijze waarop je ermee omgaat zal het gewenste of ongewenste resultaat geven. Het gaat om de wisselwerking. Ieder mens draagt of laat zijn verantwoordelijkheid. Ieder mens zal zelf weer zijn verantwoordelijkheid mogen dragen. En daarbij geldt één regel: Een kind of wie of wat maar ook kan en mag hier nooit de dupe van zijn.

De 21 vragendagen zijn mijn bescherming geworden. Wanneer iemand aan zichzelf wil werken, hij of zij bereid is, om echt met zichzelf aan de slag te gaan, bieden de 21 vragendagen hem of haar inzicht. Inzicht in de eigen situatie. Iets wat ieder mens nodig heeft. Ieder mens, die zich onverhoopt vaak laat leiden door negatieve emoties. Die in beginsel niet negatief hoeven te zijn, dit wel kunnen worden. Wees je te allen tijde bewust van de gevolgen, het actie reactie principe.

En de herhaling van het stukje van mijn voorgaande blog! 
"Zie het maar als producten en diensten, dat wat je verkoopt en dat wat je aanprijst. Wanneer jij zelf niet achter een product, dienst, of de gevolgen die door het gebruik, het werken met een dergelijk product of dienst kunnen ontstaan staat, dan is mijn advies om daar niet mee te beginnen, dan is mijn advies om daar niets mee te doen. Tenzij je ziet wat de voordelen zijn, de voordelen die dan in eerste instantie een bijdrage zullen moeten leveren aan de gezondheid van iedereen die en alles wat leeft. Al het andere en met name de verdiensten, het bedrag wat je eraan overhoudt, is bijzaak. Want wanneer jij niet achter het product of dat wat je doet staat, zul je daar als mens op een bepaald moment hinder van gaan ondervinden. Hinder in de vorm van lichamelijke, geestelijke of emotionele ongemakken. En uit ervaring weet ik inmiddels dat deze gevolgen verstrekkend kunnen zijn. Zelfs wanneer je dit op het eerste gezicht, in eerste instantie, in de eerste tijd, waarin je dit doet, niet ziet, zal uiteindelijk ook bij of aan jou de rekening worden gepresenteerd.

De rekening, waardoor jij je als mens zult mogen verantwoorden, voor alles wat je zegt, denkt, doet en laat. Want uit elke actie, volgt een reactie, uit elke actie volgt volautomatisch iets wat jou laat inzien dat jij, maar ook ieder ander, zelf weer de verantwoordelijkheid, mag, kan en zal mogen nemen, voor alles wat je zegt, denkt, doet en laat. Het juist kiezen, is daarmee meteen de enige noodzaak en behoefte, waaraan je vanaf vandaag gehoor mag geven. Dit is jouw kans, jouw mogelijkheid en jouw gelegenheid, of wacht je liever tot de gevolgen, zichtbaar, voelbaar en merkbaar zijn? Besef, dat deze, dan ook volledig jouw verantwoordelijkheid zijn!

Daarom kan ik niet anders dan het volgende te zeggen en te adviseren: Kies in Hemelsnaam voor jezelf. Kies voor jezelf, door goed voor jezelf te zorgen, je niet meer te laten verleiden of misleiden, door alles wat je aangeboden wordt. Kies vanuit je hart en wanneer je je hoofd wilt gebruiken lees dan alle blogs die ik heb mogen schrijven en bekijk alle linkjes die ik hierin heb mogen plaatsen om te zien, voelen, ervaren en beleven wat wij samen kunnen doen. Ik wil, kan en mag iedereen helpen die het nodig heeft en erom vraagt. Het gaat om onze gezamenlijke toekomst. Het gaat om jou, mij, iedereen die en alles wat leeft. 

"En omdat een gezonde wereld mijn droom en mijn grootste wens is, mag ik iedere dag een stukje schrijven. Want op deze wijze, heb ik de kans om mijn verhalen net als de boeken en gedichten die ik vanuit ONVOORWAARDELIJKE LIEFDE VOOR ieder mens heb kunnen en mogen schrijven, met iedereen te delen. En heb jij inmiddels de tijd genomen om mijn blogverhalen te lezen en ben jij de persoon, de uitgever die mij wil helpen, die mijn boeken wil uitbrengen, dan hoor ik je graag! Ben jij de uitgever, die ERVOOR zorgt dat mijn boeken gebruikt kunnen en mogen worden, om de wereld van vandaag weer de wereld van morgen te laten zijn?  De wereld van morgen, de hemel op aarde, dat is mijn wens, mijn doel en mijn missie in het leven." 

En ben je er NU ook klaar VOOR om jouw leven te leven, jouw zelfgekozen en verkozen leven een kans te geven, HELP MIJ, HELP JEZELF &  HELP IEDER ANDER! Tot die tijd blijf ik bloggen, blijf ik alles delen met iedereen die ook Volmaakt, Gelukkig Zichzelf wil, kan en mag, kortom durft te zijn! En daarbij vertrouw ik er volledig op, dat dat zal gebeuren wat nodig is, wat mag omdat God de regie vanuit ONVOORWAARDELIJKE LIEFDE zal begeleiden.

Download ook gratis mijn boekje Leven leren herinneren weten via de boekenwinkel op www.dehof van het heden Luisteren kan natuurlijk ook via: https://www.youtube.com/watch?v=NwwuvZEltjk&feature=youtu.be 

Want:

“Leven is genieten van alles wat je mee mag maken zien en doen” 
“Liefde is, houden van het leven en allen die je dierbaar zijn” 

Dit keer nogmaals de mooie plaat van Whitney Houston: "Step by step" https://www.youtube.com/watch?v=sWa5vE4MUpU en het mooie lied van Jason Mraz:  "I won't give up", https://www.youtube.com/watch?v=ZYqcpTYQ8I4Want ook nu, zal deze de verbinding, die er is, deze mooie gedachte mogen ondersteunen. Wanneer je van jezelf houdt, kun je van een ander houden en positieve emoties en gedachten helpen ieder mens daarbij. Want als de ander zich goed voelt, voel jij je goed!!! Hoe simpel kan het zijn?"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten