vrijdag 2 januari 2015

Happy Friday. Een fout is geen fout, tenzij we ze blijven maken!

"Lezersmail: Voor de rest: Leuk dat jullie er zijn " 

"Traditiegetrouw: Een blik in de mailbox van NU.nl van het voorbije jaar. 

Overkopen 

Beste hoofdredacteur,  

Ik zou graag uw bedrijf overnemen met het zelfde personeel en wat gaat het kosten ik ben heel erg serieus!!! 

Censuur 

Goedemiddag 

Vreemd en raar dat jullie site "in onderhoud "is. Is dat en poging tot censuur ? 

Waarom meldt u dit niet op  de site?? 

Bij deze mijn bijdrage. Want het wordt steeds gekker En als de media alleen er op uit zijn (gevaarlijk) nieuws te maken of te laten maken en niet de echte stem des volks meer zijn, om commerciële redenen. Is er iets goeds mis. Maar dan ook met de persvrijheid. 

Voor de rest: Leuk dat jullie er zijn. 

Ruzie 

Ligt mijn vrouw te slapen en kijk ik nog even op jullie site, komt er ineens herrie van een advertentie,,, Vrouw wakker, ruzie, bedankt. 

Winkelwagenmuntjes 2014 

Lang deze weg wilde ik u vragen of u  mij, en andere  , kan helpen aan winkelwagenmuntjes vanaf één stuks, zodat wij deze kunnen uitdelen aan winkelwagenmuntjes verzamelende ouderen en kinderen tijdens mijn vrijwilligers werk. 

Nieuwstip 1 

Zojuist gebeld door restaurant Noordwijk waar ik om 18.00 uur zou gaan eten, 

Dat het niet door kon gaan omdat er een piepend geluid uit een prullenbak zou komen de politie heeft alles afgesloten. 

Misschien is dit leuk om te vermelden? 

Nieuwstip 2 

Ik heb scherp metaal gevonden in vochtig toiletpapier 

Graag even contact hier over" 

En omdat het stukje te leuk is om over te slaan, te lang is om hier helemaal over te nemen, heb ik ook dit keer de link even bijgesloten. Bron http://www.nu.nl/jaaroverzicht2014/3954719/lezersmail-rest-leuk-jullie-er-zijn-html 

De tweede dag in januari een nieuw blog. Een nieuw en ander blog, een blog met complimenten, een blog met verhalen, leuk nieuws, een blog met tips en adviezen, een blog met ideeën die jou en daarbij ook ieder ander kunnen helpen, om dat te doen wat nodig is. Daarbij kan ik natuurlijk alleen maar zeggen, jij bepaalt en beslist zelf wat je ermee doet, omdat ik niet de persoon ben, die voor iets of iemand kan beslissen, wat juist is. Ieder ander wel kan vertellen, wat mij helpt en waarvan ik uit ervaring weet, dat dit al veel meer mensen geholpen heeft. Dat ieder mens zelf verantwoordelijk is, blijft van kracht. Ieder mens die iets doet, iets laat, zal zelf de consequenties hiervan mogen dragen.

Ik ga nog even verder op het verhaal met betrekking tot de ontsteking in mijn mond, de ontsteking die tot uiting kwam, doordat ik mijn drang tot snoepen, mijn verslaving in stand hield. En zo had ik er in het verleden wel meer, zo deed ik wel meer dingen, waarvan ik wist dat ze niet goed voor mij waren. Maar wanneer zie je dit soort dingen in? Wanneer begrijp je, dat je iets moet veranderen? Ik kan alleen voor mezelf spreken, ik kan alleen mijn ervaringen met je delen en zal dit vanaf nu iedere dag doen. Iedere dag, met uitzondering van de Zondag. Zondag wordt mijn rustdag, de dag waarop ik niets op dit blog deel, omdat ik tevreden ben en blij met alles wat mij gegeven is. Voor mij dus een kleine moeite of juist de reden, om deze dag in ere te houden. Niet alleen omdat dit in de 10 geboden genoemd wordt, wel omdat ik daarbij steeds meer het gevoel heb dat dit juist is.

Na gisteren de eerste mensen van onze familie een Gelukkig Nieuwjaar te hebben gewenst, bij mijn schoonmoeder te zijn verwend, met een heerlijke maaltijd en allerlei lekkernijen zijn Ulrich en ik rond 22.00 uur weer thuis. En nu start mijn verhaal. Mijn pech of zal ik maar zeggen mijn geluksverhaal. Want pech of geluk, is het oordeel over de ervaring die je er zelf aan overhoudt, die je er zelf aan geeft wanneer je dit achteraf bekijkt. Omdat je er achteraf, wanneer het afgesloten is, pas werkelijk een oordeel of een mening over kunt hebben, gebaseerd op hoe het voelt. Ik zie het als geluk, omdat ik zonder deze ervaring niet bij mezelf zou zijn gekomen. 

Geluk, omdat ik anders nooit zou hebben ontdekt, dat ik met zo weinig tevreden kan zijn. Zo weinig of zo veel? Ik ben met recht een geluksvogel. Ik bof met zoveel lieve mensen om me heen, ik bof met het feit, dat ik zoveel heb mogen meemaken in mijn leven. Ik bof met het feit, dat ik zoveel heb mogen zien, voelen en ervaren, waardoor ik zelf weet hoe het is, daardoor ook het besef hoe anders het kan zijn. Want dat dit voor mij de manier is waarop ik het begrepen heb, daar ben ik me volledig bewust van. Meer dan bewust, omdat ik dit eigenlijk mijn hele leven al zo ervaar. 

De mensen die ik heb mogen begeleiden, vertel ik al heel lang dat, de ezel zich over het algemeen maar één keer aan dezelfde steen stoot. Omdat ik weet dat het niet handig en niet nodig is om een ezel te zijn. En natuurlijk ben en blijf ik een mens, die pas geleerd heeft op het moment dat ik mezelf tegenkwam. Want dat is de les, die ieder mens mag leren in het leven, dat je jezelf pas leert kennen, op het moment dat je jezelf tegenkomt. Wanneer je geconfronteerd wordt met je eigen onvermogen. Onvermogen of onmacht. Mijn onvermogen en onmacht heeft me mooie maar ook minder mooie dingen gebracht. Van de laatste heb ik het meest geleerd. Dit zie ik als een cadeautje als een geschenk, als iets wat ik zonder het maken van fouten nooit zou hebben geleerd, het werden mogelijkheden, kansen en inzicht.

Inzicht waardoor ik begrepen heb, dat je nooit kunt leren van de fouten die de ander maakt, je de ander ook nooit kunt behoeden voor het maken van fouten. Fouten daadwerkelijk mogelijkheden en kansen zijn, waar we door wat het met ons doet als mens van mogen leren. Omdat het voorbestemd is, omdat we zonder het maken van fouten en begaan van vergissingen, nooit zullen weten. Daarom zal ieder mens zijn of haar eigen pad mogen bewandelen en genieten van alle kansen en mogelijkheden die hem of haar worden gaan aangereikt. De manier waarop je jezelf leert kennen, de manier waarop je uiteindelijk weet hoe het voelt wanneer je volledig jezelf kunt zijn. Ik ben mezelf en prijs de mensen om mij heen, Ulrich, onze familie, vrienden en bekenden dat ze mij mij laten zijn. Omdat ik op die manier de dingen kan doen, die mij gelukkig maken, de dingen kan doen waardoor ik er voor Ulrich en voor ieder ander kan zijn.

Ik kan en mag er voor Ulrich en ieder ander zijn. Ieder ander die mij nodig heeft, die een beroep op mij doet, en iedereen die net als ik iemand nodig heeft, om zich aan te spiegelen. Want dat dit de reden is waarom we niet alleen op de wereld zijn, heeft God als geen ander goed begrepen. Heeft God als geen ander, aan ons meegegeven. De mens kreeg een ander mens als cadeautje, als geschenk, als persoon waarmee hij het leven zou mogen delen. Het leven en alles wat daarbij hoort en past. En wanneer de dingen niet gaan zoals het hoort, zoals het bedoeld is, dan vertrouw ik erop, dat er vanzelf iets is wat ervoor zorgt dat het hersteld wordt. Hersteld wordt, als in de oorspronkelijke staat teruggebracht. Omdat dit iets is wat ook onderdeel van het leven is, onderdeel van het leven, het geschenk wat we zo lang we leven mogen, zullen en kunnen ervaren, mits we het juiste doen. Mits we gehoor geven aan alles wat God ons geboden heeft, de 10 geboden! De 10 geboden, de manier om je leven in volle gezondheid te kunnen leven. 

En omdat een gezonde wereld mijn droom en mijn grootste wens is, mag ik iedere dag een stukje schrijven. Want op deze wijze, heb ik de kans om mijn verhalen net als de boeken en gedichten die ik vanuit Onvoorwaardelijke Liefde voor ieder mens heb kunnen en mogen schrijven, met iedereen te delen. En heb jij even de tijd genomen om mijn blogverhalen te lezen en ben jij de uitgever die mij wil helpen, die mijn boeken wil uitbrengen, dan hoor ik je graag! Ben jij de uitgever, die ervoor zorgt dat mijn boeken gebruikt kunnen en mogen worden, om de wereld van vandaag weer de wereld van morgen te laten zijn?  De wereld van morgen, de hemel op aarde, dat is mijn wens, mijn doel en mijn missie in het leven. 

HELP MIJ, HELP JEZELF &  HELP IEDER ANDER! Tot die tijd blijf ik bloggen, blijf ik alles delen met iedereen die ook Volmaakt, Gelukkig Zichzelf wil, kan en mag, kortom durft te zijn! En daarbij vertrouw ik er volledig op, dat dat zal gebeuren wat nodig is, wat mag omdat God de regie vanuit Onvoorwaardelijke Liefde zal begeleiden.

Download ook gratis mijn boekje Leven leren herinneren weten via de boekenwinkel op www.dehof van het heden of onder mijn verhaal op www.levenlerenherinnerenweten.nl Luisteren kan natuurlijk ook via: https://www.youtube.com/watch?v=NwwuvZEltjk&feature=youtu.be 

Want:

“Leven is genieten van alles wat je mee mag maken zien en doen” 
“Liefde is, houden van het leven en allen die je dierbaar zijn” 

Ook vandaag mooie muziek van OG3NE, toen Lisa, Amy en Shelly nog wat jonger waren. Want ook nu, zal deze de verbinding, die er is, deze mooie gedachte mogen ondersteunen. Wanneer je van jezelf houdt, kun je van een ander houden en positieve emoties en gedachten helpen ieder mens daarbij. Want als de ander zich goed voelt, voel jij je goed, hoe simpel kan het zijn? https://www.youtube.com/watch?v=W5DWuTlg5Fg Adem in adem uit!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten