zaterdag 3 januari 2015

Weekend! Hoe is het met de conditie, de inhoud van jouw hart?

"Dit wordt nieuws in 2015 " 

"Wat staat er te gebeuren in 2015? Hoofdpunten uit de nieuwsagenda van het komende jaar

Begin 2014 kon niemand vermoeden waarmee het Jaaroverzicht 2014  vol zou staan: Onder meer Kris en Lisanne, de overval in Deurne, MH370, de opmars van IS, de Gaza-oorlog en natuurlijk de MH17-ramp domineerde het nieuws.

Nieuws laat zich moeilijk voorspellen, toch valt er al het een en ander te zeggen over het komende jaar. De hoofdpunten van wat we al wél weten over het nieuws van 2015:" De rest van het overzicht en artikel is te vinden op http://www.nu.nl/weekend/3964284/wordt-nieuws-in-2015.html

Het nieuws, dat wat het vermelden waard is, dat wat Nederland en de rest van de wereld behoort te weten. Behoort te weten of is het juist mag weten, omdat ieder mens die er iets van wil weten er iets of niets mee doet. Want dat is natuurlijk vaak zo en de vraag is of de persoon dit zelf in de hand heeft, of deels gestuurd wordt door zijn of haar hart? Dat wat hij of zij ervaren heeft in het leven, dit laatste zal er zeker een bijdrage toe leveren. Dit laatste zal er altijd op van invloed zijn. Zelfs wanneer je dit als mens niet beseft, zelfs wanneer je je hier als mens niet bewust van bent. 

Dat we dit allemaal weer mogen begrijpen en ons hier weer allemaal bewust van mogen worden, is iets wat dankzij onze verbinding met het Hemelse signaturing system tot stand wordt gebracht, omdat God niemand verlaat. Zelfs wanneer je als persoon weigert om gehoor te geven aan de stem van je hart, blijft de verbinding bestaan. 

De verbinding die ooit gelegd is, toen God met zand en klei de mens heeft geschapen. Hen via de neus de Goddelijke ziel heeft ingeblazen met alles wat ervoor zou zorgen, dat de mens zou zijn als Hij. Vanuit Onvoorwaardelijke Liefde, zonder verwachtingen, zonder enige argwaan of gevoelens die in strijd zouden zijn met deze Onvoorwaardelijke Liefde. 

Want dat strijd ervoor kan zorgen dat de conditie van je hart wijzigt, de inhoud van je hart geraakt wordt, de inhoud van je hart kan beschadigen, is iets wat ik zelf al meerdere malen heb ervaren. Iets wat ik persoonlijk maar daarbij door het mogen helpen van mensen heb meegekregen. En vandaag mag ik met iedereen die het lezen en weten wil, delen wat dit met mij deed. Wat er gebeurde op het moment dat dat wat er in mijn hart leefde, wat in mijn hart geschreven stond, zich niet meer kon verenigen met wat ik moest doen, wat ik deed, wat ik tot op dat moment altijd had gedaan. 

Gedaan omdat dit van me verwacht werd. Gedaan omdat ik een overeenkomst was aangegaan, op basis van vertrouwen. Vertrouwen, waar ik zelfs een eed voor had afgelegd, omdat ik bij dat wat ik deed, een gevoel had dat dit goed was. Dat ik bij dat wat ik deed, werkelijk een bijdrage kon leveren, aan mijn en ons onderhoud, aan ons leven. Het leven wat ik deel met Ulrich en het leven zoals ik dat al jaren had geleefd. Het leven zoals ik dit al jaren geleefd heb. Maar vanaf dat moment ineens niet meer kon, niet meer kon doen, omdat ik ineens wist, ineens mocht weten, dat ik daar mezelf alleen maar mee zou schaden. 

Ik kon me niet meer los zien, van de mensen om mij heen, ik kon mij niet meer los zien, van iedereen die en alles waar ik dagelijks mee in aanraking kwam, mee geconfronteerd werd. Ik kon me niet meer los zien van alle tegenstrijdigheden, waarvan ik wist, dat het niet aan mij was om er iets mee te doen, omdat de mensen en alles om mij heen niet persoonlijk om hulp hadden gevraagd, maar door dit onbewust vanuit hun hart wel te doen, werd het voor mij onmogelijk om er nog langer mee door te gaan. 
Nog langer door te gaan op de manier en wijze waarop ik dit al jaren gedaan had. Omdat het voelde of mijn hart vanaf dat moment in stukken gescheurd werd, ik gedwongen werd keuzes te maken die niet paste, bij dat waar ik ooit een overeenkomst voor had getekend, en jarenlang ook op die basis had gewerkt en naar geleefd. Omdat er ineens mensen werden uitgesloten, mensen werden buitengesloten, mensen werden beoordeeld op hun welwillendheid, in plaats van hun kwaliteiten en op basis waarvan?

Ja waarvan, op welke basis, omdat ik dan onderdeel was van een groter geheel of omdat ik op die manier, op die wijze, een bijdrage leverde, aan de wereld zoals deze al jarenlang was, zoals deze al jarenlang is, zoals deze er nog jaren uit zal zien? De wereld, waarin geld, macht en alles wat ervoor zorgt, dat de mens niet meer vanuit zijn of haar hart kan leven, de overhand krijgt. Ik kon en wilde het niet meer. Ik wilde weer vanuit mijn hart gaan leven. Ik wilde weer vanuit mijn hart gaan leven en dat doen wat ervoor zou zorgen, dat ik werkelijk weer van waarde kon zijn. Van waarde kon zijn, om iets te doen wat werkelijk goed is, werkelijk weer goed mag zijn. Werkelijk goed mag zijn voor mij, voor Ulrich en voor iedereen waarvan ik houd en voor iedereen en alles waarom ik geef. 

Iedereen die en alles waarvan ik houd en waarom ik geef. Omdat ik liever geef dan ontvang, omdat ik weet dat ik door te geven en te delen, mezelf help en er bovendien voor ieder ander kan en mag zijn. Ik ieder mens, die wil leven en de verbondenheid met zijn of haar hart weer wil herstellen, wil, kan en mag helpen door het dagelijks delen van mijn verhalen en mijn ervaringen. Vanuit het vertrouwen dat ieder mens, die Goed, Gezond en Wel wil zijn, er ook voor kiest om vanuit zijn of haar hart te gaan leven. Vanuit de verbinding die God via Zijn Zoon Jezus gelegd heeft.

En omdat een gezonde wereld mijn droom en mijn grootste wens is, mag ik iedere dag een stukje schrijven. Want op deze wijze, heb ik de kans om mijn verhalen net als de boeken en gedichten die ik vanuit Onvoorwaardelijke Liefde voor ieder mens heb kunnen en mogen schrijven, met iedereen te delen. En heb jij even de tijd genomen om mijn blogverhalen te lezen en ben jij de uitgever die mij wil helpen, die mijn boeken wil uitbrengen, dan hoor ik je graag! Ben jij de uitgever, die ervoor zorgt dat mijn boeken gebruikt kunnen en mogen worden, om de wereld van vandaag weer de wereld van morgen te laten zijn?  De wereld van morgen, de hemel op aarde, dat is mijn wens, mijn doel en mijn missie in het leven. 

HELP MIJ, HELP JEZELF &  HELP IEDER ANDER! Tot die tijd blijf ik bloggen, blijf ik alles delen met iedereen die ook Volmaakt, Gelukkig Zichzelf wil, kan en mag, kortom durft te zijn! En daarbij vertrouw ik er volledig op, dat dat zal gebeuren wat nodig is, wat mag omdat God de regie vanuit Onvoorwaardelijke Liefde zal begeleiden.

Download ook gratis mijn boekje Leven leren herinneren weten via de boekenwinkel op www.dehof van het heden of onder mijn verhaal op www.levenlerenherinnerenweten.nl Luisteren kan natuurlijk ook via: https://www.youtube.com/watch?v=NwwuvZEltjk&feature=youtu.be 

Want:

“Leven is genieten van alles wat je mee mag maken zien en doen” 
“Liefde is, houden van het leven en allen die je dierbaar zijn” 

Nogmaals de mooie muziek van OG3NE, toen Lisa, Amy en Shelly nog wat jonger waren. Want ook nu, zal deze de verbinding, die er is, deze mooie gedachte mogen ondersteunen. Wanneer je van jezelf houdt, kun je van een ander houden en positieve emoties en gedachten helpen ieder mens daarbij. Want als de ander zich goed voelt, voel jij je goed, hoe simpel kan het zijn? https://www.youtube.com/watch?v=W5DWuTlg5Fg Adem in adem uit!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten