dinsdag 6 januari 2015

Wat is het verschil tussen kijken en zien?

"Meeste werknemers gaan er netto op vooruit dit jaar" 

"De meeste Nederlandse werknemers gaan er met hun salaris netto op vooruit dit jaar. Dat blijkt uit berekeningen van loonstrookverwerker ADP die dinsdag zijn gepubliceerd. 

Vooral de inkomens tussen 2.000 en 6.500 euro houden onder de streep van hun loonstrook meer geld over. Een modaal maandloon (2662) stijgt bijvoorbeeld met zo'n 12 euro. 

Voor mensen met een inkomen van anderhalf keer modaal krijgen er 45 euro bij, werknemers die twee keer modaal verdienen iets meer dan 60 euro. Inkomens tot 19.462 euro per jaar gaan erop achteruit. Zij worden echter gecompenseerd bij de aangifte inkomstenbelasting. 

Hoewel de meeste lonen op de maandelijkse salarisstrook stijgen, valt de toename over een heel jaar bezien wel mee, waarschuwt ADP. 

De afbouw van heffingskortingen door de overheid zorgt er voor dat er netto juist weer iets minder overblijft van bijzondere beloningen, zoals vakantiegeld. Iemand met een modaal inkomen krijgt hiervan op jaarbasis circa 59 euro minder. 

Werknemers in de bouwsector met een salaris per vier weken van 3.500 tot 5.000 euro gaan er relatief het meest op vooruit. Personeel in de sector metaal en techniek met een maandloon van 1.250 euro moet de grootste achteruitgang incasseren. Deze werknemers leveren 9 euro in. 

ADP verzorgt maandelijks de salarisstrook van 1,4 miljoen Nederlandse werknemers." 

http://www.nu.nl/geldzaken/3967174/meeste-werknemers-gaan-er-netto-vooruit-jaar.html Ook dit keer geven alle linkjes die je aanklikt heel duidelijk weer waarom het gaat. 

Wanneer je dit belangrijk vindt,  is het goed om de volgende link eens aan te klikken. Veranderingen in 2015 in jouw portemonnee Ook wanneer je interesse hebt kun je altijd de enquête invullen van Wijze in geldzaken, zodat je weet wat dit voor jou betekent en inhoudt.





Toen ik vanmorgen de tekst van de Omdenken website gemaakt door Aldous Huxley op mijn facebookpagina plaatste, kon ik me werkelijk nog niet voorstellen, dat alle stappen die ik de rest van de dag zou nemen, in het verlengde zouden liggen van deze wijze uitspraak. Ja, wijze uitspraak, want dat dit een wijze uitspraak is, dat zal iedereen na het lezen van dit blog en het bekijken van de documentaire van 2Doc kunnen beamen. Zo ook dat wijsheid voor velen met de jaren komt. Je je dus geen zorgen hoeft te maken, omdat deze sowieso komt, welke leeftijd je ook bereikt. Ieder mens, zal zelfs wanneer we met ons allen als een stel blinden door de wereld worden geleid, begrijpen hoe het zit.  Ieder mens, mag zich bewust worden van het feit, dat we dit zelf doen en wij alleen wanneer we weer verantwoordelijkheid nemen zullen zien. Want we kunnen wel kijken maar wanneer we weigeren om te zien dan heeft het nog geen enkel effect.

En daar start mijn volgende stap het bekijken van de uitzending van 2Doc: "Two Raging Grannies" genaamd. De stap die ik zette, toen ik om 06.00 uur na mijn ontbijt klaargemaakt te hebben, besloot om deze aflevering te kijken. Het verhaal gaat over twee oudere dames die het verschil willen maken.  "Shirley (85) en Hinda (91) zijn hét bewijs dat een mens nooit te oud is om een verschil te maken in de wereld. In de documentaire Two Raging Grannies gaan de vrouwen op onderzoek naar antwoorden op hun vragen over de huidige economie: want hoe werkt economische groei? En hoe duurzaam is het om dit na te blijven streven?" De rest van het stuk van de omschrijving van deze uitzending is ook zeker de moeite waard om na te lezen. Al laat ik het even bij het voornoemde stuk en de laatste zin: "Als ik ooit half zo stoer word als deze dames, ben ik niet bang oud te worden."

De documentaire maker, hoopt met "Two Raging Grannies" naast de economische discussie, ook de discussie over ouderdom open te breken. Wat mij betreft is de missie geslaagd. De dames hebben een punt, wellicht het punt, waarmee de wereld weer in zijn vooruit kan. Weer de wereld kan worden die deze behoort te zijn. De wereld waarin we allemaal weer gaan beseffen dat we naast de verantwoordelijkheid die we naar onszelf hebben en dragen, nog een grotere verantwoordelijkheid hebben. De verantwoordelijkheid naar onze kinderen, de generatie die na ons komt. Want wil jij het op je geweten hebben dat zij niet meer kunnen leven? Wil jij doorgaan met alles wat de generatie van "Hebzucht, Strijd en Macht", gecreëerd en veroorzaakt heeft? Dan ben je ervan verzekerd dat de toekomst van jouw kind, jouw kleinkinderen en achterkleinkinderen, neefjes, nichtjes of jouw buurkinderen er één wordt, waarin de natuur en alles wat Moeder Aarde ons te bieden heeft niet meer van toepassing is?

Duurzaamheid, start bij jou, start vandaag voor iedereen die en alles wat leeft. Omdat jij de verantwoordelijkheid draagt en er klaar voor bent om het voorbeeld te zijn om net als Shirley en Hinda het verschil te maken. Want jij kunt mij en jezelf helpen. Door te leren hoe het is om van iedereen die en alles wat leeft te houden. Omdat dit de enige wijze en manier is, om gelukkig te zijn. Want wanneer je van iedereen die leeft en alles wat leeft houdt, ben je in staat om te delen, ben je in staat om te ontvangen en wordt je in staat gesteld om te weten. Weten hoe je je leven op de meest ultieme manier kunt leven. Dan weet je weer, hoe je dat kunt doen waardoor je een bijdrage levert aan ieders belang. Het algemeen belang!

En ik wil dit delen met iedereen die en alles waarvan ik houd en waarom ik geef. Omdat ik liever geef dan ontvang, omdat ik weet dat ik door te geven en te delen, mezelf help en er bovendien voor ieder ander kan en mag zijn. Ik ieder mens, die wil leven en de verbondenheid met zijn of haar hart weer wil herstellen, wil, kan en mag helpen door het dagelijks delen van mijn verhalen en mijn ervaringen. Vanuit het vertrouwen dat ieder mens, die Goed, Gezond en Wel wil zijn, er ook voor kiest om vanuit zijn of haar hart te gaan leven. Vanuit de verbinding die God via Zijn Zoon Jezus gelegd heeft.

En omdat een gezonde wereld mijn droom en mijn grootste wens is, mag ik iedere dag een stukje schrijven. Want op deze wijze, heb ik de kans om mijn verhalen net als de boeken en gedichten die ik vanuit Onvoorwaardelijke Liefde voor ieder mens heb kunnen en mogen schrijven, met iedereen te delen. En heb jij even de tijd genomen om mijn blogverhalen te lezen en ben jij de uitgever die mij wil helpen, die mijn boeken wil uitbrengen, dan hoor ik je graag! Ben jij de uitgever, die ervoor zorgt dat mijn boeken gebruikt kunnen en mogen worden, om de wereld van vandaag weer de wereld van morgen te laten zijn?  De wereld van morgen, de hemel op aarde, dat is mijn wens, mijn doel en mijn missie in het leven. 

HELP MIJ, HELP JEZELF &  HELP IEDER ANDER! Tot die tijd blijf ik bloggen, blijf ik alles delen met iedereen die ook Volmaakt, Gelukkig Zichzelf wil, kan en mag, kortom durft te zijn! En daarbij vertrouw ik er volledig op, dat dat zal gebeuren wat nodig is, wat mag omdat God de regie vanuit Onvoorwaardelijke Liefde zal begeleiden.

Download ook gratis mijn boekje Leven leren herinneren weten via de boekenwinkel op www.dehof van het heden of onder mijn verhaal op www.levenlerenherinnerenweten.nl Luisteren kan natuurlijk ook via: https://www.youtube.com/watch?v=NwwuvZEltjk&feature=youtu.be 

Want:

“Leven is genieten van alles wat je mee mag maken zien en doen” 
“Liefde is, houden van het leven en allen die je dierbaar zijn” 

En bij dit blog natuurlijk ook weer een mooie plaat. "Old and wise" van The Alan Parsons Project dit keer. Want ook nu, zal deze de verbinding, die er is, deze mooie gedachte mogen ondersteunen. Wanneer je van jezelf houdt, kun je van een ander houden en positieve emoties en gedachten helpen ieder mens daarbij. Want als de ander zich goed voelt, voel jij je goed, hoe simpel kan het zijn? https://www.youtube.com/watch?v=NLtFsiOFn-4 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten