woensdag 14 januari 2015

Wat is NU werkelijk van belang?

'Baby's slaan nieuwe informatie beter op door dutje' 

"Baby's slaan nieuw geleerde informatie beter op als ze meteen daarna een dutje doen, zo blijkt uit wetenschappelijk onderzoek."

Na een slaapje zijn baby's van zes tot twaalf maanden oud beter in staat om een nieuwe vaardigheid te reproduceren, die ze eerder gedemonstreerd hebben gekregen van een volwassene. 

Waarschijnlijk helpt het dutje bij het opslaan en verwerken van herinneringen. 


Het volgende stukje uit het artikel heb ik toch nog even meegenomen

"Voorlezen"

"We moeten dit verder onderzoeken", verklaart hoofdonderzoekster Sabine Seehagen van de Ruhr Universiteit in Bochum in de New York Times. "Misschien verliezen baby's bepaalde informatie die ze hebben geleerd, als ze niet snel na het leerproces gaan slapen." Volgens Seehagen kunnen ouders hun voordeel doen met haar bevindingen. "Dit onderzoek toont aan dat je jonge kinderen het beste kunt voorlezen vlak voordat het bedtijd is." 

Ja, dat zou kunnen, net zo goed als het feit dat baby's misschien informatie verliezen wanneer ze niet snel na het leerproces gaan slapen. Ik ben geen wetenschapper, maar stel dat dit voor ieder mens aan de orde is, ongeacht de leeftijd? Wat doen we daar dan mee? Gaan we daar iets mee doen? Zou je ook kunnen onderzoeken of hetgeen gedemonstreerd en geleerd wordt, meer wil tot leren en onthouden oplevert bij iets wat nuttig is, dan het demonstreren of leren van iets wat totaal niet van belang of van nut is? En hoe bepalen we in feite het nut of belang van iets? Nu mag ik de titel van het blog van gisteren toch nogmaals herhalen: "Doe dat wat mogelijk is en laat je leiden door wat kan en mag".


"Wat zou er gebeuren wanneer we weer eens open kaart gaan spelen met ons allen? Met een schoon geweten verder gaan en verder leven, kan dat? Iedereen vrij van geheimen, van stiekeme acties en dingen die het daglicht beter niet zouden kunnen zien, zouden kunnen verdragen? Is dit nog mogelijk, zou dit nog lukken? Zou ieder mens bereid zijn, om toe te geven, waar zijn of haar eigen fouten liggen? Zonder naar de ander te kijken of zelfs maar naar de ander te wijzen? Dan is het over met het vergoelijken: verbloemen, verhelen, verschonen, verzachten, goedpraten, wegredeneren, minimiseren, verontschuldigen. Dan wordt men zelf weer verantwoordelijk gehouden en geacht! Zou dit de oplossing bieden voor alle pijn, leed en verdriet? Mogelijk zelfs een nieuwe start, voor iedereen die en alles wat leeft mogelijk maken?" http://dehofvanhetheden.blogspot.nl/2013/08/waarom-zou-de-gulden-middenweg-de.html 

Ja dat is de manier, dat is de wijze waarop we het mogen gaan doen. Waarop ik het doe en zo ik nu besef al mijn hele leven. Ik kan namelijk niet leven met geheimen, ik kan namelijk niet leven met leugens, ik kan namelijk niet leven, met dat wat ervoor zorgt, dat ik mezelf of iemand anders te kort doe. Ik kan niet leven met. Ik kan niet leven met....... Vul daar zelf maar iets voor in. Want dat is in feite het enige wat ervoor zorgt, dat er een strijd ontstaat, dat is de enige reden voor alle ellende en alle leed, dat is de reden, waarom we doen wat we doen. Waarom we overgaan tot actie of ons erin berusten, we overgaan tot het doen van iets wat ons helpt of ons ten onder laat gaan. Helpt of ten onder laat gaan op de korte of de lange termijn. 

