dinsdag 20 januari 2015

Wat is erger onwetendheid of onverschilligheid?

"Mist trekt weg uit Nederland" 


"De ANWB meldt dat de dichte mist over Nederland op dinsdagochtend is weggetrokken. Het zicht is nu overal meer dan tweehonderd meter.

Dat laat de organisatie weten via Twitter.

Maandagavond waarschuwde de Verkeersinformatiedienst (VID) nog dat de ochtendspits op dinsdag te maken zou krijgen met dichte mist. Het zicht zou minder dan tweehonderd meter zijn. Ook waarschuwde de dienst voor gladheid." Zie ook de link: http://www.nu.nl/binnenland/3975854/mist-trekt-weg-nederland.html 



'Lage olieprijs geeft impuls aan nadenken over andere energiebronnen' 

"De huidige lage olieprijs zorgt voor een impuls aan het het nadenken over andere energiebronnen en energiezuinige methoden. 

Dat zegt Jan Peter Balkenende maandagavond tijdens een debatavond van Haagsch College. 

De oud-premier en huidig partner bij Accountantsorganisatie EY ziet de urgentie bij het bedrijfsleven om te verduurzamen. 

De lage olieprijs vormt wel een risico, maar kan ook een stimulans zijn. "Kijk naar het verleden naar de oliecrisis in de jaren zeventig. Dat gaf wel een impuls aan het nadenken over andere energiebronnen en energiezuinige methoden", zegt Balkenende. 

Keuze 

Momenteel maken investeerders in energie volgens hem een keuze tussen fossiele brandstof of iets anders. "Als je voor fossiel kiest, wordt je financieringsmodel met deze lage prijs kwetsbaar, dat is evident. Daarom heb je ook oliemaatschappijen nodig die zeggen: maak dat transitieproces naar verduurzaming mee. De kunst is om los van die olieprijs de goede keuzes te maken." 

Overigens denkt Balkenende wel dat de olieprijs weer gaat stijgen. 

De prijs van een vat Brentolie, de maatstaf voor olie uit Europa, Afrika en het Midden-Oosten, halveerde vorig jaar door en groot aanbod en een lage vraag. De daling zet ook dit jaar door en schommmelt nu onder de 50 dollar per vat." Het volledige artikel inclusief bijbehorende informatie is na te lezen onder de volgende link: http://www.nu.nl/economie/3975803/lage-olieprijs-geeft-impuls-nadenken-andere-energiebronnen.html

Ja, de mist trekt op, verduurzaming is belangrijk, verduurzaming kan en mag de oplossing zijn, wanneer we inderdaad de kunst weer gaan zien als dat wat belangrijk is. En niet alleen de kunst om de olieprijs los te zien wanneer het gaat om het maken van goede keuzes. Want "het transitieproces" daar zitten we inmiddels middenin. 

Het transitieproces, wat niet alleen betrekking heeft op de olieprijzen en alles wat gebruikt wordt om de economie te stimuleren. Het transitieproces, is dat wat ervoor kan zorgen, dat de zon weer doorbreekt, voor ieder mens die wil zien. Ieder mens, die beseft, dat het nog langer doorgaan op de wijze zoals dit altijd gegaan en gedaan is, door het steeds maar weer herhalen van de geschiedenis, nu voor eens en voor altijd mag stoppen. Omdat, vele dingen die als acceptabel werden of worden gezien, dit nu toch echt overduidelijk niet blijken te zijn. Overduidelijk, omdat de gevolgen, de reacties ontstaan door ondoordachte, vaak "snel rijk word acties", steeds meer nare bijwerkingen vertonen, in plaats van de verwachte mooie resultaten. De resultaten, van het handelen vanuit hebzucht, vanuit getallen en vanuit de gedachte, dat er winst te behalen was. Terwijl maar al te vaak is gebleken, dat de aarde en alles wat God met de beste intenties geschapen heeft, zucht onder alles wat de mens tracht te bereiken, tracht te willen winnen. De mens, ieder mens die bezig is zichzelf te verrijken. Zichzelf te verrijken ten koste van. 

Het is niet aan mij, om iemand aan te wijzen. Het is niet aan mij, om te zeggen wie goed is en wie fout. Omdat ook dit, vanuit de Onvoorwaardelijke Liefde waar God de hemel en de aarde, met iedereen die en alles wat daarop leeft geschapen heeft, als van nature geregeld is. Als van nature, een fenomeen, wat bijdraagt aan alles wat goed is. Een fenomeen, wat bijdraagt aan dat wat nodig is en ieder mens vanzelf zal en mag ervaren. Ieder mens die de verantwoordelijkheid die hij of zij bij de geboorte gekregen heeft weer neemt. De verantwoordelijkheid om zijn of haar leven te gaan leven volgens zijn of haar bestemming. Door te doen wat bij hem of haar past, door te doen wat een bijdrage levert aan het gezond en welzijn, aan het welbevinden, van henzelf en iedereen die en alles wat leeft. Wanneer je dit als mens verzuimt, zijn de gevolgen voor jezelf. Dan zijn de gevolgen eerder zichtbaar, voelbaar en merkbaar, dan iemand ooit maar zal kunnen bedenken. 

Het oorzaak en gevolg principe, in de meest snelle variant, als "het snelrecht". Door onszelf jarenlang gevreesd, vervolgens door onszelf jarenlang genegeerd en nu in het heden over onszelf afgeroepen, omdat we niet meer luisteren naar de stem van ons hart. Naar de stem die ons als mens laat weten wat goed is en wat kwaad, zonder daar enige inmenging van buitenaf voor nodig te hebben. De link die ik vanmorgen op mijn persoonlijke Facebookpagina heb geplaatst past daar weer volledig bij. 



Want wie goed doet, goed ontmoet, wie het tegenovergestelde doet, zal de gevolgen daarvan sneller moeten dragen, dan wie of wat maar ook kan verzinnen. Zal de gevolgen daarvan eerder merken, dan hij of zij ooit maar voor mogelijk had gehouden. De gevolgen die geïncasseerd worden, alsof jouw systeem meteen on hold wordt gezet. Alsof jouw systeem wordt afgesloten van elke verbinding met jouw hogere energieleverancier. De leverancier van jouw duurzame energie. Dat wat jij nodig hebt om te kunnen leven. Te kunnen leven als vrij mens, als vrij mens, met alles wat jou door God, de hogere energieleverancier, gegeven is. Ik heb door alles wat ik in mijn leven gedaan heb, ervaren, dat dit ook werkelijk zo is. Ook ik heb zo nu en dan werkelijk gevoeld, dat de stekker eruit getrokken werd. De stekker, als in de verbinding, met alles wat goed is en alles wat leeft. Wanneer ik daar niet naar geluisterd zou hebben, wanneer ik me niet laat leiden door de stem van mijn hart, zal ook ik daar zeker de gevolgen van ondervinden. Ik ben niet anders dan jij, ik ben niet anders dan wie of wat maar ook. 

Ik heb alleen mijn eigen kwaliteiten, dat wat mij gegeven is. Dat wat mij maakt tot wie ik ben. En wanneer ik daar niet naar luister, gaat het mis. Doe ik mezelf tekort en kan ik geen bijdrage leveren, aan het hogere plan wat ooit uit liefde gemaakt is. Kan ik geen onderdeel zijn van, dat wat goed is, goed was en altijd goed zal zijn. Het nu volgende gedicht, geeft daar eigenlijk alles al over weer. Zegt meer, dan welke woorden of welke uitleg ooit maar kan doen.

Dit is wie ik ben!

Weet jij eigenlijk wie je bent wanneer je niet volledig jezelf kunt zijn?
Wanneer je je in moet houden in het uiten van emoties, niet ongestoord kunt lachen of lekker janken, of het nu is omdat iets je blij maakt of het omgekeerde doet, zorgt voor pijn.
Blijdschap omdat je voelt dat het goed is, de situatie je vrolijk maakt, een onverklaarbare warmte, gevoel van welbevinden, onbeschrijfelijk, zo heerlijk, gewoon fijn.
Verdriet, omdat het iets is waarop je geen invloed kunt uitoefenen, niet direct iets aan kunt veranderen, het niet jouw verantwoordelijkheid is, hoewel je diep van binnen weet dat jij wel de schakel tot het geven van een startsein voor een betere wereld kunt zijn. 

Waar kies je voor in het leven, de halve of de hele waarheid? 
Een leven leiden zonder inhoud, door je alleen maar bezig te houden met hetgeen de maatschappij van je verlangt of ga je voor de room op de cake, het indelen van je eigen tijd.
Door je te verdiepen in alles wat er speelt, de kansen te bekijken die er zijn en jij hebt, te onderzoeken wat er allemaal kan, creëer je in ieder geval hoop, vertrouwen in of zelfs meer dan dat, een ware mogelijkheid. En dat niet alleen, je blijft erdoor bij jezelf, de persoon die je behoort te zijn, het leven wat je gekozen hebt, verdwaalt niet in de grote "boze" wereld, raakt jezelf niet kwijt. 

Hoe lang kun je het als mens volhouden om een deel van jezelf niet prijs te geven? 
Heb je je dat wel eens afgevraagd, wanneer het lijkt of je nergens grip op hebt, hoewel het soms is of je geen vooruitgang ziet, je je als het ware in het luchtledige waant, blijft zweven. 
Geen toekomst of einde in zicht, geen tijdsindicatie, geen termijn, niet wetende of het een jaar, een maand, een week, een uur betreft of misschien maar heel even. 
Dit is echt geen uitzondering, je bent niet anders, niet bijzonder, dit is het mensleven. 

Ik wil mezelf zijn, doen waarbij ik me goed voel, gewoon omdat ik ervoor wil gaan. 
Niet alleen op de wereld, alleen voor mezelf leven, het verschil maken, ik kan het aan. 
Wanneer je je hiervoor inzet, zul je alle hulp krijgen die maar mogelijk is, zelfs als de ander denkt dat dit te veel is, je ergens in door lijkt te slaan. 
Iemand overtuigen kun je niet door het hem uit te leggen, alleen door het de ander te laten ervaren, begrijpt hij je, snapt hij meteen de zin van het bestaan. 

Een gedicht uit het boek "Liefde overwint alles" en uit het boek "Geslaagd". Dit laatste boek is een boek wat ik pas uit kan, zal en mag geven, wanneer alles wat daarin staat op waarheid berust. Waarheid, omdat het niet alleen de waarheid is van de persoon waarover ik schrijf, maar deze persoon of personen dit zelf ook weer als zodanig mogen erkennen, voelen en ervaren. Dat ik dit niet af kan dwingen, hen er niet van kan, wil en mag overtuigen, zul je na het lezen van het gedicht ongetwijfeld begrijpen. Het is ook niet aan mij om iets te schrijven zonder 100% goedkeuring en toestemming van de persoon waarover ik schrijf. 

Toch wil ik nogmaals zeggen dat ik oprecht dankbaar ben, voor alles wat ik in mijn leven heb ervaren en beleefd, iedereen die ik heb ontmoet en mogen leren kennen. Want zonder al deze bijzondere ervaringen zou ik niet zijn waar ik nu ben, zou ik niet weten hoe het voelt om geconfronteerd te worden met disconnectie. http://www.encyclo.nl/begrip/disconnectie

Zonder deze ervaring zou ook ik voor altijd opgesloten zitten in mezelf, zou ik niet vrij zijn. Hoewel ik niet kan spreken over de ervaring van deze jongen, ik niet persoonlijk met hem gesproken heb, voel ik dat het vergelijkbaar is met de jongen die 12 jaar in coma is geweest en na te zijn ontwaakt, kenbaar heeft gemaakt dat hij alles heeft gehoord en gezien, maar door zich niet te kunnen uiten, geen connectie, geen contact te kunnen maken met wie of wat maar ook, jarenlang volledig opgesloten zat in zichzelf. http://www.ad.nl/ad/nl/1014/Bizar/article/detail/3829325/2015/01/14/Jongen-lag-twaalf-jaar-in-coma-en-nu-blijkt-dat-hem-niets-ontging.dhtml 

De uitleg bij de hierna volgende link is wel de meest duidelijke die ik ooit maar heb gevonden of gezien op het internet. http://www.hersenletsel-uitleg.nl/hersenletsel-per-ziektebeeld-oorzaak/locked-in-syndroom De vraag die daarbij gesteld wordt en het bijbehorende antwoord mag en kan ik dan ook met iedereen delen die nog niet wakker is. Die zich nog niet bewust is van zichzelf, zijn of haar zijn, zijn of haar wezen. Natuurlijk is het aan ieder mens zelf, om zich hier van bewust te willen zijn. Dat het leven vele malen mooier wordt wanneer we dit allemaal weer doen, zal ieder mens vanzelf ervaren.

"Is het locked in syndroom een ziekte? Het locked-in syndroom is geen ziekte, maar een beschrijving van de toestand waarin de patiënt zich bevindt. Men zit opgesloten in het eigen lichaam. Er is een verlamming vanaf een punt tussen de ogen en de neus naar omlaag vrijwel totaal. Het bewustzijn is volledig bewaard. De getroffen patiënt beschikt haast altijd over zijn volledige zintuigen. Horen, zien, voelen, ruiken, proeven en denken, alles functioneert. Door de volledige verlamming is spreken niet meer mogelijk, communiceren is alleen met de ogen mogelijk. Ook langdurige kunstmatige beademing en voeding is in veel gevallen geen zeldzaamheid. Maar er komt ook bijna geheel herstel voor. In de meest gevallen heeft de locked in patiënt geen schade opgelopen aan de andere hersendelen."

En gelukkig heb ook ik geen schade opgelopen aan mijn hersendelen. Daarbij is zelfs de schade aan mijn rug, nek, schouder, voet, arm, mond en hart hersteld. Waardoor ik nu inzie en besef dat ikzelf verantwoordelijk ben, voor alles wat ik denk, zeg, schrijf, kortom alles wat ik doe. Evengoed, als de effecten die dit heeft op mij, mijn omgeving en iedereen die met mij verbonden is. Want dat dit van invloed en belang is, dat mag en wil ik niet langer ontkennen. Juist daarom doe ik er zelf iedere dag alles aan, om in balans te zijn en te blijven. Dit is het allerbelangrijkst en de enige manier om te kunnen leven, sterker nog, het leven op de meest volwaardige manier te kunnen leiden. Te kunnen leiden, omdat dit ook werkelijk mijn volledige verantwoordelijkheid is en alleen ikzelf hier iets of niets mee kan en mag doen. Daarbij neem ik zelf de verantwoordelijkheid voor het in balans kunnen, willen en mogen zijn. Want wanneer ik deze in de handen van iets of iemand anders leg, dan ondervind ik daar meteen de gevolgen van. Ik ben hier zelf verantwoordelijk voor mag, kan en wil deze verantwoordelijkheid ook dragen. Omdat dit zo hoort en voorbestemd is, omdat het om mij gaat en mij betreft en alles wat mij aangaat, volledig mijn verantwoordelijkheid is.

Ieders eigen keuze, ieders eigen verantwoordelijkheid. Iedere dag opnieuw, dag in dag uit. En we kunnen het allemaal zelf. We hebben als mens allemaal de mogelijkheid en de middelen meegekregen, waardoor we ervoor kunnen kiezen om gezond of ziek te zijn, te willen zien of ervoor te kiezen om ernaar te kijken. Ernaar te kijken of het een film is, jouw levensfilm waarin jij niet de "leading part", de hoofdrol, maar de bijrol speelt. Wanneer je dit weet, kun je je er nog steeds in berusten, kun je het zo laten, waardoor jij werkelijk de locked in persoon wordt. Daarnaast kun je daarbij ook nog veel meer negatieve emoties, gedachten en gevoelens oproepen of je kiest er vanaf nu voor om het om te draaien, doordat je op jezelf vertrouwt, je weer je gezonde eigen zelf wilt zijn, waardoor jij het ten goede keert. Want wanneer je jezelf bent, voel je je goed, en zorg je ervoor dat alles ten goede keert. Ook jij weet, wat je kunt doen, om ervoor te zorgen, dat je weer positieve emoties krijgt, positieve gedachten en positieve gevoelens. Wanneer je beseft, dat jij de enige bent, die dit kan en mag doen, die dit weer voor elkaar kan en mag brengen, dan kun je daar vanaf vandaag mee starten. 

"Want, waarom zou je er nog langer voor kiezen, om de geschiedenis zich te laten herhalen? Waarom zou je er nog langer voor kiezen, om elke keer geconfronteerd te worden met zoveel nare emoties, gedachten en gevoelens? Waarom zou je er nog langer voor kiezen, wanneer je zelf de mogelijkheid hebt om het om te draaien? Zelf de mogelijkheid hebt, om het te wijzigen? Zelf de mogelijkheid hebt ja! Want God heeft ieder mens die mogelijkheid en deze kracht gegeven. God heeft ieder mens naar zijn evenbeeld gemaakt. Wat wij mogen en kunnen doen, is hier zelf weer in geloven en hier zelf weer op vertrouwen. Want het geloof en vertrouwen, zal jou en mij laten zien en jou en mij tonen, dat dit mogelijk is, omdat dit ieders kracht is. De kracht die aan ieder mens, aan ieder persoon, aan jou en mij gegeven is in "specifieke of authentieke vorm".

De kracht die van jou is en waarbij niets of niemand in staat is, om daar invloed op uit te oefenen. Omdat dit van jou is en er niets of niemand van invloed is. Van jou is en dit niets of niemand aangaat, omdat het jou gegeven is. Omdat jij dit leven aangegaan bent, jij hebt specifiek voor dit, jouw leven gekozen, een uniek leven. Omdat we allemaal uniek zijn, we allemaal een fenomeen zijn en de persoon die dit anders ziet, die geen vertrouwen maar wel angst heeft, het gevoel heeft, dat hij of zij met jou of ieder ander moet wedijveren, zal nooit gelijk zijn aan de ander. Zal nooit uniek zijn, zal zich laten leiden door alles wat buiten hem of haar om is. Wanneer je dit weer weet, kun je begrip opbrengen voor ieder mens die de strijd met jou aangaat. Ieder mens, die er op de een of andere manier voor kiest, om zijn of haar plek op te eisen in de wereld waarin we leven."

Kies in Hemelsnaam voor jezelf. Kies voor jezelf, door goed voor jezelf te zorgen, je niet meer te laten verleiden of misleiden, door alles wat je aangeboden wordt. 

En wil jij dit weer weten, lees dan mijn voorgaande blogberichten, het onderste stukje van het blog van gisteren heb ik nog even herhaald.

"En omdat een gezonde wereld mijn droom en mijn grootste wens is, mag ik iedere dag een stukje schrijven. Want op deze wijze, heb ik de kans om mijn verhalen net als de boeken en gedichten die ik vanuit ONVOORWAARDELIJKE LIEFDE VOOR ieder mens heb kunnen en mogen schrijven, met iedereen te delen. En heb jij inmiddels de tijd genomen om mijn blogverhalen te lezen en ben jij de persoon, de uitgever die mij wil helpen, die mijn boeken wil uitbrengen, dan hoor ik je graag! Ben jij de uitgever, die ERVOOR zorgt dat mijn boeken gebruikt kunnen en mogen worden, om de wereld van vandaag weer de wereld van morgen te laten zijn?  De wereld van morgen, de hemel op aarde, dat is mijn wens, mijn doel en mijn missie in het leven." 

En ben je er NU ook klaar VOOR om jouw leven te leven, jouw zelfgekozen en verkozen leven een kans te geven, HELP MIJ, HELP JEZELF &  HELP IEDER ANDER! Tot die tijd blijf ik bloggen, blijf ik alles delen met iedereen die ook Volmaakt, Gelukkig Zichzelf wil, kan en mag, kortom durft te zijn! En daarbij vertrouw ik er volledig op, dat dat zal gebeuren wat nodig is, wat mag omdat God de regie vanuit ONVOORWAARDELIJKE LIEFDE zal begeleiden.

Download ook gratis mijn boekje Leven leren herinneren weten via de boekenwinkel op www.dehof van het heden of onder mijn verhaal op www.levenlerenherinnerenweten.nl Luisteren kan natuurlijk ook via: https://www.youtube.com/watch?v=NwwuvZEltjk&feature=youtu.be 

Want:

“Leven is genieten van alles wat je mee mag maken zien en doen” 
“Liefde is, houden van het leven en allen die je dierbaar zijn” 

Dit keer nogmaals de mooie plaat van Whitney Houston "Step by step". Want ook nu, zal deze de verbinding, die er is, deze mooie gedachte mogen ondersteunen. Wanneer je van jezelf houdt, kun je van een ander houden en positieve emoties en gedachten helpen ieder mens daarbij. Want als de ander zich goed voelt, voel jij je goed, hoe simpel kan het zijn?https://www.youtube.com/watch?v=sWa5vE4MUpU "

Geen opmerkingen:

Een reactie posten