vrijdag 30 januari 2015

Recht en onrecht, hoop en wanhoop, doeners, denkers en daders?

'Dit weten we over het incident bij de NOS'

"Donderdagavond 29 januari wordt even na 20.00 uur het Achtuurjournaal onderbroken, omdat een gewapende man het pand van de NOS heeft betreden. Dit is wat we weten over het incident. 

De 19-jarige man drong het pad van de NPO binnen en eiste tien minuten zendtijd. 

Kort voor de uitzending van het Achtuurjournaal loopt de man het gebouw binnen. Hij bedreigt een beveiligingsmedewerker met, wat achteraf blijkt, een nepwapen. De uitzending van het Journaal wordt vlak na aanvang gestaakt. 

In plaats van naar de studio van de uitzending, stuurt de bewaker de man naar een lege studio. Daar kan hij uiteindelijk overmeesterd worden door de politie. Het NOS pand wordt ondertussen ontruimd. 

Het is niet duidelijk wat de indringer met de zendtijd wilde doen. 

Volgens en NOS-medewerker zou de verdachte "dingen willen zeggen die gezegd moeten worden over grote zaken". Verder liet de man in een brief weten dat er op meerdere locaties in Nederland bommen ontploffen als zijn eis niet wordt ingewilligd. Ook zou hij onderdeel zijn van een hackerscollectief en dreigen met een grote cyberaanval. 

Uiteindelijk bleek de verdachte alleen te handelen. 

Het onderzoek naar de beweegredenen van de verdachte is in volle gang. 
De man zit vast op het politiebureau in Hilversum. Zijn woning in Pijnacker is doorzocht door de politie. Over de achtergrond van de 19-jarige man wil de politie nog weinig kwijt, anders dat hij is geboren in Zoetermeer. Ook is hij geen bekende van de politie

Het toezicht op het Media Park is verscherpt naar aanleiding van het voorval. " 

Ik heb bewust niet het hele stuk geplaatst, omdat het verdrietig genoeg is dat dit soort dingen gebeuren, dit soort dingen nog steeds kunnen gebeuren in een wereld die "ontwikkeld zou zijn", of zal ik zeggen een wereld "die ontwikkeld behoort te zijn". Wanneer je er toch iets van wilt terugkijken kun je de volgende link aanklikken, of het je iets of niets zegt, dat is aan jou: http://www.nu.nl/indringer-nos-gebouw/3982890/weten-we-incident-bij-nos.html


'Aardkost in IJsland komt omhoog door smeltend ijs' 

"De grond in IJsland komt op veel plaatsen omhoog doordat gletsjers steeds sneller smelten, zo blijkt uit nieuwe wetenschappelijk onderzoek. 

Door smeltende IJslandse gletsjers neemt de druk op de aardkost opvallend snel af in veel gebieden op het eiland. 

Op sommige plaatsen veert de grond daardoor af op met een snelheid van 3,5 centimeter per jaar. 

Dat melden onderzoekers van de Universiteit van Arizona in het wetenschappelijk tijdschrift Geophysical Research Letters.  

GPS 

Klimaat "Wat we hier aantonen is een door het klimaat veroorzaakte verandering in het oppervlak van de aarde", verklaart hoofdonderzoeker Richard Bennett op de nieuwssite van de Universiteit van Arizona. 

"IJsland is de eerste plek waarover we kunnen zeggen dat versnelde stijging van de bodem ook betekent dat er versneld ijsverlies optreedt." http://www.nu.nl/wetenschap/3983121/aardkost-in-ijsland-komt-omhoog-smeltend-ijs-.html

Dit keer geen woorden van een advertorial, geen woorden van welke reclamecampagne of commerciële organisatie dan ook. En toch of ondanks alles gaat het over de toekomst. Toch gaat dit blog, inclusief de artikelen van NU.nl en de spreuk op mijn persoonlijke Facebookpagina die ik vanmorgen heb geplaatst opnieuw over de toekomst. De toekomst van ons allen. De toekomst van jou, van mij en van ieder ander. En waarom dit zo is, zul je na het lezen van dit blog vanzelf begrijpen. Vanzelf begrijpen en beseffen, omdat het iets is wat je zelf mag ervaren.
Want deze tekst geldt toch voor ieder mens? Deze tekst geldt voor iedereen die en alles wat leeft, inclusief onze aarde! Wanneer je de bovengenoemde items ziet: Kun je alleen maar zeggen, dat dit werkelijk hard nodig is. Hard nodig, omdat het tijd wordt, dat de ware aard van ieder mens weer naar boven mag komen. De ware aard, dat wat ervoor zorgt, dat ieder mens weer zichzelf kan, mag en zal zijn. Kan, mag en zal zijn, omdat het inperken van de "werkelijke vrijheid van de mens", al te lang heeft geduurd, al te lang heeft voortgeduurd, voor heel veel mensen. Voor heel veel mensen, die zich hebben laten leiden door ervaringen en herinneringen uit het verleden. Want deze ervaringen en herinneringen, met de daaraan verbonden pijn, leiden door aanhoudende en terugkerende negatieve emoties tot verdriet in het heden.