En ja, wanneer ik dit opgeschreven heb, komt er nog een ander woord bij me binnen. Ik kan namelijk niet leven zonder...... Ook hier mag ieder mens invullen wat daar komt te staan. Waar jij niet zonder kunt leven. Want dat dit eigenlijk het enige is waar we naar toe moeten. Of sorry vergeef me, naar toe mogen gaan, is wat voor NU aan de orde is. Omdat alles wat we denken nodig te hebben, gebaseerd is op, een gedachte over. Een gedachte of gevoel over, een gedachte of gevoel waaraan we pas denken wanneer we het al een keer hebben meegemaakt. We hebben allemaal een heel archief met informatie in ons systeem, in ons geheugen in ons lijf, in onze leden zitten, waar we NU eindelijk eens van mogen beseffen, dat dit iets was, wat ooit eens gebeurd is, ooit eens geweest is, niet nogmaals hoeft te gebeuren, niet nogmaals zo hoeft te gaan, omdat we met onze vrije wil een eigen keuze hebben. Een EIGEN KEUZE, een EIGEN VRIJE WIL. Een wil om te leven, een wil om in LIEFDE, GELUK & GEZONDHEID TE LEVEN. Omdat we WELZIJN.

Want WELZIJN heeft alles te maken met JEZELF WILLEN ZIJN. En wanneer je jezelf bent, heb je geen hinder meer van, dan ondervind je geen last meer van, dan ben je verzekerd van, dan kun je vertrouwen op, dan mag je je vrij voelen en dat doen wat in jou mogelijkheid ligt, waarvoor je geboren bent. En dit laatste is wel zo duidelijk. Want we bidden voor, we danken voor, we denken over....., we maken ons zorgen over....., alles wat achter ons ligt. Alles wat ooit eens geweest is en NU niet meer aan de orde is. Tenzij we ervoor kiezen om dat wat ooit eens was ons leven te laten leiden. Ik ben daar zo klaar mee. Ik heb daar zo genoeg van omdat het nutteloos is. Omdat het zinloos is en er geen woorden voor zijn die uitdrukken wat dit betekent. Ik wil verder. Ik wil mijn leven op de meest ultieme manier leven en niet stil blijven staan bij wat ooit maar eens zou kunnen gebeuren. Ik wil leven, ik leef door te leren, ik leef door me de dingen te herinneren, ik leef door te weten. En echt ik leef, iedere dag. Ik leef en ik doe dat wat mogelijk is, met de middelen die ik tot mijn beschikking heb.

En wanneer ik dit kan, is het voor ieder mens mogelijk, want ik ben een mens van vlees en bloed. Waarom zouden we ervoor kiezen om ons te laten leiden door alles wat vanuit het verleden zoveel pijn heeft veroorzaakt? Waarom zouden we ervoor kiezen om het leven als een strijd te zien terwijl het omgekeerde, het leven te zien als een mooie ervaring, zoveel meer oplevert? Omdat we ervoor kunnen en mogen kiezen, omdat het onze eigen vrije wil is wat ervoor zorgt dat we er een mooi iets of een regelrechte puinhoop van maken. Ik wil dat ieder mens net zo gelukkig is als ik. Ik wil dat ieder mens oprecht gezond is en geniet van alles wat hem of haar aangeboden wordt. Aangeboden als kans, aangeboden om werkelijk dat te doen, wat een bijdrage levert aan het WELZIJN en WELBEVINDEN. Door ervaring en ervoor te kiezen, ervoor te gaan in plaats van te denken over, alles wat mis kan gaan, alles wat vervelend is, alles wat......in mijn beleving niemand goed doet. 

Help jezelf en daardoor ieder ander, want wanneer jij weer gaat leven VOOR en niet achteraf spijt hebt OVER, dan kun je werkelijk jouw leven leiden. Het leven waar je met je hart, je ziel en je volle BEWUSTZIJN VOOR gekozen hebt. Want ieder mens kent wel de bekende woorden: Wat als.......?

Een bekend gezegde, een bekende uitspraak is: "De hemel naar beneden valt, dan hebben we allemaal een blauw hoedje!" 

Kies daarom VOOR jezelf, kies VOOR jouw leven waarin Onvoorwaardelijke Liefde weer een kans heeft. De Hemel op aarde, zodat de wereld weer kan worden zoals deze behoort te zijn. De wereld waarin we allemaal weer gaan beseffen, dat we naast de verantwoordelijkheid die we naar onszelf hebben en dragen, nog een grotere verantwoordelijkheid hebben. De verantwoordelijkheid naar onze kinderen, de generatie die na ons komt. Want wil jij het op je geweten hebben dat zij niet meer kunnen leven? Wil jij doorgaan met alles wat de generatie van "Hebzucht, Strijd en Macht", gecreëerd en veroorzaakt heeft? Dan ben je ervan verzekerd dat de toekomst van jouw kind, jouw kleinkinderen en achterkleinkinderen, neefjes, nichtjes of jouw buurkinderen er één wordt, waarin de natuur en alles wat Moeder Aarde ons te bieden heeft niet meer van toepassing is?

Duurzaamheid, start bij jou, start vandaag VOOR iedereen die en alles wat leeft. Omdat jij de verantwoordelijkheid draagt en er klaar VOOR bent om het VOORBEELD te zijn om net als ik ook weer jouw boerenverstand te gaan gebruiken. Omdat de dingen nu eenmaal zijn zoals ze zijn, jij dit niet kan veranderen, alleen jijzelf kunt starten met jouw eigen leven. Want alleen daardoor kun je jezelf helpen en mogelijk zelfs iemand anders helpen om ook weer zichzelf te zijn. Door te leren hoe het is om van iedereen die en alles wat leeft te houden. Door te vergeven en de ander lief te hebben als jezelf. Omdat dit de enige wijze en manier is, om gelukkig te zijn. Want wanneer je van jezelf, van iedereen die leeft en alles wat leeft houdt, ben je in staat om te delen, ben je in staat om te ontvangen en wordt je in staat gesteld om te weten. Weten hoe je je leven op de meest ultieme manier kunt leven. Dan weet je weer, hoe je dat kunt doen waardoor je een bijdrage levert aan ieders belang. Het algemeen belang!

En ik wil dit delen met iedereen die en alles waarvan ik houd en waarom ik geef. Omdat ik liever geef dan ontvang, omdat ik weet dat ik door te geven en te delen, mezelf help en er bovendien VOOR ieder ander kan en mag zijn. Ik ieder mens, die wil leven en de verbondenheid met zijn of haar hart weer wil herstellen, wil, kan en mag helpen door het dagelijks delen van mijn verhalen en mijn ervaringen. Vanuit het vertrouwen dat ieder mens, die Goed, Gezond en Wel wil zijn, er ook VOOR kiest om vanuit zijn of haar hart te gaan leven. Vanuit de verbinding die God via Zijn Zoon Jezus gelegd heeft.

En omdat een gezonde wereld mijn droom en mijn grootste wens is, mag ik iedere dag een stukje schrijven. Want op deze wijze, heb ik de kans om mijn verhalen net als de boeken en gedichten die ik vanuit ONVOORWAARDELIJKE LIEFDE VOOR ieder mens heb kunnen en mogen schrijven, met iedereen te delen. En heb jij inmiddels de tijd genomen om mijn blogverhalen te lezen en ben jij de persoon, de uitgever die mij wil helpen, die mijn boeken wil uitbrengen, dan hoor ik je graag! Ben jij de uitgever, die ERVOOR zorgt dat mijn boeken gebruikt kunnen en mogen worden, om de wereld van vandaag weer de wereld van morgen te laten zijn?  De wereld van morgen, de hemel op aarde, dat is mijn wens, mijn doel en mijn missie in het leven." 

En ben je er NU ook klaar VOOR om jouw leven te leven, jouw zelfgekozen en verkozen leven een kans te geven, HELP MIJ, HELP JEZELF &  HELP IEDER ANDER! Tot die tijd blijf ik bloggen, blijf ik alles delen met iedereen die ook Volmaakt, Gelukkig Zichzelf wil, kan en mag, kortom durft te zijn! En daarbij vertrouw ik er volledig op, dat dat zal gebeuren wat nodig is, wat mag omdat God de regie vanuit ONVOORWAARDELIJKE LIEFDE zal begeleiden.

Download ook gratis mijn boekje Leven leren herinneren weten via de boekenwinkel op www.dehof van het heden of onder mijn verhaal op www.levenlerenherinnerenweten.nl Luisteren kan natuurlijk ook via: https://www.youtube.com/watch?v=NwwuvZEltjk&feature=youtu.be 

Want:

“Leven is genieten van alles wat je mee mag maken zien en doen” 
“Liefde is, houden van het leven en allen die je dierbaar zijn” 

Dit keer nogmaals de mooie plaat van Whitney Houston "Step by step". Want ook nu, zal deze de verbinding, die er is, deze mooie gedachte mogen ondersteunen. Wanneer je van jezelf houdt, kun je van een ander houden en positieve emoties en gedachten helpen ieder mens daarbij. Want als de ander zich goed voelt, voel jij je goed, hoe simpel kan het zijn?https://www.youtube.com/watch?v=sWa5vE4MUpU 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten