maandag 19 januari 2015

Waaraan maak jij je schuldig? Onwetendheid?

"Aarde laat 'boer' tijdens beving" 

"Tijdens aardbevingen ontsnapt er een flinke hoeveelheid broeikasgas uit de bodem. 

Dat melden Amerikaanse seismologen in het nieuwste nummer van Earth and Planetary Science Letters. 

Het gas, tetrafluoromethaan, is een va de sterkste broeikasgassen. Het wordt deels door de mens geproduceerd maar tot nu toe was het een raadsel waar de rest vandaan kwam. 

Het tetrafluoromethaan komt in hoeveelheden omhoog die geen invloed hebben op het klimaat als geheel, maar het fenomeen moet volgens de onderzoekers wel worden toegevoegd aan de klimaatmodellen om die zo exact mogelijk te houden. 

Onrustige aardkost 

De Amerikanen maten verhoogde tetrafluoromethaanconcentraties rondom een poel bij een actieve vulkaan in het Mojave-woestijn in Californië. In de poel zelf bleek de concentratie ook hoog. 

Voor deze studie maten ze tetrafluoromethaanconcentraties op ander plekken waar de aardkost onrustig is. Daarmee bevestigden ze hun hypothese. 

Zoals gezegd hebben deze 'aardboeren' op de korte termijn geen effect op het klimaat, maar, zeggen de onderzoekers, de hoeveelheid gas die over langere tijd in de atmosfeer opbouwt kan dat wel hebben. Het hele artikel plus de linkjes die aangeklikt kunnen worden zijn terug te lezen in het oorspronkelijk stuk: http://www.nu.nl/wetenschap/3975051/aarde-laat-boer-tijdens-beving.html 



"Nederlanders blijven sparen ondanks lage rente" Ondanks de lage rente blijven Nederlanders toch sparen. De spaarrekening blijkt voor velen 'een veilige' manier om meer greep te houden op de financiën. 

Zo'n 78 procent van de vermogens in ons land wordt dan ook in spaargeld aangehouden, het hoogste percentage van heel Europa. Dat blijkt uit een maandag gepubliceerd onderzoek van vermogensbeheerder Blackrock. Meer dan de helft van de Nederlanders noemt geld sparen het belangrijkste financiële doel. 

Tegelijk geven Nederlandse spaarders aan in te zien dat ze eigenlijk minder spaargeld moeten aanhouden. Gemiddeld werd 42 procent als het ideale percentage genoemd. Toch zijn velen van plan in de komende twaalf maanden nog meer te gaan sparen. 

Positief 

Uit het onderzoek kwam ook naar voren dat Nederlanders relatie positief gestemd zijn over hun financiële toekomst. 

Nederlanders zijn iets optimistischer (51 procent) dan andere Europeanen (47 procent). 

Kennis

Nederlanders zijn ook positiever vergeleken met een jaar eerder. Toen was 44 procent positiever gestemd over zijn financiële toekomst. Kennis Volgens Bob Hendriks, hoofd Retail Nederland bij Blackrock, geeft sparen het gevoel dat mensen controle hebben over hun geld. Tegelijk hebben mensen weinig kennis van andere manieren om vermogen op te bouwen, zoals beleggen. 

Slechts 38 procent zegt zich serieus bezig te houden met financiële planning, tegenover een gemiddelde van 52 procent voor alle Europese landen. 

Hendriks noemt dit verontrustend. "Tegen de achtergrond van een aanhoudend lage rente en het effect van inflatie op de spaartegoeden, maar ook de toenemende nadruk van de overheid op de persoonlijke verantwoordelijkheid voor de financiële toekomst, is het zorgwekkend dat de meeste Nederlanders in een 'winterslaap' blijven als het om hun financiën gaat." 

Het volledige artikel is na te lezen onder de volgende link: http://www.nu.nl/geldzaken/3975272/nederlanders-blijven-sparen-ondanks-lage-rente.html

En evenals de andere dagen kan ik ook nu zeggen, dat de artikelen die ik gebruikt heb in dit blog, alles en niets zeggen. Alles en niets, omdat ze met elkaar verbonden zijn, maar daarnaast ook volledig op zichzelf staan. Volledig op zichzelf, doordat men het verband tussen geld en alles wat de natuur en aarde aangaat, nog steeds niet erkent of mag ik zeggen beseft? Dat geld en alles wat de natuur aangaat, juist in verbinding staan, zal ieder mens die werkelijk weer zijn of haar verantwoordelijkheid neemt vanzelf gaan ervaren. Omdat, alles wat de mens dankzij Gods goedheid gekregen heeft, in staat is, om goed te doen of zich tegoed te doen aan. Daarom heeft dit alles te maken met het stukje verantwoordelijkheid wat ieder mens zelf mag nemen of zelf neemt. Of daarbij het aankunnen van verantwoordelijkheid meegenomen zou moeten worden, daarover doe ik geen uitspraken. Niet omdat ik het niet wil, kan of mag, maar omdat dit niet van waarde is, niets positiefs oplevert, zolang de mens die het betreft, hier zelf nog geen notie van neemt, zich nog niet aangesproken of geroepen voelt, om iets te wijzigen aan zijn of haar manier van leven. De gisteren en vandaag door mij geplaatste spreuken of gezegdes passen hier weer volledig bij.




















Ik ben oprecht dankbaar, dat ik al heel lang geleden, het besef heb gekregen, van het feit dat ik zelf verantwoordelijk ben, voor alles wat ik denk, zeg, schrijf, kortom alles wat ik doe. Evengoed, als de effecten die dit heeft op mij, mijn omgeving en iedereen die met mij verbonden is. Want dat dit van invloed en belang is, daar ontkom ik niet meer aan. Juist daarom doe ik er zelf iedere dag alles aan, om in balans te zijn en te blijven. Dit is het allerbelangrijkst en de manier om te kunnen leven, sterker nog, het leven op de meest volwaardige manier te kunnen leiden. Te kunnen leiden, omdat ook dat mijn volledige verantwoordelijkheid is en alleen ikzelf hier iets of niets mee kan en mag doen. Wanneer ik de verantwoordelijkheid voor het in balans kunnen, willen en mogen zijn in de handen van iets of iemand anders leg, dan maak ik me volledig afhankelijk van iets of iemand. En ik weet inmiddels als geen ander, dat dit niet de bedoeling is. Ik weet inmiddels, dat alles wat mij betreft en mij aangaat, volledig mijn verantwoordelijkheid is.

En God, wat ben ik daar dankbaar voor, wat ben ik blij dat ik dit mocht zien, dat ik me hier bewust van ben. Want ook ik, heb me in een periode van mijn leven schuldig gemaakt aan het me niet goed voelen, doordat ik de gedachte had, iets of iemand te missen. Iets of iemand te missen, die dit gevoel wel bij mij kon veranderen. Iets of iemand nodig te hebben, om dat voor elkaar te krijgen, dat te repareren wat kapot was. Te repareren, http://www.encyclo.nl/begrip/Reparerente maken, te herstellen, waardoor ik me weer helemaal optimaal zou voelen. Optimaal, als in gezond en wel. Dat ik in feite zelfs toen ik ziek was, iets gebroken had, de kans had om weer gezond en wel te zijn, dit iets is wat ik destijds niet meteen besefte, achteraf gelukkig wel heb ingezien, begrijp ik nu des te meer. Ik heb dit gezien, door bij mezelf te rade te gaan. Ik heb dit gezien, door te kijken waarom ik dit zo voelde, waardoor het gekomen was en niet waarom dit me overkwam, maar juist waarom ik dit mee moest of eigenlijk beter gezegd, mee mocht maken. Want wanneer ik alles wat er in mijn leven gebeurd is, niet zou hebben meegemaakt, was ik nooit tot het besef gekomen, dat het ook anders kan, dat het ook anders kan zijn, dat het anders is.

Dat het anders is, omdat ik dit zelf kan en zelf mag doen. En wanneer ik daar iets of iemand bij nodig zou hebben, dan zou ik mijn verantwoordelijkheid niet nemen. Dan zou ik de ander deelgenoot maken van mijn probleem, van dat wat mij hindert, dat wat mij belet om mijn verantwoordelijkheid te nemen. Ja, dat is in feite het fenomeen wat ten grondslag ligt aan alles wat er in de wereld gebeurt, alles wat er in de wereld gebeurd is en iets wat wanneer het aan mij ligt niet nogmaals zal gebeuren. De vraag is en blijft natuurlijk is dit aan mij of zal dit alleen kunnen wanneer ieder mens weer zijn of haar verantwoordelijkheid neemt? Ik houd me dagelijks aan het doen van mijn deel. Ik doe dagelijks dat wat voor mij mogelijk is en wanneer ik door het doen van dat wat ik dagelijks doe een bijdrage kan leveren aan het besef of bewust worden van ieder ander, dan heb ik mijn steentje bijgedragen aan het werken aan een gezonde, liefdevolle en verantwoorde wereld. Een wereld, waarin ieder mens goed is zoals hij is. Ieder mens en alles wat leeft het recht heeft om te leven en er volledig te zijn. Te zijn zonder restricties of beperkingen te zijn in volle aanwezigheid. Want ieder mens is fenomenaal, alles wat leeft is fenomenaal omdat we alles wat van nature goed is zelf kunnen herstellen. 

En nu nog even een klein stukje herhalen van het blog van gisteren omdat dit van waarde is en van waarde kan zijn. 

"Want het begrip fenomeen, is ook een zelfstandig naamwoord. Een woord wat staat voor: "iets wat voorkomt in de natuur; een verschijnsel, een heel bijzonder iemand of iets; een natuurverschijnsel, iemand die aandacht trekt, door een of andere bijzondere begaafdheid; een bijzonder talent; iets wat zich voordoet". Wanneer je het woordenlijstje bekijkt zie je:  Bijzonder begaafd persoon; Begaafd iemand; Begaafd persoon; Genie; Geniaal mens; Iets bijzonders; Iets buitengewoons; Iemand met begaafdheid; Iemand met gave; Natuurverschijnsel; Persoonsbenaming; Uniek verschijnsel; Vreemde gebeurtenis; Verschijnsel; Waarneembaar verschijnsel; Zeldzaam verschijnsel en Zonde. http://www.encyclo.nl/begrip/fenomeen

En om maar meteen bij dit laatste te beginnen, de "Zonde". De zonde, is dat wat ten grondslag ligt, aan het uniek zijn van dat wat goed is. De zonde, is dat wat de oorsprong is, van dat wat in wezen de totale mensheid in de "Blue Monday depressie" heeft gestort. De zonde, de persoon die zich niet liet leiden, de persoon of de mens die zich heeft laten leiden, door negatieve emoties, ontstaan uit negatieve gedachten en negatieve gevoelens, heeft zichzelf in deze depressie gestort en iedereen die er vrijwillig in meegegaan is er onbewust of bewust in meegesleurd. 

Wanneer je dit weer weet, kun je je erin berusten, kun je het zo laten en je door nog veel meer negatieve emoties, gedachten en gevoelens laten leiden of je kunt het omdraaien, je kunt het ten goede keren. Ten goede keren, door dat te doen, wat er toe leidt, dat je weer positieve emoties krijgt, positieve gedachten en positieve gevoelens. Wanneer je beseft, dat jij de enige bent, die dit kan en mag doen, die dit weer voor elkaar kan en mag brengen, dan kun je daar vanaf vandaag mee starten. 

Want, waarom zou je er nog langer voor kiezen, om de geschiedenis zich te laten herhalen? Waarom zou je er nog langer voor kiezen, om elke keer geconfronteerd te worden met zoveel nare emoties, gedachten en gevoelens? Waarom zou je er nog langer voor kiezen, wanneer je zelf de mogelijkheid hebt om het om te draaien? Zelf de mogelijkheid hebt, om het te wijzigen? Zelf de mogelijkheid hebt ja! Want God heeft ieder mens die mogelijkheid en deze kracht gegeven. God heeft ieder mens naar zijn evenbeeld gemaakt. Wat wij mogen en kunnen doen, is hier zelf weer in geloven en hier zelf weer op vertrouwen. Want het geloof en vertrouwen, zal jou en mij laten zien en jou en mij tonen, dat dit mogelijk is, omdat dit ieders kracht is. De kracht die aan ieder mens, aan ieder persoon, aan jou en mij gegeven is in "specifieke of authentieke vorm".

De kracht die van jou is en waarbij niets of niemand in staat is, om daar invloed op uit te oefenen. Omdat dit van jou is en er niets of niemand van invloed is. Van jou is en dit niets of niemand aangaat, omdat het jou gegeven is. Omdat jij dit leven aangegaan bent, jij hebt specifiek voor dit, jouw leven gekozen, een uniek leven. Omdat we allemaal uniek zijn, we allemaal een fenomeen zijn en de persoon die dit anders ziet, die geen vertrouwen maar wel angst heeft, het gevoel heeft, dat hij of zij met jou of ieder ander moet wedijveren, zal nooit gelijk zijn aan de ander. Zal nooit uniek zijn, zal zich laten leiden door alles wat buiten hem of haar om is. Wanneer je dit weer weet, kun je begrip opbrengen voor ieder mens die de strijd met jou aangaat. Ieder mens, die er op de een of andere manier voor kiest, om zijn of haar plek op te eisen in de wereld waarin we leven."

Kies in Hemelsnaam voor jezelf. Kies voor jezelf, door goed voor jezelf te zorgen, je niet meer te laten verleiden of misleiden, door alles wat je aangeboden wordt. 

En wil jij dit weer weten, lees dan mijn voorgaande blogberichten, het onderste stukje van het blog van gisteren heb ik nog even herhaald.

"En omdat een gezonde wereld mijn droom en mijn grootste wens is, mag ik iedere dag een stukje schrijven. Want op deze wijze, heb ik de kans om mijn verhalen net als de boeken en gedichten die ik vanuit ONVOORWAARDELIJKE LIEFDE VOOR ieder mens heb kunnen en mogen schrijven, met iedereen te delen. En heb jij inmiddels de tijd genomen om mijn blogverhalen te lezen en ben jij de persoon, de uitgever die mij wil helpen, die mijn boeken wil uitbrengen, dan hoor ik je graag! Ben jij de uitgever, die ERVOOR zorgt dat mijn boeken gebruikt kunnen en mogen worden, om de wereld van vandaag weer de wereld van morgen te laten zijn?  De wereld van morgen, de hemel op aarde, dat is mijn wens, mijn doel en mijn missie in het leven." 

En ben je er NU ook klaar VOOR om jouw leven te leven, jouw zelfgekozen en verkozen leven een kans te geven, HELP MIJ, HELP JEZELF &  HELP IEDER ANDER! Tot die tijd blijf ik bloggen, blijf ik alles delen met iedereen die ook Volmaakt, Gelukkig Zichzelf wil, kan en mag, kortom durft te zijn! En daarbij vertrouw ik er volledig op, dat dat zal gebeuren wat nodig is, wat mag omdat God de regie vanuit ONVOORWAARDELIJKE LIEFDE zal begeleiden.

Download ook gratis mijn boekje Leven leren herinneren weten via de boekenwinkel op www.dehof van het heden of onder mijn verhaal op www.levenlerenherinnerenweten.nl Luisteren kan natuurlijk ook via: https://www.youtube.com/watch?v=NwwuvZEltjk&feature=youtu.be 

Want:

“Leven is genieten van alles wat je mee mag maken zien en doen” 
“Liefde is, houden van het leven en allen die je dierbaar zijn” 

Dit keer nogmaals de mooie plaat van Whitney Houston "Step by step". Want ook nu, zal deze de verbinding, die er is, deze mooie gedachte mogen ondersteunen. Wanneer je van jezelf houdt, kun je van een ander houden en positieve emoties en gedachten helpen ieder mens daarbij. Want als de ander zich goed voelt, voel jij je goed, hoe simpel kan het zijn?https://www.youtube.com/watch?v=sWa5vE4MUpU "

Geen opmerkingen:

Een reactie posten