dinsdag 27 januari 2015

Hoe belangrijk is jouw leven wezenlijk, wanneer je wilt investeren in de toekomst?

"Nederlandse gezondheidszorg is weer de beste van Europa"

"De Nederlandse gezondheidszorg is opnieuw als beste van Europa uit de bus gekomen in het jaarlijkse onderzoek van de denktank Health Consumer Powerhouse. 

Met een score van 898 van de mogelijke 1.000 punten heeft ons land bovendien een record gehaald. Niet eerder vergaarde een land zoveel punten in de Euro Health Consumer Index. 

Op een tweede plaats komt, net als in 2013, Zwitserland met 855 punten, nipt voor Noorwegen met 851 punten. Opvallend is dat Nederland is uitgelopen op de nummer twee. In 2013 bedroeg de voorsprong 19 punten, in 2014 was dat opgelopen tot 43 punten. 

"Eerst zijn daar de Nederlanders, dan niets en daarna pas Zwitserland en zeven andere landen die boven de 800 punten scoren", aldus onderzoeksleider Arne Björnberg."  

De grafiek en alles wat er nog meer over te lezen is, is te vinden is terug te lezen onder de onderstaande link en afkomstig van het Health Consumer Powerhouse: http://www.nu.nl/binnenland/3980398/nederlandse-gezondheidszorg-weer-beste-van-europa.html Met name het stukje "Hervorming" en "Verbeterpunten" is het lezen waard. En de onderste zin spreekt mij het meest aan. "Grote verzekeringsmaatschappijen zouden een gezondere levensstijl beter moeten promoten, dat gebeurt nog niet genoeg."



"Bedenk je toekomst" 

Dit keer geen 2e item, artikel of onderwerp maar een advertorial, een advertentie van Aegon. 

En terwijl ik op de link klik, komt de volgende tekst naar voren.  Na het lezen van de column over......................... ook zo nieuwsgierig naar jouw toekomst? Bij de puntjes worden achtereenvolgend de volgende items getoond: 1. het pensioen; 2. ontslag; 3. een carrière; 4. verhuizen; 5. samenwonen; 6. trouwen; 7. kinderen; 8. scheiden. En ik kan doorklikken op speel je toekomst nu

En vervolgens kun je het spel: "Speel je toekomst", spelen. Een soort van levenslijn, zoals aangegeven  "jouw levenslijn". Wanneer je het spel wilt spelen volgt de volgende tekst. Hoe ziet jouw toekomst eruit? Is jouw idee over je pensioen realistisch? Door te spelen met verschillende gebeurtenissen kom je meer te weten over je pensioen. De link met de advertorial heb ik bijgesloten: http://www.nu.nl/advertorial/advertorial-bedenk-je-toekomst

De volgende stappen worden getoond op het moment waarop je het spel gaat spelen: huidige situatie, toekomstige situatie, levensgebeurtenissen en conclusie. Wanneer jij van spelletje houdt, kun je dit spel zeker even spelen. Ik heb het niet gedaan, laat jou de keuze. 

Ik ben een idealist en realist, daarbij iemand, die door een schat aan levenservaring, bewust geworden is, van mijn levenslijn, daarmee de wetenschap gekregen, om iets te kunnen en mogen betekenen, voor mensen die "nog niet zo realistisch" zijn. Dat ik daarbij ook naar de mensen om mij heen gekeken heb, de mensen in mijn familie, vrienden en kennissenkring, maar ook de mensen die ik in de afgelopen 17 jaar heb mogen helpen en begeleiden, zal ik niet ontkennen.

Omdat ik alle stappen, inclusief de 8 punten uit de eerste alinea na de kop van dit onderwerp,  in dit leven (nog) niet zelf heb bereikt en er daardoor ook geen idee, mening of oordeel over kan hebben, sta ik hier blanco/neutraal in. Ik heb wel voorbeelden gehad, voorbeelden gezien en voorbeelden ervaren door dit te mogen voelen, te mogen beleven. Het voorbeeld wat ik bij de ander gezien, gevoeld, beleefd, ervaren heb, is van de ander, zelfs wanneer ik onderdeel vorm van een situatie, ik het meemaak, ik het ervaar als naaste of betrokken persoon, blijft dit altijd van de ander. Ik mag er als toeschouwer naar kijken. Ik mag er me over invoelen, zonder daarbij van invloed te zijn. Ik mag adviseren, begeleiden uit ervaring, de keuze is aan te allen tijde aan de ander.  

Ik speel het spel niet, heb een hekel aan spelletjes, ik leef het leven, zie het als een reis en leer gaandeweg steeds beter hoe de spelregels zijn. De regels die door de spelletjesmakers gemaakt zijn en "de werkelijke regels", het bewustzijn van hogerhand, dat wat mij dagelijks inzicht geeft in de meest uiteenlopende situaties, kwesties en alles wat een mens, de mens meemaakt in het leven. Wanneer het spelen van dit spel jou helpt en jij hierbij gebaat bent, is het jouw goed recht om dit te spelen. Dan is dit jouw goed recht, mag jij dit doen, dan is dat jouw keuze. Een keuze die je maakt, zonder werkelijk één van de 8 punten al te hebben bereikt, meegemaakt en zelf beleefd. Het bewustzijn, de hulp van hogerhand zegt me zoveel, dat ik niet anders kan doen dan me hier voor 100% aan te committeren, me hier met alle kracht die ik in me heb, inzet om dit over te dragen, omdat ik het op deze manier, door het schrijven van mijn blog kan en mag delen. Delen, om ieder mens die "nog niet realistisch" is, nog niet volledig bewust is, te laten zien dat de wereld van NU, de kenniseconomie, totaal los staat van alles wat met kennis en kunde te maken heeft, wanneer we dit weer gaan zien, horen, voelen, beleven, zullen we een mooie toekomst ervaren.

Want doordat de mens zijn hoofd geworden is, doordat de mens niet meer in staat is, niet meer in de mogelijkheid is, niet meer in de gelegenheid is, om vanuit zijn of haar hart te leven, te luisteren naar de werkelijke wijsheid die in een ieder is, mag ik deze uitdragen. En noem me gek, noem me wat je wilt, ik geloof in de kracht van de onvoorwaardelijke liefde en laat deze mij leiden. Deze kracht is mooi en goed en waardoor tegenstrijdigheden, strijd, oorlogen en alles wat ooit maar door negatieve emoties ontstaan is voorgoed tot het verleden zal behoren. Want we mogen weer zijn. We mogen weer zijn wie we werkelijk zijn. En ik hoef daar niet over na te denken, ik hoef daar geen plan voor te bedenken. 

Het plan ontvouwt zich vanzelf voor mij uit. De contacten worden gelegd, alles wordt geregisseerd, alles wordt van hogerhand geregeld, om de mensen die geen tijd hebben voor spelletjes en geen tijd hebben om zich voor te bereiden op de toekomst te helpen. En wanneer ik de uitzending van Jinek van gisteravond in de herhaling zie en hoor, dan weet ik dat de bevestiging mij getoond wordt. De bevestiging dat het goed is. Dat ik mijn werk kan blijven voortzetten. Zie de uitzending van Jinek en de mooie uitspraak van een kind die ik als spreuk vandaag op mijn persoonlijke Facebookpagina heb geplaatst. http://jinek.kro-ncrv.nl/seizoenen/seizoen-2015/afleveringen/26-01-2015 Het stuk vanaf 21.18 minuten geeft de laatste tegenstrijdigheid in de wereld van denken zo duidelijk weer, dat zelfs een blinde, die niet ziet, een dove, die niet hoort en een persoon die niet voelt maar wel denkt, het zal begrijpen, zich er bewust van wordt!



Vorige week heb ik Professor Paul Schnabel een mail gezonden. Een mail, met de nieuwsbrief en begeleidend schrijven van december 2014. Ook vandaag ga ik hem een mail sturen met de nieuwsbrief en begeleidend schrijven van januari 2015. Want ik wil graag een bijdrage leveren aan de toekomst. De toekomst voor ieder mens, die zich bewust wil zijn, van alles wat goed is. Die zich bewust wil zijn, van al het mooie wat het leven te bieden heeft. Sterker nog, daar een wezenlijk onderdeel van is en wil zijn. En hoewel het er nu nog op lijkt, dat de wereld krom in elkaar zit. Hoewel het er nu nog op lijkt, dat er zoveel mensen hinder ondervinden van allerlei regeltjes, wetten en daaruit voortvloeiende gedachten, ben ik er zeker van, dat de wijsheid vanuit het hart, weer voeten in de aarde krijgt. Weer voet aan de grond zal mogen, kunnen en gaan zetten, omdat het nodig is. Zodat de Juf, ook werkelijk weer het juiste aan haar klas kan leren. En de meester, docent, leerkracht of geef het beestje maar een ander positief naampje, dat zal doen, wat de jeugd nodig heeft, om de toekomst ook zonnig in te kunnen zien. Ongeacht of zij daarvoor het Levensspel, van Aegon willen spelen. 

Want Aegon, in mijn woorden volgt nu mijn visie: 
"Het leven is te mooi, om mij, ons, de mens in het algemeen, te laten beïnvloeden." "Het leven is te mooi om, bezig te zijn met: allerlei gebeurtenissen of eigenlijk scenario's, die met geld of het ontbreken ervan, door het je zorgen maken over, het gevoel of de gedachte hebben niet te voldoen aan, het onverhoopt te maken krijgen met verlies, ontslag of een scheiding, want het leven leven heeft meerwaarde." 

Het leven heeft meerwaarde en daardoor mag ieder mens, het kind in zichzelf weer vinden. Ieder mens, als kind van God, weer gewoon kind zijn. Zodat het kind, zich door vanuit zijn of haar hart te leven, te leren, te herinneren en te weten kan ontwikkelen. En door het kind iets mee te geven, waaraan hij of zij werkelijk iets heeft in het leven, help je het de toekomst en alles wat ervoor zorgt dat hij of zij zich als volwaardig persoon kan ontwikkelen, op een zonnige manier tegemoet te zien. Zodat ieder mens, een persoon zal zijn, die het leven leeft waarvoor gekozen is. Het leven leeft, met de zekerheid, dat het iedere dag ontwaken en slapengaan, gepaard mag gaan, met een gelukzalig gevoel. Het iedere dag ontwaken en slapengaan, gepaard mag gaan met de wetenschap, dat ook alle dagen die volgen, weer kansen bieden om iets nieuws te leren, iets nieuws te ontdekken. Want dat is de basis voor de ontwikkeling en wellicht kunnen de mensen die zich van nature laten leiden ons, "de zogeheten ontwikkelde mens" nog wel iets leren.

Kies in Hemelsnaam voor jezelf. Kies voor jezelf, door goed voor jezelf te zorgen, je niet meer te laten verleiden of misleiden, door alles wat je aangeboden wordt. Kies vanuit je hart en wanneer je je hoofd wilt gebruiken lees dan alle blogs die ik heb mogen schrijven en bekijk alle linkjes die ik hierin heb mogen plaatsen om te zien, voelen, ervaren en beleven wat wij samen kunnen doen. Ik wil, kan en mag iedereen helpen die het nodig heeft en erom vraagt. Het gaat om onze gezamenlijke toekomst. Het gaat om jou, mij, iedereen die en alles wat leeft. 

"En omdat een gezonde wereld mijn droom en mijn grootste wens is, mag ik iedere dag een stukje schrijven. Want op deze wijze, heb ik de kans om mijn verhalen net als de boeken en gedichten die ik vanuit ONVOORWAARDELIJKE LIEFDE VOOR ieder mens heb kunnen en mogen schrijven, met iedereen te delen. En heb jij inmiddels de tijd genomen om mijn blogverhalen te lezen en ben jij de persoon, de uitgever die mij wil helpen, die mijn boeken wil uitbrengen, dan hoor ik je graag! Ben jij de uitgever, die ERVOOR zorgt dat mijn boeken gebruikt kunnen en mogen worden, om de wereld van vandaag weer de wereld van morgen te laten zijn?  De wereld van morgen, de hemel op aarde, dat is mijn wens, mijn doel en mijn missie in het leven." 

En ben je er NU ook klaar VOOR om jouw leven te leven, jouw zelfgekozen en verkozen leven een kans te geven, HELP MIJ, HELP JEZELF &  HELP IEDER ANDER! Tot die tijd blijf ik bloggen, blijf ik alles delen met iedereen die ook Volmaakt, Gelukkig Zichzelf wil, kan en mag, kortom durft te zijn! En daarbij vertrouw ik er volledig op, dat dat zal gebeuren wat nodig is, wat mag omdat God de regie vanuit ONVOORWAARDELIJKE LIEFDE zal begeleiden.

Download ook gratis mijn boekje Leven leren herinneren weten via de boekenwinkel op www.dehof van het heden Luisteren kan natuurlijk ook via: https://www.youtube.com/watch?v=NwwuvZEltjk&feature=youtu.be 

Want:

“Leven is genieten van alles wat je mee mag maken zien en doen” 
“Liefde is, houden van het leven en allen die je dierbaar zijn” 

Dit keer nogmaals de mooie plaat van Whitney Houston "Step by step". Want ook nu, zal deze de verbinding, die er is, deze mooie gedachte mogen ondersteunen. Wanneer je van jezelf houdt, kun je van een ander houden en positieve emoties en gedachten helpen ieder mens daarbij. Want als de ander zich goed voelt, voel jij je goed, hoe simpel kan het zijn?https://www.youtube.com/watch?v=sWa5vE4MUpU "

Geen opmerkingen:

Een reactie posten