En dan volgt natuurlijk ook weer de vraag: Hoe ziet jouw toekomst eruit? En de vraag die ik er nogmaals aanplak: Hoe belangrijk vind jij jouw leven? Jouw eigen leven? Van jou alleen of heb jij in dit leven al een keuze gemaakt om kinderen te krijgen? Heb jij in je leven al gekozen voor een stukje extra verantwoordelijkheid, door het opvoeden en willen grootbrengen van een kind? Een kind, jouw kind of zelfs kinderen? Want dan kun je jouw leven niet met het mijne vergelijken. Je hoeft jouw leven ook niet met mijn leven, of met het leven van de ander, een ander mens te vergelijken, tenzij je daardoor bewuster om kunt gaan met jouw leven. Want hoe raar het ook klinkt, is dat de enige juiste wijze om naar de ander te kijken. De enige wijze, wanneer je daarbij altijd onthoudt, wanneer je je daarbij altijd bewust bent, van wie je zelf bent. Dan is dit ook werkelijk de manier, waarop je iets mag leren van de ander, de persoon die jij bewondert, die je leuk of aardig vindt of de persoon die jij totaal niet mag, waar jij niets mee hebt, om wat voor reden dan ook. Want wanneer je in alle situaties, overal en altijd jezelf bent, kun je er werkelijk van leren. Vraag je eens af, waarom je dit zo voelt en waarom je dat wat de persoon doet, zegt of laat zo mooi, bijzonder, apart, naar, vervelend of onbegrijpelijk vindt. En natuurlijk kun je ieder ander woord ervoor in de plaats zetten. 

Ik kan ook nu niet anders zeggen, dan dat alle antwoorden jou meer inzicht geven in jezelf, dan inzicht in hoe de ander werkelijk is. Want inzicht in de ander, krijg je nooit voor de volle honderd procent. Dit is namelijk jouw beeld, jouw mening en jouw oordeel. Een oordeel wat in tegenstelling tot alles wat je ook vandaag weer in de NU.nl linkjes denkt te lezen of denkt te zien, echt allemaal, zij het niet volledig te maken heeft met een mens, de mens, maar ook met jou, zelfs wanneer jij de persoon, de mens achter het besluit, de beslissing, het omschreven onderwerp als voorbeeld ziet. Maar ook wanneer de persoon jou nare emoties, gedachten en gevoelens bezorgt of geeft, is hij of zij een voorbeeld. Het voorbeeld waarvan jij kan leren. En dat alle onderwerpen die in het NU.nl linkje daarmee te maken hebben, dat mag, zal en ga ik niet ontkennen. Omdat alles wat genoemd wordt, is gebaseerd op het oordeel, de mening of zelfs het advies van één of meerdere personen die allen één belang hebben. Of besef jij inmiddels, doordat je een kind of kinderen hebt, dat je met meer mensen rekening zult mogen houden, je voor meer mensen verantwoordelijk bent dan alleen jezelf. 

Ieder mens, ieder dier en alles wat leeft, heeft een bepaalde mate van verantwoordelijkheid naar zichzelf toe, naar de ander en daarnaast of daarbij naar het geheel. Het geheel, waar ieder mens, ieder dier en alles wat leeft, onderdeel van vormt. Onderdeel van vormt of beter gezegd is. Ik voel dit al jaren zo. Ik voel dit al jaren zo en heb me er heel lang door laten leiden. Heb me heel lang laten leiden door alle emoties van de ander. Emoties van iedereen die en alles wat leeft. De pijn zo voelbaar, dat het voor mij alleen maar dragelijk werd, wanneer ik iets zou kunnen doen, mocht doen, waardoor ik volledig bij mezelf bleef. Iets kon doen, waardoor ik ervoor kon kiezen, om de pijn van de ander, van ieder ander, bij de betreffende persoon te laten. De pijn, waar ieder mens zelf voor kiest, ongeacht de oorsprong, ongeacht de oorzaak van het ontstane leed. Je kiest ervoor of je laat het los. Je laat het los, op het moment dat je voelt dat je onderdeel wordt van het probleem. Het probleem, wat alleen opgelost kan worden, door het liefde en aandacht te geven. Liefde en aandacht, door de dat wat jij als probleem ervaart, iets of iemand te leren kennen. Door kennis te maken. 

Omdat kennis maken, mensen dichter tot elkaar brengt. Omdat kennis maken, ervoor zorgt, dat je de kwaliteiten van de ander gaat ontdekken, de kwaliteiten van de ander gaat zien, de kwaliteiten van de ander mogelijkerwijs zelfs gaat waarderen. Waarderen, omdat we allemaal van hetzelfde materiaal gemaakt zijn, uit hetzelfde hout gesneden. We allemaal geboren worden en een keer dood gaan. Dood gaan of zoals ik het liever noem, overgaan naar de volgende fase, de fase waarbij je als mens niet meer gelinkt wordt aan je ouders, je grootouders, de mensen waarmee je in leven verbonden bent, terwijl het een veel grotere betekenis heeft. Veel groter is, van groot belang zal zijn. Omdat je verder mag, het overkomt je, je mag overlijden, verder dan of beter nog, verder na het lijden. Verder na het lijden, wat je in het leven wat je geleefd hebt voor het grootste deel, de langste tijd hebt gedaan. Tenzij je ervoor kiest om in je leven niet meer te willen lijden, niet meer gebukt willen gaan onder de pijn die al heel lang, soms zelfs al generaties lang in de familie is. 

Ik heb kennis gemaakt met mezelf, er daardoor voor gekozen om mijn leven te leven. Ik heb ervoor gekozen om mezelf te zijn. Ik heb ervoor gekozen om de mensen die het nodig hebben te helpen en te steunen, door ze een luisterend oor te bieden en daarnaast te laten zien dat ik door mezelf te zijn, van mezelf te houden, van waarde ben. En wat daarbij het allerbelangrijkst is, ik heb daarvoor geen zendtijd nodig, geen podium, geen ander mens die me beoordeelt, veroordeelt of zegt wat ik wel of niet mag doen. Ik doe wat ik kan, ik doe dat wat mij gegeven is, ik doe wat mogelijk is en laat de rest over aan God, ieder mens, die evenals ik zichzelf is, zichzelf blijft en altijd zichzelf zal zijn. Omdat dit iets is, wat er wellicht voor kan zorgen, dat ook het materiaal (de aarde, zand en klei) waaruit wij als mens allemaal gemaakt zijn, op die manier ook wat lucht krijgt. Wat lucht, omdat dit iets is, wat heel veel mensen nodig hebben, die nog in strijd met zichzelf zijn. Mensen die weten, dat hun ware aard goed is, mensen die voelen, dat ze zelf iets kunnen veranderen, zonder anders te zijn. Iets kunnen veranderen, is voelen wat juist is, is weer leren communiceren met jouw eigen persoonlijkheid, jouw eigen ik. Daarmee starten, is het verschil maken. Daarmee starten, is alles ten goede keren. Ten goede, wat nu, door welke reden, wie of wat maar ook is omgedraaid.

Want wie ben jij, wanneer je alleen maar luistert en kijkt naar wat de ander je zegt, wat de ander je toont en wat de ander vertelt dat waar is, wanneer je dit zelf vanuit jouw diepste ik niet meer weet. Niet meer weet, doordat je het niet meer voelt, of je onthoudt van iedere mogelijkheid, ieder intentie om dit te voelen. Doordat je zo druk bezig bent met alle balletjes hooghouden, je zorgen maken over, angst voelen voor, dagelijkse frustraties en irritaties die jouw eigen ik geen goed doen, die jouw eigen ik, dusdanig in onbalans brengen, dat ziek worden, een gevolg is. Ziek, betekent eigenlijk ZIE IK. Kijk, hoor en voel, wat er aan de hand is! Kijk, hoor en voel, wat je zelf kunt doen, om alles wat jou betreft en jou aangaat ten goede te keren. Jou aangaat, omdat dit het enige is wat je mag doen. Dit het enige is, wat je kunt doen, om het verschil te maken. Het verschil in jouw leven. En stel dat er maar één persoon is, die jou als voorbeeld ziet, stel dat er maar één persoon is, die begrijpt dat wat jij doet, ervoor gezorgd heeft, dat je zo lekker in je vel zit, dan zal het balletje vanzelf gaan rollen. Dan zullen mensen vanzelf gaan zien, horen, voelen en mogelijk zelfs ervaren en beleven, dat het leven de moeite waard is, wanneer ze weer vanuit zichzelf, hun eigen ik, hun eigen waarde gaan leven. Want eigenwaarde is eigen kracht. Ik ga ervoor!

Start ook vandaag met jouw leven. Het leven wat je verkozen hebt, gekozen hebt voor je er daadwerkelijk mee gestart bent. Iets wat je iedere dag met de grootste tevredenheid zult ervaren wanneer je weer volledig jezelf bent. Met alle kwaliteiten en talenten die je bezit. Want dit is het enige echte wat je bezit. Een kind, je partner en ieder ander is iemand die jou mag helpen om jezelf te vinden, om jezelf te worden, om jezelf te zijn. 

Dank je wel nogmaals Pa, Ma, Ulrich en alle andere mensen waarvan ik houd, waar ik om geef en die ik met heel mijn hart liefheb, dat ik iedere dag mezelf mag zijn. De "aardige Sonja", Ik, omdat en doordat ik er als persoon heel graag voor ieder ander die het nodig heeft, wil, kan en mag zijn en ik hier iedere dag opnieuw een nieuwe uitdaging in zie. Zodat de kwaliteit van mijn leven omhoog gaat en de kwantiteit van het aantal mensen die ik mag helpen nog dagelijks groeit, omdat ik er bewust voor kies. 

Kies in Hemelsnaam voor jezelf. Kies voor jezelf, door goed voor jezelf te zorgen, je niet meer te laten verleiden of misleiden, door alles wat je aangeboden wordt. Kies vanuit je hart en wanneer je je hoofd wilt gebruiken lees dan alle blogs die ik heb mogen schrijven en bekijk alle linkjes die ik hierin heb mogen plaatsen om te zien, voelen, ervaren en beleven wat wij samen kunnen doen. Ik wil, kan en mag iedereen helpen die het nodig heeft en erom vraagt. Het gaat om onze gezamenlijke toekomst. Het gaat om jou, mij, iedereen die en alles wat leeft. 

"En omdat een gezonde wereld mijn droom en mijn grootste wens is, mag ik iedere dag een stukje schrijven. Want op deze wijze, heb ik de kans om mijn verhalen net als de boeken en gedichten die ik vanuit ONVOORWAARDELIJKE LIEFDE VOOR ieder mens heb kunnen en mogen schrijven, met iedereen te delen. En heb jij inmiddels de tijd genomen om mijn blogverhalen te lezen en ben jij de persoon, de uitgever die mij wil helpen, die mijn boeken wil uitbrengen, dan hoor ik je graag! Ben jij de uitgever, die ERVOOR zorgt dat mijn boeken gebruikt kunnen en mogen worden, om de wereld van vandaag weer de wereld van morgen te laten zijn?  De wereld van morgen, de hemel op aarde, dat is mijn wens, mijn doel en mijn missie in het leven." 

En ben je er NU ook klaar VOOR om jouw leven te leven, jouw zelfgekozen en verkozen leven een kans te geven, HELP MIJ, HELP JEZELF &  HELP IEDER ANDER! Tot die tijd blijf ik bloggen, blijf ik alles delen met iedereen die ook Volmaakt, Gelukkig Zichzelf wil, kan en mag, kortom durft te zijn! En daarbij vertrouw ik er volledig op, dat dat zal gebeuren wat nodig is, wat mag omdat God de regie vanuit ONVOORWAARDELIJKE LIEFDE zal begeleiden.

Download ook gratis mijn boekje Leven leren herinneren weten via de boekenwinkel op www.dehof van het heden Luisteren kan natuurlijk ook via: https://www.youtube.com/watch?v=NwwuvZEltjk&feature=youtu.be 

Want:

“Leven is genieten van alles wat je mee mag maken zien en doen” 
“Liefde is, houden van het leven en allen die je dierbaar zijn” 

Dit keer nogmaals de mooie plaat van Whitney Houston "Step by step". Want ook nu, zal deze de verbinding, die er is, deze mooie gedachte mogen ondersteunen. Wanneer je van jezelf houdt, kun je van een ander houden en positieve emoties en gedachten helpen ieder mens daarbij. Want als de ander zich goed voelt, voel jij je goed, hoe simpel kan het zijn?https://www.youtube.com/watch?v=sWa5vE4MUpU "

Geen opmerkingen:

Een reactie posten