dinsdag 13 januari 2015

Doe dat wat mogelijk is en laat je leiden door wat kan en mag!

"AFM wil zzp'er verplichten tot opbouwen pensioen" 

"Het is in het huidige pensioenstelsel niet langer uit te leggen dat sommige werkenden wel en andere niet verplicht zijn om pensioen op te bouwen. 

Dat schrijft de Autoriteit Financiële Markten (AFM) in een dinsdag naar buitengekomen pensioenvisie

Honderdduizenden zelfstandigen vallen nu nog buiten de verplichting en dreigen geen enkel pensioen op te bouwen. Volgens de toezichthouder zouden ze desnoods gedwongen moeten worden om toch voor hun pensioen te gaan sparen. 

De AFM zegt bij het vernieuwen van het pensioenstelsel voorstander te zijn van "keuze waar het kan, verplichting daar waar dat verstandig is." De financiële waakhond ziet het als een goede eerste stap dat zzp'ers inmiddels vrijwillig kunnen deelnemen aan een pensioenregeling. Maar wanneer blijkt dat hier onvoldoende gebruik van wordt gemaakt dan ligt "een algehele verplichtstelling" volgens de AFM voor de hand."

Eerlijkheidshalve zeg ik meteen dat ik de keuze voor de kop van het blog al geschreven had, voor ik het stukje van NU.nl heb toegevoegd. Het hele stuk nalezen is wanneer jij ZZP'er bent wellicht handig of nog niet, want er is nog geen zekerheid. http://www.nu.nl/geldzaken/3971360/afm-wil-zzper-verplichten-opbouwen-pensioen.html En wanneer je het stuk helemaal gelezen hebt, kun je ook de volgende link even aanklikken. http://www.nu.nl/tag/Pensioenen  Daar zijn alle verschenen artikelen over Pensioen terug te vinden.

Het volgende stukje uit het artikel van de AFM zegt meer dan duizend andere woorden zouden zeggen. "Hoewel consumenten meer keuze moeten krijgen, moet er volgens de AFM wel rekening gehouden worden met het feit dat mensen van nature gericht zijn op de korte termijn."

Ja, wat kan, zal en mag ik daarover nu zeggen. Niks, geen commentaar. Wat ik wel kan en mag zeggen is het volgende: "Wanneer de mens in het stadium van "kunstmatige intelligent zijn" al zo'n chaos kan creëren in de wereld, wil ik niet weten wat een robot, iemand die totaal geen binding of verbinding met het hart heeft, zal doen, tenzij er ook Robots zijn die naar inzicht handelen." Want wie werkelijk bewust is, wie werkelijk ziet, begrijpt toch onmiddelijk, dat wanneer ieder mens, "zijn of haar kunstmatige intelligentie" nu eens naast zich neer legt, nu werkelijk weer naar inzicht gaat handelen, al deze verplichtingen, opgelegde en opgedragen orders, niet nodig zijn.

Ook vandaag opnieuw een stelling, een spreuk of "een quote" welke ik op mijn persoonlijke Facebookpagina geplaatst heb. Deze past weer volledig in of sluit volledig aan op het blog wat ik mag schrijven.


NU.nl de nieuwe bron die ik gebruik voor het schrijven van mijn blogs. NU.nl, omdat alles wat daarin staat zo actueel mogelijk is. Actueel, door de woorden: "Het laatste nieuws het eerst op NU.nl".  Wat een verantwoordelijkheid, wat een zelfkennis, wat een bijzondere verwachting, dat zij ervan overtuigd zijn dat ze het nieuws als eerste zullen brengen. Natuurlijk geldt ook nu weer, dat de personen die de artikelen schrijven mens zijn. Mens en geen robot. De wijze waarop zij dit zullen schrijven, de woordkeuze en de betekenis van de woorden zijn ook nu weer van belang. Want NU.nl bepaalt, wat er gezegd, geschreven of uitgedragen wordt. De woorden en de onderliggende betekenis, is dat wat ervoor zorgt of iets binnenkomt of niet. Jij bepaalt of het iets met je doet of niet. Wat je ermee kunt of niet. Wat je ermee doet of niet. Kortom jij bent te allen tijde verantwoordelijk, jij bepaalt.

En wanneer je weet wat het met je doet, wanneer je weet watvoor invloed het op je heeft, watvoor invloed het heeft wanneer jij dit deelt, wanneer jij dit uit, door de wijze waarop jij je uit, dan weet jij zelf of je je laat leiden door je bron. Want je kunt je laten leiden door je bron door jouw stroom te volgen of je kunt je laten leiden door al het water, wat op elke mogelijke manier over je heen komt. Al het water wat uitgestort wordt, over de wereld, als in informatie, een stroom aan woorden, die door hun treffende of zelfstandige betekenis, jou zullen doen beseffen wat juist is of wat absoluut niet. Want wanneer het in strijd is met wat in jou stroomt, wat in jou is, zul je er uiteindelijk zelf de weerstand van opmerken, de weerstand van voelen, doordat dit hetgeen is waartoe het leidt.

Want ook nu geldt, dat de mens niet gemaakt is om gevormd te worden, de mens niet gemaakt is om beknot te worden. De mens zich volgens zijn of haar vrije wil overeenkomstig de bron, het plan en uiteindelijk de bestemming zal mogen ontwikkelen. Dat de mens, ieder mens, zich zal mogen vormen en mogen ontwikkelen naar eigen kunnen. Eigen kunnen, als in kunst, kunst als in creativiteit, kunst als in de leer van het leven, de leer van alles wat mogelijk een bijdrage levert of zal kunnen leveren aan alles wat het leven betreft. Alles wat het leven aangaat, alles wat ervoor zorgt dat er leven is. Want vanaf NU, zal alles wat het leven beperkt, het leven hindert om zich te ontwikkelen en ontplooien tot zijn ware zelf, zelf de consequenties mogen dragen. Zelf de consequenties en de gevolgen mogen dragen van alles wat ervoor zorgt of gezorgd heeft dat iets, iemand of een instantie zich heeft ontdaan van verantwoordelijkheid. Zich bewust of onbewust heeft onthouden van verantwoordelijkheid.

De verantwoordelijkheid die niets meer of minder is, dan het weglopen, het vluchten voor de eigen kennis. De eigen kennis, de eigen betekenis en de eigen waarheid. Want wie weggelopen of gevlucht is voor zijn ware zelf, zal deze altijd tegenkomen. Je komt jezelf namelijk tegen wanneer je de dingen doet, dingen doet, dat doet, wat niet in de lijn is met je bestemming. Wat niet in lijn is, in stroomlijn met jouw bron, jouw oorsprong, dat wat ervoor gezorgd heeft dat jij dit leven aan mocht gaan. Dat wat ervoor gezorgd heeft dat jij dit leven mocht gaan leven. Want naast je ouders, die jou de kans op het leven gegeven hebben, heeft God jou de Goddelijke Ziel via de neus ingeblazen. Daarmee de wetenschap dat je met alles en iedereen die leeft verbonden bent. Verbonden door familie te zijn, verbonden door onderdeel uit te maken van een gemeenschap, waarbij het hebben van gemeenschap onderdeel is geweest van het proces, wat ertoe heeft geleid, dat jij als individu ontsproten bent. Ontsproten, als ontstaan. Net als een riviertje wat als een zijtakje van de Zee, zijn of haar weg door de aarde heen heeft gevonden. Als een riviertje wat als een levende ader door alles wat leeft loopt.

Want alles wat door dit riviertje verbonden is, zal uiteindelijk ook tot leven komen. Als een huis met deuren, waarachter vertrekken schuil gaan, waarachter vertrekken zich schuil houden. Een deur, die middels de deurklink al dan niet met sleutel te openen is. De sleutel, de woorden, die door de deurklink, de computer, of de deurklink, de mond van de mens, naar buiten, tot uiting kunnen worden gebracht. De wijze waarop dit gebeurt, zorgt voor de werkelijke verbinding. De wijze waarop dit gebeurt zorgt ervoor of iemand gestimuleerd, gemotiveerd of zelfs geprogrammeerd wordt. Bij het laatste kan, zal en mag ik zeggen dat dit niet volgens de bestemming is. Dat dit niet in overeenstemming, niet overeenkomstig de vrije wil van de mens is. De vrije wil van ieder mens, is uniek. De vrije wil van ieder mens is niet gebonden, is niet beknot is niet of mag ik zeggen nooit bedoeld om beperkt, gehinderd of misvormd te worden. Omdat de vrije wil goed was, goed is en altijd goed zal zijn.  

Toen ik vandaag het Zonnetje via ons zijraam naar binnen zag schijnen, voelde het even of deze ook beperkt, gehinderd of misvormd was. Alsof iets ervoor zorgde dat zij niet uitbundig haar stralen over de hele aarde kon laten schijnen. Alsof iets ervoor zorgde of gezorgd heeft, dat het moment wat zo belangrijk is om werkelijk in het NU te kunnen leven, ook gehinderd werd. Gehinderd door de altijd maar overheersende gedachten, die deels gestuurd worden door een overvloed aan woorden en het informatiesysteem wat de maatschappij heet. De maatschappij, waarbij de economie en geldzaken het leven volkomen beheersen. Wanneer God de beheerder zou zijn van de maatschappij, inclusief alle wat er in de Hemel en op de Aarde bestaat. Zou de maatschappij weer de samenleving zijn. Dan zouden welbevinden en acceptatie de tegenhangers zijn van economie en geldzaken.  

Dan zou de Zon weer de connectie maken. De Zon weer, de verbinding met het Hemelse signature system zijn. En wanneer ik hier dan dagelijks een bijdrage toe kan leveren door iedere dag te schrijven. Iedere dag een onderwerp of item te kiezen wat zich op NU.nl laat uiten, dan ben ik de niet alleen tevreden en de gelukkigste mens op aarde. Dan ben ik de brenger van het goede nieuws, wat door de rechtstreekse verbinding die ik mag onderhouden met mijn eigen bron en alles en iedereen die leeft, ervoor zorgt dat iedereen die en alles wat wil, zich als vanzelf ontwikkeld. Zodat iedereen die net als ik in ontwikkeling is, zich kan ontdoen van alles wat kunstmatig of zelfs met voorbedachte rade gemaakt is, om ons ware zelf te treffen. Ons ware zelf, dat wat we zijn, wat we in wezen en met heel ons hart en ziel zijn. Dan zal "de kunstmatige intelligentie" en alles wat dit in stand houdt, als een kaartenhuis in elkaar zaken. Dat de wind iedere dag haar best doet, om dit waar te maken, zal niet iedereen weten. De wind, die net als de Zon van levensbelang is, als de levensadem. De levensadem, die het goede verspreidt en alles wat geen bestemming heeft, zal of mag vinden, voor eens en altijd wegblaast.

Ik ben er klaar voor, ik wil dat wat mogelijk is doen en laat me leiden, door wat kan en mag. Omdat ik tevreden ben, omdat ik mezelf heel lang geleden teruggevonden heb. En als waardering, voor alles wat ik mag doen, dank ik iedere dag en bid ik iedere dag. Ik bid voor iedereen die en alles wat leeft, iedereen die in een land woont waar honger en oorlog is, iedereen die ziek is, iedereen die moeilijk denkt en doet en iedereen die op watvoor manier nog niet in staat is om de connectie met zijn of haar bron te zien, te horen, te voelen of te ervaren. Zodat ook zij net als ik iedere dag met een goed gevoel af zullen mogen sluiten. Zodat ook zij zich net als ik voldaan zullen voelen. 

Voldaan, doordat ook zij weer kunnen en mogen doen wat mogelijk is. Doen wat zij vanuit hun beleving, vanuit hun gevoel en vanuit hun hart mogen en kunnen doen. Zodat ook zij weer onderdeel, deel gaan vormen van het plan wat voorafgaand aan het leven wat zij nu leven opgesteld is. Opgesteld met hun goedkeuren, hun acceptatie en hun welbevinden. Wederzijds welbevinden. Welbevinden: http://www.encyclo.nl/begrip/welbevindendat wat ervoor zorgt dat ik gezond en wel door het leven mag gaan. Wat ervoor zorgt, dat ik in beweging ben, in beweging blijf en deze ontwikkeling er tevens toe bijdraagt, dat alle mensen die ook in beweging zijn, als eenzelfde golfbeweging de kant opgaan die nodig is, om ervoor te zorgen dat de wereld van nu, de wereld van vandaag, weer de wereld van morgen, de wereld van de toekomst, De Hemel op Aarde zal, kan en mag zijn.

Omdat het plan, een plan is wat ieder mens aangaat. Vanuit Onvoorwaardelijke Liefde geschreven en gegeven.  Vanuit Onvoorwaardelijke Liefde, zodat iedereen dit kan, mag en zal ervaren, wanneer hij of zij bereid is om te kijken en te zien, te luisteren en te horen, door weer te doen wat bij hem of haar past. Door te gebruiken wat hem of haar gegeven is, vanuit onvoorwaardelijke liefde, waardoor hij of zij weer van waarde kan zijn. En wanneer de mens weer vanuit deze onvoorwaardelijk liefde gaat leven, zal alles van waarde zijn. Zal alles de moeite waard en van waardevol zijn. Een waarde die niet uit te drukken is in geld, goud of enig ander edelmetaal. Een waarde, die alleen door en voor God zichtbaar is, door en voor God zichtbaar zal zijn en mag worden. En wanneer we hier als mens geen gehoor aan geven, wanneer we ons hier om welke reden dan ook niet bewust van willen zijn, dan zullen we hier zonder twijfel van bewust worden, op het moment waarop dit nodig is. Ieder mens, mag zich bewust worden van het feit, dat alles wat ons overkomt, alles wat ons wordt aangedaan, aan onszelf te danken is. Want wanneer we niet willen weten, wanneer we de waarheid buiten onszelf zoeken, dan zal alleen de waarheid ertoe leiden, dat we deze mogen zien. Want wie niet horen wil, zal voelen. 

Kies daarom voor jezelf, kies voor een leven waarin Onvoorwaardelijke Liefde weer een kans heeft. De Hemel op aarde, zodat de wereld weer kan worden zoals deze behoort te zijn. De wereld waarin we allemaal weer gaan beseffen, dat we naast de verantwoordelijkheid die we naar onszelf hebben en dragen, nog een grotere verantwoordelijkheid hebben. De verantwoordelijkheid naar onze kinderen, de generatie die na ons komt. Want wil jij het op je geweten hebben dat zij niet meer kunnen leven? Wil jij doorgaan met alles wat de generatie van "Hebzucht, Strijd en Macht", gecreëerd en veroorzaakt heeft? Dan ben je ervan verzekerd dat de toekomst van jouw kind, jouw kleinkinderen en achterkleinkinderen, neefjes, nichtjes of jouw buurkinderen er één wordt, waarin de natuur en alles wat Moeder Aarde ons te bieden heeft niet meer van toepassing is?

Duurzaamheid, start bij jou, start vandaag voor iedereen die en alles wat leeft. Omdat jij de verantwoordelijkheid draagt en er klaar voor bent om het voorbeeld te zijn om net als Eva Jinek en de rechter eerder deze week, ook weer jouw boerenverstand te gaan gebruiken. Omdat de dingen nu eenmaal zijn zoals ze zijn, jij dit niet kan veranderen, alleen jijzelf kunt starten met jouw eigen leven. Want alleen daardoor kun je jezelf helpen en mogelijk zelfs iemand anders helpen om ook weer zichzelf te zijn. Door te leren hoe het is om van iedereen die en alles wat leeft te houden. Door te vergeven en de ander lief te hebben als jezelf. Omdat dit de enige wijze en manier is, om gelukkig te zijn. Want wanneer je van jezelf, van iedereen die leeft en alles wat leeft houdt, ben je in staat om te delen, ben je in staat om te ontvangen en wordt je in staat gesteld om te weten. Weten hoe je je leven op de meest ultieme manier kunt leven. Dan weet je weer, hoe je dat kunt doen waardoor je een bijdrage levert aan ieders belang. Het algemeen belang!

En ik wil dit delen met iedereen die en alles waarvan ik houd en waarom ik geef. Omdat ik liever geef dan ontvang, omdat ik weet dat ik door te geven en te delen, mezelf help en er bovendien voor ieder ander kan en mag zijn. Ik ieder mens, die wil leven en de verbondenheid met zijn of haar hart weer wil herstellen, wil, kan en mag helpen door het dagelijks delen van mijn verhalen en mijn ervaringen. Vanuit het vertrouwen dat ieder mens, die Goed, Gezond en Wel wil zijn, er ook voor kiest om vanuit zijn of haar hart te gaan leven. Vanuit de verbinding die God via Zijn Zoon Jezus gelegd heeft.

En omdat een gezonde wereld mijn droom en mijn grootste wens is, mag ik iedere dag een stukje schrijven. Want op deze wijze, heb ik de kans om mijn verhalen net als de boeken en gedichten die ik vanuit Onvoorwaardelijke Liefde voor ieder mens heb kunnen en mogen schrijven, met iedereen te delen. En heb jij inmiddels de tijd genomen om mijn blogverhalen te lezen en ben jij de persoon, de uitgever die mij wil helpen, die mijn boeken wil uitbrengen, dan hoor ik je graag! Ben jij de uitgever, die ervoor zorgt dat mijn boeken gebruikt kunnen en mogen worden, om de wereld van vandaag weer de wereld van morgen te laten zijn?  De wereld van morgen, de hemel op aarde, dat is mijn wens, mijn doel en mijn missie in het leven." 

En ben je er NU ook klaar voor om jouw leven te leven, jouw zelfgekozen en verkozen leven een kans te geven, HELP MIJ, HELP JEZELF &  HELP IEDER ANDER! Tot die tijd blijf ik bloggen, blijf ik alles delen met iedereen die ook Volmaakt, Gelukkig Zichzelf wil, kan en mag, kortom durft te zijn! En daarbij vertrouw ik er volledig op, dat dat zal gebeuren wat nodig is, wat mag omdat God de regie vanuit Onvoorwaardelijke Liefde zal begeleiden.

Download ook gratis mijn boekje Leven leren herinneren weten via de boekenwinkel op www.dehof van het heden of onder mijn verhaal op www.levenlerenherinnerenweten.nl Luisteren kan natuurlijk ook via: https://www.youtube.com/watch?v=NwwuvZEltjk&feature=youtu.be 

Want:

“Leven is genieten van alles wat je mee mag maken zien en doen” 
“Liefde is, houden van het leven en allen die je dierbaar zijn” 

Dit keer een mooie plaat van Whitney Houston "Step by step". Want ook nu, zal deze de verbinding, die er is, deze mooie gedachte mogen ondersteunen. Wanneer je van jezelf houdt, kun je van een ander houden en positieve emoties en gedachten helpen ieder mens daarbij. Want als de ander zich goed voelt, voel jij je goed, hoe simpel kan het zijn?https://www.youtube.com/watch?v=sWa5vE4MUpU 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten