donderdag 1 januari 2015

Een liefdevol 2015, Omdat ik als mens een "wenswaardig" leven leid!

"Relatief 'warme' Nieuwjaarsduik in Scheveningen " 

"In Scheveningen hebben donderdag tienduizend mensen deelgenomen aan de jaarlijkse Nieuwjaarsduik. Met een watertemperatuur van 7 graden, was het water iets warmer dan normaal. 

De watertemperatuur lag de afgelopen jaren doorgaans rond de 6 graden tijdens de Nieuwjaarsduik. 

De luchttemperatuur kwam uit op 4 graden. Door de wind lag de gevoelstemperatuur echter een stuk lager, op min 1 graad.

Een woordvoerster noemt het opvallend dat de vele duizenden deelnemers dit jaar tegelijk het water in renden na het startschot. "In eerdere jaren gingen er altijd wel een paar eerder de zee in en dan is er meestal geen houden meer aan. Een minuut van tevoren begon het aftellen en klokslag 12.00 uur rende iedereen de zee in.

De gemeente heeft het maximum aantal deelnemers aan de nieuwjaarsduik bepaald op tienduizend." Bron: http://www.nu.nl/binnenland/3965137/relatief-warme-nieuwjaarsduik-in-scheveningen.html

Dank u wel, Lieve God en Vader in de Hemel dat de ommekeer is ingezet. Dank u wel dat datgene mocht gebeuren wat nodig is. Wat zo hard nodig is omdat we, de mens, zovelen niet willen horen. En het alom bekende spreekwoord: "Wie niet horen wil, moet voelen", nu voor ieder mens geldt. Voor ieder mens die wel weet dat het zo is, maar nog steeds niet of niet genoeg luistert, naar de stem van zijn of haar hart. De stem van zijn of haar hart, die dankzij Uw inbreng echt alles weet. De stem van zijn of haar hart, die dankzij Jezus voor altijd verbonden is, met U en alles wat Goed, Wel en Gezond is. 

Toen ik een aantal weken geleden geconfronteerd werd met een ontsteking in mijn mond, wist ik dat de tijd aangebroken was, waarop ik afscheid mocht nemen, van mijn nog altijd aanwezige drang tot snoepen. Mijn nog altijd aanwezige drang, om me te buiten te laten gaan aan alles waarvan ik weet dat dit mij geen goed doet. Want, hoe dom kun je zijn, wanneer je vanuit een eerdere ervaring weet, dat je door het eten van iets zo ziek geworden bent en je besluit om dit gewoon nogmaals te doen, nogmaals te proberen? Te proberen, omdat het zo aanlokkelijk was, om dit nogmaals te doen, zo aanlokkelijk was, dat ik het niet kon laten. En ja, dat heb ik geweten, mijn geweten heeft me er op een meer dan duidelijke manier aan herinnerd dat het nu klaar was.  

Rust en even helemaal niets, dit was het moment waarop mij duidelijk werd dat de verbondenheid met U ver te zoeken was. Mijn verbondenheid met U, maar nog meer de verbondenheid met mezelf. Ik deed dingen die niet goed voor mij maar daardoor ook niet goed voor mijn omgeving waren. Ik voelde letterlijk en figuurlijk het leven uit mij trekken. Het geplande verjaardagsfeest van mijn vriendinnetje, die op 26 november 40 geworden was zou ik aan mij voorbij moeten laten gaan. Dat ik daardoor ook Ulrich een leuk feestje en etentje ontnam en ervoor zorgde dat hij even voor zichzelf moest zorgen, was het gevolg. Het gevolg van mijn ongehoorzaamheid. Het gevolg van het feit dat ik even niet mijn verantwoordelijkheid nam. Hoe dom kun je zijn?

Bij de tandarts op 20 december, werd me nogmaals duidelijk dat ik echt door het oog van de naald gekropen ben. Gelukkig heb ik me herpakt. Gelukkig heb ik vanaf die dag, alleen nog dat gedaan wat een bijdrage leverde aan mijn gezondheid en zoals ik al jaren weet, aan de gezondheid van ieder mens waarmee ik verbonden ben, ieder mens en dier om mij heen. Iedereen die bewust of onbewust wel weet dat er niemand buiten henzelf om kan vertellen of iets goed of niet goed voor hen is. Omdat de ander niet kan voelen wat hij of zij voelt, de ander niet weet wat hij of zij weet en opgeslagen heeft vanuit eerdere ervaringen. Omdat jij als enige verbonden bent met jouw eigen innerlijk signature system, jouw touch screen. Dat wat jou verbindt met God en dat wat ervoor zorgt, dat je alles mag weten. Weten door te luisteren, weten door te voelen en weten door dat te doen wat een bijdrage levert aan dat wat nodig is.

Nodig, als de behoefte die ieder levend wezen vanuit zichzelf van nature heeft. Ieder levend wezen van nature op zijn of haar harde schijf heeft staan, omdat je zo geprogrammeerd bent. Omdat je dan, wanneer je verbonden bent weer mag weten, voelen en begrijpen wat goed voor je is. Dit systeem heeft een naam en heet verantwoordelijkheidsbesef. Wanneer jij maar ook ieder ander weer zijn of haar verantwoordelijkheid neemt kunnen we het samen doen. 

Toen ik vandaag het nieuws op NU.nl zag, wist ik meteen dat ik in de toekomst die site mag en kan gebruiken om mijn blogs te schrijven. Dat ik in het vervolg de daarin of daarop genoemde items kan gebruiken als de aanleiding waarover ik schrijven mag. Schrijven om vanuit De Hof van het Heden mensen die willen weten, willen horen, willen voelen en uiteraard willen leven te laten zien en ervaren wat er allemaal mogelijk is. Omdat dit nodig is en ieder mens weer net als ik een wenswaardig, daardoor ook menswaardig leven kan en mag leiden. Door eigen verantwoordelijkheid. Ben jij er al klaar voor?

Omdat een gezonde wereld mijn droom en mijn grootste wens is, mag ik iedere dag een stukje schrijven. Want ik heb de kans om de boeken en gedichten die ik vanuit Onvoorwaardelijke Liefde voor ieder mens heb kunnen en mogen schrijven, met iedereen te delen. En ook nu zeg ik nogmaals: Ben jij de uitgever die mij wil helpen, die mijn boeken wil uitbrengen, dan hoor ik je graag! Ben jij de uitgever, die ervoor zorgt dat mijn boeken gebruikt kunnen en mogen worden, om de wereld van vandaag weer de wereld van morgen te laten zijn?  De wereld van morgen, de hemel op aarde, dat is mijn wens, mijn doel en mijn missie in het leven. HELP MIJ, HELP JEZELF &  HELP IEDER ANDER! En tot die tijd blijf ik bloggen, blijf ik alles delen met iedereen die ook Volmaakt, Gelukkig Zichzelf wil, kan en mag, kortom durft te zijn! En daarbij vertrouw ik er volledig op, dat dat zal gebeuren wat nodig is, wat mag omdat God de regie vanuit Onvoorwaardelijke Liefde zal begeleiden.

Download ook gratis mijn boekje Leven leren herinneren weten via de boekenwinkel op www.dehof van het heden Luisteren kan natuurlijk ook via: https://www.youtube.com/watch?v=NwwuvZEltjk&feature=youtu.be 


Want:

“Leven is genieten van alles wat je mee mag maken zien en doen” 
“Liefde is, houden van het leven en allen die je dierbaar zijn” 

En wederom mooie muziek. Van OG3NE dit keer. Want ook nu, zal deze de verbinding, die er is, deze mooie gedachte mogen ondersteunen. Wanneer je van jezelf houdt, kun je van een ander houden en positieve emoties en gedachten helpen ieder mens daarbij. Want als de ander zich goed voelt, voel jij je goed, hoe simpel kan het zijn? https://www.youtube.com/watch?v=f23eZZ-2q-0

Geen opmerkingen:

Een reactie posten